Jump to content

AFC Ajax

Fabian.
 Share

Recommended Posts

Zojuist zei cimbomcu:

Wat een kut pot.

Neres laat z´n man lopen en Ronaldo staat helemaal vrij.

Niet alleen Neres, ook De Jong, die laat Ronaldo los waardoor hij vrij komt op de penaltystip. Dan vraag je ook wel om een tegengoal.

Voor de rest is het toch prima wat Ajax tot dusver laat zien?

1 minuut geleden zei MetalMichael:

Niet alleen Neres, ook De Jong, die laat Ronaldo los waardoor hij vrij komt op de penaltystip. Dan vraag je ook wel om een tegengoal.

Voor de rest is het toch prima wat Ajax tot dusver laat zien?

De Jong stapt net in bij Bentancur en daardoor krijg je Bentancur > Cancelo > Ronaldo. Heel kut.

Nou Juve doet het gewoon heel goed, laten Ajax niet voetballen.

Vond het geen slechte eerste helft anders. Typisch Ajax eigenlijk. Best aardig combinatie spel, wat uiteraard weer iets moeilijker gaat tegen zo'n tegenstander. Ziyech die te veel probeert te schieten, Frenkie was wel lekker bezig en vd Beek zoals vaker gevaarlijk maar miste wat finesse. Tagliafico vond ik overal een stapje te laat.  Ziyech heeft dan wel veel balverlies, maar als die passes aankomen dan heb je vrijwel direct een kans. 

Die tegengoal leek een volledige black out, daar ging heel veel verkeerd: wat er al gezegd was, maar volgens mij liet de Ligt zich ook te makkelijk uit het centrum lokken. 

Gooooooooooooaaaaaaaaallll

Even een klein standbeeld voor Ekkelenkamp bij die laatste counter, even Ronaldo neerleggen :-D Benieuwd naar de uitleg van Ten Hag over die wissel. Redelijk resultaat in ieder geval, overwinning lag binnen handbereik, maar hier kun je op bouwen. Jammer dat Tagliafico er niet bij is, maar dat moet op zich wel op te vangen zijn (Mazraoui links?).

4 minuten geleden zei Rogier.:

Even een klein standbeeld voor Ekkelenkamp bij die laatste counter, even Ronaldo neerleggen :-D Benieuwd naar de uitleg van Ten Hag over die wissel. Redelijk resultaat in ieder geval, overwinning lag binnen handbereik, maar hier kun je op bouwen. Jammer dat Tagliafico er niet bij is, maar dat moet op zich wel op te vangen zijn (Mazraoui links?).

Over 20 jaar 100% in je lokale pubquiz de vraag: ''Welke Ajacied  maakte zijn CL debuut tegen Juve en maakte een overtreding op Ronaldo en speelde daarna nooit meer een minuut?'' 

4 minuten geleden zei Rogier.:

Tja, die wissel verbaasde mij ook wel, maar toen ging ik ff bij de wissels lijken en kwam ik erachter dat er geen middenvelders (muv Sinkgraven) meer waren. Maar dan was het misschien beter geweest om Ziyech of Tadic op het middenveld te zetten. 

Vraag mij wel af of Tagliafico op te vangen is hoor. Vind Blind de enige waardevolle vervanger, maar ik ben bang dat dat te veel de organisatie eruit haalt. En alsjeblieft geen Sinkgraven. 

8 uur geleden zei cimbomcu:

Redelijke 2de helft.

Kut pot, redelijke 2e helft. Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? :cab:  Net zo'n zuurpruim als Mario v/d Ende op Twitter. 

Ajax speelde gewoon weer prima, meer dan dat zelfs. Goed druk zetten, agressief, durfden te voetballen. Klote hoe je die goal dan tegen krijgt. Slechte organisatie, maar laten we ook die fantastische vooractie van Mandzukic niet vergeten. Iedereen heeft het wel over CR, maar Mandzukic trekt het hele centrum open door zijn loopactie.

Tweede helft goede start, daarna hele sterke periode. Kom je nog goed weg met dat schot van Costa op de paal. Ekkelenkamp natuurlijk een eindbaas. Mooi ook dat EtH die jongens "gewoon" in laat vallen. Nog prima kans op de winnende ook.

Domme, domme kaart van Nico. Als je weet dat je op scherp staat. 

Mooi dat Ajax een puntje pakt. Daarmee is voor 95% zeker gesteld dat de kampioen van 2019/2020 weer direct de CL in mag. Komende zomer wel weer onwijs belangrijk omdat alle ploegen nog vroeg moeten beginnen. Zou enorm helpen als zowel PSV als Ajax weer alle voorrondes weten te overleven. Komende 3 jaar heeft Nederland namelijk telkens meer punten te verdedigen dan concurrent Oostenrijk.

Ik zie iemand praten over een kutpot? Was toch gewoon een heerlijke wedstrijd om te kijken? Een controlerend Ajax tegen een georganiseerd verdedigend Juventus. Het was soms net een handbalverdediging. Dat kunnen die gasten wel. Ik snap die wissel

van ekkelenkamp niet echt. Je standaard wissel is al een tijdje Dani de wit er bij gooien en dan kom je nu met een debutant aanzetten? Gedurfd. Pakte niet verkeerd uit ofzo, had hij die bal iets meer richting mee kunnen geven dan had hij zichzelf onsterfelijk gemaakt. Ik lees vandaag veel over Ziyech en tadic, maar zo goed waren die toch niet? Tadic had nog een paar goede acties, wat balletjes die die goed neerlegde, maar zat vooral in de tang bij Bonucci en rugsni. Ziyech vond ik dus echt niet goed he. Veel ballen verkeerd gespeeld, paar schoten die nergens op sloegen. 

Ik heb er een hard hoofd in voor de uitwedstrijd. Geen tagfliafico is echt een vreselijk gemis. 

27 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Ik zie iemand praten over een kutpot? Was toch gewoon een heerlijke wedstrijd om te kijken? Een controlerend Ajax tegen een georganiseerd verdedigend Juventus. Het was soms net een handbalverdediging. Dat kunnen die gasten wel. Ik snap die wissel

van ekkelenkamp niet echt. Je standaard wissel is al een tijdje Dani de wit er bij gooien en dan kom je nu met een debutant aanzetten? Gedurfd. Pakte niet verkeerd uit ofzo, had hij die bal iets meer richting mee kunnen geven dan had hij zichzelf onsterfelijk gemaakt. Ik lees vandaag veel over Ziyech en tadic, maar zo goed waren die toch niet? Tadic had nog een paar goede acties, wat balletjes die die goed neerlegde, maar zat vooral in de tang bij Bonucci en rugsni. Ziyech vond ik dus echt niet goed he. Veel ballen verkeerd gespeeld, paar schoten die nergens op sloegen. 

Ik heb er een hard hoofd in voor de uitwedstrijd. Geen tagfliafico is echt een vreselijk gemis. 

Die wissel was logisch toch? Gewoon niet willen schuiven in je verdediging dus en de rest van het team.  Dan was Dani de Wit ook geen optie  geweest. 

Gister echt een prima Ajax gezien. Niet zoveel druk naar voren als tegen Real of de eerdere CL duels, gelukkig ook maar anders was Juve er nog wel een paar keer gevaarlijker uitgekomen. 

1 uur geleden zei Kavinos:

Kut pot, redelijke 2e helft. Naar welke wedstrijd heb jij zitten kijken dan? :cab:  Net zo'n zuurpruim als Mario v/d Ende op Twitter. 

Ajax speelde gewoon weer prima, meer dan dat zelfs. Goed druk zetten, agressief, durfden te voetballen. Klote hoe je die goal dan tegen krijgt. Slechte organisatie, maar laten we ook die fantastische vooractie van Mandzukic niet vergeten. Iedereen heeft het wel over CR, maar Mandzukic trekt het hele centrum open door zijn loopactie.

Tweede helft goede start, daarna hele sterke periode. Kom je nog goed weg met dat schot van Costa op de paal. Ekkelenkamp natuurlijk een eindbaas. Mooi ook dat EtH die jongens "gewoon" in laat vallen. Nog prima kans op de winnende ook.

Domme, domme kaart van Nico. Als je weet dat je op scherp staat. 

Haha iets te veel verwend he, nee prima Ajax gezien. Vond Juve alleen ook gewoon prima. Zie het somber in dinsdag. Zet je Blind neer linksback heb je problemen met de snelheid.  Ik had wel Dolberg of Huntelaar zien invallen gisteren, Ziyech vond ik matig vooral 2de helft en dan kun je hem eraf halen. Een echte scherpe 9 erin en Tadic op de flank, maar snap wel dat je in zo'n wedstrijd niet 1 van de 3 gaat wisselen.

Edited by cimbomcu