Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

KNVB Beker

Ilias.

Aanbevolen berichten

9 uur geleden zei 007mark:

FB_IMG_1730414863875.jpg.0b4152011539ea5a474a53adf8521c91.jpg

Klein gokje voor de loting van morgen, voor de topteams:

PSV - FC Groningen

Feyenoord - FC Twente

VV Eemdijk - Ajax

Heerenveen - AZ

FC Twente is de afgelopen drie jaar al voor de kwartfinale uitgeschakeld door Ajax, PSV en AZ. Dus Feyenoord mist wel in dat lijstje. Al hadden we 21/22 voordat we uitgeschakeld werden door AZ in de 3e ronde, eerst Feyenoord uitgeschakeld. Dus een gunstige loting zou wel een keer fijn zijn.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even een random.org loting gedaan:
Fortuna-Volendam

AZ HFC

NEC-Cambuur

Excelsior- Noordwijk

Heerenveen-ASWH

Rijnsburgse Boys-FC Groningen

Eemdijk-Willem II

AFC-De Graafschap

Eindhoven-PSV :D

RKC-Ajax

Sparta-Telstar

GAE-Sparta Nijkerk

Barendrecht-Heracles

FC Utrecht-Katwijk

Quick Boys-MVV

Feyenoord-Twente :DW:

27eZqxA.png

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 31-10-2024 om 00:19 zei himan:

Meer dan de helft van de amateurs tegen profs door. Wel alle grote clubs in het amateur voetbal natuurlijk. 

De top 6 van de 2e Divisie allemaal door (uitgezonderd Spakenburg die tegen een andere 2D-T6 moest). Veelzeggend. En als je deze lijn verder doortrekt; de nr. 9 is ook door (terwijl 7 en 8 al niet meer meededen).

Hoop op wat mooie lotingen voor die amateurclubs.

Quick Boys - Feyenoord

Katwijk - PSV

AFC - Ajax

Dat soort potten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Rogier.:

De top 6 van de 2e Divisie allemaal door (uitgezonderd Spakenburg die tegen een andere 2D-T6 moest). Veelzeggend. En als je deze lijn verder doortrekt; de nr. 9 is ook door (terwijl 7 en 8 al niet meer meededen).

Hoop op wat mooie lotingen voor die amateurclubs.

Quick Boys - Feyenoord

Katwijk - PSV

AFC - Ajax

Dat soort potten.

Ja, dit omschrijft het eigenlijk wel. Dat zag je in Schotland ook toen ze de onderkant van de League 2 open gooiden. Met een play off. De eerste paar jaar verloor de onderkant van de League 2 de hele tijd de play off. Dat is nu pas een beetje gestabiliseerd. En GVVV is trouwens ook nog eens door AFC uitgeschakeld.

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Kyrill:

Bijna alleen maar thuis duels,als het op tegenstanders van formaat aankomt.

Dat is enkel de laatste tien seizoenen zo, want over een langere periode wordt dat gewoon recht getrokken. Verder wat PJ zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

27 minuten geleden zei joostmakaay:

Dit gaat weer een discussie van hoog niveau worden.

Dit is niet jouw discussie, Joost. En de enige keren jouw discussie niveau ook maar enigzins ''hoog'' is, is het om bij andere aan te geven het ''niet'' hoog is. En daarnaast heb jij geen glazenbol, en heet jij al helemaal geen Yomanda of Jomanda.

25 minuten geleden zei PJHoutman:

Ook met afstand de meeste Eredivisieploegen geloot.

24 minuten geleden zei Urbeto:

Dat is enkel de laatste tien seizoenen zo, want over een langere periode wordt dat gewoon recht getrokken. Verder wat PJ zegt.

Om te beginnen 1954 is wel erg lang geleden, dat is 69 jaar geleden. Ik geloof dat best maar ik ga zelf wat ''recenter'' zoeken om in mijn ogen, minder vertekend beeld te krijgen.Daarnaast om te beginnen lees ik zoal oa dat ''De Kuip is ieder jaar het decor van de bekerfinale. En bv in een artikel van Elf voetbal dat teams vroeger in de jaren 60 al liever in de Kuip speelde ipv op neutraalterrein om de ''recetten'' te delen. Hier dit artikel uit 2021(heel wat recenter dan 1954;c:classic_ninja:)

https://www.voetbal.com/news/_n3418743_/87-van-vijftien-laatste-bekerduels-feyenoord-in-de-kuip/#google_vignette

Laatste vijftien duels Feyenoord in beker

Thuis tegen AZ 3-1

'Thuis' tegen FC Utrecht (finale) 2-1

Thuis tegen TOP Oss 4-1

Thuis tegen Excelsior 4-0

Thuis tegen ADO Den Haag 5-1

Uit tegen Vitesse 2-0

Thuis tegen ADO Den Haag 2-0

Thuis tegen AVV Swift 4-1

Thuis tegen Heracles Almelo 3-1

Thuis tegen PSV 2-0

Thuis tegen Willem II 3-0

'Thuis' tegen AZ (finale) 3-0

Uit tegen vv Gemert 0-4

Thuis tegen FC Utrecht

Dat was dus medio 2021 in ieder geval.

En hier artikel van februari 2024;

https://voetbalplus.nl/2024/speelt-feyenoord-vaker-thuis-in-de-knvb-beker/

Waarin staat dat Feyenoord 73% van hun duels in de beker, wel degelijk thuis speelt.  Jammer joh @joostmakaay dike pech voor je. Bonus materiaal;

''Wat blijkt? Feyenoord speelde in de laatste 10 seizoenen (2014/2015) maar liefst 26 van haar 36 bekerduels in de eigen Kuip. Dat is een percentage van maar liefst 72.22%. Met de halve finale tussen Feyenoord en FC Groningen stijgt dat percentage zelfs naar 73%. Dat zijn ongekende percentages en bijna niet te verklaren op basis van het ‘lot’.''

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Kyrill:

Dit is niet jouw discussie, Joost. En de enige keren jouw discussie niveau ook maar enigzins ''hoog'' is, is het om bij andere aan te geven het ''niet'' hoog is. En daarnaast heb jij geen glazenbol, en heet jij al helemaal geen Yomanda of Jomanda.

Om te beginnen 1954 is wel erg lang geleden, dat is 69 jaar geleden. Ik geloof dat best maar ik ga zelf wat ''recenter'' zoeken om in mijn ogen, minder vertekend beeld te krijgen.Daarnaast om te beginnen lees ik zoal oa dat ''De Kuip is ieder jaar het decor van de bekerfinale. En bv in een artikel van Elf voetbal dat teams vroeger in de jaren 60 al liever in de Kuip speelde ipv op neutraalterrein om de ''recetten'' te delen. Hier dit artikel uit 2021(heel wat recenter dan 1954)

https://www.voetbal.com/news/_n3418743_/87-van-vijftien-laatste-bekerduels-feyenoord-in-de-kuip/#google_vignette

Thuis tegen AZ 3-1

Thuis tegen TOP Oss 4-1

Uit tegen Vitesse 2-0

Thuis tegen PSV 2-0

Uit tegen vv Gemert 0-4

Thuis tegen FC Utrecht

Waarin staat dat Feyenoord 73% van hun duels in de beker, wel degelijk thuis speelt.  Jammer joh @joostmakaay dike pech voor je. Bonus materiaal;

''Wat blijkt? Feyenoord speelde in de laatste 10 seizoenen (2014/2015) maar liefst 26 van haar 36 bekerduels in de eigen Kuip. Dat is een percentage van maar liefst 72.22%. Met de halve finale tussen Feyenoord en FC Groningen stijgt dat percentage zelfs naar 73%. Dat zijn ongekende percentages en bijna niet te verklaren op basis van het ‘lot’.''

Het feit dat je met een kleinere populatie gaat werken om een in jouw ogen minder getekend beeld te krijgen is eigenlijk gewoon een diskwalificatie om elke vorm van statistiek te gebruiken.

bewerkt door Kelvin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Kyrill:

Om te beginnen 1954 is wel erg lang geleden, dat is 69 jaar geleden. Ik geloof dat best maar ik ga zelf wat ''recenter'' zoeken om in mijn ogen, minder vertekend beeld te krijgen.Daarnaast om te beginnen lees ik zoal oa dat ''De Kuip is ieder jaar het decor van de bekerfinale. En bv in een artikel van Elf voetbal dat teams vroeger in de jaren 60 al liever in de Kuip speelde ipv op neutraalterrein om de ''recetten'' te delen. Hier dit artikel uit 2021(heel wat recenter dan 1954)

Thuis tegen AZ 3-1

Thuis tegen TOP Oss 4-1

Uit tegen Vitesse 2-0

Thuis tegen PSV 2-0

Uit tegen vv Gemert 0-4

Thuis tegen FC Utrecht

Ja je zegt nu precies hetzelfde als @Urbeto over de hele historie speelt Feyenoord dus niet vaker thuis op kortere geschiedenis wel. 

En volgens jouw theorie kunnen we het beter de Toto Ajax beker noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Joostmanda, gemiste kans ;c

Om te beginnen 1954 is wel erg lang geleden, dat is 69 jaar geleden. Ik geloof dat best maar ik ga zelf wat ''recenter'' zoeken om in mijn ogen, minder vertekend beeld te krijgen.

Wat is er vertekend aan de hele clubgeschiedenis erbij pakken? 

Daarnaast om te beginnen lees ik zoal oa dat ''De Kuip is ieder jaar het decor van de bekerfinale. En bv in een artikel van Elf voetbal dat teams vroeger in de jaren 60 al liever in de Kuip speelde ipv op neutraalterrein om de ''recetten'' te delen. Hier dit artikel uit 2021(heel wat recenter dan 1954)

Klopt, daar kun je je vraagtekens bij zetten. Maar dat wordt natuurlijk alleen relevant zodra Feyenoord de finale haalt.

Thuis tegen AZ 3-1

Thuis tegen TOP Oss 4-1

Uit tegen Vitesse 2-0

Thuis tegen PSV 2-0

Uit tegen vv Gemert 0-4

Thuis tegen FC Utrecht

Tja, het is opvallend. Meer hoeven we er ook niet achter te zoeken lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Kelvin:

Het feit dat je met een kleinere populatie gaat werken om een in jouw ogen minder getekend beeld te krijgen is eigenlijk gewoon een diskwalificatie om elke vorm van statistiek te gebruiken.

Zojuist zei timpy00:

Ja je zegt nu precies hetzelfde als @Urbeto over de hele historie speelt Feyenoord dus niet vaker thuis op kortere geschiedenis wel. 

En volgens jouw theorie kunnen we het beter de Toto Ajax beker noemen.

Lol

Wat een onzin. Zij komen met bronnen vanaf 69 jaar geleden....

ik ga toch ook niet zeggen dat Arsenal nu meest succesvolste club is van Engeland omdat ze kamppioen werden 20-30 jaar geleden of Forest omdat ze dat 40-50 jaar geleden werden, wat een waanzin;e:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites