Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Keuken Kampioen Divisie Topic

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Volendam moet zeker te pakken zijn. Daarna is t gewoon hopen dat het mee zit. Ik denk dat ik er tegen Volendam wel bij ben. Maatje van me gaat regelmatig en ik moest nog steeds een keer mee van m. Mooie wedstrijd om te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja, was even NEC vergeten. Die spelen uiteraard wel zo dramatisch dat een club als Cambuur ze moet kunnen pakken. Het nare aan dit systeem is echter dat Cambuur er ook door pakweg Helmond uitgeknikkerd kan worden wanneer ze daar toevallig een goede dag hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fc Emmen voor het 3e opeenvolgende jaar geplaatst voor de play-offs. Begint er op te lijken dat ze daar de structuur goed voor elkaar hebben. Het waren toch magere jaren na de succesjaren met oa van Oostrum. Het zou voor de club wel een keer leuk zijn eredivisie, al denk ik dat je er niks te zoeken hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch belachelijk dat je met 49 punten uit 38 wedstrijden nog kans maakt op promotie. Heb sympathie voor Helmond Sport, zelfs ooit nog een training bekeken daar, maar belachelijke regels zeg.

Ik zat even te kijken net, maar waarom spelen die play-offs? Ik begrijp dat Jong Ajax en Jong PSV wegvallen, maar waarom worden FC Eindhoven en De Graafschap overgeslagen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd dat een tweede plek in een periode waarin de nummer één al een periode heeft gewonnen dus ook nacompetitie mag spelen. Kan je die plek beter doorschuiven naar de ranglijst. Ploegen die een heel jaar constant presteren horen toch meer aanspraak te maken op nacompetitie dan ploegen die een wedstrijd of 8 (?) leuk spelen, waar je ook nog sprake kan hebben van een gunstig programma en tweede worden in die periode.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna de helft van de teams die of promoveren of play-offs spelen en dan nog periodes. Bizar.

Anyway, bedankt voor je antwoord.

Ja zeker met die jong teams erbij is het vrij belachelijk ja. Van de 20 teams min de jong teams en de kampioen en degradant (hou je dus 15 teams over) spelen er 8 play offs. Als je beetje kwaliteit hebt moet je die dus gewoon halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Emmen wint even met 1-5. Jammer dat ik er niet bij kan zijn vrijdag in de thuiswedstrijd. Zou echt compleet belachelijk zijn als Emmen de eredivisie in gaat. Voor de club misschien wel lekker, krijgen ze hopelijk eindelijk eens sinds het wk onder 20 dat stadion vol.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bijna de helft van de teams die of promoveren of play-offs spelen en dan nog periodes. Bizar.

Anyway, bedankt voor je antwoord.

Het gekke is dat het in de Eredivisie weer extreem lastig is om te degraderen, doordat er maar één directe degradant is. Nee er mag wel eens goed naar de voetbalpyramide gekeken worden. Ohnee dat hebben ze net gedaan ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je, in theorie, straks kan hebben dat de nummer 17 ofzo van de Juup direct promoveert omdat de plekken daarboven bezet zijn door Jong teams :D Gaat niet gebeuren, maar dat mag toch al helemaal geen mogelijkheid zijn joh

bewerkt door Magikarp
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar je, in theorie, straks kan hebben dat de nummer 17 ofzo van de Juup direct promoveert omdat de plekken daarboven bezet zijn door Jong teams :D Gaat niet gebeuren, maar dat mag toch al helemaal geen mogelijkheid zijn joh

Op zich ben ik het wel met je eens, maar vrijwel in alle

grote competities spelen de 2e elftallen gewoon mee in de lagere divisies. Dus waarom dat hier dan niet zou kunnen is een beetje raar. Het niveau van die andere clubs moet gewoon omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op zich ben ik het wel met je eens, maar vrijwel in alle

grote competities spelen de 2e elftallen gewoon mee in de lagere divisies. Dus waarom dat hier dan niet zou kunnen is een beetje raar. Het niveau van die andere clubs moet gewoon omhoog.

In die andere competities gelden ietwat andere voorwaarden, met name qua selectiebeleid. Als je een dergelijke maatregel als in Duitsland of Spanje hier zou doorvoeren, zal er ook minder weerstand zijn vanuit de clubs in de Juup.

bewerkt door Nom de Guerre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het seizoen is afgelopen voor Fortuna, dus dan zal ik de selectie maar weer eens op rapport slingeren.

De doelmannen:

Miguel Santos - 6,5

Stabiel en sober. Veel meer kun je niet wensen van een doelman. Geen showkeeper, maar wel iemand die punten pakt voor de club. Alles beter dan Ter Wielen en Van der Helm. Jammer dat hij niet kan coachen omdat hij de taal niet spreekt, maar goed, je kunt niet alles hebben.

Job van de Walle - n.v.t.

Heeft niet gespeeld, dus ik kan er niks over zeggen. Was derde doelman, blijft derde doelman.

Leon ter Wielen - 4

Flatertjes links en rechts die ons onnodig puntverlies hebben opgeleverd. Op de lijn best aardig, maar hoe verder hij van de doellijn verwijderd raakt, hoe minder hij uit de verf komt. Helaas heeft hij nog een contract dat niet afloopt deze zomer, dus komend jaar mag meneer op de bank plaatsnemen.

Paul van der Helm - 2

Inmiddels ook weer vertrokken naar een amateurclub. Dikke doei. Tegen Den Bosch heeft meneer mogen keepen en ging hij bij alle Bossche doelpunten in de fout. Opgeruimd staat netjes.

De achterhoede:

Ferry de Regt - 6,5

De Regt doet zijn best wel, hij coacht, hij is redelijk betrouwbaar in zowel de duels als de passing, maar hij is ook traag en hij kan het uiteraard niet alleen. Hij begon sterk aan het seizoen en werd naarmate het seizoen vorderde steeds minder, waarbij hij deelde in de algehele malaise. Hij heeft zich na de winterstop wel herpakt, maar schijnt niet goed door één deur te kunnen met Oliseh. Fortuna is bezig met een nieuw contract voor hem. Aanvallend gezien is hij trouwens best gevaarlijk, hij pikt z'n doelpuntjes mee bij corners en vrije trappen.

Emir Dautovic - 4

De Regt light, alleen dan zonder fatsoenlijke inspeelpass en nog iets langzamer. Probeer die jongen te verkopen en bied hem anders geen nieuw contract aan, maar geef jonge gasten als Mares en Schuurs meer speeltijd.

Perr Schuurs - 7

Nondedju, we hebben weer een talentje... 17/18 en dan al gewoon zo belangrijk na de winterstop. De Regt en Schuurs, een sterk duo. Schuurs is voor zo'n jong kereltje fysiek al redelijk sterk en hij beschikt over een goede lange bal. Daarnaast blijft hij rustig. Terecht dat hij inmiddels ook voor Oranje U19 is opgeroepen. Naar het schijnt zitten er Bundesligaclubs op het vinkentouw, maar zoals het er nu naar uitziet, blijft Perr nog een jaartje.

Marco Ospitalieri - 5,5

Marco is geen linksback, defensief gezien is hij nog steeds kwetsbaar, maar sinds de komst van Oliseh lijkt het wel allemaal beter te gaan, ook met Ospi... In balbezit mag hij doorschuiven en blijven we met drie man achterin spelen, waardoor zijn defensieve zwakte wordt gecamoufleerd. Helaas komt nu wel naar voren dat met name zijn voorzetten te wensen overlaten.

Stefan Askovski - 4,5

Onze grote aankoop is in de winterstop verhuurd aan een Poolse club. Zijn contract loopt nog een jaartje door, dus die zien we vanzelf wel weer terug. Doldrieste Balkantackles, een kort lontje en de neiging om meer linksbuiten te spelen dan linksback. Hij kan wel voetballen, maar loopt zichzelf voorbij in zijn enthousiasme.

Luc Mares - 5,5

De komst van Oliseh betekende dat Mares naar de bank verhuisde. Zonde, ik vind het een sterke speler. Zijn contract is (nog) niet verlengd, maar hopelijk vindt de club nog een potje om Luc een contract aan te bieden. Een veelzijdige speler als Mares verdient een contract, zeker als je ziet welke kneuzen wel een contract krijgen.

Christopher Braun - 7

Brauns prestaties dit seizoen waren een beetje een achtbaan. Hoge pieken, diepe dalen. Sinds de komst van Oliseh meer pieken dan dalen gelukkig en zo zagen we de Braun van de eerste vijf wedstrijden weer terug. Ulrich van Gobbel light. Zijn contract wordt hopelijk binnenkort weer verlengd.

Demen Roumen - n.v.t.

Een enkele invalbeurt dit seizoen. Tsja...

Clint Essers - n.v.t.

Zie Roumen.

Het middenveld

Jordi Briels - 5

Gewoon net niet. Aan de inzet ligt het niet, Briels loopt zich meestal de longen uit z'n lijf om er wat van te maken op het middenveld, maar het heeft gewoon zelden tot nooit rendement. Te vaak heb ik het idee dat hij als een kip zonder kop rondrent of dat hij meer uit een bepaalde situatie had kunnen halen als hij wat meer rust zou bewaren. Na de komst van Oliseh gaat het iets beter met Briels, maar het is toch vaak net niet.

Okan Kurt - 5,5

Evenals Braun begon hij ijzersterk aan het seizoen om daarna weer weg te zakken om onduidelijke redenen. Een redelijke pass, redelijk goed in de duels, lekker fel. Een stofzuigertje met opbouwende kwaliteiten, maar helaas heeft hij zijn contract in de winterstop laten ontbinden.

Kamen Hadzhiev - 6,5

Ik ben fan van Hadzhiev. Hij ziet er uit alsof hij in de octagon thuishoort qua uitstraling en postuur, maar zo iemand had Fortuna nodig. Een vent om orde op zaken te stellen op het middenveld en achterin. Hij heeft als controlerende middenvelder gespeeld en centraal achterin en ik vond hem eigenlijk altijd wel goed. Een pure verdediger, ijzersterk in de lucht en rustig aan de bal. Hij gaf vooral korte passjes opzij, maar hij geeft de bal wel altijd aan iemand van de eigen ploeg, dus dan hoor je me verder niet zeuren. Hij heeft helaas besloten om zijn loopbaan elders voort te zetten.

Jorrit Smeets - 5,5

Een jonge speler die we van Roda hebben overgenomen. Hij kan best leuk voetballen, maar is nog wat onrustig in zijn acties en fysiek wordt hij vaak te makkelijk weggezet. Hij doet z'n best wel en is sinds de komst van Oliseh beter gaan spelen.

Dries Saddiki - 5,5

Eigen jeugd heeft toch altijd een streepje voor en dat geldt ook voor Saddiki. Een dravertje, maar wel een van de weinige spelers die nog wel eens kan verrassen met een leuke actie of pass. Oliseh lijkt er wat tactische discipline in te hebben gehamerd, tegenwoordig rent hij ook mee terug.

Adrian Purzycki - 5

Een (voormalig?) Pools jeugdinternational die we ergens in Engeland hebben opgeduikeld. Je ziet als hij aan de bal komt dat hij op zich wel kan voetballen, maar zonder bal is hij nogal gemakzuchtig en fysiek is hij nog te zeer een lichtgewicht. Hij probeert het wel, maar het lijf kan niet altijd wat de geest in gedachten heeft. Hij lijkt inmiddels voorbij te zijn gestreefd door mannen als Smeets en Saddiki in de pikorde. Jammer...

Emrah Bassan - 8,5

Oh oh, wat een klasbak. Deze man is zo verschrikkelijk goed. We mogen ons gelukkig prijzen dat hij een half jaartje voor ons gespeeld heeft, hij heeft een grote rol gespeeld in de sterke prestaties van de tweede seizoenshelft. Een geweldige techniek, een goede voorzet, een gevaarlijk schot en inzicht. 'Tuurlijk mag je dat verwachten van iemand die bij Galatasaray onder contract staat, maar het is toch fijn als je zo'n speler hebt die het verschil kan maken. Een half minpuntje vanwege het egoïsme, maar als je ziet wat er af en toe voorin stond opgesteld, begrijp ik best dat hij liever zelf voor de actie gaat.

Vitor Saba - 6

Die jongen kan voetballen. Een mooie actie in huis, dito pass en rust aan de bal. Ik begrijp niet goed waarom hij niet meer speeltijd krijgt, maar schijnbaar kampt hij vaak met kleine kwaaltjes. Ik hoop dat we hem komend jaar vaker in actie mogen zien.

Mailson Lima Duarte Lopes - n.v.t.

Ik heb hem niet genoeg zien spelen om er iets over te kunnen zeggen.

De aanval

Junior Torunarigha - 4,5

Een boomlange Nigeriaanse spits, die verrassend lenig is. Helaas laat zijn balbehandeling hem wel eens in de steek en verliest hij verrassend veel kopduels. Junior doet z'n stinkende best, maar het zit er gewoon niet in. Doei.

Abdelaziz Khalouta - 3

De eerste seizoenshelft had meneer er geen zin in, de tweede seizoenshelft had meneer ruzie met de trainer en werd hij naar het tweede verbannen. Dan niet. Het is graag of anders niet. Khalouta kan wel degelijk voetballen, maar het komt er niet uit. Dikke doei dan maar.

Roald van Hout - 5,5

Sinds hij heeft aangekondigd na dit seizoen terug te gaan naar de amateurs wordt hij niet meer opgesteld. Jammer, want in feite is Van Hout een betere voetballer dan bijvoorbeeld Vlijter of Dianessy.

Djibril Dianessy - 5,5

Een dravertje. Rent veel, werkt hard en koppelde na de winterstop al die inzet ook aan een stukje rendement. Hij heeft zo z'n doelpuntjes meegepikt en ach ja, we hadden het erger kunnen doen voorin.

Gavin Vlijter - 5

Ik zie niet zo goed wat Oliseh in Vlijter ziet, maar soit... Hij verricht veel defensieve arbeid, waardoor Bassan voorin meer tijd en ruimte krijgt om te excelleren.

Sjoerd Ars - 4

Onze dure winteraankoop heeft nog niet kunnen brengen wat menigeen had verwacht. Geen enkel doelpunt en in de pikorde voorbij gestreefd door Stokkers. Als supersub of breekijzer heb je d'r niet zo gek veel aan, omdat hij ritme nodig heeft. Volgend jaar wellicht samen met Stokkers voorin, aangezien we geen echte vleugelspelers lijken te hebben.

Finn Stokkers - 7

Hij begon ijzersterk met een serie van vijf wedstrijden waarin hij telkens scoorde. Daarna zakte Stokkers wat weg, maar met zijn loopacties is hij voorin een nuttige kracht. Zijn Torinstinct zou ons volgend jaar wel eens van pas kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zak!

volendam lekker genaaid door de scheids hoor; man man man, ook aardig goaltje van debutant. Bleek ook nog de compagnon van zijn vaders bedrijf of 39 jarige leeftijd te zijn begraven(gisterocjtend was die daar dus) en dan zon lekkere goal maken als debutant.

maar

wordt nu wel erg zwaar met 2-2

Link naar opmerking
Deel via andere websites