RotterdamZuid Geplaatst 4 augustus 2021 Share Geplaatst 4 augustus 2021 Barca met Frenkie als CV. Is dit wegens personele problemen of wordt het komend seizoen serieus overwogen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 4 augustus 2021 Share Geplaatst 4 augustus 2021 3-5-2 systeem aan het testen, denk ik. Dan kan Frenkie als libero, heeft 'ie al vaker gedaan afgelopen seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Ik las berichten dat Barcelona qua inschrijvingen gered gaat worden door een private equity firma die even 2,7 miljard aan aandelen in La Liga koopt.... hoezo financial fairplay? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 1 uur geleden zei ElMarcos: Ik las berichten dat Barcelona qua inschrijvingen gered gaat worden door een private equity firma die even 2,7 miljard aan aandelen in La Liga koopt.... hoezo financial fairplay? Daar heeft niet alleen Barcelona dan profijt van maar ieder andere club in de La Liga. Zelfde beetje als dat Engelse teams 100 miljoen per team krijgt als tv geld. Dit doen ze dus om het verschil niet groter te maken dan dat het al is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 1 uur geleden zei La Pulga: Daar heeft niet alleen Barcelona dan profijt van maar ieder andere club in de La Liga. Zelfde beetje als dat Engelse teams 100 miljoen per team krijgt als tv geld. Dit doen ze dus om het verschil niet groter te maken dan dat het al is. Klopt. Bij Barça is slechts de nood het hoogst. In ieder geval, zo lijkt het. Zeker qua topclubs. Nu gaan Barça en Real, beide eigenlijk gewoon financieel zwaar in de problemen door Corona, straks weer lekker de markt op om bijv. Mbappé te kopen. Daarmee blijft wederom een ongezonde financiële situatie in stand. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 4 minuten geleden zei ElMarcos: Klopt. Bij Barça is slechts de nood het hoogst. In ieder geval, zo lijkt het. Zeker qua topclubs. Nu gaan Barça en Real, beide eigenlijk gewoon financieel zwaar in de problemen door Corona, straks weer lekker de markt op om bijv. Mbappé te kopen. Daarmee blijft wederom een ongezonde financiële situatie in stand. Ik vind dat je juist dit jaar niet kan bashen op Barca om hun transferbeleid (overigens ook op die van Real, hoor ik trouwens weinig over maar die heeft ook door nood hun 2 centrale verdedigers moeten verkopen) Meeste spelers die zij ook kopen is ook een investering om mee te doen met de prijzen, mocht je geen prijzen halen dan wordt het inderdaad een moeilijk verhaal. Maar ik denk dat een Mbappe zoveel inkomsten ook gaat meebrengen, zoals met Ronaldo toen ook het geval was, dat haal je er dan zo weer uit. Verder vind ik het tof hoe iedereen salaris inlevert om voor Barca te blijven spelen en ook dat er spelers komen die elders meer konden verdienen. Uiteindelijk hoef ik als fan alleen maar 90 minuten te genieten van Barcelona en qua financiën boeit het mij ook echt geen moer. Zolang ze er volgende week zondag maar staan tegen Sociedad. Als je het moet gaan vergelijken met anders clubs, alleen de teams uit Engeland redden zich makkelijk en dat komt puur door TV geld. (ja en PSG, maar die hebben een eigenaar die gewoon geld poept zo rijk is die) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 2 uur geleden zei La Pulga: Maar ik denk dat een Mbappe zoveel inkomsten ook gaat meebrengen, zoals met Ronaldo toen ook het geval was, dat haal je er dan zo weer uit. Dat schijnt een fabeltje te zijn. In ieder geval als het gaat om commerciële inkomsten. Beckham verdiende bijvoorbeeld zijn transfersom nooit terug door middel van de verkoop van bijv. shirts. De winst zit echt in het winnen van competities en ultiem gezien de Champions League. Dan is Kylian Mbappé natuurlijk wel een grote stap voorwaarts. 2 uur geleden zei La Pulga: Ik vind dat je juist dit jaar niet kan bashen op Barca om hun transferbeleid (overigens ook op die van Real, hoor ik trouwens weinig over maar die heeft ook door nood hun 2 centrale verdedigers moeten verkopen) Het gaat niet om hun transferbeleid, want die zijn prima. Ik val meer over hun financiële beleid (of het gebrek daaraan). De club is eigenlijk nagenoeg failliet. Kan al hun transfervrije spelers om die reden ook niet inschrijven. Alle acties die je nu ziet zijn dus ook wel echt bittere noodzaak. Natuurlijk is het mooi dat iedereen daar aan meewerkt, maar eigenlijk had het nooit zover mogen komen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Janken dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 End of an era wel dit. Messi gratis weg bij FC Barcelona. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Noudke Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 3 minuten geleden zei aron24: End of an era wel dit. Messi gratis weg bij FC Barcelona. Dat kan alleen maar PSG of City worden, als Barcelona hem niet kan betalen. Al zit Barca in financiële problemen, Messi laten gaan is wel een hele stap. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Dit had ik niet verwacht. Op 14 juli kwam er nog een bericht dat Messi voor vijf jaar zou gaan bijtekenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Ongekend wat een wanbeleid Bartomeu toch heeft gevoerd dat dít nodig is. Heel benieuwd naar wat hij nu gaat doen en naar Barça volgend jaar. Messi > Depay is wel een verschilletje Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Plekje vrij voor Depay nu. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 3 minuten geleden zei himan: Plekje vrij voor Depay nu. Memphis gaat niet rechtsvoor spelen, hoor. Plekje vrij voor Dembouz. En meer zekerheid voor Griezmann. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 6 minuten geleden zei Socrates: Memphis gaat niet rechtsvoor spelen, hoor. Plekje vrij voor Dembouz. En meer zekerheid voor Griezmann. Ja als die in 22/23 weer fit is kan Dembele mooi daar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Zet zelf mijn geld voorlopig op een drukmiddel naar La Liga Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 4 minuten geleden zei La Pulga: Ja als die in 22/23 weer fit is kan Dembele mooi daar. Tijd voor de Oostenrijkse Messi! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 (bewerkt) Wees toch blij dat je van die geldwolf af bent joh. Die gozer heeft eigenhandig die club kapot gemaakt. Al jaren kan je geen normaal transferbeleid voeren om die engnek 500 miljoen per jaar wil verdienen en die leipe bestuurders er nog in mee gaan ook. Je mag na al die jaren van dit financiële wanbeleid blij zijn dat je nog bestaat. 2 artikelen over de situatie bij Barca klikklik klikklik2 5 augustus 2021 bewerkt door Regis Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 2 uur geleden zei Socrates: Tijd voor de Oostenrijkse Messi! Ja het verbaast me ook hoe goed de rest het nu eigenlijk doet in de voorbereiding, die Gavi is ook eng met ze 17 jaar en dan komt Pedri nog terug. Vind het vooral zuur dat Messi niet zo een afscheid heeft kunnen krijgen als Iniesta en Xavi, al heeft hij het vorig seizoen er een beetje zelf naar gemaakt omdat Suarez wegging. Al heb ik nog een klein beetje vertrouwen dat hij alsnog blijft. Waar moet hij anders heen? Alle teams zijn al voorzien waar hij bij zou passen op Chelsea en misschien PSG na, dat moet hij zelf toch niet willen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Feyenoord en Ajax hebben ook net een rechtsbuiten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 5 augustus 2021 Share Geplaatst 5 augustus 2021 Messi is al ruim een maand geen Barcelona speler meer. In principe is er niets veranderd ten opzichten van gisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2021 Share Geplaatst 6 augustus 2021 11 uur geleden zei Regis: Wees toch blij dat je van die geldwolf af bent joh. Die gozer heeft eigenhandig die club kapot gemaakt. Al jaren kan je geen normaal transferbeleid voeren om die engnek 500 miljoen per jaar wil verdienen en die leipe bestuurders er nog in mee gaan ook. Je mag na al die jaren van dit financiële wanbeleid blij zijn dat je nog bestaat. 2 artikelen over de situatie bij Barca klikklik klikklik2 Dit is persoonlijk ook een beetje mijn gevoel. Messi is qua persoon de laatste jaren voor mij wel een beetje van zijn voetstuk gevallen. Zo’n ideale schoonzoon is het niet. Altijd geroepen hoe kind van de club het is en dat hij nooit weg zou gaan. Maar vervolgens wel zo belachelijk veel salaris vragen waardoor de club mede in de problemen zit. Als hij nu echt van Barca gehouden had dat had hij het ook wel gered met flink wat miljoenen minder. En natuurlijk hadden die bestuurders nooit akkoord moeten gaan met deze bedragen. Maar dan was Messi al veel eerder weg geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 augustus 2021 Share Geplaatst 6 augustus 2021 24 minuten geleden zei Michaelinho*: Dit is persoonlijk ook een beetje mijn gevoel. Messi is qua persoon de laatste jaren voor mij wel een beetje van zijn voetstuk gevallen. Zo’n ideale schoonzoon is het niet. Altijd geroepen hoe kind van de club het is en dat hij nooit weg zou gaan. Maar vervolgens wel zo belachelijk veel salaris vragen waardoor de club mede in de problemen zit. Als hij nu echt van Barca gehouden had dat had hij het ook wel gered met flink wat miljoenen minder. Messi is al akkoord gegaan met een 50% (!) verlaging. Daar ligt het echt niet aan. En dan kan je nog beargumenteren dat dat nog steeds teveel is, maar er bestaan ook nog dingen als redelijkheid en balans in je selectie. Ik snap ook wel dat hij niet zomaar zijn hele salaris gaat inleveren zodat anderen wel betaald kunnen worden. Messi laat zich nooit negatief o.i.d. uit, hij krijgt alleen een belachelijk hoog salaris. Daar kunnen menig ander nog wat van leren. Overigens begint het er steeds meer op te lijken dat het een leip trucje is van Laporta om LaLiga onder druk te zetten, o.a. i.v.m. de deal met die private equity firm. Zo lang een statement met Messi uitblijft, geloof ik er eigenlijk niks van dat het uiteindelijk niet alsnog rond komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 6 augustus 2021 Share Geplaatst 6 augustus 2021 29 minuten geleden zei Rogier.: Messi is al akkoord gegaan met een 50% (!) verlaging. Daar ligt het echt niet aan. En dan kan je nog beargumenteren dat dat nog steeds teveel is, maar er bestaan ook nog dingen als redelijkheid en balans in je selectie. Ik snap ook wel dat hij niet zomaar zijn hele salaris gaat inleveren zodat anderen wel betaald kunnen worden. Messi laat zich nooit negatief o.i.d. uit, hij krijgt alleen een belachelijk hoog salaris. Daar kunnen menig ander nog wat van leren. Overigens begint het er steeds meer op te lijken dat het een leip trucje is van Laporta om LaLiga onder druk te zetten, o.a. i.v.m. de deal met die private equity firm. Zo lang een statement met Messi uitblijft, geloof ik er eigenlijk niks van dat het uiteindelijk niet alsnog rond komt. Wel eens dat hij niet voor 0 gaat zodat de rest betaald kan worden. Maar zijn salaris is natuurlijk al jaren geleden compleet geëscaleerd. Daar kan hij niet alleen iets aan doen, laten we de zaakwaarnemers ook niet vergeten. Maar denk dat het voor Barca financieel niet verkeerd zou zijn als hij vertrekt. Dat het als nog een truc is zou ook best kunnen ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 6 augustus 2021 Share Geplaatst 6 augustus 2021 In de woorden van Lineker, mess que un club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten