Spring naar bijdragen

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

Op zich is een sprinter meenemen geen probleem. Ware het niet dat dat ook afhangt van wie en Groenewegen is er daar niet één van. Een type als Matthews of Boasson Hagen is eventueel bruikbaar door hun aanvullende kwaliteiten als hardrijders en klimmers. Hij kan vrij letterlijk alleen maar meepeddelen in het peloton op een biljartlakenvlak parcours. Zelfs waaiers lijken bij hem meer geluk dan wijsheid te zijn. 

De Tour is daarbij een van de weinige koersen op dit niveau die mijns inziens onterecht bestaansrecht geeft aan dit soort beperkte coureurs. Ik verwacht van een kopmanstype veel meer dan dat. Overigens vergeet meneer ook maar gemakshalve dat die sprinters minder knechten nodig hadden dan onze Groenewegen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Met Tom Dumoulin, Primož Roglič en Steven Kruijswijk heeft Jumbo-Visma verschillende opties voor de aankomende Tour de France, maar ook Dylan Groenewegen hoopt in 2020 aan de start te staan van de Franse ronde. “Mijn voorkeur gaat nu echt nog uit naar de Tour”, zo laat hij weten in gesprek met de NOS.

Het is duidelijk: de voorkeur van Groenewegen gaat uit naar de Tour. “Als het aan mij ligt, dan ga ik zeker naar de Tour. Dan zal ik wel mijn mannen nodig hebben. Dat zal kortom nog even puzzelen worden”, aldus Groenewegen, die de geschiedenisboeken ingaat als de renner die in 2019 de meeste zeges wist te boeken. De vliegensvlugge Nederlander behaalde dit jaar vijftien overwinningen.

Dus :cab:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gewoon lekker Giro'tje en Vuelta pakken, 2 grote rondes in 1 seizoen kan hem ook sterker maken weer. Ik denk echt dat ze iedereen in de Tour goed kunnen gebruiken.

Benieuwd ook of 1 van 'de 3' de Giro gaat doen. Volgend seizoen is de Giro-Tour combo zeker niet te doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Giro; Dumoulin - Bennett - Vingegaard - Kuss - Groenwegen - Grøndahl Jansen - Roosen - Tolhoek

Tour: Roglic - Kruijswijk - Gesink - De Plus - Martin - van Aert -  Teunissen - Bouwman

Vuelta: Dumoulin - Kruijswijk - Lindeman - Kuss - Groenewegen - Van Aert - Teunissen - Grøndahl Jansen

:classic_love:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk ook niet dat Roglic maar 1 grote ronde gaat rijden. Teunissen zal met Groenewegen mee gaan, ongeacht de ronde en verwacht Tolhoek juist in de "klimrondes". 

Met de ploeg die jij noemt voor de Vuelta ga je er echt niet komen. Giro denk ik ook niet. Te weinig ondersteuning in de bergen. 

Eerlijk gezegd denk ik dat er gewoonweg geen plek is voor Groenewegen als je alle drie de grote rondes wilt domineren. Kijk naar een INEOS, Movistar. 

bewerkt door Kavinos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk gewoon met een volledig team in teken van het klassement. 8 min 2 is 6. Dan nog de kopmannen (denk dat Kruijswijk en Roglic wel weer gaan en Dumouin de Giro en olympische spelen) min twee doet dan heb je vier mensen ter ondersteuning wat niet zo veel is. Groetjes Aad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Giro: Kruijswijk, Kuss, Tolhoek, Eenkhoorn, Jansen, Groenewegen, Martens, Roosen.

Tour: Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, De Plus, Martin, Van Aert, Gesink, Teunissen.

Vuelta: Roglic, Kuss, De Plus, Groenewegen, Martens, Bouwman, Roosen, Leezer.

Zoiets denk ik. Tour gewoon starten met alledrie, ondersteuning van De Plus en Gesink.

Las trouwens gerucht dat Pfingsten nog naar Jumbo zou gaan.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites