Socrates Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Bernal liep al verder uit in de afdaling en zou in die beklimming alleen nog maar meer tijd gepakt hebben. Thomas zou Kruijswijk er nog op hebben kunnen leggen. Dus ook al lijkt Ineos met het geel de winnaar, hadden ze hier echt stevig op 1&2 kunnen staan. Kruijswijk had meer tijd gepakt op Alaphilippe en dan met een derde plek het podium kunnen halen. Maar ik verwacht dat deze zaken morgen alsnog gaan gebeuren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 (bewerkt) Roseland en Longefoy wordt geschrapt morgen, er wordt nog een etappe van 60 kilometer gereden met finish op Val Thorens. 26 juli 2019 bewerkt door Kelvin Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 15 minuten geleden zei Zeus: Bernal liep al verder uit in de afdaling en zou in die beklimming alleen nog maar meer tijd gepakt hebben. Thomas zou Kruijswijk er nog op hebben kunnen leggen. Dus ook al lijkt Ineos met het geel de winnaar, hadden ze hier echt stevig op 1&2 kunnen staan. Kruijswijk had meer tijd gepakt op Alaphilippe en dan met een derde plek het podium kunnen halen. Maar ik verwacht dat deze zaken morgen alsnog gaan gebeuren. Hoe kan je dit nou zeggen. Bernal had dan 37 km alleen moeten hebben gereden.. Dan is het niet zeker dat hij tijd zou hebben gepakt op de rest. Kruiswijk leek sterker dan Thomas, bijna de hele tour al. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 3 minuten geleden zei MetalMichael: Lekker dan... De tour is nu helemaal om zeep. Ga er niet naar kijken, de komende dagen. Wat een deceptie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 (bewerkt) 50 minuten geleden zei Berjan1986: Hoe kan je dit nou zeggen. Bernal had dan 37 km alleen moeten hebben gereden.. Dan is het niet zeker dat hij tijd zou hebben gepakt op de rest. Kruiswijk leek sterker dan Thomas, bijna de hele tour al. Ik zag je deze onzin ook al op Focus neerploffen. Thomas is de laatste dagen bergop sterker dan Kruijswijk (en sowieso, tactisch spel, Thomas hoeft niet achter Bernal aan en dus overschot tov rest). En Bernal en Simon Yates waren nog samen, namen al meer tijd in de afdaling en met name Bernal kan gewoon echt een hoger tempo houden dan Kruijswijk en Buchmann. Ik snap dat je teleurgesteld ben met je Hollands wielerhart, maar je bent gewoon echt onrealistisch en drammerig bezig. 26 juli 2019 bewerkt door Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 23 minuten geleden zei Zeus: Thomas is de laatste dagen bergop sterker dan Thomas Wattes? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Kruijswijk natuurlijk. En Thomas de Gendt ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 @Barteh Hij had in het begin van de afdaling al een minuut. Doe daar nog een groot stuk afdaling bij en klimmen met Simon Yates en het had heel goed 2 tot 2.30 min. kunnen worden. Op zijn minst. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 https://nos.nl/tour/artikel/2295255-twee-bergen-uit-laatste-alpenrit-tour-geschrapt-vanwege-modderstromen.html Ook morgen is de rit enorm ingekort. Enige verschil is dat we dat nu dus al weten en niet pas als we voorbij de finish zijn. Zou het meteen vuurwerk worden, nu de rit nog maar 59 km lang is?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 Voor degene die nog willen wel. Helaas betekend het ook dat de knechten van Ineos nu gewoon fit zijn in de finale Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 26 juli 2019 Share Geplaatst 26 juli 2019 (bewerkt) Knechten van dat ploegje zijn altijd gewoon fit hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. https://www.dumpert.nl/mediabase/7727857/0c374f03/de_tour_gestopt_door_modderstromen_en_sneeuw.html Hier rij je wel ff doorheen toch jongens? Daarbij weet je ook totaal niet wat er nog meer onderweg naar beneden is. Dit is echt niet zomaar een beetje regen. Als je in de bergen bent met dit weer worden zelfs Fransen behulpzame mensen, die schreeuwen dat je als de wiedeweerga pleite moet. Zelf ook eens bijna zo'n rots moeten koppen. 26 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 4 uur geleden zei Barteh: Vorig jaar had Egan in een soortgelijk stuk tegen Kruijswijk iets van 7 minuten te pakken die etappe naar de Alp dus waarom zou dat nu niet gebeuren dan? Is Kruijswijk zoveel sterker dit jaar? Waar heb jij het nou weer over? Bernal heeft vorig jaar nergens in een gelijke strijd bergop zeven minuten gepakt op Kruijswijk. En de verhoudingen deze Tour liggen ook niet zo dat Bernal zomaar zeven minuten kan pakken op Kruijswijk bergop. Ik merk dat op dit forum (wellicht uit nationalisme en de hoop die daarbij komt kijken) men nogal snel een hoge pet op heeft van Nederlanders en dus o.a. Kruijswijk - en ik breng graag wat realiteit bij - maar dat Bernal zeven minuten zou pakken op de klim naar Tignes op Kruijswijk is natuurlijk wel erg extreem. Die 2-2.30 min. waar ik het over had en die het hoogstwaarschijnlijk ongeveer geworden was vind ik toch al vrij sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 3 uur geleden zei Magikarp: Knechten van dat ploegje zijn altijd gewoon fit hoor, daar hoef je niet bang voor te zijn. Is deze tour toch wel anders hoor . Is geen 6 renners van Ineos ( lees Sky ) die nog vrolijk het tempo bepalen in de finale van de etappes . Ineos is zeer kwetsbaar en de renners lossen stuk sneller . Maar 59 km de trui verdedigen kunnen ze vermoedelijk wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 (bewerkt) De tijden bovenop de Iseran nemen is logisch, omdat daar het laatste punt is waar de tijden officieel zijn gemeten. Het was dat of helemaal niets meetellen. Ik denk dat ze dan de juiste beslissing hebben genomen. Verder zie ik mensen beweren dat dit in het voordeel is van Bernal en Alaphilippe. Naar welke koers hebben die zitten kijken? Alaphilippe had (zoals gezegd) op die klim naar Tignes alles in moeten leveren wat hij in de afdaling pakte. Bernal had zo veel overschot. Dat zag je al bij die aanval van Kruijswijk. Hij zat toen bij Alaphilippe in het wiel he. De commentatoren zeiden zelfs dat hij geen benen had. Het gemak waarmee hij toen van het ene naar het andere groepje reed en vervolgens wegrijdt was echt enorm. Was gisteren bergop ook al de sterkste, die had niet zo veel tijd op de achtervolgers meer verloren. Is op het moment gewoon duidelijk de sterkste in koers. 3 uur geleden zei komodo25: Is deze tour toch wel anders hoor . Is geen 6 renners van Ineos ( lees Sky ) die nog vrolijk het tempo bepalen in de finale van de etappes . Ineos is zeer kwetsbaar en de renners lossen stuk sneller . Maar 59 km de trui verdedigen kunnen ze vermoedelijk wel Ik denk zelfs dat ze nog een trui gaan pakken. Als Bernal als eerste boven komt en Bardet zit niet bij de eerste 5, pakt Bernal de bollen. Als ik goed reken. 27 juli 2019 bewerkt door Hwb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 Ineos gaat zeker het geel verdedigen en dat zullen ze zeker gaan doen, maar Thomas zal worden opgeofferd mocht Kruiswijk een aanval gaan plaatsen voor podiumplekken en ik zie zeker dit gebeuren. Kruiswijk had gisteren een plan dus om op de laatste berg een aanval te plaatsen die kwam er niet. Alaphillpe zal vermoedelijk niet bergop mee meer kunnen die heeft heel veel krachten verspeeld de afgelopen dagen en ook het seizoen al. Ik hoop in ieder geval op vuurwerk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 Jumbo gaat beroep aan tekenen. Schijnt dat Bernal toch 5 sec minder voorsprong had op die berg. En @Barteh hoe kom je erbij dat Bernal ergens 7 min voorsprong ha dop Kruijswijk vorig jaar. ? Sowieso zijn je posts in dit topic om te janken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kavinos Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 17 minuten geleden zei Pino: Jumbo gaat beroep aan tekenen. Schijnt dat Bernal toch 5 sec minder voorsprong had op die berg. Commentaar van Thijs Zonneveld gezien? Dat beelden wellicht met terugwerkende kracht zijn vertoond en dat de telling van de NOS daarom niet klopt? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Magikarp Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 (bewerkt) 6 uur geleden zei Hwb: De commentatoren zeiden zelfs dat hij geen benen had. Die staan er wel om bekend alles goed te zien ja. Over Bernal dit toch? Die Alaphilippe zou er gewoon weer afgereden worden in de slotklim, dus dat die nu niet gereden werd is toch wel in z'n voordeel. 27 juli 2019 bewerkt door Magikarp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 Wat mij na gisteren vooral dwars blijft zitten: Vanaf welk moment wist de organisatie van de problemen in de afdeling? Van de modderstromen etc. Kwamen deze opeens last minute opzetten en kwam dit als een verrassing, waardoor er last minute in de afdeling ingegrepen moest worden. Of was dit al langer bekend en wilde de organisatie maar geen knoop doorhakken? Als deze modderstromen etc. al even bezig waren of al voorspeld waren, dan zou je verwachten dat ze de keuze eerder hebben kunnen maken. Als aan het begin van de laatste klim al bekend was dat de rest geschrapt werd, dan zou de laatste klim naar mijn idee volledig anders zijn uitgepakt. Hierover kan ik eigenlijk weinig vinden op het internet. Weet iemand wanneer de barre situatie bij de organisatie bekend was? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Berjan1986 Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 14 uur geleden zei Zeus: Ik zag je deze onzin ook al op Focus neerploffen. Thomas is de laatste dagen bergop sterker dan Kruijswijk (en sowieso, tactisch spel, Thomas hoeft niet achter Bernal aan en dus overschot tov rest). En Bernal en Simon Yates waren nog samen, namen al meer tijd in de afdaling en met name Bernal kan gewoon echt een hoger tempo houden dan Kruijswijk en Buchmann. Ik snap dat je teleurgesteld ben met je Hollands wielerhart, maar je bent gewoon echt onrealistisch en drammerig bezig. Ik heb helemaal geen Hollands wielerhart. Op dit forum heb ik ook al blijk gegeven van het feit dat ik Kruiswijk helemaal niet zo goed vind, en veel te verdedigend vind rijden. Maar op dat forum, en hier ook, hebben mensen gewoon niet door dat een aanval op de laatste klim en dan een afdaling heel wat anders is dan een aanval op een klim, afdaling en "vlak" en dan weer een klim. Dus het idee dat Bernal dan zomaar minuten wegrijdt bij de rest is gewoon onrealistisch. En op dat andere forum zitten mensen die met een Colombiaanse bril op zitten te kijken en denken dat Bernal God is. Komt nog bij dat Thomas echt deze tour niet beter is dan Kruiswijk. En van een tactisch spel is ook geen sprake, als je donderdag zag dat Thomas achter Bernal aan reed. Die twee mogen elkaar niet. Zoals Movistar achter Quintana aanreed. Kun je wel bij elkaar in de ploeg zitten maar van tactiek is dan geen sprake. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 1 uur geleden zei Pino: Jumbo gaat beroep aan tekenen. Schijnt dat Bernal toch 5 sec minder voorsprong had op die berg. En @Barteh hoe kom je erbij dat Bernal ergens 7 min voorsprong ha dop Kruijswijk vorig jaar. ? Sowieso zijn je posts in dit topic om te janken. Jumbo heeft aan de hand van de bevindingen van NOS protest ingediend en de tijden zijn inmiddels aangepast. Er zijn inmiddels wel geruchten dat de etappe vandaag helemaal niet doorgaat, dus dan heb je er natuurlijk geen flikker aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 39 minuten geleden zei Kelvin: Jumbo heeft aan de hand van de bevindingen van NOS protest ingediend en de tijden zijn inmiddels aangepast. Er zijn inmiddels wel geruchten dat de etappe vandaag helemaal niet doorgaat, dus dan heb je er natuurlijk geen flikker aan. Wat een anticlimax van de tour zou dat zijn. Ook heel lullig als Kruijswijk daardoor het podium gaat missen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 Gewoon nog meer zin in vandaag dan gisteren. Lets go! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 27 juli 2019 Share Geplaatst 27 juli 2019 Dit wordt 60 kilometer lang vol oorlog, lekker. Kruijswijk gaat alles of niets. Denk persoonlijk dat hij die 38 seconde wel gaat goedmaken op Alaphilippe. Hopelijk gaat Thomas iets te hard knechten voor Bernal, waardoor Kruijswijk ook nog 12 seconde op hem kan goedmaken. Tweede plek zou mooie zijn. Oh en wel nog even rekening houden met Buchmann. Leek goed gister en staat maar 27 seconden achter. Pakt die de etappe, dan is het nog maar 17 seconde.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten