Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Evenepoel zit bij de verkeerde ploeg om meerdere redenen. Allereerst is DQS nooit een ploeg voor dit type werk geweest. Sprints, puntenklassementen en klassiekers ligt hun kracht, niet in een etappekoersen met bergen. Ja, ze hebben renners als Uran en Martin gehad, maar die waren altijd redelijk op zichzelf aangewezen en bij hen waren de verwachtingen niet zo hoog als bij Evenepoel met het potentieel dragen van de koers door hun ploeg. Zie DSM en voorlopers hoe zwaar die transitie is.

Daarnaast is Evenepoel beter af bij een buitenlandse ploeg als INEOS of een andere klassementsploeg. Die hebben redelijk schijt aan wat de Belgische media vinden, een obsessie die maar al te graag gevoed wordt door DQS wegens hun lokale sponsorbelangen. Beide hoofdsponsors zijn Belgisch. Ik denk persoonlijk ook dat dat de enige reden is dat REV hier rijdt. Je stuurt als ploeg geen ronderenner naar zijn eerste grote ronde als (mede)kopman op zijn leeftijd zonder enige vorm van voorbereiding. Iemand als Groenewegen weet wat het is om een GR te rijden en voor hem als sprinter boeit eventueel tijdsverlies ook niks zolang het binnen de tijdslimiet is.

En ik sluit ook gewoon niet uit dat Evenepoel Simon Spilak 2.0 is. Wereldtop een weekrondjes, maar ruk in een grote ronde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Satyr:

Deceuninck zou gaan stoppen als sponsor hoorde ik?

klopt. Lefevere vroeg teveel wegens de aanhoudende goede resultaten.

geen idee wat er in de plaats gaat komen tbh.

bewerkt door Aaron21
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat trouwens even te kijken naar het roster van Ineos, maar dat is echt ziek joh. Die kunnen gewoon 3 ploegen opstellen die zouden strijden om Tourzege.

1:

Bernal

Martinez

Castroviejo

Moscon

Sivakov

De Plus

Wurf

Sosa

2:

Thomas

Porte

Kwiatkowski

Ganna

Amador

Hayter

Puccio

Swift

3:

Carapaz

Yates

Dennis

Van Baarle

Tao

Pidcock

Narvaez

Rowe

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had Deceuninck - Quick Step deze Vuelta ook als outsider voor misschien een verrassend klassement. Ofwel Knox, ofwel Vansevenant had het dan moeten doen, maar verliezen gister beide al rond de 3 minuten. Meer dan verwacht.

Ook Kruijswijk en Kuss had ik als schaduwkopman van Roglic wel dichterbij verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met name Kuss viel me gisteren wel tegen na zijn goede tijdrit in etappe 1. Kruijswijk lijkt toch echt wel over als topklimmer.

Vansevenant zie ik meer als een renner die bijv vandaag (maar beter nog etappe 6 en 7) mee kan gaan doen dan voor een klassement. Knox valt al langere tijd tegen, maar klassementsmannen en quick step is ook geen goede combo blijkt maar weer. Bagioli had ik ook iets beter verwacht

bewerkt door Erwin.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In die tijdrit had Kuss inderdaad ook de snelste klimtijd neergezet, dus had niet verwacht dat hij vandaag al zoveel tijd zou verliezen. Kruijswijk meestal niet zo goed in de eerste week, dus hopelijk komt hij er nog doorheen. Zelfde voor Oomen: Benieuwd wat de nu kan als knecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

28 minuten geleden zei rich ruzzian:

Kuss is gewoon veel te wisselvallig om echt de rol van schaduw kopman in te vullen. Zal er straks wel weer doorkomen in de echt zware bergritten om een paar keer goed vooraan te eindigen en veel kopmannen pijn te doen. 

Oh dat denk ik ook ja dat hij er wel een paar keer weer bij zal zitten inderdaad, maar na zijn goede tijdrit had ik nu meer van hem verwacht.

Ik denk dat je hem best goed kan vergelijken met een Poels. Alles moet echt meezitten om een goed klassement te kunnen rijden, maar verder gewoon heel wisselvallig. En op topdagen rijdt je het hele peloton aan gort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites