Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op 21-8-2020 om 08:21 zei Hwb:

Op dit moment zeker sterker. Maar Carapaz is normaal natuurlijk niet van het niveau van Froome of Thomas. Type Landa, bij wie het in een grote ronde (ook door inzicht en/of mazzel) wel een keer goed viel.

Op 21-8-2020 om 12:09 zei Hwb:

Carapaz won vooral doordat Roglic en Nibali enorm naar elkaar keken. Daar heeft hij heel kundig van geprofiteerd. Qua klassementsrenner schat ik hem ongeveer in als Landa; sterk, vooral klimmend, maar komt over een hele ronde tekort tegen de echte toppers. Dan moet het een keer jouw kant op vallen om te kunnen winnen of een minder deelnemersveld hebben. Bij Carapaz was dat het geval, bij Landa (nog) niet.

Op 21-8-2020 om 20:16 zei Hwb:

Hoe ik daarop kom? Doordat Carapaz veel tijd verloor, wegsprong bergop en oa genoeg tijd kon pakken doordat Nibali en Roglic elkaar bleven beloeren en niet voor de ander wensten te werken. Het gaat er niet om dat hij nergens tijd heeft verloren. Het gaat erom dat hij (genoeg) tijd heeft kunnen winnen door die tweestrijd en niet zozeer omdat hij zoveel sterker was dan die twee. Carapaz was de derde hond die er met het bot vandoor ging. Daarmee doe ik niets aan de prestatie van Carapaz af, want die was de dik verdiende winnaar. Maar er moet normaal gesproken 'iets' zijn waardoor hij zulke mannen in een GT kan kloppen. Net als bij Landa. Carapaz heeft dat 'iets' gehad, Landa (nog) niet.

Op 21-8-2020 om 20:36 zei Hwb:

In etappe 14 heeft hij de trui gepakt door een tactisch pokerspel tussen Nibali en Roglic. Nibali was bergop inderdaad niet beter, maar ook niet echt minder dan Carapaz. Hij heeft in de bergritten na de 14e nog 7 seconden verloren op Carapaz. Dat heeft het verschil niet gemaakt voor het klassement. Het verschil is gemaakt in die 14e etappe, waar hij wel degelijk zo veel tijd kon pakken door het tactische spel. Dan kun je zeggen dat ik in slaap ben gevallen, maar je hebt gewoon de feiten niet aan je kant. Het beeld dat je in die laatste post schetst, correspondeert niet met wat er in de koers daadwerkelijk gebeurde.

Roglic viel inderdaad nog weg in de 3e week. Dat klopt. Daar was Carapaz misschien sowieso wel voor geëindigd. Daar waren redenen voor en dat kan gebeuren. Maar dat betekent niet dat de machtsgreep van Carapaz niet mede kon plaatsvinden door het naar elkaar kijken van Nibali en Roglic in week 2.

Op 21-8-2020 om 21:24 zei Zeus:

Kijk naar de omvang en de kwaliteit van die groep. Als je daar twee minuten verliest op Carapaz is dat niet slechts een beetje naar elkaar kijken. En nogmaals: dat deelnemersveld was gewoon goed en zeker Roglic was bergop gewoon minder uiteindelijk. Je kan zeggen dat Nibali die Giro ook had kunnen winnen - ook mede dankzij alle tijdritkilometers, want bergop was hij nooit veel beter dan de rest - maar dat Carapaz slechts profiteerde van anderen is gewoon kort door de bocht. 

Landa reed overigens voor dezelfde ploeg he. Was zonder de tijdritten op het podium gekomen nog ook. En in de wedstrijd voor die Giro had hij weer wat. Weet niet meer exact wat het was, blessure, ziek of z'n allergie ofzo.

Sorry dat ik er nog een keer op terugkom, maar kijk even naar alle dikgedrukte stukjes tekst. En trek dan je conclusies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het kan weleens een mooi gevecht worden om in de lange vlucht te komen, zeker na die 'rustige' dag gisteren,  maar of ze het gaan halen weet ik nog zo niet. Mitchelton zal het wel redelijk controleren en bij een aankomst bergop is het sowieso moeilijker om weg te blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Zeus:

Vooral ook erg jammer. Pogacar en Landa zijn mooie klassementsrenners. Balen.

In mijn lijst bevinden zich inderdaad ook vaak wat persoonlijke favorieten, waaronder deze :D

Maar misschien levert dit vanuit hun wel vuurwerk op komend weekend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Hwb:

Ik vermoed dat Roglic morgen wel wat gaat proberen. Paar kilometer onder de top demarreren, in de afdaling extra tijd pakken.

Denk niet dat Roglic gaat demarreren vandaag. Het zal vooral tempo maken zijn tot er nog een man of 7 over is waarschijnlijk. En tussendoor wat prikjes van de mannen net onder de topfavorieten of de renners die gisteren tijd verloren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites