Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

FC Twente

Kloppie

Aanbevolen berichten

Kunnen ze op hun nieuwe licentie weer de boel gaan bedonderen.

Het is inderdaad een notoire boevenbende, afgezien van het feit dat ik Twente een mooie club vind en hier 'emotioneel' tevreden over ben. Als ik de emoties uitschakel is het eigenlijk een schande dat Twente nog een licentie heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dat persbericht lees, dan is deze degradatie gewoon een compensatie, ze willen niet dat Twente volledig kapot gaat als club.

En terecht dit zou ook een belachelijke maatregel zijn. Dit klinkt meer een beetje als eenzelfde straf a la Juventus een tiental jaar geleden, ik vind het an sich nog wel een goed geformuleerd voorstel.

Wat een circus zeg. :-D Ook enkel een nieuwe licentie omdat het Twente is

Wat wil je nu hier mee insinueren? Dat Twente stelselmatig een voorkeursbehandeling krijgt of zo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nieuwe licentie omdat ze er alles aan hebben gedaan de laatste tijd om de club er weer bovenop te krijgen. Aan de ene kant prima, maar denk dat hier andere clubs die in gevaar komen in de toekomst hier ten alle tijden naar zullen refereren. Bonter dan wat er allemaal is gebeurd bij Twente kun je het namelijk niet maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regelgeving is zo krom hè. Een promotie/degradatie play-off waarbij Willem II niet kan degraderen, FC Twente gedegradeerd ondanks eerdere berichten dat het of Eredivisie of Tweede Divisie zou worden.

Voor de Twente-supporters: Is dit de titel en beker jullie waard?

Het idiote is dat ik daadwerkelijk in 2010 heb gezegd, al gaan we failliet dit pakken ze ons niet meer af. Op dit moment is dat gevoel wel even anders, maar als je het over 5 jaar weer vraagt.

Persoonlijk denk ik dat je als club hier heel goed wegkomt op basis van het bericht van de KNVB, enige probleem is echter de garantstelling en het crediteurenakkoord die niet hebben gerekend op dit scenario. Mocht een van deze twee zaken wegvallen, dan is het gewoon klaar met FC Twente.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat wil je nu hier mee insinueren? Dat Twente stelselmatig een voorkeursbehandeling krijgt of zo?

In dit geval krijgt Twente ook een voorkeursbehandeling. Dat staat nog net niet zo in het persbericht ook. Dat ze in de JL mogen uitkomen is een gunst van de KNVB, want volgens de regels is het bij intrekken van de licentie in de tweede divisie beginnen.

Er zijn clubs waarvan in het verleden de licentie is afgenomen die zich nu best genaaid zullen voelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En terecht dit zou ook een belachelijke maatregel zijn. Dit klinkt meer een beetje als eenzelfde straf a la Juventus een tiental jaar geleden, ik vind het an sich nog wel een goed geformuleerd voorstel.

Nee, maar krijg als ik het zo lees meer het idee dat Twente wordt 'gered', omdat het een grote club is, terwijl licentie kwijt gewoon een gepaste straf was geweest. Maar zal wel aan mij liggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik het een beetje goed begrepen heb is het zo dat de licentie wordt ingetrokken en dat Twente direct een nieuwe licentie krijgt waarmee ze mogen starten in de Jupiler League

Dus dan wordt Twente eigenlijk gewoon 'gematst' door de KNVB, want ze hadden het veel zwaarder kunnen treffen. Zuur natuurlijk voor de supporters, zou het absoluut niet willen meemaken. Compleet schoon schip maken, opzich niet erg. Spelers zullen transfervrij zijn of hoe zal dat lopen?

Ooh ja, Twente blijft verder voort bestaan en dat is ook gewoon terecht. Zo'n club kan niet kapot gaan, maar ze moeten gestraft worden voor hun daden. Paar keer die puntjes aftrek, dat was eigenlijk de grootste flauwekul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dit geval krijgt Twente ook een voorkeursbehandeling. Dat staat nog net niet zo in het persbericht ook. Dat ze in de JL mogen uitkomen is een gunst van de KNVB, want volgens de regels is het bij intrekken van de licentie in de tweede divisie beginnen.

Oh nee, daar ben ik het in dit geval geheel mee eens. Maar die zouden ze aan veel meer clubs hebben gegeven, moet je eens nagaan dat Ajax, PSV of Feyenoord in deze situatie zat. Vooral die eerste twee, goh daar zou niet één hand, maar wel twee boven het hoofd worden gehouden.

Trouwens, een tweede divisie heeft Nederland niet eens of mis ik nu iets? Dan zouden ze dus terug naar het amateurvoetbal moeten, daar kom je niet zo snel uit volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh nee, daar ben ik het in dit geval geheel mee eens. Maar die zouden ze aan veel meer clubs hebben gegeven, moet je eens nagaan dat Ajax, PSV of Feyenoord in deze situatie zat. Vooral die eerste twee, goh daar zou niet één hand, maar wel twee boven het hoofd worden gehouden.

Trouwens, een tweede divisie heeft Nederland niet eens of mis ik nu iets? Dan zouden ze dus terug naar het amateurvoetbal moeten, daar kom je niet zo snel uit volgens mij.

Vanaf komend seizoen wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oh fascinerend, wat leuk, dat wist ik niet eens. Betreft het dan ook echt betaald voetbal?

Ooh ja, Twente blijft verder voort bestaan en dat is ook gewoon terecht. Zo'n club kan niet kapot gaan, maar ze moeten gestraft worden voor hun daden. Paar keer die puntjes aftrek, dat was eigenlijk de grootste flauwekul.

Zoals al besproken: Twente is genoeg gestraft. Ze hebben enkel zichzelf benadeeld door spelers te kopen die ze niet konden betalen en zich financieel te laten injecteren door louche bedrijven. Dat laatste is overigens dagelijkse kost in Portugal, volgens mij ook helemaal niet verboden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet kunnen wezen dat KNVB ook deels handelt voor Feyenoord en PSV? Licentie van FC Twente innemen betekent volgens mij verwijdering van coefficientenranglijst en daarmee 4 punten verlies voor Nederland. Dan was PSV de zekerheid van CL inmiddels verloren en had Feyenoord geen garantie van groepsfase meer. En als het effect pas vanaf volgend seizoen zouden ingaan, dan zou het in ieder geval betekenen dat Nederland de vaste Europese tickets een jaar eerder zou verliezen.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou het niet kunnen wezen dat KNVB ook deels handelt voor Feyenoord en PSV? Licentie van FC Twente innemen betekent volgens mij verwijdering van coefficientenranglijst en daarmee 4 punten verlies voor Nederland. Dan was PSV de zekerheid van CL inmiddels verloren en had Feyenoord geen garantie van groepsfase meer. En als het effect pas vanaf volgend seizoen zouden ingaan, dan zou het in ieder geval betekenen dat Nederland de vaste Europese tickets een jaar eerder zou verliezen.

Ding ding ding ding we have a winner. KNVB geeft geen klote om FC Twente.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik niet doen hoor. Willem II en NAC mogen elkaar niet zo naar het schijnt...

Zo'n derby levert meer op dan een potje tegen Cambuur, zeker als het in de Eredivisie wordt gespeeld. Weer 32 docu's van Fox ('De Burenruzie' vind ik wel een leuke [MENTION=12326]Maldini[/MENTION]; ), vol stadionnetje, 'eigen' tijdstip (dus niet tegelijk met een andere pot om 14.30 oid)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het heel raar dat ik het apart vind dat de KNVB de schaal in Eindhoven laat regeltechnisch gezien? Bedoel zou als Ajax zijnde zo never de titel willen halen, maar het is wel frappant dat je dus eigenlijk zegt: voor degradatie gelden nieuwe regels maar voor de rest maak het geen kloten uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Straf heeft betrekking op het nieuwe seizoen, niet op het lopende, dus het zou uiterst vreemd zijn om de stand nu nog te gaan veranderen. Voor de invulling van de eredivisie van komend seizoen is er iets nodig mbt de play-offs. Daar kun je niet eerst nog een paar weken op gaan wachten imo, dus goed dat er nu al een scenario is bedacht.

Dat van die Europese punten had ik nog niet bedacht [MENTION=3616]PJHoutman[/MENTION];, dat zou het nog te begrijpen maken.

Hoor overigens Jacobs net praten over dat het oude Twente de licentie verliest en het nieuwe Twente de licentie krijgt. Hoop dat hij dat overdrachtelijk bedoelt, want letterlijk genomen is het natuurlijk onzin.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Manman, de tijd dat je in slechte tijden samen met andere clubsupporters kunt 'treuren' en discussieren met andere supporters, terwijl de andere in het eredivisie-topic lachen is blijkbaar ook al voorbij.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat zou betekenen dat die punten alsnog vervallen. Dit omdat de KNVB de licentie van Twente heeft ingenomen en weer een nieuwe licentie heeft gegeven, of zie ik dat dan verkeerd?

Quote van de KNVB site:

"Daarom wil de licentiecommissie de licentie intrekken, waardoor het recht op spelen van betaald voetbal vervalt. Daarna wil de commissie FC Twente echter direct een nieuwe licentie verlenen, omdat de club schoon schip maakte. Met die nieuwe licentie stroomt FC Twente dan in op het laagste profniveau en dat is de Jupiler League."

http://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/licenties/18434/licentiecommissie-biedt-fc-twente-tweede-kans-de-jupiler

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:D:D Al m'n geld kan dus op NAC, want die gooien het lekker op een akkoordje daar.

Vreemde gang van zaken allemaal. Lees ook dat zo'n degradatie volgens de reglementen helemaal niet kán.

Wat mij betreft houden we NAC lekker in de Eerste Divisie. Die selectie en het clubbeleid verdienen niet beter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snap nog steeds niet op wat voor een manier Twente in de JL zou kunnen belanden. Licentiecommissie is met de zaak bezig, dus lijkt me dat het over de licentie gaat en dus niks te maken heeft met degradatie maar over licentie betaald voetbal. Enige manier waarop ze zouden kunnen degraderen is een forse puntenaftrek zodat ze laatste worden, maar dat zou de 3de keer puntenaftrek zijn wat automatisch intrekken van de licentie betekend. Benieuwd naar wat de KNVB zegt.

Het is ook een hele rare gang van zaken. Kijk, het moge duidelijk zijn dat Twente de boel belazerd heeft. Dat het niet bij een klein beetje is gebleven lijkt me ook een duidelijke zaak. Daar hoeft niemand een excuus voor te verzinnen want dat is er totaal niet. Twente is er meerdere malen voor gestraft maar dat staat dus totaal los van wat er vandaag gebeurt in mijn ogen. De KNVB heeft eind vorig jaar de proflicentie voorwaardelijk ingetrokken. Toen stelde het de norm dat er een onvoorwaardelijk onderzoek moest komen naar de gang van zaken. Dat is gebeurd en daarin heeft de licentiecommissie van de KNVB aangegeven dat FC Twente moet voldoen aan de conclusies/aanbevelingen uit het rapport van Knuppe. Dat waren dus onder anderen, iedereen met vieze handen eruit (gehele RvC), garantstelling van de gemeente, garantstelling van bedrijfsleven voor liquide middelen om salarissen komende twee jaar te kunnen betalen, het veranderen van de bestuursstructuur en het inleveren van de jaarrekening. Zeker weten of FC Twente voldoet aan al deze dingen weten we niet omdat niemand van ons deze stukken heeft ingezien.

Nu vind ik zelf het kromme komen. De licentie wordt ingetrokken als Twente niet voldoet aan bovenstaande zaken. Dus het is heel simpel, Twente voldoet wel aan de conclusies uit rapport Knuppe en behoudt de licentie of andersom; het voldoet niet en raakt de licentie kwijt.

Heb zelf het gevoel dat er bij de KNVB/licentiecommissie meerdere zaken mee gaan tellen wat natuurlijk niet gek is. De druk van de EredivisieCV onder leiding van Gudde en Nijland richting Twente om de tv-gelden. De druk van de hekkensluiters Cambuur, Excelsior en co vanwege de degradatie en het valse spel. Krijg daarmee zelf het gevoel dat deze zaken zijn meegenomen in het besluit om onder andere een statement af te geven naar de rest maar toch de club niet kapot te maken. Het gevoel heerst dat Twente wel voldeed aan de voorwaarden want anders was het simpel en was de licentie allang ingetrokken. Daar is geen discussie over, maar omdat men toch het goede gebaar wil maken naar de andere clubs komt men tot dit tussen besluit. In mijn ogen onbegrijpelijk. Het is het een of het ander, en niet achteraf iets er tussen in.

Regelgeving is zo krom hè. Een promotie/degradatie play-off waarbij Willem II niet kan degraderen, FC Twente gedegradeerd ondanks eerdere berichten dat het of Eredivisie of Tweede Divisie zou worden.

Voor de Twente-supporters: Is dit de titel en beker jullie waard?

Ik heb de mooiste herinneringen beleefd aan de titel en de bekers. Op dit moment is het absoluut niet waard maar er is niets aan te veranderen. De destijdse RvC heeft gefaald door Munsterman de vrijheid en macht te geven en zelf mee te gaan in het spelletje. Ook al vind ik dat de KNVB hierin ook een taak heeft, had destijds al een rare gedachte bij de gang van zaken. Hoop dan ook dat de KNVB in de toekomst eerder aan de bel trekt om dit soort zaken te voorkomen, daarin zijn zij verantwoordelijk. En nee, niet zeggen dat ik de schuld afschuif naar de KNVB want die ligt gewoon bij Twente.

Zie ook bovenstaande verhaal van mij. Zelf veel meer het gevoel dat de KNVB tot dit tussenvoorstel komt om de andere clubs te pleasen. Als de ingeleverde stukken niet goed genoeg waren was het allang voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites