Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

2 minuten geleden zei ElPrincipito:

Vind ik niet veel geld voor een back als Dest. Had immers nog genoeg potentie om te groeien en er was ook concurrentie van Bayern qua belangstelling. Dacht dat die jongen wel voor minimaal 30miljoen weg zou gaan. 

Deels mee eens, maar die jongen was bij Ajax ook geen onbetwiste basisspeler. Wat zijn waarde al doet zakken.  Maakte ook al haast een half jaar duidelijk dat hij wilde vertrekken en zijn contract dus niet ging verlengen. Wat dat betreft een prima markt conforme prijs, lijkt mij.

Ik vind het potentieel van Dest heel moeilijk in te schatten. Als hij doorgroeit naar het niveau 'Barcelona' is het transferbedrag vrij beperkt, maar die groei zie ik nog niet direct. Als hij dat niveau niet/nooit haalt hebben ze gewoon prima geld gevangen voor die jongen.

Zou Klaiber trouwens een optie zijn als 6?

16 minuten geleden zei ElPrincipito:

Hoe zat het met de geruchten rondom Ajax en Mattheus Henrique, is dat nog serieus en zou dat de beoogde nummer 6 zijn die ze nodig hebben? 

Kan mij niet meer voorstellen dat het heel serieus geweest is. Werd ook alleen door vage Braziliaanse bronnen gemeld. Hier in NL nauwelijks iets over gehoord vanuit de grote -vaak goed ingevoerde- mediums(VI/Telegraaf/AD)    Moet met de scouting van Ajax in Z/A wel echt hoog op het lijstje staan, want is wel echt een mooie speler. Had hem zelf al graag zien komen, maar helaas.  Gremio wilde ook iets van 35 miljoen voor hem -volgens de geruchten-. Al is daar met de meeste Braziliaanse clubs wel goed uit te komen.  Was met Antony namelijk ook het geval.

Voor mensen die de loting willen zien en niet over de betaal kanalen van ziggo sport beschikken. Het is ook te zien via de site van de UEFA.

Had een stuk slechter kunnen zijn. Vooral blij met de Denen. Dat moeten gewoon 6 punten zijn.   Atalanta is tegen ons wel duidelijk de favoriet, vrees echt voor onze achterhoede en 2 '6'en tegen dat pressing systeem van hen. Maar liggen wel iets van mogelijkheden. Beetje hopen dat het weer onze kant op valt.

Hadden wel paar schitterende trips opgeleverd. Jammer dat dat er niet in zit.

Groep G, was echt ideaal geweest zie ik nu.

Denk dat je tegen Liverpool en Atalanta gewoon vier nederlagen kan opschrijven. Precies het spel dat Ajax met deze selectie niet aan kan, vooral niet met het tempo dat er bij de tegenstanders ligt...

Europa League is wel een must, van die Denen moet je andersom juist twee keer ruim winnen.

Edited by StanleyW

11 minuten geleden zei Zeus:

Denk het ook. Hoog tijd dat hij dan eens een goede wedstrijd speelt. Alles moet in een hoger tempo bij hem én het moet eens klaar zijn met die luiheid. Duels aangaan, meeverdedigen, terug sprinten.. Hopelijk heeft hij goed naar Kudus gekeken.

Ja, vraag mij soms af of dat er echt inzit bij hem.  Was in de jeugd ook altijd wel zo, al speelde die toen ook vaak als 8 met 1 controleur en/of jongens om heen die dat konden compenseren.   Fysieke duels won hij toen vaak, want daarin had hij gewoon grote voorsprong, dat valt bij de grote mannen natuurlijk compleet.    Voetballen kan hij wel, alleen die knop bij hem dat topvoetbal meer verreist dan een paar mooie verticale passes per wedstrijd  moet nu wel echt eens omgaan.