Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

14 minuten geleden zei Chiemel:

Mazraoui 2 wedstrijden geschorst. Misschien wel ff goed, kan iemand anders zich bewijzen op die plek, want is wel een beetje de achilleshiel van het elftal. 

Ga er vanuit dat het Veltman zal zijn, mag hopen dat Kristensen zijn kansen wel verkeken zijn.. 

Meningen over Veltman zijn altijd verdeeld. Vind het zelf geen slechte verdediger, legt statistisch gezien altijd wel een goede pot neer. Alleen die 'Veltmannetjes' zijn dan kwalijk te noemen, al valt dat ook vaak wel mee vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

Verschrikkelijk nietszeggend filmpje zeg. Wat een pannenkoeken zijn dat.    Met Veltman minder tegengoals, Ja leuk, maar totaal aan de rest van de verdediging en elftal van dat moment voorbij gaan.  Iedereen ziet toch dat Joel een hele beperkte voetballer is die eigenlijk niets te zoeken heeft bij Ajax, maar liever hem er straks in als je het af zegt tegen Kristensen.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veltman heeft het fysiek niet om een degelijke CV te zijn en komt offensief (en eigenlijk ook fysiek, maar dan meer op snelheid, lenigheid, reactievermogen) te kort om een goede rechtsback te zijn. 

Hij zou een stand-in CV kunnen zijn in simpele thuiswedstrijden waar je normaal gesproken meer dan 60% balbezit hebt. Maar liever een wat talentvollere gast in zijn plaats.

Een rechtsback is hij simpelweg niet. Maar er is ook geen alternatief. Dest is te jong en te pril en Kristensen is eigenlijk meer een RM op het niveau van een club als FC Utrecht. Veltman kan dan nog een buitenspeler verdedigen.

Ik vind Mazraoui overigens ook geen rechtsback. Hoogstens een meevoetballer op het middenveld. Hij zakt er overigens altijd finaal door in de wedstrijden tegen PSV en Feyenoord. In de CL lukt het hem soms nog om op een stukje felheid dat hij slechts ééns in de maand op kan roepen zijn directe tegenstander enigszins in toom te houden. 

bewerkt door Zeus
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog steeds aan het nagenieten van gister ?

Veltman heeft bewezen het prima te kunnen invullen als rechtsback. Is van nature geen back maar dat geeft niet. Statistieken wijzen inderdaad ook uit dat het allemaal prima was. Nu is het aan hem om te laten zien dat hij dat niveau van voor zijn blessure nog steeds heeft. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als Tagliafico vertrekt heeft Ajax overigens een enorm groot probleem. Ik zeg al jaren dat Ajax échte backs mist, passend aan de speelstijl. Met Tagliafico (en Mazraoui in elk geval voor het technische, voetballende deel) is daar nu verandering in gekomen en het verschil is levensgroot. Ik vind ook dat Tagliafico ontzettend onderschat is en in de wedstrijden waarin hij ontbreekt is het haast een ander elftal. 

Ik ben bang dat Ajax, mocht hij vertrekken, in de 'die kennen we'-categorie op zoek gaat naar een opvolger. Dan krijg je straks iemand als Zeegelaar. Maar ze zullen toch echt met een beter alternatief moeten komen. Dan nog liever, in dezelfde categorie, een Van Aanholt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga er vanuit dat het Veltman zal zijn, mag hopen dat Kristensen zijn kansen wel verkeken zijn.. 

Meningen over Veltman zijn altijd verdeeld. Vind het zelf geen slechte verdediger, legt statistisch gezien altijd wel een goede pot neer. Alleen die 'Veltmannetjes' zijn dan kwalijk te noemen, al valt dat ook vaak wel mee vind ik.
Is toch gewoon een degelijke speler. Zeker op eredivisie niveau
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Rossi:
5 uur geleden zei Lazy:

Is toch gewoon een degelijke speler. Zeker op eredivisie niveau

Precies :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 28-3-2019 om 20:36 zei cimbomcu:

Wat een held he Onana, ik wil Ajax wat terug geven. Goed man, fantastisch nieuws.

Scherpen is een groot talent, maar heb liever Kotarski en die kan wel meevoetballen.

Over Pierie, dat is echt een heel groot talent. Mark my words, snel vast leggen die jongen.

Poe, beste meevoetballende keeper die kotarski man. Echt die speelt zo goed.

Edit: ik kon dit ook gewoon echt niet laten?

edit 2: proppen voor 21 miljoen? Ik hoop toch dat dit niet waar is? 

bewerkt door Elsjorro1990
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Zeus:

Die Kotarski, wat een drama. En Schuurs ook maar zwak.

Gaat lekker voor volgend seizoen centraal achterin ook. Schuurs is matig, Magallan kan er niks van, Pierie is middelmaat.. Alleen Blind is acceptabel.

Zijn ook geen jongens die volgend jaar bij 1 in de basis komen. Ze willen een Mexicaan erbij halen, Alvarez geloof ik. 22-voudig international. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Zeus:

Die Kotarski, wat een drama. En Schuurs ook maar zwak.

Gaat lekker voor volgend seizoen centraal achterin ook. Schuurs is matig, Magallan kan er niks van, Pierie is middelmaat.. Alleen Blind is acceptabel.

Sven van Beek kopen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die Magallan heeft in de eredivisie nog geen eens 90 minuten bij elkaar gespeeld (wel erg slecht tegen Feyenoord ja, maar daar liep het hele team maar aan te kloten. Dan is het als nieuweling verzuipen). Die pot in de beker waar hij de gehele wedstrijd speelde vond ik hem prima spelen. Gewoon volgend seizoen in de voorbereiding zien hoe hij het oppakt. Net als Schuurs. Al speelt die wel echt matig dit jaar in jong. Wel opvallend omdat hij vorig jaar liet zien in de eerste divisie er met kop en schouders bovenuit te komen. Dat zal wel een mentale slag zijn die hij hopelijk optijd weet te maken. Hoop dat hij ook in de zomer in de voorbereiding gewoon een eerlijke kans krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

35 minuten geleden zei E2E:

Nou Magallan is gewoon gehaald als opvolger voor De Ligt hoor. Dat wordt nog wat volgend seizoen. 

Ja, leuk. Maar toch al wel duidelijk dat die geen basis gaat staan volgend seizoen.  Verhalen binnen Ajax zijn toch wel dat ze echt geschrokken zijn van het niveau van die gozer of iig het gebrek eraan. 

30 minuten geleden zei komodo25:

Zit PSV ook achteraan 

Ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites