Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei DGremlin:

Ik dacht dat ze wél opstalrecht willen verlenen, maar de grond niet willen verkopen.

Logisch dat Gheyssens daarin niet wil meegaan, want op het moment dat het opstalrecht afloopt wordt alles wat erop staat eigendom van de grondeigenaar.
Anderzijds vind ik ook niet dat de politiek zich moet gaan inmengen door onteigening. Die grond is nu eenmaal eigendom van iemand en die hebben het volste recht om te weigeren te verkopen... Net zoals Gheyssens zijn stukje grond niet wil verkopen waar Club zijn nieuwe stadion wil/wou bouwen.

Edit: De uitleg staat ook zo op Sporza

Net de bijdrage gelezen in de Gazet van Antwerpen. Klopt inderdaad. Tania Mintjes wilt niet verkopen, net uit clubliefde, om te vermijden dat de club ooit in handen zou komen van een (buitenlandse) investeerder die niet begaan is met de club zelf maar enkel financieel gewin nastreeft. Door het eigendomsrecht te behouden, en enkel een opstalrecht te verlenen, houdt ze dus zelf inspraak. Een begrijpelijk standpunt, maar er lijken mij toch compromissen mogelijk, door bv. een voorkooprecht toe te staan en andere randvoorwaarden eraan te verbinden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Michiel RAFC:

Net de bijdrage gelezen in de Gazet van Antwerpen. Klopt inderdaad. Tania Mintjes wilt niet verkopen, net uit clubliefde, om te vermijden dat de club ooit in handen zou komen van een (buitenlandse) investeerder die niet begaan is met de club zelf maar enkel financieel gewin nastreeft. Door het eigendomsrecht te behouden, en enkel een opstalrecht te verlenen, houdt ze dus zelf inspraak. Een begrijpelijk standpunt, maar er lijken mij toch compromissen mogelijk, door bv. een voorkooprecht toe te staan en andere randvoorwaarden eraan te verbinden. 

Een beetje zoals Paul .... Oh wacht ;c Ik denk niet dat die man echt begaan is met Antwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Arezo:

Niet bepaald nee? Maar is dat erg?

Ik heb niet echt een favoriete club in België.

Nee tuurlijk niet. Maar voor de eigenares van de gronden van de Bosuil is het wel van belang, daarom snap ik wel dat ze niet verkoopt aan een zakenman zoals Gheyssens.

.

De eigenares komt nu ook met een voorstel om de gronden nog 99 jaar ter beschikking te stellen van Antwerp. Zonder dat Antwerp haar iets moet betalen. Alleen moet het geld van nieuwe tribunes dan rechtstreeks naar de club vloeien, en niet in de zakken van het Ghelamco van PG. Ook mag PG de club de eerste 5 jaar niet verkopen. Mooi voorstel voor de club, maar veel minder voor de zakenman PG. Benieuwd wat hij ervan gaat vinden.

bewerkt door Glenn08
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik las iets van Vermaelen daarnet. Maar ook Vincent Euvrard (RWDM). 

Geraerts kan blijkbaar ook naar Nice.

7 minuten geleden zei FlyD:

https://sporza.be/nl/2023/06/21/union-en-karel-geraerts-gaan-uit-mekaar-afscheid-van-topcoach-en-mooi-persoon~1687372648166/

Toch wel zeer verrassend nieuws. Heel benieuwd wie er gaat komen als vervanger.

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voormalige goalgetter Cédric Roussel is op 45-jarige leeftijd overleden

Cédric Roussel: "Mes cinq vœux ont tous été exaucés" - La DH/Les Sports

“Onze clublegende Cédric Roussel, tevens gepassioneerd ambassadeur van onze club, is zaterdag overleden”, laat RAEC Mons weten. “Voorin vormde hij een ongelooflijk koppel met Jean-Pierre La Placa. Zijn verwoestende kopballen en zijn strijdersmentaliteit zullen we nooit vergeten. Cédric was een belangrijk onderdeel in de wederopstanding van RAEC Mons en wou altijd alles geven voor de club van zijn hart. Zondag zal er een eerbetoon volgen bij de oefenwedstrijd tegen Sporting Charleroi.”

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Link naar opmerking
Deel via andere websites