Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Afbeelding

Ik vind deze uitspraak van Maaskant zo onwijs grappig. Echt waar, pis ervan in mijn broek.

Zo van "ja we speelden tegen Feyenoord, echt geen slechte ploeg, daar kun je van verliezen."

Fair enough, goed punt Robert.

"Afgelopen week speelden wèl tegen een slechte ploeg en verloren we OOK"

:-D Ja Roberttttt spel je nu jezelf een brevet onvermogen op :D ? Je haalt LETTERLIJK je excuus voor de nederlaag van vandaag onderuit met een punt dat je zelf maakt. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Vitesse88:

Gaat nog over de promotie/degradatie hè? Nou omdat ik vind dat plek 1 en 2 uit de kkd moeten promoveren. Afgelopen jaren zijn vaak genoeg clubs gepromoveerd die bv 6e, 8e werden en op grote achterstand van de nummer 2. Vind daarom ook de playoffs voor Europees voetbal overbodig, gaat natuurlijk nergens over dat bv plek 5 niet europa in gaat en plek 8 wel terwijl plek 5 18 punten meer heeft behaald. 

Emmen werd ook 6e oid, doen toch aardig mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei PJHoutman:

Het gaat er niet om of het 'fair' is, het is de enige manier om te zorgen dat je in maart nog meer dan twee teams hebt die hun wedstrijden serieus nemen. Zelfde reden waarom we EL-playoffs hebben.

Precies ja. ADO is op die manier ook gepromoveerd en die doen toch al heel wat jaartjes mee in de Eredivise.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Vitesse88:

Gaat nog over de promotie/degradatie hè? Nou omdat ik vind dat plek 1 en 2 uit de kkd moeten promoveren. Afgelopen jaren zijn vaak genoeg clubs gepromoveerd die bv 6e, 8e werden en op grote achterstand van de nummer 2. Vind daarom ook de playoffs voor Europees voetbal overbodig, gaat natuurlijk nergens over dat bv plek 5 niet europa in gaat en plek 8 wel terwijl plek 5 18 punten meer heeft behaald. 

Ging daar nog over ja. Vind dit op zich wel een aardig punt, maar dat staat in principe los van 1 of 2 vaste degradatieplekken. Dit gaat over wie evt voor promotie in aanmerking komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

50 minuten geleden zei Elsjorro1990:

ADO is toch gepromoveerd omdat ze kampioen werden? Dacht dat dat het jaar was dat Emmen er zo dicht bij was en uiteindelijk 2e werd. 

Ik meen toen onder Vloet dat ze 8ste of zo werden. @Rossi weet dat vast. 

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei PJHoutman:

Het gaat er niet om of het 'fair' is, het is de enige manier om te zorgen dat je in maart nog meer dan twee teams hebt die hun wedstrijden serieus nemen. Zelfde reden waarom we EL-playoffs hebben.

Als ploegen slim zijn, nemen ze dit wel serieus want er kunnen miljoenen verdiend worden met een plaatsje hoger of lager door de koppeling met de TV gelden ranglijst. 

En bovendien is het de eigen schuld (of juist eigen prestatie) van deze clubs als ze niets meer hebben om voor te spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Sophomore:

Als ploegen slim zijn, nemen ze dit wel serieus want er kunnen miljoenen verdiend worden met een plaatsje hoger of lager door de koppeling met de TV gelden ranglijst. 

In Nederland toch niet man. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Hwb:

Ging daar nog over ja. Vind dit op zich wel een aardig punt, maar dat staat in principe los van 1 of 2 vaste degradatieplekken. Dit gaat over wie evt voor promotie in aanmerking komen.

Als er 2 direct inkomen, dan moeten er ook 2 direct uit. Dus prima wat mij betreft. Wat mij betreft mogen ze het Duitse model hanteren.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Pino:

1 plaats hoger betekent dus niet dat je miljoenen meer krijgt. Dus dan voor de duiding van mijn post. 

Één plaats hoger of lager op de Eredivisie ranglijst kan voor stijgen/dalen zorgen van meerdere plaatsen op de TV-ranglijst. Dan kun je meerdere miljoenen extra krijgen. Maar ok, 'meerdere miljoenen' is misschien ietwat overdreven. 

En dan nog, niet heel boeiend dat ik uit het blote hoofd er enkele tonnen naast zit. 

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Sophomore:

En bovendien is het de eigen schuld (of juist eigen prestatie) van deze clubs als ze niets meer hebben om voor te spelen.

Is wel makkelijk geredeneerd. Als je zoals nu uit het hoofd 5 tickets voor Europa mag verdelen . Nummers 1 en 2 CL ( Ajax , psv , feyenoord misschien AZ normaal gesproken . Nummers 3 en 4 krijgen dan EL ( Feyenoord , Az , Vitesse ) laatste plaats in EL is beker winnaar . Voor veel clubs is het seizoen dan echt al snel naar de winter klaar als je bij de 1e 4 moet eindigen voor Europees voetbal . Voor de meeste clubs is het niet mogelijk om structureel voor de 1e 4 of 5 plaatsen te spelen . 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Vitesse88:

Als er 2 direct inkomen, dan moeten er ook 2 direct uit. Dus prima wat mij betreft. Wat mij betreft mogen ze het Duitse model hanteren.  

Maar mijn vraag is dus: waarom is het beter dat er 2 direct uitgaan dan 1 direct eruit? Even los van de vraag of de nr 11 van de JL ook kans maakt om erin te komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Hwb:

Maar mijn vraag is dus: waarom is het beter dat er 2 direct uitgaan dan 1 direct eruit? Even los van de vraag of de nr 11 van de JL ook kans maakt om erin te komen. 

Meer spanning onderin tot het einde, dus meer druk op de onderste ploegen. Soms weten ploegen al 3, 4 potten dat ze de nacompetitie ingaan dus die sparen zich en spelen voor spek en bonen tegen ploegen die wel ergens om spelen. Plus voor mij meer charme van het degradatievoetbal, vind dat iets moois hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

32 minuten geleden zei cimbomcu:

Niks gepost over King Keisuke?

Mooi man, Honda terug in de Eredivisie :< Als je ziet wat voor selecties de subtop heeft nu, jarenlang niet zo'n sterke subtop gehad.

Toch vreemd dat hij mee ging trainen in Venlo en dan naar Vitas gaat. Beetjr stank voor dank. 

Malen speelt dit weekend iig niet @Piemel

Link naar opmerking
Deel via andere websites