Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Wielrennen - Algemeen

Moser

Aanbevolen berichten

16 uur geleden zei Pino:

Waarom stoppen? Die is toch nog helemaal niet zo oud?

Hij zit dan ook echt bij een kutteam natuurlijk. Domme keuze en puur voor de financiën. Bij Giant zat hij gewoon in een team dat om hem heen was gebouwd. Heerlijk treintje.

Is bijna 31, dus dat zou niet hoeven. Zit momenteel alleen nogal in een dal, ook als ik zo zijn eigen verklaring lees.

Overigens las ik analyses van kenners dat Kittel in de Tour 2 jaar geleden gezien zou hebben hoe ongelofelijk goed de trein van Katusha was. Zou de beste trein/lead-out in het peloton zijn geweest, alleen was Kristoff niet sterk genoeg. Leek mij wat overdreven, maar met Martin (nu weg), Politt, Haller en Zabel stond daar natuurlijk best een aardig team, waarbij zeker Politt en Zabel nog jong waren en marge voor verbetering hadden/hebben. Puur voor de financiën vind ik wel wat kort door de bocht. In theorie heeft Katusha een prima trein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Elano:

Vroeger wel ja, nu is er een nieuwe generatie (Groenewegen, Gaviria etc.) die aantoonbaar beter zijn. 

In de vorm waarin hij nu verkeert ja. Met een ploeg waar hij zich totaal niet happy voelt. Overigens weet ik niet of ik Gaviria bij de beste sprinters zou zetten, eerder Viviani. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we niet Ackermann vergeten van BORA. Die kan ook behoorlijk aankomen, net als zijn teamgenoot Sam Bennett. Tevens mannen die wel stuk minder afhankelijk zijn van een ploeg.

Hopelijk vindt Kittel een mooie ploeg om het seizoen af te ronden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Viviani en Groenewegen zijn imo de beste sprinters momenteel. Daarachter krijg je dan namen als Gaviria, Ackermann, Ewan, Kristoff. En daarachter zit weer een grote groep met Jakobsen, Bennett, Bauhaus, Matthews, Sagan, Degenkolb, Greipel, Demare, Bouhanni, Colbrelli.

Kittel hoort minstens met die tweede groep mee te kunnen, al denk ik dat hij ook nog met Viviani en Groenewegen mee moet kunnen doen. Maar dit seizoen hoorde hij niet eens tot de derde groep.

En ja, deze indeling is volledig arbitrair en subjectief. Misschien zou ik overmorgen een of twee renners in een andere groep plaatsen. Maar mijn uitgangspunt is ongeveer dat er in groep 3 geen renner zit die een sprint zou winnen als de renners uit groepen 1 en 2 aan de start staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb bij Viviani het idee dat hij profiteert van het 'falen' van topsprinters. Cav en Greipel worden/zijn oud, Kittel totaal uit vorm. Waar ik van Groenewegen denk dat hij hun topniveau haalt/kan halen, schat ik Viviani daaronder.

@Kavinos

Dat is het arbitraire van die lijst. Kan best zijn dat ik iemand verkeerd plaats. Bennett kan idd iedereen kloppen. Maar niet 3 of 4 van die mannen tegelijk imo.

Tegelijk plaats ik bv Sagan en Matthews in groep 3, maar dat is vooral obv hun prestaties in klassiekers. Eigenlijk geen idee hoe hun sprint ervoor staat. Horen misschien wel in groep 2, ik het op dit moment echt niet weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dumoulin net best, maar was ook niet echt een Dumoulin klim. Enorm stijl. Laten we hopen dat hij de komende dagen de diesel op kan warmen naar de belangrijkere dagen.

Roglic en Yates wel de grootste favorieten nu denk ik, Nibali en Lopez daar vlak achter. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Rogier.:

Roglic is al een paar weken zo sterk. Vraag me af of hij niet te vroeg piekt, zou zomaar eens die 3e week helemaal in kunnen storten lijkt me. Of denken jullie dat dat onwaarschijnlijk is? 

Die kan zich in de derde week wel een slechte dag veroorloven, die staat dan al zover voor...

Link naar opmerking
Deel via andere websites