Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden zei delichris:

Dit was toch te verwachten als je betere spelers er niet bij zijn. Of we dan hadden gewonnen weet ik niet, maar ach het is wel Frankrijk he. Wat een aanval hebben zij zeg.

Oh eens hoor, ik denk dat er niemand is die moeilijk doet dat je daar op de broek van krijgt. De manier waarop en de opstelling is natuurlijk wel een dingetje. Hoe haal je het in je hoofd om hier met Taylor EN de Roon te starten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Elsjorro1990:

Oh eens hoor, ik denk dat er niemand is die moeilijk doet dat je daar op de broek van krijgt. De manier waarop en de opstelling is natuurlijk wel een dingetje. Hoe haal je het in je hoofd om hier met Taylor EN de Roon te starten. 

Omdat Wieffer niet fit was om te starten. Anders had dus Wieffer gestart en geen Taylor. En andere spelers had je ook niet tot je beschikking volgens mij. En ik snap dat hij met de tandem Wijnaldum en Depay wilde beginnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Was natuurlijk ook maar de vraag hoe Wieffer zich had gehouden natuurlijk. Op clubniveau vele malen beter dan Taylor, maar zo'n debuut in Oranje tegen Frankrijk is wel wat anders. 

Heb ergens wel te doen met Taylor. Ja, hij was schuldig bij die 1-0 en zat er totaal niet lekker in. Maar neem zo’n jongen lekker in bescherming. Enfin: ik ben Ajacied. De rest zal het anders zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet dat het al gezegd is, maar ik vond het ook echt onbegrijpelijk dat je ingrijpt (wat wel terecht was, Taylor.. hoe bedenk je het) en dan voor een middenveld met Simons - Wijnaldum - De Roon kiest. Veel te aanvallend hoe 't toen stond. Als je Gravenberch dan niet brengt, waarom selecteer je 'm dan überhaupt? En ja, Jerdy Schouten, of van mijn part Jordy Clasie. Dit had niet zoveel met individuele kwaliteiten te maken, maar eerder met de balans op het middenveld. Maar goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dit vooral ja. Al vraag ik me zelfs af of Gravenberch dan niet een betere optie was geweest dan Taylor. Taylor blinkt bij Ajax nou ook niet bepaald uit

Gravenberch is in alles een groter en beter talent dan Taylor. Alleen krijg je dan altijd dat gezeur over wedstrijdritme...

Nu ben ik sowieso geen fan van Taylor, omdat ik vind dat die niet echt iets bijzonders heeft. Ik vind hem altijd de b-versie van Van de Beek.. Een risicoloze middenvelder die over het algemeen de veilige optie kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

Gravenberch is in alles een groter en beter talent dan Taylor. Alleen krijg je dan altijd dat gezeur over wedstrijdritme...

Nu ben ik sowieso geen fan van Taylor, omdat ik vind dat die niet echt iets bijzonders heeft. Ik vind hem altijd de b-versie van Van de Beek.. Een risicoloze middenvelder die over het algemeen de veilige optie kiest.

En in een normale situatie ben ik dat opzich wel eens. Ik denk dat het absoluut niet wenselijk is spelers te laten spelen die nooit spelen bij hun club. Dat gezegd hebbende neem je Gravenberch mee ipv Schouten en kom je dus voor de keuze te staan om heel wat kwaliteit in te leveren tov wedstrijdritme. Wellicht dat je daar een andere keuze in moet maken. 

Taylor en de Roon is gewoon teveel non-voetbal. Nog even los van dat ik Taylor bij Ajax al niet heel veel bijzonders vind doen. Koeman heeft ook echt zijn lievelingetjes wel, maar dat kan gewoon niet. Klaassen vind ik dan ook weer zo tenenkrommend

Het is zo voorspelbaar allemaal. Viel me wat dat betreft nog mee dat Veltman er niet bij zat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 uur geleden zei Hwb:

Yep, waarin je zijn balbehandeling kan zien. Zoek jij even zo'n filmpje van Klaassen in de PL waarin hij eenzelfde balbehandeling laat zien. Of van Til of De Wit?

Creatieve, sierlijke 10 was wellicht overdreven (denk dat mijn geheugen niet altijd betrouwbaar is), maar het is altijd veel meer een Vd Beek (en dan een die zijn belofte wél inloste) geweest dan de namen die jij noemt. Veel comfortabeler aan de bal.

Ja ik geloof niet zo in compilatie filmpjes, zo is Bassey ook gescout.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het blijkt gewoon dat je enorm in de problemen komt als Frenkie er niet is. Mogelijk vormt hij een aardig koppel met De Roon, maar omdat je Frenkie niet 1-op-1 kunt vervangen, moet je misschien volledig anders nadenken over je middenveld (en misschien ook rest van je team) als je hem niet hebt. Enige spelers die je eventueel Frenkie kunt laten vervangen zonder al te veel aan te passen zijn denk ik Gravenberch en Koopmeiners.

Daarnaast is het interessant dat er verschillende spelers zijn die het in het buitenland goed doen, maar weinig tot niet in beeld lijken. Dan heb je het over Schouten, maar ook over Vd Boomen en Spierings. Ik bedoel, Spierings heeft dit seizoen zowel de meeste wedstrijden als de meeste minuten gemaakt bij een Franse middenmotor, eigenlijk alles als defensieve middenvelder. Heeft daarnaast 4x zoveel Eredivisie-minuten gemaakt als Wieffer.

Zo iemand is dan in principe (op dit moment) toch logischer om op te roepen dan Wieffer of Taylor? Eenzelfde verhaal kun je ophangen voor Vd Boomen en Schouten volgens mij.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Hwb:

Het blijkt gewoon dat je enorm in de problemen komt als Frenkie er niet is. Mogelijk vormt hij een aardig koppel met De Roon, maar omdat je Frenkie niet 1-op-1 kunt vervangen, moet je misschien volledig anders nadenken over je middenveld (en misschien ook rest van je team) als je hem niet hebt. Enige spelers die je eventueel Frenkie kunt laten vervangen zonder al te veel aan te passen zijn denk ik Gravenberch en Koopmeiners.

Daarnaast is het interessant dat er verschillende spelers zijn die het in het buitenland goed doen, maar weinig tot niet in beeld lijken. Dan heb je het over Schouten, maar ook over Vd Boomen en Spierings. Ik bedoel, Spierings heeft dit seizoen zowel de meeste wedstrijden als de meeste minuten gemaakt bij een Franse middenmotor, eigenlijk alles als defensieve middenvelder. Heeft daarnaast 4x zoveel Eredivisie-minuten gemaakt als Wieffer.

Zo iemand is dan in principe (op dit moment) toch logischer om op te roepen dan Wieffer of Taylor? Eenzelfde verhaal kun je ophangen voor Vd Boomen en Schouten volgens mij.

Wel allebei al 27 en in Nederland nog nooit iets laten zien. Van den Boomen jarenlang goed in de eerste divisie, Spierings degelijk, maar grotendeels onzichtbaar bij Sparta en RKC. Hoeft niet helemaal leidend te zijn, zeker als je een nieuwe cyclus in gaat, dat is waar. Toch lijkt het me waarschijnlijker dat die meegaan in de flow van een promovendus dan dat ze zich in Frankrijk plots gigantisch ontwikkeld hebben. 

Frankrijk is nou ook niet van een dergelijk niveau dat je daar automatisch voor Oranje in aanmerking zou moeten komen, imo. Buiten de top wordt het al heel snel heel matig. Als je ze tien keer tegen elkaar laat spelen vermoed ik dat de top-4 van Nederland vaker wél dan niet van Toulouse zou winnen. 

Als je dan een speler van Toulouse zou meenemen zou ik voor Thijs Dallinga kiezen, die is pas nét 22. Grotere kans dat je daar over twee jaar ook nog wat aan hebt. Spitsen zitten we ook krapper in.

bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei PJHoutman:

Wel allebei al 27 en in Nederland nog nooit iets laten zien. Van den Boomen jarenlang goed in de eerste divisie, Spierings degelijk, maar grotendeels onzichtbaar bij Sparta en RKC. Hoeft niet helemaal leidend te zijn, zeker als je een nieuwe cyclus in gaat, dat is waar. Toch lijkt het me waarschijnlijker dat die meegaan in de flow van een promovendus dan dat ze zich in Frankrijk plots gigantisch ontwikkeld hebben. 

Frankrijk is nou ook niet van een dergelijk niveau dat je daar automatisch voor Oranje in aanmerking zou moeten komen, imo. Buiten de top wordt het al heel snel heel matig. Als je ze tien keer tegen elkaar laat spelen vermoed ik dat de top-4 van Nederland vaker wél dan niet van Toulouse zou winnen. 

Als je dan een speler van Toulouse zou meenemen zou ik voor Thijs Dallinga kiezen, die is pas nét 22. Grotere kans dat je daar over twee jaar ook nog wat aan hebt. Spitsen zitten we ook krapper in.

Sorry not sorry maar dit is echt een lul verhaal over Nederland vs Frankrijk of Frankrijk vs Nederland:

bron:  http://www.eurocupshistory.com/match/confrontation/FRA-NED/france_against_netherlands_in_uefa_club_competitions

Franse vs Nederlandse clubs 46 winst voor Frankrijk, 30 draws en maar 36 defeats. Doelsaldo 155-125

En leuk en aardig je top 4 verhaal vs ''Toulouse'' maar die staan voor hun doel wel knap 12e en voor als nog zonder degradatie zorgen in de Ligue 1.

En zelfs als ''niveau'' misschien iets minder hoog is, wordt wel eens tijd verder te kijken dan Ajax, PSV en Feyenoord spelers.... En dus in Europa Frankrijk beter onderling tegen Nederlandse clubs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heeft dit ermee te maken Kyrill? PJ heeft het over de vergelijking tussen Nederlandse topclubs en een Franse middenmoter/promovendus. Dan zijn de Europese resultaten totaal niet relevant aangezien Toulouse daar niet aan meedoet. En de spelers van Nederlandse clubs die in aanmerking komen voor Oranje wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites