Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Amateurvoetbal

Mvdv

Aanbevolen berichten

55 minuten geleden zei PJHoutman:

Barendrecht dus waarschijnlijk geweerd uit de nacompetitie. Ik blijf dit moeilijk vinden; Barendrecht kon door andere resultaten alleen als ze zelf verloren nog de nacompetitie in. 

De KNVB verwijt ze nu dat ze 'bewust onder eigen kunnen gespeeld hebben', maar ze hebben juist zo gespeeld dat de club het best mogelijke resultaat haalt. Volgens de lezing van de KNVB zou Barendrecht dus alles op alles moeten zetten om te zorgen dat ze zelf buiten de boot vallen. Dat vind ik niet correct, en als de KNVB daar een probleem mee heeft moeten ze de regels aanpassen, want de bond is hier m.i. zelf debet aan.

Ronduit belachelijk inderdaad. En het meest stomme is nog wel: Het schijnt eerder gebeurd te zijn en toen werden desbetreffende clubs inderdaad gestraft. Dan pas je die regelgeving toch aan? Wat achterlijk zeg. 

Overigens was er hier ook een geinig stuntje in de competitie. 

Er waren 3 ploegen die kampioen konden worden in de 3e klasse. Voorafgaand aan de laatste speelronde was het:

1. V.V. Sweel 44 punten

2. S.C. erica 42 punten

3. Twedo 42 punten. 

Sweel speelde gelijk en hadden een slechter doelsaldo dan beide clubs, dus 3e geworden. Erica won met 2-0 en hadden een voorsprong van +6 qua doelsaldo op Twedo. 2-0 winst dus +8. Twedo staat met nog 18 minuten te spelen op 5-0, en moeten dus nog minimaal 4 scoren om de titel te pakken. Die presteren het dus gewoon even om in een kwartier er nog 5 bij te schieten en zo kampioen te worden, waarvan 3 goals in de dying seconds. Nu gaan er hier ook al wat wilde verhalen rond, dus zal me benieuwen of daar nog wat uit gaat komen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt elk jaar weer voorbij en volgens mij kun je gewoon ingrijpen door op onderling resultaat te werken. Je hebt op de lagere niveaus gewoon veel vaker van die uitschieters met idiote uitslagen, maar de KNVB heeft blijkbaar liever elk jaar weer gezeik ipv kritisch naar regels te kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei PJHoutman:

De KNVB verwijt ze nu dat ze 'bewust onder eigen kunnen gespeeld hebben', maar ze hebben juist zo gespeeld dat de club het best mogelijke resultaat haalt. Volgens de lezing van de KNVB zou Barendrecht dus alles op alles moeten zetten om te zorgen dat ze zelf buiten de boot vallen. Dat vind ik niet correct, en als de KNVB daar een probleem mee heeft moeten ze de regels aanpassen, want de bond is hier m.i. zelf debet aan.

Ik vraag me om die reden ook af of de redenatie van de KNVB stand zou houden. Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enigszins in de KNVB-reglementen staat. Dit is namelijk een gehele andere situatie dan als team dat nergens meer voor speelt doelpunten door te laten (al dan niet in ruil voor kratjes bier).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Rogier.:

Ik vraag me om die reden ook af of de redenatie van de KNVB stand zou houden. Kan me niet voorstellen dat dit ook maar enigszins in de KNVB-reglementen staat. Dit is namelijk een gehele andere situatie dan als team dat nergens meer voor speelt doelpunten door te laten (al dan niet in ruil voor kratjes bier).

Ze hebben in het verleden (2018) een club die precies het zelfde deed (stonden 2-1 achter, moesten met 4-1 verliezen) gestraft. Dus blijkbaar houdt het wel stand. Die situatie is toen niet voor de rechter gekomen voor zover ik weet. Barendrecht is een grote club, ik kan me voorstellen dat die het eventueel zouden aandurven om dit civiel aan te vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rogier.:

Dat was dus precies wat hier gebeurd is, vermoeden ze. De ploeg die in een kwartier 5 doelpunten door liet, was al gedegradeerd. Geinig wel, dat twedo maakte in 2 wedstrijden even een gat van 14 doelpunten dicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Elsjorro1990:

Ronduit belachelijk inderdaad. En het meest stomme is nog wel: Het schijnt eerder gebeurd te zijn en toen werden desbetreffende clubs inderdaad gestraft. Dan pas je die regelgeving toch aan? Wat achterlijk zeg. 

Overigens was er hier ook een geinig stuntje in de competitie. 

Er waren 3 ploegen die kampioen konden worden in de 3e klasse. Voorafgaand aan de laatste speelronde was het:

1. V.V. Sweel 44 punten

2. S.C. erica 42 punten

3. Twedo 42 punten. 

Sweel speelde gelijk en hadden een slechter doelsaldo dan beide clubs, dus 3e geworden. Erica won met 2-0 en hadden een voorsprong van +6 qua doelsaldo op Twedo. 2-0 winst dus +8. Twedo staat met nog 18 minuten te spelen op 5-0, en moeten dus nog minimaal 4 scoren om de titel te pakken. Die presteren het dus gewoon even om in een kwartier er nog 5 bij te schieten en zo kampioen te worden, waarvan 3 goals in de dying seconds. Nu gaan er hier ook al wat wilde verhalen rond, dus zal me benieuwen of daar nog wat uit gaat komen. 

Is al over gezegd dat dit geen gevolg krijgt. Onvoldoende bewijs voor en men verwacht dat de betreffende clubs ‘hun sportieve plicht’ hebben gedaan.

Overigens geldt hetzelfde voor een aantal clubs in de Vierde Divisie B, waarin oa Berkum actief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Elsjorro1990:

Dat was dus precies wat hier gebeurd is, vermoeden ze. De ploeg die in een kwartier 5 doelpunten door liet, was al gedegradeerd. Geinig wel, dat twedo maakte in 2 wedstrijden even een gat van 14 doelpunten dicht. 

Doelde ook op de Barendrecht-situatie. Want dat die tegenstander van Twedo het heeft laten lopen kan een blinde nog zien :) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 1-6-2023 om 09:33 zei Elano:

Ijsselmeervogels heeft het ook behoorlijk laten afweten zeg, 6-0(!) onderuit dus die gaan degraderen..

Gister 5-0 verloren. Die zijn echt ver afgegleden, wij speelden nog 0-0 daar dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier toch ook weer een prachtige nacompetitiewedstrijd. Daar hebben we als club redelijk een patent op, vorig jaar in de finale voor behoud van de 3e klasse. Zoals in een ander topic, volgens mij het vraag maar raak topic, beschreef ik al een keer een historische promotiematch tegen Bargeres.

Vorig jaar bleef onze club in de 3e klasse door in de 93e minuut de 4-2 te maken tegen BNC, die voldoende was voor penals na het 2-0 verlies in de heenwedstrijd, waarna er op penals gewonnen werd.

Zo mocht de club gisteren aantreden tegen MOVV, waar ik prachtige herinneringen aan heb, ook beschreven in diezelfde post overigens grappig genoeg. Het score verloop, je bedenkt het niet:

Movv-Weerdinge:

'5    1-0

'16  2-0

'29  2-1

'71  2-2

'82  3-2

'85 3-3

'90 3-4 (penalty)

'93 4-4 (penalty)

'97 4-5

Gaan dus door naar de finale. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei LiverpoolFC:

Haha op twitter gelezen dat de assistent naar de wc moest en de lokalen waren op slot...

Klopt, hij moest zijn lenzen vervangen maar niemand kon de sleutel vinden blijkbaar :-D

Wel een heerlijke promotie hoor. Van de elf basisspelers komen er negen uit de eigen jeugd, eentje van een andere club uit het dorp en eentje die al sinds 2016 bij AWC speelt. Nu maar eens kijken of de Derde divisie ook een beetje leuk is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In navolging op mijn vorige post:

Gisteren stond de finale op het programma: USV-Weerdinge.

USV mist in de 38e minuut een strafschop en beide teams kregen een tweetal goede kansen, maar geen geluk. Verlengen dus. Hierin kreeg USV 2x een rode kaart op het einde van de verlenging en wisselde de trainer van Weerdinge in minuut 116 een andere keeper in, ala van Gaal. Penals dus.

Pakt die keeper direct de eerste penal:classic_blink:. Uiteindelijk schoot er 1 van USV de 3e ook mis, waardoor Weerdinge op 3-1 kwam. Bij 3-2 kon de beslissing vallen, maar de held van de vorige wedstrijd mistte. 3-2 dus. USV maakte geen fout, 3-3. Weerdinge kon het wederom beslissen, en deed dat ook: Wederom zijn we de winnaar van de Play-offs en blijven we 3e klasser. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Elsjorro1990:

In navolging op mijn vorige post:

Gisteren stond de finale op het programma: USV-Weerdinge.

USV mist in de 38e minuut een strafschop en beide teams kregen een tweetal goede kansen, maar geen geluk. Verlengen dus. Hierin kreeg USV 2x een rode kaart op het einde van de verlenging en wisselde de trainer van Weerdinge in minuut 116 een andere keeper in, ala van Gaal. Penals dus.

Pakt die keeper direct de eerste penal:classic_blink:. Uiteindelijk schoot er 1 van USV de 3e ook mis, waardoor Weerdinge op 3-1 kwam. Bij 3-2 kon de beslissing vallen, maar de held van de vorige wedstrijd mistte. 3-2 dus. USV maakte geen fout, 3-3. Weerdinge kon het wederom beslissen, en deed dat ook: Wederom zijn we de winnaar van de Play-offs en blijven we 3e klasser. 

Bij Hodo was die wedstrijd toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zullen we dan ook maar stoppen met auto rijden? Gebeuren daar iig geen ongelukken meer mee, of wellicht alles wat met geloof te maken heeft afschaffen? Scheelt weer oorlogen, gezins-vernietigingen etc. Dit land is toch ook compleet naar de haaien 

Link naar opmerking
Deel via andere websites