FlyD Geplaatst 13 september 2020 Share Geplaatst 13 september 2020 Achteraf wel makkelijk praten, maar door het rijden van Jumbo had Roglic de kans om een etappe te winnen en heeft hij nog maar 1 concurrent over. Lijkt me toch wat overdreven om dat oerdom te noemen. Als ze de volgende bergritten zo blijven rijden is het iets anders. Dan zou ik ze toch aanraden om de kopgroep voldoende ruimte te geven zodat die de boni's wegnemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Interessant om de komende etappes te zien wat Jumbo gaat doen. Verwacht niet dat ze kopgroepen terug gaan halen en tempo gaan rijden. Aangezien Pogacar op de finish net wat explosiever blijkt dan Roglic op dit moment. Had dat niet verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 1 uur geleden zei NicoHaak: Interessant om de komende etappes te zien wat Jumbo gaat doen. Verwacht niet dat ze kopgroepen terug gaan halen en tempo gaan rijden. Aangezien Pogacar op de finish net wat explosiever blijkt dan Roglic op dit moment. Had dat niet verwacht. Ik hoop eigenlijk dat ze Dumoulin gewoon een keer vooruit gaan sturen (in de vlucht of vroeg in niet de laatste klim). Die staat maar op 5 minuten. Bennett en Kuss zijn sterk genoeg om Roglic lang te beschermen, dus laat de andere teams de tijd die Dumoulin kan pakken maar lekker oplossen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 4 uur geleden zei Rogier.: Ik hoop eigenlijk dat ze Dumoulin gewoon een keer vooruit gaan sturen (in de vlucht of vroeg in niet de laatste klim). Die staat maar op 5 minuten. Bennett en Kuss zijn sterk genoeg om Roglic lang te beschermen, dus laat de andere teams de tijd die Dumoulin kan pakken maar lekker oplossen. Ik hoop het ook. Maar zie het niet gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Denk zelfs dat je dan Bennett met Dumoulin mee moet sturen. Ga je met Gesink, Van Aert en Kuss lekker tweede rang zitten en kijken hoe UAE de meubelen gaat redden. Probleem is dan alleen wel dat Astana/Bahrain/Trek/Movistar dan ook met UAE mee gaan doen, omdat Dumoulin ook voor hen een bedreiging vormt (in geval van Movistar ook voor ploegenklassement met Dumoulin/Bennett vooruit). Waarschijnlijk kost het Dumoulin/Bennett meer dan het Pogacar kost, dus is dan de vraag wat je er netto mee opschiet. Huidige strategie is niet ideaal, maar zie ook niet direct een betere. Behalve dat ik me altijd heb afgevraagd waarom de ploeg van de gele trui zo nodig op kop moet. Lijkt me dat juist die ploeg het prima vindt om met 25 per uur naar de finish te rijden toch? De andere ploegen moeten iets ondernemen, zij niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 42 minuten geleden zei Hwb: Probleem is dan alleen wel dat Astana/Bahrain/Trek/Movistar dan ook met UAE mee gaan doen, omdat Dumoulin ook voor hen een bedreiging vormt (in geval van Movistar ook voor ploegenklassement met Dumoulin/Bennett vooruit). In eerste instantie niet lijkt me, en dan zijn ze al aardig gevlogen. Die ploegen zien namelijk ook in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn voor hun beide renners (als Pogacar die tijd bij de waaiers niet had verloren had hij nu de trui gehad natuurlijk). 42 minuten geleden zei Hwb: Huidige strategie is niet ideaal, maar zie ook niet direct een betere. Nouja, als Dumoulin korter in het klassement kan komen moet je gewoon hem laten aanvallen zodra Pogacar, Uran & Lopez alleen zitten (wat vrij snel is tov Jumbo kijkende naar de afgelopen etappes). Dan moeten ze wel zelf reageren en kan Roglic een beetje de kat uit de boom kijken. Nu is het gewoon tempo omhoog rijden, en ja dat kan Pogacar ook gewoon volgen blijkbaar. Overigens vraag ik me af hoe Pogacar zich in de 3e week gaat houden. Daar zakken er wel vaker renners doorheen natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 14 september 2020 Share Geplaatst 14 september 2020 Ik hoop vooral niet dat een team van betekenis de tour moet verlaten als gevolg van corona. Dat zou heel lullig zijn namelijk. De renners van Jumbo zijn negatief getest, maar van de staf is het nog niet bekend. Je zou toch niet willen dat zo'n team door 2 besmettingen in de staf uit de tour wordt gehaald? Zelfde geldt natuurlijk voor Pogacar en z'n team. Ik hoop echt dat de tour gewoon op de fiets beslist wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 september 2020 Share Geplaatst 15 september 2020 Wat betreft de derde week: in de Vuelta vorig jaar was Pogacar erg sterk in de derde week. Roglic is vaak toch ietsjes minder in de derde week. Verder zijn de Colombianen en met name Landa doorgaans ook goed in een derde week. Porte is dan vaak allang van zijn fiets gevallen, maar dit jaar zit het hem eens mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 september 2020 Share Geplaatst 15 september 2020 22 uur geleden zei Rogier.: In eerste instantie niet lijkt me, en dan zijn ze al aardig gevlogen. Die ploegen zien namelijk ook in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn voor hun beide renners (als Pogacar die tijd bij de waaiers niet had verloren had hij nu de trui gehad natuurlijk). Natuurlijk zien ze in dat Roglic en Pogacar te sterk zijn. Dus wat doen ze bij een vlucht met Dumoulin? Ze gaan hun positie in het klassement beschermen. Dumoulin bedreigt die dan namelijk. Ik denk dat die mannen (en hun ploegen) niet graag Dumoulin eroverheen zien komen. Dus zullen ze rijden om dat te voorkomen. Dat zie je al jarenlang, zeker in de 3e week. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Klopt opzich wel ja. Een Bennett zou eventueel kunnen meesluipen in een vlucht. Dan is het nog steeds nodig om op een zeker moment de teams van de concurrenten uit te dunnen en wanneer je dan het gros van de klassementsmannen hebt kunnen isoleren, dán zou een aanval van Dumoulin interessant kunnen zijn. Dan ga je erachter rijden met Kuss en Roglic en laat je die mannen energie verspillen en naar elkaar laten kijken. Maar ja, dat was allemaal een stuk interessanter geweest wanneer Dumoulin niet al op vijf minuten stond. Geeft verder niet, nog steeds kan het voor Roglic eens goed zijn om de rest te vermoeien en zelf lachend in het wiel te volgen. Kuss gaatjes dichten met mannen die te dichtbij staan, maar een Mas of een Landa kan je best eens wat ruimte geven. Pokeren en de anderen energie laten verspillen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Klopt, maar om Pogacar aan het werk te krijgen, zal Dumoulin al eerder moeten vertrekken. Nu wordt hij niet zo nerveus als Dumoulin later in de etappe gaat. Overigens valt het volgens mij wel mee met dat Roglic in de 3e week minder is. Dat was inderdaad zo in de Giro vorig jaar, maar toen was er ook fysiek iets niet in orde. In de Vuelta heeft hij slechts seconden verloren (terwijl hij minuten voorstond) op Pogacar in de laatste week. In de Tour van 2018 won hij etappe 19, terwijl hij streed om het podium met Froome en Dumoulin. Jaar daarvoor (zonder klassement) won hij ook een etappe in de slotweek én werd hij een etappe 4e. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Vandaag zal in ieder geval beslissend worden. Twee enorm lange klimmen en laatste bergop aankomst. Tijdrit zaterdag natuurlijk nog, maar daar verwacht ik geen enorm verschil tussen de Slovenen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Je hebt ook morgen nog he ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Landa slaapt vanavond in de bus denk ik.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Leuke finale! Roglic nu wel in een heel goede uitgangspositie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 Jammer, als Roglic met een minuut aan die tijdrit begint is het wel klaar. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 8 uur geleden zei NicoHaak: Je hebt ook morgen nog he ;-) Had het toch ook over laatste aankomst bergop ;-) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 16 september 2020 Share Geplaatst 16 september 2020 4 uur geleden zei 007mark: Had het toch ook over laatste aankomst bergop ;-) Ja maar je zegt dat vandaag beslissend is en zaterdag nog een kans. Maar morgen is toch ook een rit waar er wat kan gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 17 september 2020 Share Geplaatst 17 september 2020 Ben je eindelijk eens op tijd voor de finish en dan zie je zo'n strijd om plek 1... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Wat een spanning, ongekend Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 (bewerkt) Jongens 19 september 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Pogacar gaat het winnen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Regis Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Poga, fenomeentje hoor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 Roglic gaat gewoon op een minuut gezet worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 september 2020 Share Geplaatst 19 september 2020 (bewerkt) Geen eens spannend; maar dan in een ander scenario dan men dacht. 19 september 2020 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten