Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Achteraf wel makkelijk praten, maar door het rijden van Jumbo had Roglic de kans om een etappe te winnen en heeft hij nog maar 1 concurrent over. Lijkt me toch wat overdreven om dat oerdom te noemen. 

Als ze de volgende bergritten zo blijven rijden is het iets anders. Dan zou ik ze toch aanraden om de kopgroep voldoende ruimte te geven zodat die de boni's wegnemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei NicoHaak:

Interessant om de komende etappes te zien wat Jumbo gaat doen. Verwacht niet dat ze kopgroepen terug gaan halen en tempo gaan rijden. Aangezien Pogacar op de finish net wat explosiever blijkt dan Roglic op dit moment. Had dat niet verwacht.

Ik hoop eigenlijk dat ze Dumoulin gewoon een keer vooruit gaan sturen (in de vlucht of vroeg in niet de laatste klim). Die staat maar op 5 minuten. Bennett en Kuss zijn sterk genoeg om Roglic lang te beschermen, dus laat de andere teams de tijd die Dumoulin kan pakken maar lekker oplossen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Rogier.:

Ik hoop eigenlijk dat ze Dumoulin gewoon een keer vooruit gaan sturen (in de vlucht of vroeg in niet de laatste klim). Die staat maar op 5 minuten. Bennett en Kuss zijn sterk genoeg om Roglic lang te beschermen, dus laat de andere teams de tijd die Dumoulin kan pakken maar lekker oplossen.

Ik hoop het ook. Maar zie het niet gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk zelfs dat je dan Bennett met Dumoulin mee moet sturen. Ga je met Gesink, Van Aert en Kuss lekker tweede rang zitten en kijken hoe UAE de meubelen gaat redden. Probleem is dan alleen wel dat Astana/Bahrain/Trek/Movistar dan ook met UAE mee gaan doen, omdat Dumoulin ook voor hen een bedreiging vormt (in geval van Movistar ook voor ploegenklassement met Dumoulin/Bennett vooruit). Waarschijnlijk kost het Dumoulin/Bennett meer dan het Pogacar kost, dus is dan de vraag wat je er netto mee opschiet.

Huidige strategie is niet ideaal, maar zie ook niet direct een betere. Behalve dat ik me altijd heb afgevraagd waarom de ploeg van de gele trui zo nodig op kop moet. Lijkt me dat juist die ploeg het prima vindt om met 25 per uur naar de finish te rijden toch? De andere ploegen moeten iets ondernemen, zij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Hwb:

Probleem is dan alleen wel dat Astana/Bahrain/Trek/Movistar dan ook met UAE mee gaan doen, omdat Dumoulin ook voor hen een bedreiging vormt (in geval van Movistar ook voor ploegenklassement met Dumoulin/Bennett vooruit).

In eerste instantie niet lijkt me, en dan zijn ze al aardig gevlogen. Die ploegen zien namelijk ook in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn voor hun beide renners (als Pogacar die tijd bij de waaiers niet had verloren had hij nu de trui gehad natuurlijk).

42 minuten geleden zei Hwb:

Huidige strategie is niet ideaal, maar zie ook niet direct een betere. 

Nouja, als Dumoulin korter in het klassement kan komen moet je gewoon hem laten aanvallen zodra Pogacar, Uran & Lopez alleen zitten (wat vrij snel is tov Jumbo kijkende naar de afgelopen etappes). Dan moeten ze wel zelf reageren en kan Roglic een beetje de kat uit de boom kijken. Nu is het gewoon tempo omhoog rijden, en ja dat kan Pogacar ook gewoon volgen blijkbaar.

Overigens vraag ik me af hoe Pogacar zich in de 3e week gaat houden. Daar zakken er wel vaker renners doorheen natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop vooral niet dat een team van betekenis de tour moet verlaten als gevolg van corona. Dat zou heel lullig zijn namelijk. De renners van Jumbo zijn negatief getest, maar van de staf is het nog niet bekend. Je zou toch niet willen dat zo'n team door 2 besmettingen in de staf uit de tour wordt gehaald? Zelfde geldt natuurlijk voor Pogacar en z'n team. Ik hoop echt dat de tour gewoon op de fiets beslist wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat betreft de derde week: in de Vuelta vorig jaar was Pogacar erg sterk in de derde week. Roglic is vaak toch ietsjes minder in de derde week. 

Verder zijn de Colombianen en met name Landa doorgaans ook goed in een derde week. Porte is dan vaak allang van zijn fiets gevallen, maar dit jaar zit het hem eens mee. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Rogier.:

In eerste instantie niet lijkt me, en dan zijn ze al aardig gevlogen. Die ploegen zien namelijk ook in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn voor hun beide renners (als Pogacar die tijd bij de waaiers niet had verloren had hij nu de trui gehad natuurlijk).

Natuurlijk zien ze in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn. Dus wat doen ze bij een vlucht met Dumoulin? Ze gaan hun positie in het klassement beschermen. Dumoulin bedreigt die dan namelijk. Ik denk dat die mannen (en hun ploegen) niet graag Dumoulin eroverheen zien komen. Dus zullen ze rijden om dat te voorkomen. Dat zie je al jarenlang, zeker in de 3e week.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt opzich wel ja. Een Bennett zou eventueel kunnen meesluipen in een vlucht. Dan is het nog steeds nodig om op een zeker moment de teams van de concurrenten uit te dunnen en wanneer je dan het gros van de klassementsmannen hebt kunnen isoleren, dán zou een aanval van Dumoulin interessant kunnen zijn. Dan ga je erachter rijden met Kuss en Roglic en laat je die mannen energie verspillen en naar elkaar laten kijken. Maar ja, dat was allemaal een stuk interessanter geweest wanneer Dumoulin niet al op vijf minuten stond. Geeft verder niet, nog steeds kan het voor Roglic eens goed zijn om de rest te vermoeien en zelf lachend in het wiel te volgen. Kuss gaatjes dichten met mannen die te dichtbij staan, maar een Mas of een Landa kan je best eens wat ruimte geven. Pokeren en de anderen energie laten verspillen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Klopt, maar om Pogacar aan het werk te krijgen, zal Dumoulin al eerder moeten vertrekken. Nu wordt hij niet zo nerveus als Dumoulin later in de etappe gaat.

Overigens valt het volgens mij wel mee met dat Roglic in de 3e week minder is. Dat was inderdaad zo in de Giro vorig jaar, maar toen was er ook fysiek iets niet in orde. In de Vuelta heeft hij slechts seconden verloren (terwijl hij minuten voorstond) op Pogacar in de laatste week. In de Tour van 2018 won hij etappe 19, terwijl hij streed om het podium met Froome en Dumoulin. Jaar daarvoor (zonder klassement) won hij ook een etappe in de slotweek én werd hij een etappe 4e.

Link naar opmerking
Deel via andere websites