Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Nederlands Elftal

Baddoo

Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei PJHoutman:

Ja dat snap ik, maar mijn punt was dat het een beetje raar was om Huntelaar als een factor te noemen terwijl hij alleen significant mee mocht doen in een wedstrijd waar we al door waren. 

Nee oké, eens. Maakt het punt denk ik wel duidelijker: als zelfs de reservespelers veel beter zijn dan het huidige team in aanvallend opzicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5-3-2 kan inderdaad veranderen in een aanvallende 3-5-2, wanneer je backs hebt met voetballende kwaliteiten. Zoals Cafú en Roberto Carlos in hun hoogtijddagen. Of Dani Alves. Verder zou het dan ook helpen als je naast Frenkie wat voetballend vermogen hebt. Laten wij daar nu net een chronisch gebrek aan hebben en ook nog een coach op de bank hebben die dergelijke spelers structureel negeert dit WK.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei ElMarcos:

5-3-2 kan inderdaad veranderen in een aanvallende 3-5-2, wanneer je backs hebt met voetballende kwaliteiten. Zoals Cafú en Roberto Carlos in hun hoogtijddagen. Of Dani Alves. Verder zou het dan ook helpen als je naast Frenkie wat voetballend vermogen hebt. Laten wij daar nu net een chronisch gebrek aan hebben en ook nog een coach op de bank hebben die dergelijke spelers structureel negeert dit WK.......

Niet vervelend naar jou toe per se, Marcos, totaal niet...

Ik hoor dit mensen ook op TV echt heel vaak en al heellang zeggen...

Maar zo doet elke back het toch tegenwoordig?

(ga ik even wat offtopic sorry alvast)

Hateboer, Dumfries uiterlijk maar ook TAA, Trippier, James, Carvajal, Dest kan jij mij top wereldtop backs noemen die niet kunnen aanvallen? Ik zou het zo snel niet weten..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei ElMarcos:

Ik zou ook wel Frimpong willen zien hoor, maar ik zie toch weinig argumenten om Dumfries te passeren. Op links hebben we sowieso niemand. Dus dit stukje begrijp ik even niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Kyrill:

Niet vervelend naar jou toe per se, Marcos, totaal niet...

Ik hoor dit mensen ook op TV echt heel vaak en al heellang zeggen...

Maar zo doet elke back het toch tegenwoordig?

(ga ik even wat offtopic sorry alvast)

Hateboer, Dumfries uiterlijk maar ook TAA, Trippier, James, Carvajal, Dest kan jij mij top wereldtop backs noemen die niet kunnen aanvallen? Ik zou het zo snel niet weten..

Blind vind ik niet een aanvallende back. Het gaat in de 5-3-2 vooral over backs die opstomen, eroverheen willen en de actie kunnen/durven te maken. Dan heb je snelheid en techniek nodig en bovendien een goed uithoudingsvermogen. Er zijn genoeg backs die dat niet hebben, vooral vroeger. Nu wel meer, want het spel wordt er steeds meer op gebaseerd. Sowieso tegenwoordig wel iets meer de tendens om middenvelders op de links/rechtsback te plaatsen in een 5-3-2. Zinchenko, Gosens, Perisic. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Zawisza:

Blind vind ik niet een aanvallende back. Het gaat in de 5-3-2 vooral over backs die opstomen, eroverheen willen en de actie kunnen/durven te maken. Dan heb je snelheid en techniek nodig en bovendien een goed uithoudingsvermogen. Er zijn genoeg backs die dat niet hebben, vooral vroeger. Nu wel meer, want het spel wordt er steeds meer op gebaseerd. Sowieso tegenwoordig wel iets meer de tendens om middenvelders op de links/rechtsback te plaatsen in een 5-3-2. Zinchenko, Gosens, Perisic. 

Blind heb je gelijk in, die vind ik ook bepaald niet goed iig, daar zijn meningen over verdeeld.

Betreft dat laatste juist, alleen 1/3 (Gosens) is in ieder geval nooit middenvelder geweest. En Zinchechenko is een LB die ook CM maar ook DM en AMC/AMR kan, ja Perisic is geval apart daar heb ik ook actieve herineringen aan als zowel CM als AML:mrgy:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Kyrill:

Blind heb je gelijk in, die vind ik ook bepaald niet goed iig, daar zijn meningen over verdeeld.

Betreft dat laatste juist, alleen 1/3 (Gosens) is in ieder geval nooit middenvelder geweest. En Zinchechenko is een LB die ook CM maar ook DM en AMC/AMR kan, ja Perisic is geval apart daar heb ik ook actieve herineringen aan als zowel CM als AML

Gosens speelde bij Dordrecht niet in de verdediging. Laten we het erop houden dat het van nature geen verdedigers zijn. Zinchenko, Perisic en Gosens kwamen allemaal van een andere positie en zijn omgetraind. Dat ze nu als back worden gezien, zegt alleen dat het omtrainen een goede keuze is geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Zawisza:

Gosens speelde bij Dordrecht niet in de verdediging. Laten we het erop houden dat het van nature geen verdedigers zijn. Zinchenko, Perisic en Gosens kwamen allemaal van een andere positie en zijn omgetraind. Dat ze nu als back worden gezien, zegt alleen dat het omtrainen een goede keuze is geweest

(y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei PJHoutman:

Ik zou ook wel Frimpong willen zien hoor, maar ik zie toch weinig argumenten om Dumfries te passeren.

Na de wedstrijd tegen de VS niet, maar daarvoor gaf hij driemaal negentig minuten lang genoeg reden om desnoods Wout Weghorst rechtsback te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niks gezien en blijk dat ook niets gemist. Blijkbaar boeit het ook niemand. Andere jaren stond dit topic vol met berichten over de wedstrijd. Nu is er al uren niets geplaatst. Ik heb dan ook het idee dat het hele WK nog steeds niet leefde in Nederland. Komt vast door de hele situatie in Qatar. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Zawisza:

Dit zie je overigens met heel veel backs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Titan:

Dit is echt een dingetje voor Feyenoorders, hè? Argentinië nam ze goed, Nederland iets minder goed. 

Gaat niet om Bijlow / Noppert, maar om de hele show van Van Gaal over die keepers. Beetje jammer dat je het afdoet met een soort afgunst op basis van clubvoorkeur. 

Hele testen over penalty's en dan vaak de verkeerde hoek kiezen. Je zou toch verwachten dat je bepaalde (wetenschappelijke) inzichten hebt gekregen over lichaamsstand, wel of niet reageren op bepaalde signalen etc.

Krul met terugwerkende kracht gelijk gekregen dat hij lekker thuisbleef. Confirmation bias, dat wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Djurovski:

Wie weet hebben die Argentijnen wel gezegd normaal schiet ik hem links erin dat weet van Gaal vandaag schiet ik rechts. Ligt Noppert in de verkeerde hoek

Wie weet, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Punt is meer dat je niet zozeer moet gokken op de vaste hoek van een speler, maar dat je moet wachten en kijken naar kleine signalen. Lijkt me dat zoiets eerder uit zo'n onderzoek komt (aangezien dat volgens mij de consensus was uit eerder onderzoek) dan "zorg dat je eerder in de vaste hoek ligt, dan de speler de bal daar kan trappen".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei MetalMichael:

Wie weet, lijkt mij vrij onwaarschijnlijk. Punt is meer dat je niet zozeer moet gokken op de vaste hoek van een speler, maar dat je moet wachten en kijken naar kleine signalen. Lijkt me dat zoiets eerder uit zo'n onderzoek komt (aangezien dat volgens mij de consensus was uit eerder onderzoek) dan "zorg dat je eerder in de vaste hoek ligt, dan de speler de bal daar kan trappen".

Nadeel is dat wanneer een penal dan goed wordt ingeschoten de keeper er nooit meer bij kan. Blijft toch altijd maar gokken. En daarnaast kun je trainen wat je wil maar hoe ga je Noppert voorbereiden om te spelen voor 90000 man? Waar 1400 man voor jou is? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei Djurovski:

Nadeel is dat wanneer een penal dan goed wordt ingeschoten de keeper er nooit meer bij kan.

Zeker, maar hoeveel penalty's worden er nou daadwerkelijk echt onhoudbaar ingeschoten op dit WK. Je ziet steeds meer, en gisteren ook, de nemer wachten op een beweging van de keeper. Heb je wel stalen ballen voor nodig om dan als keeper nog langer te wachten.

Blijft toch altijd maar gokken.

Ik denk dat dit tot op zekere hoogte niet waar is.

En daarnaast kun je trainen wat je wil maar hoe ga je Noppert voorbereiden om te spelen voor 90000 man? Waar 1400 man voor jou is? 

Niet, maar de routine van het wachten en het kijken naar kleine signalen is m.i. wel trainbaar. Verder had Noppert tot nu toe in zijn carrière pas 2x voor >30.000 mensen gespeeld las ik voor het WK. Daar heeft hij tijdens het toernooi echt bewonderenswaardig weinig last van gehad. Heeft in de wedstrijden geen aanleiding gegeven om aan hem te twijfelen.

34 minuten geleden zei delichris:

Noppert had ook namen met waar ze schieten en als hij die hoek wel kiest en de speler kiest de andere hoek dan is het jammer.

Dit is precies waar het in de twee berichten voor de jouwe over ging. Lees die anders ff. 

__

Meteen even een andere vraag erin gooien: Wie is jullie speler van het WK, qua Nederlands elftal?

Noppert de verrassing, maar ik denk Ake de beste. Aandacht ging gisteren natuurlijk vooral naar Weghorst, maar Ake was "gewoon" weer heel goed.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch met een kater wakker geworden. Je verdiende echt helemaal niks, maar toch ga je bijna door :D Ben er wel van overtuigd dat we niet nog 2 wedstrijden hadden gewonnen, dus wat dat betreft..

En de penalty's, tja. Eens met MM hier, als keeper moet je in de knockoutfase gewoon lekker wachten en reageren. Dan houdt je er altijd 1 of 2, want al die penalty's worden vaak zo slecht ingeschoten. Zeker met de reach van Noppert zou je zeggen dat hij veel ballen nog kan pakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MetalMichael:

Zeker, maar hoeveel penalty's worden er nou daadwerkelijk echt onhoudbaar ingeschoten op dit WK. Je ziet steeds meer, en gisteren ook, de nemer wachten op een beweging van de keeper. Heb je wel stalen ballen voor nodig om dan als keeper nog langer te wachten.

Ik denk dat dit tot op zekere hoogte niet waar is.

Niet, maar de routine van het wachten en het kijken naar kleine signalen is m.i. wel trainbaar. Verder had Noppert tot nu toe in zijn carrière pas 2x voor >30.000 mensen gespeeld las ik voor het WK. Daar heeft hij tijdens het toernooi echt bewonderenswaardig weinig last van gehad. Heeft in de wedstrijden geen aanleiding gegeven om aan hem te twijfelen.

Dit is precies waar het in de twee berichten voor de jouwe over ging. Lees die anders ff. 

__

Meteen even een andere vraag erin gooien: Wie is jullie speler van het WK, qua Nederlands elftal?

Noppert de verrassing, maar ik denk Ake de beste. Aandacht ging gisteren natuurlijk vooral naar Weghorst, maar Ake was "gewoon" weer heel goed.

Tuurlijk worden de meeste penalty's niet geweldig ingeschoten. Met blijft gokken doelde ik meer op wie blijft het langst wachten. Speler of keeper. Maar weet niet of je dat echt kunt trainen. Of nou ja je kunt het zeker trainen maar voor 90000 man is dat weer heel anders dan op een training. 

Ake is over het hele toernooi wel de speler voor Nederland ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites