Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wielrennen - Algemeen


Moser

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei rich ruzzian:

Denk even sterk. Waren samen naar de finish gereden. Mvdp zei dit net zelf ook in interview op de wielerbaan

 

Vraag me dat wel nog af. Bij die valpartij van Degenkolb zat Van Aert in het wiel van Philipsen. Stel dat ze elkaar net ontwijken, had hij dan het gaatje naar VdPoel kunnen dichten? Hij had zeker meegekund, maar een gaatje dichten vraag ik me af.

Verder zonde dat het Carrefour een beetje een anti-climax was, na zo'n toffe koers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien een domme vraag, maar waarom geven altijd de bestuurders van de ploegleiderwagens het proviand aan? 

 

Je ziet toch zat vaak renners rechts van de wagen bij de mechanieker; dan kan de bijrijder ook best de bidons aangeven.

 

Of neem wagens met het stuur rechts(?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Sophomore:

Misschien een domme vraag, maar waarom geven altijd de bestuurders van de ploegleiderwagens het proviand aan? 

 

Je ziet toch zat vaak renners rechts van de wagen bij de mechanieker; dan kan de bijrijder ook best de bidons aangeven.

 

Of neem wagens met het stuur rechts(?)

 

Ben geen kenner, maar het lijkt mij dan voor de bestuurder veel makkelijker om in te schatten hoeveel ruimte er nog tussen hem en de renner zit (en hem dus niet per ongeluk te raken). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sophomore:

Hoezo zit de mechanieker dan altijd rechts? En rijden ze niet met het stuur rechts? 

 

Weet ook niet waarom ik dit nu bedenk, maar moet het weten  

 

Omdat als de wagen langs de kant van de weg stopt dan zit de mechanieker gelijk goed om uit te stappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 uur geleden zei Sophomore:

Hoezo zit de mechanieker dan altijd rechts? En rijden ze niet met het stuur rechts? 

 

Weet ook niet waarom ik dit nu bedenk, maar moet het weten  

Zoals Delichris zegt omdat renners en auto's aan de rechterkant moeten stoppen. Als hij links zou uitstappen is ook het risico dat er een andere renner van achteren tegen de openslaande deur rijdt te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hm ok, en dan weegt het rechts kunnen uitstappen op tegen het aan de linkerkant kunnrn sleutelen aan een fiets en proviand aangeven, blijkbaar. Zou zeggen dat je er ook twee man neer kunt zetten, of in het midden zitten en dan per situatie bepalen of je links (reparaties vanuit de auto + proviand) of rechts nodig bent.

 

Dan nu nog het vraagstuk omtrent de plek van het stuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Hm ok, en dan weegt het rechts kunnen uitstappen op tegen het aan de linkerkant kunnrn sleutelen aan een fiets en proviand aangeven, blijkbaar. Zou zeggen dat je er ook twee man neer kunt zetten, of in het midden zitten en dan per situatie bepalen of je links (reparaties vanuit de auto + proviand) of rechts nodig bent.

 

Dan nu nog het vraagstuk omtrent de plek van het stuur.

 

 

De ploegleider zit normaal achter het stuur en die coacht ook een renner en daarom rijden ze links en geven ze de proviand via de linkerkant zodat er ook nog iets tactisch gezegd kan worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achterin is er meestal geen plaats voor meer dan 1 persoon omdat het daar vol ligt met wielen en materiaal. Het stuur van de auto zit aan de gewone kant om dezelfde reden als dat het daar altijd zit op het Europese vaste land. Bij koersen in Engeland of Australia is het allemaal andersom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei delichris:

 

 

De ploegleider zit normaal achter het stuur en die coacht ook een renner en daarom rijden ze links en geven ze de proviand via de linkerkant zodat er ook nog iets tactisch gezegd kan worden.

 

Wat allemaal ook kan als het stuur rechts zou zitten, niet? En dan hoeft 'ie niet op het rijden te concentreren terwijl hij 100.000 dingen tegelijk doet.

 

7 uur geleden zei FlyD:

Achterin is er meestal geen plaats voor meer dan 1 persoon omdat het daar vol ligt met wielen en materiaal. Het stuur van de auto zit aan de gewone kant om dezelfde reden als dat het daar altijd zit op het Europese vaste land. Bij koersen in Engeland of Australia is het allemaal andersom.

 

Ja ok, maar je mag op het Europese vaste land ook met het stuur rechts rijden. Dat is niet verboden oid (tenzij de UCI daar zelf extra regels voor heeft natuurlijk).

 

Maar ok, heb er inmiddels vrede mee dat het een aantal (voor mij) niet zo heel overtuigende argumenten zijn en daar zal ik maar mee moeten leren leven ;c Denk ook dat de gewoonte ('zo doen wij het altijd, dus waarom zouden we het veranderen?') ook mee speelt.

 

Net als dat de meest belangrijke tactische beslissingen in die wagens worden genomen, terwijl de koersinformatie daar vaak matig tot slecht is (zeker in de bergen).

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Sophomore:

 

Wat allemaal ook kan als het stuur rechts zou zitten, niet? En dan hoeft 'ie niet op het rijden te concentreren terwijl hij 100.000 dingen tegelijk doet.

 

 

Stuur zit altijd links, tenzij je in Engeland rijdt en dat soort landen. Stuur zit nooit rechts in landen zoals Engeland. Er zit ook nog een andere ploegleider of iemand van het team op de rechterstoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   In plaats daarvan plakken als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoticons toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...