Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Jupiler Pro League Topic

Fabian.

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei RubenS2:

Zoals @FlyD al aangaf: niet het mooiste voetbal, maar hij boekt wel resultaten. Al weet ik niet of het echt door hem komt, of door de transfers van de wintermercato. Hij is niet de man van grote uitspraken in de pers, maar zolang de resultaten er zijn klaagt niemand natuurlijk.

Dat is het probleem in Nederland/bij Ajax.....

Resultaten zijn secundair of lager nog van belang. Het moet ''mooi'' , ''aanvallend'' en liefst met zoveel mogelijk goals. Resultaat geven Ajax fans relatief weinig tot niks om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Kyrill:

Resultaten zijn secundair of lager nog van belang. Het moet ''mooi'' , ''aanvallend'' en liefst met zoveel mogelijk goals. Resultaat geven Ajax fans relatief weinig tot niks om.

Wanneer ze de cl winnen net defensief voetbal en steeds een 1-0 dan staan deze fans weer voor het huis van Femke om een huldiging te eisen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club 1-0 Union.  Nog 2 speeldagen. Club nu 3 punten bonus op Union. Club wint met veel geluk. Union is vier keer de betere ploeg in de 4 wedstrijden, maar wint geen enkele keer, en scoort geen enkele keer. Ongelooflijk... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-5-2022 om 14:01 zei Kyrill:

Ik vind persoonlijk dat je met die laatste zin de plank wel echt misslaat. Alleen moet resultaat bij Ajax altijd gepaard gaan met aanvallend, mooi voetbal en bij voorkeur een paar jongens uit de eigen jeugd. Maar een trainer die geen resultaten haalt en prijzen wint gaat eruit. Alleen is andersom ook best mogelijk. Wanneer Schreuder met Ajax 5-3-2 speelt, dan daalt Klaas-Jan af van de tribune en sleept hem aan zijn oren het stadion uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Ik vind persoonlijk dat je met die laatste zin de plank wel echt misslaat. Alleen moet resultaat bij Ajax altijd gepaard gaan met aanvallend, mooi voetbal en bij voorkeur een paar jongens uit de eigen jeugd. Maar een trainer die geen resultaten haalt en prijzen wint gaat eruit. Alleen is andersom ook best mogelijk. Wanneer Schreuder met Ajax 5-3-2 speelt, dan daalt Klaas-Jan af van de tribune en sleept hem aan zijn oren het stadion uit. 

Zolang zit jij nog niet, op dit forum denk ik. Waren tijden jaren geleden Ajax wel eens met 6-1 won en er letterlijk in Ajax topic alleen maar kritiek was.... Ook wel eens bij 4-0 winst gezien. Terwijl dit seizoen had je hele maand of meer je alles met 1-0 of 2-1 won.. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Kami:

Club 1-0 Union.  Nog 2 speeldagen. Club nu 3 punten bonus op Union. Club wint met veel geluk. Union is vier keer de betere ploeg in de 4 wedstrijden, maar wint geen enkele keer, en scoort geen enkele keer. Ongelooflijk... 

Geluk dwing je af. COYB

Op 11-5-2022 om 14:01 zei Kyrill:

Onzin, als ze een keer verliezen en gelijkspelen zit de Arena nog maar halfvol en 10min voor tijd stroomt het al leeg.

bewerkt door Mansveld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Kyrill:

Zolang zit jij nog niet, op dit forum denk ik. Waren tijden jaren geleden Ajax wel eens met 6-1 won en er letterlijk in Ajax topic alleen maar kritiek was.... Ook wel eens bij 4-0 winst gezien. Terwijl dit seizoen had je hele maand of meer je alles met 1-0 of 2-1 won.. 

En je punt? Ben al 34 jaar Ajacied (en met tussenpozen kom ik al sinds 2007 op het forum).

Bij Ajax moet het beide. Winnen en mooi voetbal spelen. Daarom was er deze maand ook veel kritiek. Maar bij mooi voetbal en nederlaag op nederlaag is er ook gezeik. Ajax is gewoon een hele complexe club. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei ElMarcos:

En je punt? Ben al 34 jaar Ajacied (en met tussenpozen kom ik al sinds 2007 op het forum).

Bij Ajax moet het beide. Winnen en mooi voetbal spelen. Daarom was er deze maand ook veel kritiek. Maar bij mooi voetbal en nederlaag op nederlaag is er ook gezeik. Ajax is gewoon een hele complexe club. 

Laat ze maar lekker lullen, je hebt oppervlakkig en diepzinnig. Wij zijn duidelijk het laatste. Mensen die niks caren om het voetbal zolang er maar 3 punten binnenkomen verdienen een ritje Temptation Island, zoveel oppervlakkigheid kan ik niet aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-5-2022 om 22:06 zei cimbomcu:

Laat ze maar lekker lullen, je hebt oppervlakkig en diepzinnig. Wij zijn duidelijk het laatste. Mensen die niks caren om het voetbal zolang er maar 3 punten binnenkomen verdienen een ritje Temptation Island, zoveel oppervlakkigheid kan ik niet aan.

Wat is dit voor een hautaine attitude? :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei PJHoutman:

Zag dat Brugge nu al kampioen is. Dan ga je dus én punten halveren en laat je ook onderling resultaat nog eens boven het doelsaldo gaan? Dan ligt het zwaartepunt voor het kampioenschap wel heel erg in de play-offs. 

nee, Brugge is al kampioen omdat Union een half punt extra heeft gekregen bij de halvering.

het verschil na de reguliere was 5 punten (dus eigenlijk 2.5 punt), maar dat werd 3 bij het begin van de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn team van het jaar in België:

Doelman: Butez (Antwerp)

Verdediging: Nieuwkoop (Union), Hoedt (Anderlecht), Mechele (Brugge), Sergio Gomez (Anderlecht)

Middenveld: Nielsen (Union), Souza (Mechelen), De Ketelaere (Brugge)

Aanvallers: Tissoudali (Gent), Undav (Union), Storm (Mechelen)

Ik zet de Ketelaere op het middenveld omdat ik absoluut Storm erbij wou hebben.

Misschien ben ik nog iemand vergeten, maar dit is dus mijn favoriete elf van afgelopen seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwkoop :-D

Ongelofelijk eigenlijk dat die bijna kampioen van België is geworden. Was bij Feyenoord echt standaard één van de minderen. Verder niet zien spelen bij Union hoor, maar blijkbaar heeft hij daar gerendeerd met 5 verdedigers / wingbacks?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 007mark:

Nieuwkoop

Ongelofelijk eigenlijk dat die bijna kampioen van België is geworden. Was bij Feyenoord echt standaard één van de minderen. Verder niet zien spelen bij Union hoor, maar blijkbaar heeft hij daar gerendeerd met 5 verdedigers / wingbacks?

Toch een 37-tal wedstrijden, 4 doelpunten en 3 assists. Een van de vele sterkhouders bij Union. Was eigenlijk een constante speler op de rechtsback. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 12-5-2022 om 08:13 zei Bogatyr:

Zo ongelofelijk irritant Brugge. Heel het seizoen wisselvallig en toch kampioen gaan spelen. Enige ploeg dat het verdiende was wel Union.. Playoffs :classic_angry:

Zelfs zonder de playoffs had Club meer punten gepakt dan Union. Dus wat dat betreft verdient Club het. Alleen had iedereen graag het sprookje voltrokken zien worden natuurlijk.

Maar als ik dan aan onze coëfficiënt denk, is het beter dat Club kampioen is en dus CL speelt. Union zou daar gegarandeerd 0/18 pakken en Club doet het de laatste jaren zeker niet slecht in de CL. Union zie ik trouwens in de Europa League wel wat punten rapen mits een goeie loting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites