007mark Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 Enorm gestoord aan Lewis Hamilton na de race. Wat een geweldig neppe show weer met die vlag en het oprennen van dat grasveld. Vreselijke vent zeg, altijd zo bewust camerageil dat soort dingen doen. Helemaal na zo'n walgelijke crash, waarbij de andere coureur er echt even niet lekker uit stapte, moet je gewoon even je bek houden en naar het podium karren. Overigens kan de FIA niet zo heel veel meer doen dan 10 seconden straf denk ik. Wellicht een drive through die binnen 3 ronden gedaan had moeten worden. Toen lagen de auto's nog wat dichter bij elkaar, waardoor Hamilton misschien wat meer moest inhalen en niet 1e had geworden. Bottas kunnen we ook niet meer serieus nemen. Geloof dat hij in Drive to Survive nog tegen Netflix verklaarde 'nooit meer aan de kant te gaan voor Lewis'. Ok Valtteri, ok. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) Hamilton heeft precies gedaan wat drie andere grote coureurs van deze sport allemaal ook gedaan hebben. Je grote concurrent van de baan afbeuken, al is het in dit geval zeker geen bewussie geweest. Eigenlijk heeft de FIA met deze straf Verstappen en RedBull een vrij brief hetzelfde te doen. Ze hebben met de gekozen straf een maatstaaf gezet voor de rest van het seizoen. Zo'n beuk van de baan moet minstens een drive-through zijn, en eigenlijk ook een stop en go. In Oostenrijk was een tikje van de baan vijf seconden, volledig terecht overigens. Al die coureurs konden namelijk hun weg vervolgen. Dit is iemand uit de race beuken, dan moet die straf vele malen hoger liggen. Tien seconden is gewoon te weinig. Zeker als je ziet wat die impact van die crash was. 18 juli 2021 bewerkt door aron24 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 Net voor het eerst gekeken, maar vind het niet overduidelijk een fout van Hamilton eigenlijk . Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 Enige wat ze kunnen doen is strafpunten op zijn licentie. Daar heeft hij er te weinig van om voor een schorsing te gaan. Het is ook gewoon een race incident zoals je wel vaker ziet en dan is de 10 sec straf de juiste. Er zit alleen 1 hele grote MAAR aan. Namelijk de plek waarop hij dit deed. Met zijn 14 jaar ervaring had hij moeten weten dan aan de binnenkant inhalen in die bocht niet kan. Hij tetst hem er niet bewust af, maar neemt wel bewust het risico. Hij weet ook dat het niet past en dat bij een touche hij de kleinste kans op schade had terwijl degene aan de buitenzijde met die snelheid hoe dan ook eruit zou liggen. Dat had de FIA mee mogen laten wegen. Wat mij betreft hadden ze die 10 seconden laten zitten en hem na de race gepast gestraft na meer gedegen onderzoek. Met deze snelheid dat risico nemen is onverantwoord en levensgevaarlijk. En dat mag gewoon een schorsing en/of punten in mindering zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 41 minuten geleden zei Chiemel: Net voor het eerst gekeken, maar vind het niet overduidelijk een fout van Hamilton eigenlijk . Ik zou zeggen, kijk naar de onboard van Leclerc. Daar zie je heel goed dat Hamilton overduidelijk fout zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 (bewerkt) https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/67612/verstappen-verwijdert-hamilton-van-instagram-na-crash-op-silverstone/ Maxi is boos en best wel terecht. 18 juli 2021 bewerkt door La Pulga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 11 minuten geleden zei La Pulga: https://www.gpfans.com/nl/f1-nieuws/67612/verstappen-verwijdert-hamilton-van-instagram-na-crash-op-silverstone/ Maxi is boos en best wel terrecht. kleine jankbal blijft die Max ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 2 minuten geleden zei Regis: kleine jankbal blijft die Max ook. Normaal gesproken geef ik je gelijk, maar Hamilton had niet zo overdreven moeten gaan juichen. Interview met Jack was ook pijnlijk. Verder dat geslijm van die Hamilton na zo'n race, die bedankt nog net niet de kantinejuffrouw. Minst mooiste wedstrijd van het seizoen in ieder geval. Nu hebben ze een tijdje rust toch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 Ja Max ging laatst ook alles en iedereen bedanken na de race. Toen werd er geroepen oh wat volwassen en kreeg Molletje nog 5 orgasmes. Vind het ook niet zo gek dat je bij je thuis GP iets uitgebreider gaat juichen eigenlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 11 minuten geleden zei Regis: Ja Max ging laatst ook alles en iedereen bedanken na de race. Toen werd er geroepen oh wat volwassen en kreeg Molletje nog 5 orgasmes. Vind het ook niet zo gek dat je bij je thuis GP iets uitgebreider gaat juichen eigenlijk. Ja die hele studio vind ik ook maar gaar, wordt tijd dat een goede buitenlandse zender het gaat uitzenden. Vind die Doornbos nog wel oke maar ze zijn veelste pro Max. Tuurlijk is het zijn thuis GP maar als je weet die mede door jezelf iemand naar het ziekenhuis moet vanwege een controle (dat gaf die al bij Jack aan) dan doe je toch wel even chill. Beetje respect naar elkaar kan geen kwaad toch? Zo zouden Messi en Ronaldo niet met elkaar omgaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 https://www.youtube.com/watch?v=61_okNYlo90 Hier schrik ik wel van Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 3 uur geleden zei aron24: Ik zou zeggen, kijk naar de onboard van Leclerc. Daar zie je heel goed dat Hamilton overduidelijk fout zit. Verstappen lijkt de bocht ook extra scherp te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 18 juli 2021 Share Geplaatst 18 juli 2021 13 minuten geleden zei Chiemel: Verstappen lijkt de bocht ook extra scherp te nemen. Klopt, ik vond ook dat Verstappen iets te veel instuurde. Wel gek dat het tussen Hamilton en Leclerc wel gewoon goed ging, daar nam Hamilton echt wat meer de binnenbocht dan bij Verstappen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
The Saint Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Bah wat een kut middag zeg. Niet heel toevallig dat het zoiets weer gebeurt met Hamilton aan de binnenkant Ik walg nog het meeste van het hele theater na de race. Had het hele team van Mercedes al niet zo hoog zitten, maar ben nu wel echt klaar met ze. Ook maar eens duidelijk dat de straffen binnen de F1 (en andere auto sporten) op de schop moeten. Lewis krijgt 10sec (is dus schuldig bevonden) en Max 0 punten en krijgt later dit seizoen dus ook problemen met eventuele gridstraffen (versnellingsbak / motor wissel) omdat nu zijn hele auto naar de klote is door iemand anders toedoen… Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Lekker ook hoe de FIA hier weer mee om gaat. Hamilton heeft gewoon zitten rekenen en gedacht: dat gat word te groot. Gewoon Perez de volgende race Hamilton er af tikken. Lekker precedent schep je hier weer mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keko Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Ik ben er echt verbaasd over hoe makkelijk men in Nederland ervan uitgaat dat Hamilton dit semi-expres heeft gedaan. Denk überhaupt niet dat je met 300km per uur bewust zo tegen iemand aantikt. Als je cynisch genoeg bent om dat wel te denken, dan is het nog steeds unlikely dat Hamilton riskeert om zichzelf ook uit de race te kegelen (wat echt een wonder is dat dat niet is gebeurt) terwijl die achter staat in het kampioenschap. Ook verrast dat bijna niemand ook maar enige blaam bij Verstappen durft te zoeken. Gooit een aantal keer goed de deur dicht (men moet altijd uitwijken/remmen voor Verstappen) en ook in deze bocht neemt hij gewoon erg veel risico en gaat hij er vanuit dat Hamilton het juiste doet in een split second. Misschien dat de ernst van de uiteindelijke crash ook meespeelt bij de hele commotie. Dan ook nog commotie over de 10 seconden waar ook iedereen lijkt te vergeten hoe straffen werken. Daarbij kijk je naar de actie, en niet naar het gevolg. Als je dit vergelijkt met andere soortgelijke acties heb je met 10 seconden denk een heel reële straf. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 6 minuten geleden zei Keko: Ik ben er echt verbaasd over hoe makkelijk men in Nederland ervan uitgaat dat Hamilton dit semi-expres heeft gedaan. Denk überhaupt niet dat je met 300km per uur bewust zo tegen iemand aantikt. Als je cynisch genoeg bent om dat wel te denken, dan is het nog steeds unlikely dat Hamilton riskeert om zichzelf ook uit de race te kegelen (wat echt een wonder is dat dat niet is gebeurt) terwijl die achter staat in het kampioenschap. Hamilton kan die baan dromen man, dat calculeert 'ie al in voordat 'ie start-finish over rijdt. "Ik zet hem er gewoon naast en als hij niet uitwijkt, tik ik z'n achterwiel aan en gaat 'ie even van de baan." Zo'n crash verwacht hij natuurlijk ook niet. 6 minuten geleden zei Keko: Ook verrast dat bijna niemand ook maar enige blaam bij Verstappen durft te zoeken. Gooit een aantal keer goed de deur dicht (men moet altijd uitwijken/remmen voor Verstappen) en ook in deze bocht neemt hij gewoon erg veel risico en gaat hij er vanuit dat Hamilton het juiste doet in een split second. Misschien dat de ernst van de uiteindelijke crash ook meespeelt bij de hele commotie. Welk risico neemt Verstappen precies? Hamilton moet daar gewoon vol op de remmen en kan 'm daar nooit laten staan. Verstappen heeft meer snelheid en zit er naast (terwijl Hamilton op dat moment nog verder moet remmen), dus hij zou gewoon de baan moeten kunnen gebruiken. Je zag bij Leclerc op het einde dat hij maar gewoon naar buiten ging, vermoedelijk omdat hij bang was dat Hamilton naar buiten zou sturen. Die had hij namelijk prima kunnen halen, maar een 2e plek is ook een goed resultaat voor Ferrari nu natuurlijk (wetende dat Lewis hem uiteindelijk toch wel voorbij zou gaan). 6 minuten geleden zei Keko: Dan ook nog commotie over de 10 seconden waar ook iedereen lijkt te vergeten hoe straffen werken. Daarbij kijk je naar de actie, en niet naar het gevolg. Als je dit vergelijkt met andere soortgelijke acties heb je met 10 seconden denk een heel reële straf. Wat betreft de 10 seconden zit 't hem meer in het structurele van de straffen in mijn ogen. In vergelijking met andere acties is 10 seconden misschien prima, maar het is in mijn ogen van de zotte dat als je iemand uit de race tikt je maar 10 seconden krijgt. In elk van dit soort gevallen zou hier gewoon een veel zwaardere straf op moeten staan, en daar kan je prima bij meenemen wat de gevolgen zijn voor de tegenstander. Moet Hamilton maar normaal doen, met dat juichen van 'm. Meest onsympathieke rijder van het veld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 12 uur geleden zei Satyr: https://www.youtube.com/watch?v=61_okNYlo90 Hier schrik ik wel van Ik schrok sowieso wel even van deze crash. Zag al snel dat hij met de achterkant/zijkant de muur in zou gaan. Daarbij had het ook nog veel erger geweest als de auto was gaan rollen op het grint. Gebeurt namelijk ook nog wel eens. Vond het maar eng dat zo lang duurde voordat er beelden kwamen van Max die uit de auto kwam. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 1 uur geleden zei Keko: Ik ben er echt verbaasd over hoe makkelijk men in Nederland ervan uitgaat dat Hamilton dit semi-expres heeft gedaan. Denk überhaupt niet dat je met 300km per uur bewust zo tegen iemand aantikt. Als je cynisch genoeg bent om dat wel te denken, dan is het nog steeds unlikely dat Hamilton riskeert om zichzelf ook uit de race te kegelen (wat echt een wonder is dat dat niet is gebeurt) terwijl die achter staat in het kampioenschap. Tuurlijk doet die dit semi-expres. Hou op hoor. God behoede het dat Lord Lewis een keer niet die titel pakt. Die heeft allang uitgerekend dat het zonder een uitvalbeurt van Max heel erg lastig word. Lewis is namelijk veel te goed om dit "niet expres" te doen. 1 uur geleden zei Keko: Ook verrast dat bijna niemand ook maar enige blaam bij Verstappen durft te zoeken. Gooit een aantal keer goed de deur dicht (men moet altijd uitwijken/remmen voor Verstappen) en ook in deze bocht neemt hij gewoon erg veel risico en gaat hij er vanuit dat Hamilton het juiste doet in een split second. Misschien dat de ernst van de uiteindelijke crash ook meespeelt bij de hele commotie. Waar is de blaam van Verstappen dan? Hamilton zit er gewoon half naast, merkt dat hij het niet gaat halen om Verstappen in te halen en laat vervolgens zijn auto weglopen. Dit heeft helemaal niks, maar dan ook niks met de deur dichtgooien te maken. Verstappen heeft niks dicht te gooien, want hij lag er gewoon voor. 1 uur geleden zei Keko: Dan ook nog commotie over de 10 seconden waar ook iedereen lijkt te vergeten hoe straffen werken. Daarbij kijk je naar de actie, en niet naar het gevolg. Als je dit vergelijkt met andere soortgelijke acties heb je met 10 seconden denk een heel reële straf. Het gaat hier natuurlijk niet om het feit of dat 10 seconden een correcte straf is voor de actie an sich. Maar dat je als FIA niet optreed tegen een idioot die zijn concurrent op een dergelijke manier eraf rijd is een gevaarlijke move. Want als Red Bull nu heel erg pissig is ( en dat zijn ze) gaan ze gewoon Perez een keer een race opofferen zoals Satyr al zei. Gewoon de deur even dichtgooien als Lewietje er aan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Lewis staat ook voor de camera glashard te liegen. ‘We lagen naast elkaar’, hou eens op joh. Die hele Mercedes poppenkast begon vrijdag al na de kwali voor de sprintrace. Deden alsof ze de GP al gewonnen hadden. Lewis heeft er gisteren zelf voor gezorgd dat hij in België en op Zandvoort volledig wordt uitgekotst door het publiek. Maar Lewis staat onder druk, blijkbaar ga je dan rare dingen doen en zeggen. Enge vent, altijd al gevonden. Unieke rijder wel. De bestraffing van gisteren geeft wel aan dat ze dat op de schop moeten gooien. Overigens natuurlijk erg walgelijk dat Lewis dan naderhand racistisch wordt bejegend. Enorm kansloos. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 Heb te weinig verstand van regels in F1 (denk de meeste, gezien reacties. Niet alleen hier), maar ben wel blij dat Ziggo de rechten kwijt raakt. Max Verstappen fanclub is er niks bij. Kan mezelf daar zo aan irriteren. Daardoor sowieso minder sympathie voor Max, hij heeft op Nederlanders hetzelfde effect als het Nederlands elftal, echt een hekel aan haha. Persoonlijke baalde ik vooral dat Leclerc uiteindelijk niet won. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 15 minuten geleden zei timpy00: Heb te weinig verstand van regels in F1 (denk de meeste, gezien reacties. Niet alleen hier), maar ben wel blij dat Ziggo de rechten kwijt raakt. Max Verstappen fanclub is er niks bij. Kan mezelf daar zo aan irriteren. Daardoor sowieso minder sympathie voor Max, hij heeft op Nederlanders hetzelfde effect als het Nederlands elftal, echt een hekel aan haha. Persoonlijke baalde ik vooral dat Leclerc uiteindelijk niet won. Als Verstappen geen Nederlander was dan was ik 100% meer fan van hem geweest. Kan hij zelf niets aan doen trouwens. Ben ik nu racistisch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 38 minuten geleden zei timpy00: Heb te weinig verstand van regels in F1 (denk de meeste, gezien reacties. Niet alleen hier), maar ben wel blij dat Ziggo de rechten kwijt raakt. Max Verstappen fanclub is er niks bij. Kan mezelf daar zo aan irriteren. Daardoor sowieso minder sympathie voor Max, hij heeft op Nederlanders hetzelfde effect als het Nederlands elftal, echt een hekel aan haha. Persoonlijke baalde ik vooral dat Leclerc uiteindelijk niet won. Met het verschil dat Max wel absolute wereldtop van zijn tak van sport is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 https://www.nu.nl/formule-1/6146520/mercedes-stelt-dat-hamilton-zonder-rode-vlag-was-uitgevallen-op-silverstone.html Alsof het nog niet pijnlijk genoeg was.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 19 juli 2021 Share Geplaatst 19 juli 2021 2 uur geleden zei La Pulga: Als Verstappen geen Nederlander was dan was ik 100% meer fan van hem geweest. Kan hij zelf niets aan doen trouwens. Ben ik nu racistisch? Eens dat dat niet aan Max ligt. Maar ik vind altijd zo schrijnend om te zien hoeveel mensen ineens F1 kenner zijn enzo. En grootste deel van dat publiek verzette zich eerst heel erg tegen Vettel voor mijn gevoel en nu laatste twee jaar tegen Lewis (buiten incident gisteren om al), wordt echt gedaan of zij kinderen zijn die bij de grote Max komen spelen. Kan me daar zo aan irriteren. Zijn vaak dezelfde mensen die denken dat Ferrari misbaar is voor de formule 1, want Max en Red Bul.... Je kunt Max wellicht nog als Belg zien of is dat juist racistisch? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten