Hwb Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 7 uur geleden zei Pino: Nee, door de kou., Hij had zijn jasje te vroeg uit gedaan. Toen hij terugkwam in het hotel, moest hij eerst eten om niet flauw te vallen. Het kan best komen door de kou, maar dit duidt gewoon op een gebrek aan energie. En dus te weinig gegeten. Dat kan komen door de kou (dan heb je immers meer energie en dus voedsel nodig), maar komt het op eten neer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 1 minuut geleden zei Hwb: Toen hij terugkwam in het hotel, moest hij eerst eten om niet flauw te vallen. Het kan best komen door de kou, maar dit duidt gewoon op een gebrek aan energie. En dus te weinig gegeten. Dat kan komen door de kou (dan heb je immers meer energie en dus voedsel nodig), maar komt het op eten neer. Hij gaf zelf aan voldoende te hebben gegeten. Toen hij terugviel naar het peleton heeft hij tegen Teunissen nog gezegd dat het de kou was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 16 minuten geleden zei Pino: Hij gaf zelf aan voldoende te hebben gegeten. Toen hij terugviel naar het peleton heeft hij tegen Teunissen nog gezegd dat het de kou was. Waarom zou je van de kou ineens niet meer kunnen fietsen? Wat is energietekort? Wat mis je dan? Volgens iedereen met enig verstand van zaken is dit overduidelijk een hongerklop. Ineens zonder energie zitten. Ook andere symptomen die hij noemde, wijzen daarop. Adri sprak bijvoorbeeld ook over een hongerklop. Het kan prima zijn dat Mathieu denkt dat hij genoeg heeft gegeten, terwijl dat eigenlijk niet zo is. Het kan zijn dat hij volgens plan heeft gegeten, maar dat het plan niet de kou niet/onvoldoende heeft meegenomen en dus te weinig eten bevatte. Overigens zijn er meer mogelijkheden dan te weinig eten. Het is ook mogelijk dat er wel goed gegeten is, maar dat het lichaam er niet in slaagt dit in energie om te zetten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 Oké jij zult het wel beter weten dan van der Poel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 Je bent slimmer dan dit, Pien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 1 minuut geleden zei Pino: Oké jij zult het wel beter weten dan van der Poel. En Zonneveld. En Dekker. Vraag me af wie volgens @Hwb de 'mensen met kennis van zaken' zijn, want ik heb alleen speculatie op Twitter gezien door mensen die niet willen accepteren dat VdP op waarde geklopt kan worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 1, 2019 Share Gepost October 1, 2019 Inderdaad in de podcast van in het wiel wordt het uitgelegd door Zonneveld. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 (edited) 10 uur geleden zei PJHoutman: En Zonneveld. En Dekker. Vraag me af wie volgens @Hwb de 'mensen met kennis van zaken' zijn, want ik heb alleen speculatie op Twitter gezien door mensen die niet willen accepteren dat VdP op waarde geklopt kan worden. Weening Adri vd Poel Terpstra Zijn coach (plus Vd Poel zelf die eten nodig heeft, plus beschrijving symptomen die overeenkomen) 10 uur geleden zei Pino: Inderdaad in de podcast van in het wiel wordt het uitgelegd door Zonneveld. Ga ik eens luisteren. Edited October 2, 2019 by Hwb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Ook José de Cauwer zei op Sporza meteen dat het een hongerklop was, eveneens ex-prof/ploegleider. Dit was trouwens identiek aan andere hongerkloppen die ik heb gezien in mijn leven. Van profs die dat wel konden/wilden toegeven. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Het leek mij in eerste instantie ook op een hongerklop . Maar ik denk toch dat Mathieu dat het beste van allemaal kan inschatten? Waarom. Zou hij erover liegen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Alsof iemand de waarheid spreekt of liegt en daar niets tussenzit. De conclusie 'sporter zegt dat hij genoeg heeft gegeten dus kan t geen hongerklop zijn' is veel te kort door de bocht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 (edited) 13 minuten geleden zei bril_idioot: Alsof iemand de waarheid spreekt of liegt en daar niets tussenzit. De conclusie 'sporter zegt dat hij genoeg heeft gegeten dus kan t geen hongerklop zijn' is veel te kort door de bocht. Maar die sporter is de enige die weet hoeveel heeft hij heeft gegeten, en hoe het allemaal voelde. Daar kunnen wij toch niet over oordelen? Hoe intelligent sommige users hier ook denken te zijn..... Edited October 2, 2019 by Pino Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 (edited) Een hongerklop is meer dan hoeveel je hebt gegeten. Je kunt prima veel gegeten hebben, volledig volgens plan en toch een hongerklop krijgen, bijvoorbeeld doordat je een zwaardere inspanning levert dan gedacht. Heb inmiddels het eerste deel van de podcast geluisterd. Zonneveld zegt daar dat een hongerklop komt doordat je door je glycogenenvoorraad heen bent. Iets later in dat verhaal zegt hij dat Vd Poel als hij had gewacht en niet zo met z'n krachten had gesmeten, minder snel door z'n glycogenenvoorraad heen was geraakt. Ik heb nog niet alles geluisterd, misschien komen ze erop terug, maar dit klinkt niet alsof Zonneveld zegt dat het geen hongerklop is. Wat volgens mij in deze discussie misgaat is dat hongerklop gelijk gesteld wordt aan 'te weinig gegeten'. Eten is echter slechts een van de factoren van een hongerklop. Ik zeg niet dat Vd Poel te weinig gegeten heeft, maar ik denk wel dat dit onder een hongerklop valt. Als hij nog wat meer gegeten had, denk ik ook dat dit niet gebeurd was. Hoe veel meer en in welk stadium, dat kan ik onmogelijk zeggen. Maar we zijn het er volgens mij over eens dat hij ineens totaal z'n energie kwijt was, het licht ging uit. En er is toch echt maar een manier om meer energie in een sportwedstrijd te krijgen. 1 uur geleden zei Pino: Maar die sporter is de enige die weet hoeveel heeft hij heeft gegeten, en hoe het allemaal voelde. Daar kunnen wij toch niet over oordelen? Hoe intelligent sommige users hier ook denken te zijn..... Ik denk eerlijk gezegd dat de ervaring en kennis van zijn coach, De Cauwer, Adri vd Poel en ervaren renners als Weening en Terpstra zwaarder weegt dan die van Mathieu, die voor de 3e keer in zijn leven een koers boven de 250 km reed en nog nooit zo'n koers reed onder zulke omstandigheden. Edited October 2, 2019 by Hwb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 4 minuten geleden zei Hwb: En er is toch echt maar een manier om meer energie in een sportwedstrijd te krijgen. Nee hoor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 (edited) Sterk argument Pien. Hier kan ik natuurlijk niet inhoudelijk op reageren. Jammer ook dat je die ene zin eruit licht en de rest negeert. Edited October 2, 2019 by Hwb Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Ja sorry dat ik geen zin heb in een ellenlange discussie met jou waar we toch niet gaan uitkomen, ik geloof Mathieu, jij gelooft het niet. Let's agree to disagree. Doei! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin. Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PJHoutman Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 1 uur geleden zei Hwb: Een hongerklop is meer dan hoeveel je hebt gegeten. Je kunt prima veel gegeten hebben, volledig volgens plan en toch een hongerklop krijgen, bijvoorbeeld doordat je een zwaardere inspanning levert dan gedacht. Heb inmiddels het eerste deel van de podcast geluisterd. Zonneveld zegt daar dat een hongerklop komt doordat je door je glycogenenvoorraad heen bent. Iets later in dat verhaal zegt hij dat Vd Poel als hij had gewacht en niet zo met z'n krachten had gesmeten, minder snel door z'n glycogenenvoorraad heen was geraakt. Ik heb nog niet alles geluisterd, misschien komen ze erop terug, maar dit klinkt niet alsof Zonneveld zegt dat het geen hongerklop is. Wat volgens mij in deze discussie misgaat is dat hongerklop gelijk gesteld wordt aan 'te weinig gegeten'. Eten is echter slechts een van de factoren van een hongerklop. Ik zeg niet dat Vd Poel te weinig gegeten heeft, maar ik denk wel dat dit onder een hongerklop valt. Als hij nog wat meer gegeten had, denk ik ook dat dit niet gebeurd was. Hoe veel meer en in welk stadium, dat kan ik onmogelijk zeggen. Maar we zijn het er volgens mij over eens dat hij ineens totaal z'n energie kwijt was, het licht ging uit. En er is toch echt maar een manier om meer energie in een sportwedstrijd te krijgen. Ik denk eerlijk gezegd dat de ervaring en kennis van zijn coach, De Cauwer, Adri vd Poel en ervaren renners als Weening en Terpstra zwaarder weegt dan die van Mathieu, die voor de 3e keer in zijn leven een koers boven de 250 km reed en nog nooit zo'n koers reed onder zulke omstandigheden. Akkoord, maar als je deze definitie van hongerklop pakt, dan zijn posts als die van Viktor "Hij was op door het gebrek aan eten en drinken" dus niet juist. Het heeft wel degelijk met zijn niveau van inspanning te maken; Mathieu heeft zichzelf de pleuris gefietst omdat hij dat in kortere ritten gewend is en tot nu toe eigenlijk nooit echt tegen een probleem is aangelopen met die koersstijl. Mijn punt is dat hij een gigantische inspanning heeft geleverd, en dat hij díe moest bekopen met een 'hongerklop', niet dat dat een gevolg was van slecht eten. Het is, denk ik, niet voor niets dat júist Trentin meeglipte. Trentin heeft in dit veld de meeste ervaring met Van der Poel als concurrent door hun ritten in de ToB en wist dat hij er op kon rekenen dat Mathieu alles zelf ging doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gert Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Krijg er iig wel honger van. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
007mark Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 3 uur geleden zei Gert: Krijg er iig wel honger van. Als je maar wel thuis gaat eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bril_idioot Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 7 uur geleden zei Pino: Maar die sporter is de enige die weet hoeveel heeft hij heeft gegeten, en hoe het allemaal voelde. Daar kunnen wij toch niet over oordelen? Hoe intelligent sommige users hier ook denken te zijn..... En als je nou eens hwb's posts daadwerkelijk zou lezen, dan zou je zien dat hij ook helemaal niet ontkent dat Van der Poel zegt dat hij te weinig gegeten heeft. Dat hoeft - zonder dat het een leugen is - alleen niet waar te zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hwb Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 5 uur geleden zei PJHoutman: Akkoord, maar als je deze definitie van hongerklop pakt, dan zijn posts als die van Viktor "Hij was op door het gebrek aan eten en drinken" dus niet juist. Het heeft wel degelijk met zijn niveau van inspanning te maken; Mathieu heeft zichzelf de pleuris gefietst omdat hij dat in kortere ritten gewend is en tot nu toe eigenlijk nooit echt tegen een probleem is aangelopen met die koersstijl. Mijn punt is dat hij een gigantische inspanning heeft geleverd, en dat hij díe moest bekopen met een 'hongerklop', niet dat dat een gevolg was van slecht eten. Het is, denk ik, niet voor niets dat júist Trentin meeglipte. Trentin heeft in dit veld de meeste ervaring met Van der Poel als concurrent door hun ritten in de ToB en wist dat hij er op kon rekenen dat Mathieu alles zelf ging doen. Nouja, het is natuurlijk altijd een combinatie van factoren. In dit geval (voornamelijk): 1) Voeding 2) Inspanning 3) Omstandigheden Waarschijnlijk als hij tijdig meer voeding had ingenomen, was dit niet gebeurd. Idem als het droog was geweest, 7 graden warmer of hij zich beter gekleed had. Als hij pas een ronde later was gegaan, had hij het mogelijk ook tot de streep vol kunnen houden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Viktor Gepost October 2, 2019 Share Gepost October 2, 2019 Ik krijg ook het idee dat Mathieu vrij eigenwijs is en niet wil/kan toegeven dat het een hongerklop was. Ongeacht de exacte oorzaak hiervan impliceert het toch ook vooral dat hij op dat vlak een grote en vooral lompe fout heeft begaan. Dus dan eromheen lult. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 3, 2019 Share Gepost October 3, 2019 Hoezo heb je dat idee? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pino Gepost October 3, 2019 Share Gepost October 3, 2019 https://nos.nl/artikel/2304489-van-der-poel-geeft-toe-waarschijnlijk-te-weinig-gegeten-en-gedronken.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts