Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

Op 16-11-2021 om 12:59 zei Socrates:

Al die bondscoaches lijken te denken dat hij puur een lopende tien is, maar hebben kennelijk gemist dat hij in zijn beste tijd bij Liverpool gewoon een redelijk simpele balveroveraar op het middenveld was die meester was in de omschakeling en maar incidenteel bij kwam schuiven in de zestien van de tegenstander.

Dit dus. Gewoon een zeer waardevolle middenvelder geweest onder Klöpp. Pressen, bal veroveren op het middenveld en energiek zijn in beide omschakelingsfases. Dat kon hij goed.

Zo is hij echter nooit gebruikt bij het Nederlands elftal. Als tien heeft hij met zijn gevoel voor diepte in de wisselwerking met Memphis wat belangrijke goals gemaakt, maar dat kan eigenlijk vooral als de ruimtes groot zijn. Je ziet ook (de wedstrijden voor het EK, op het EK zelf, de wedstrijden erna) dat hij op tien gevoel voor positionering mist. Hij staat vaak verkeerd, is matig in kleine ruimtes, weet geen openingen te vinden en het is ook niet bepaald een creatieve passer. Dat komt ook goed aan het licht door de tegenstanders (defensiever; ingraven, ruimtes klein maken). 

Er had allang een trainer moeten zijn die het duo Frenkie - Wijnaldum had geïnstalleerd. Ik ben verder van mening dat Van de Beek zelfs als hij ook in de laatste tien minuten niet meer mag invallen bij United, nog altijd tienmaal beter is in de kleine ruimtes dan een Klaassen. Net zoals ik ook altijd heb gevonden dat Bergwijn zonder wedstrijdritme nog steeds meer brengt op rechtsbuiten dan types als Malen, die daar helemaal niks te zoeken hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Simpel geplaatst met een elftal wat nog lang geen vorm heeft gevonden. Blind en Klaassen wel lozen voor het WK, zelfs Aaeon Meijers en Sjaak Polak zijn nog beter.

Op naar de halve finale en hopelijk een hoop lui die die kant op gaan met regenboogvlaggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet mee eens, er zijn een stuk of tien landen die op dit moment wereldkampioen kunnen worden en daarvan zijn er 8 Europees (Duitsland, Frankrijk, Spanje, België, Denemarken, Portugal/Italië, Engeland, misschien Zwitserland) en de andere twee Argentinië en Brazilië. Dan moet je ook tegen die teams oefenen in mijn ogen. Als ik kijk naar de Afrika Cup hebben die landen geen schijn van kans, Mexico is ook niet echt in vorm op dit moment. Volgens mij verloor de winnaar van de Azië Cup (Qatar) pas nog met 4-0 van Ierland. Natuurlijk kan Nederland uitgeschakeld worden door die landen in een pechwedstrijd, maar om wereldkampioen te worden, moet je ongeveer 3 of 4 topwedstrijden winnen en die spel je tegen toplanden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clasie zal wel, maar goed dat Frimpong er bij zit. Net als Bakker op links gewoon een basisspeler bij een goed draaiend Leverkussen. Voor mijn gevoel is er vaak te weinig aandacht voor talenten in het buitenland. Maar als je in de Eredivisie al twee aardige potjes speelt ben je al een talent en na 15 aardige potjes heeft iemand het al over het nationale elftal. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei cimbomcu:

Nu is Bakker wel matig, maar snap je punt idd. 

Lees wel goede dingen over hem. Snelheid en defensief solide. Misschien niet de allerbeste voetballer, maar wel een tegenhanger van Wijndal bijvoorbeeld. 

Maar als ze straks met vijf achterin spelen, heb je wel meer aan iemand die ook wat beter kan voetballen. Dat pleit dan weer voor een Wijndal of Malacia.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Socrates:

Maar als ze straks met vijf achterin spelen, heb je wel meer aan iemand die ook wat beter kan voetballen. Dat pleit dan weer voor een Wijndal of Malacia.

Het is op zich al lekker dat er iets te kiezen valt. Dus alleen maar goed dat we meerdere smaken hebben die een bepaalde niveau hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Socrates:

Lees wel goede dingen over hem. Snelheid en defensief solide. Misschien niet de allerbeste voetballer, maar wel een tegenhanger van Wijndal bijvoorbeeld. 

Of na de zomer Mauro Jr! /voetbalzone

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mauro zou wel denk ik aanvallend gelijk de beste zijn.

Malacia vind ik ook een back die vooral verdedigend ijzersterk is, Wijndal vind ik de beste optie maar ik vond hem zo tenenkrommend matig op het EK dat ik dat nog in mn hoofd heb. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites