Laki Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 3 minuten geleden zei ElPrincipito: Je wenst weinig mensen toe dat ze met blote voeten op een Lego blokje gaan staan, maar… En ik stoor me gewoon aan het zionisme en het ontkennen van de genocide door meerdere forumgebruikers. En ik heb het recht om dat ook duidelijk uit te spreken. Sterker nog, dat is mijn plicht en dat zal ik ook doen. Ik zal wel niet meer erover uitwijden hier, als je een tegenwoord hebt quote me dan in het israel/gaza thread, maar ik ga daar ook niet meer in reageren want ik sta hier toch helaas alleen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Ga lekker het zonnetje in mannen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 4 minuten geleden zei Laki: En ik stoor me gewoon aan het zionisme en het ontkennen van de genocide door meerdere forumgebruikers. En ik heb het recht om dat ook duidelijk uit te spreken. Sterker nog, dat is mijn plicht en dat zal ik ook doen. Ik zal wel niet meer erover uitwijden hier, als je een tegenwoord hebt quote me dan in het israel/gaza thread, maar ik ga daar ook niet meer in reageren want ik sta hier toch helaas alleen. Die mening is al dagenlang duidelijk, maar het gaat erom dat je er over blijft doordrammen met niet of nauwelijks geverifieerde Twittergeruchten en dergelijke onzin. Als je dan ook nog eens voor anderen gaat invullen dat ze zich niet druk maken om Gaza sla je echt compleet de plank mis. Je doet alsof jij als verhevene de enige bent die zich hier op het forum druk maakt om de situatie in Israël. Dat is niet zo, maar het is gezond om niet altijd je eigen perspectief door te willen drukken en anderen weg te zetten als mensen die - in ieder geval bij benadering - aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 1 minuut geleden zei Laki: En ik stoor me gewoon aan het zionisme en het ontkennen van de genocide door meerdere forumgebruikers. En ik heb het recht om dat ook duidelijk uit te spreken. Sterker nog, dat is mijn plicht en dat zal ik ook doen. Ik zal wel niet meer erover uitwijden hier, als je een tegenwoord hebt quote me dan in het israel/gaza thread, maar ik ga daar ook niet meer in reageren want ik sta hier toch helaas alleen. Dan is het mijn plicht om jou er op te wijzen dat je random twitter gebruikers niet als bron moet gebruiken. Niet iedereen zomaar kunt beschuldigen van zionisme. En je behoorlijk hypocriet bent in het verafschuwen van daden van de Israëlische delegatie tov andere delegaties. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei (bewerkt) 8 minuten geleden zei timpy00: Dat betekend dat Rusland 8 keer heeft meegedaan sinds het Oekraïne is binnen gevallen. Hadden we Luxemburg dus ook moeten boycotten? Het gaat erom om wiens vlag iemand vertegenwoordigt. Ja, Golan als artiest had misschien omwille van de Rusland-link eigenlijk als artiest geband mogen worden (ook omwille van de songtekst was er een geldige reden waar er ook een overtreding was). En het was wel een duidelijke positie, zeker gezien ze haar dienst bij de IDF ook nog ging volmaken. Maar het grote probleem was niet zij, maar het land dat ze vertegenwoordigt (en het gedrag van dat land op zowel naast maar ook binnen het festivalgebeuren). Luxemburg's vlag is niet controversieel. Ik weet dat het om een Israëlisch-Luxemburgse deelnemer gaat, maar ik ben niet voldoende geïnformeerd over diens posities en dergelijke om daar een uitspraak over te doen. En Luxemburg als land is niet controversieel, is niet in een oorlog betrokken enzovoort. En de artieste vertegenwoordigt Luxemburg, niet Israël. Verder heeft zij het recht op een eigen mening, ook al hoef ik het daar niet mee eens te zijn. Opnieuw, het probleem is niet de artieste van Israël want ongeacht wie Israël instuurde, ik vind niet dat ze hadden mogen toegelaten worden op dit evenement omwille van het heen naast de schermen. 12 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 2 minuten geleden zei Laki: Het gaat erom om wiens vlag iemand vertegenwoordigt. Ja, Golan als artiest had misschien omwille van de Rusland-link eigenlijk als artiest geband mogen worden (ook omwille van de songtekst was er een geldige reden waar er ook een overtreding was). En het was wel een duidelijke positie, zeker gezien ze haar dienst bij de IDF ook nog ging volmaken. Maar het grote probleem was niet zij, maar het land dat ze vertegenwoordigt (en het gedrag van dat land op zowel naast maar ook binnen het festivalgebeuren). Dus Golan had door een Rusland link niet mee mogen doen? Golan heeft geen lied ingestuurd wat werd afgekeurd dat was twee keer van andere artiesten. Dat iemand zijn dienstplicht volbrengt is vrij normaal, waarbij het doel van dat leger natuurlijk zijn perken te buiten gaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 2 minuten geleden zei timpy00: En je behoorlijk hypocriet bent in het verafschuwen van daden van de Israëlische delegatie tov andere delegaties. Mocht ik Luxemburg willen uitsluiten, dan zou dat op basis van antisemitisme zijn, want er is geen enkele reden waarom je het als land wilt uitsluiten terwijl de enige eventuele controverse is dat het om een Israëlisch-Luxemburgse artieste gaat. Iemand die misschien een andere mening kan hebben dan andere Israëliërs en misschien met mij akkoord gaat (het is niet zo, maar het kon). En als er geen boodschap van haat of discriminatie en dergelijke is, van haar kant is er geen enkel probleem met haar deelname. Agree to disagree en we houden het beschaafd. Maar ... zoals ik zeg het is de banner en vlag die je vertegenwoordigt waar het probleem zit. Omwille van die reden is het argument dat Azerbeidzjan er ook niet had mogen zijn eigenlijk een geldig reden, maar ik ben niet de enige die daarover beslist. En het probleem met Israël is een stuk acuter en meer een gedrag van uitdagen van die kant toe, terwijl Azerbeidzjan eerder inzet op een strategie van hun misdaden zo weinig mogelijk te vermelden en te doen alsof er niets gebeurd is. En verder is hetgeen wat Israël nu doet gewoon iets dat veel meer doden en gewonden veroorzaakt dan in Azerbeidjzan. Maar ja, je hebt gelijk. Azerbeidzjan had hier niet mogen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei (bewerkt) 5 minuten geleden zei timpy00: Dus Golan had door een Rusland link niet mee mogen doen? Golan heeft geen lied ingestuurd wat werd afgekeurd dat was twee keer van andere artiesten. Dat iemand zijn dienstplicht volbrengt is vrij normaal, waarbij het doel van dat leger natuurlijk zijn perken te buiten gaat. Daar ga ik me niet over uitspreken (de Rusland-link). Maar Oekraïne lijkt toch vrij kwaad te zijn. Jawel, ze heeft het lied misschien niet zelf geschreven maar ze was altijd degene die Israël ging vertegenwoordigen, en oorspronkelijk noemde het "October Rain". Vinden we het nog altijd normaal als het gaat om een dienstplicht in een vijandig land of in een terroristische organisatie? Wat als ze dienstplicht heeft bij de Taliban. Heb je er dan nog altijd zoveel respect voor. Daarnaast is er genoeg motivatie om het IDF als een terroristische organisatie te labellen. Bij Rusland zijn de mensen minder begripvol voor mensen die daar opgeroepen worden, ook mocht het tegen hun zin zijn. 12 mei bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei (bewerkt) Had deze nog niet in full gezien, maar ik vind deze versie van Cornald Maas eigenlijk wel goud Overigens slaat het in mijn ogen nergens op dat hij het erbij haalt dat NL 3 jaar geleden een fantastische organisatie heeft afgeleverd. Daardoor zou je niet een land ineens anders moeten beoordelen wanneer een artiest iets doet wat niet mag (even buiten de details etc.). 12 mei bewerkt door 007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei @007mark Ging het niet om dat de EBU niet eens wilde luisteren naar de AVROTROS? Tenminste dat begreep ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 1 minuut geleden zei Laki: Daar ga ik me niet over uitspreken (de Rusland-link). Maar Oekraïne lijkt toch vrij kwaad te zijn. Jawel, ze heeft het lied misschien niet zelf geschreven maar ze was altijd degene die Israël ging vertegenwoordigen, en oorspronkelijk noemde het "October Rain". Vinden we het nog altijd normaal als het gaat om een dienstplicht in een vijandig land of in een terroristische organisatie? Wat als ze dienstplicht heeft bij de Taliban. Heb je er dan nog altijd zoveel respect voor. Daarnaast is er genoeg motivatie om het IDF als een terroristische organisatie te labellen. Bij Rusland zijn de mensen minder begripvol voor mensen die daar opgeroepen worden, ook mocht het tegen hun zin zijn. Maar als je echt denkt dat ze zomaar even de dienstplicht in Israël kan ontlopen. En allerlei misinformatie blijft droppen die bij jou uitkomt San houden we lekker op. Fijne dag ik ga in het zonnetje voetbal kijken. Ik heb gisteren een prima show gezien met een uitslag waarmee ik prima kan leven. Helaas Oostenrijk wat weinig punten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei De laatste keer dat ik ergens zo weinig samenhang aantrof als nu in Laki's posts was toen ik naar de restverdediging van het Ajax onder Maurice Steijn te kijken. Ik zie paralellen; het is allebei niet om aan te gluren maar toch blijf je het volgen. Genieten hoor. Volgend jaar weer? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 6 minuten geleden zei timpy00: Maar als je echt denkt dat ze zomaar even de dienstplicht in Israël kan ontlopen. En allerlei misinformatie blijft droppen die bij jou uitkomt San houden we lekker op. Maar dat is toch ook zo in Rusland? Dat is waarom ik tegen dienstplicht ben als een concept in eender welk land... . (maar dit gaat ook niet meer over het songfestival). Ik heb mijn mening ondertussen wel gezegd dus voor mij is de discussie wat betreft Israëls deelname op het Eurovisiesongfestival over. Niemand die zijn mening toch zal veranderen ongeacht wat gezegd wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Maar is dit nou het politieke topic of Eurovisie topic? VANAF NU ALLEEN OVER MUZIEK Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Verdomme Sennid, was ik net een post aan het tikken waarin ik iedereen in één keer zou overtuigen van [vul politiek standpunt hier in]. Maar ik hou me aan de regels. Dus, wanneer Danny Vera naar het Songfestival? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei (bewerkt) 3 minuten geleden zei PJHoutman: Verdomme Sennid, was ik net een post aan het tikken waarin ik iedereen in één keer zou overtuigen van [vul politiek standpunt hier in]. Maar ik hou me aan de regels. Dus, wanneer Danny Vera naar het Songfestival? Als inval mod mag je best je standpunt schrijven hoor Oeh das wel een goeie. Maar Danny is daar veel te nuchter voor om aan die poppenkast mee te doen. 12 mei bewerkt door sennid Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Geppiej Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Ik stem op Zanger Rinus als vertegenwoordiger voor Nederland volgend jaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 5 minuten geleden zei Geppiej: Ik stem op Zanger Rinus als vertegenwoordiger voor Nederland volgend jaar! Dan moet Romana wel mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Ik vind het bij Laki wel storend dat hij zich zo druk maakt om het songfestival maar volgens mij er niet eens naar heeft gekeken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 7 minuten geleden zei La Pulga: Ik vind het bij Laki wel storend dat hij zich zo druk maakt om het songfestival maar volgens mij er niet eens naar heeft gekeken. Als dat zo is, vind ik dat best lakibaar gedrag van hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Heeft Abba eigenlijk nog opgetreden in de rust? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sennid Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 4 minuten geleden zei MetalMichael: Heeft Abba eigenlijk nog opgetreden in de rust? Ja als Fortnite avatars Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Beppu Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Hoop niet dat er wereldleiders meelezen in dit topic. Die gaan na het lezen van de laatste tien pagina's massaal achter Israël staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei Volgend jaar geen stress. Zwitserland dan bekijken we alles neutraal. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 12 mei Share Geplaatst 12 mei 2 uur geleden zei Laki: Jij kan niet oordelen, jij weet niet wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld en volgens mij lig jij helemaal niet wakker om Gaza gezien je gewoon Israël kiest op ons songfestival. 2 uur geleden zei Laki: Ik vind zijn reactie gewoon niet correct, en ik kom tot die vaststelling omdat iedereen al twee jaar lang het niet-geschreven embargo rond Rusland respecteert. Geen enkele gebruiker heeft Rusland vertegenwoordigt sinds begin 2022 op zijn minst, dus volgens mij was er een ongeschreven regel die ik dan ook respecteerde omdat ik zelf ook niet Rusland wil vertegenwoordigen omwille van de controverse. Daarom vond ik het vreemd dat iemand Israël wel vertegenwoordigde. Weet je wat ik nou niet correct vind? Dat iemand even voor mij denkt te bepalen hoe ik in dit hartverscheurende conflict sta op basis van een paar posts, waarvan de laatste overduidelijk gericht is richting de artiesten en de rest richting de organisatie en de muziek, niet richring het conflict. En dat diegene dan tot de conclusie komt dat ik de medemenselijkheid mis om mee te leven met de mensen in Gaza. Ik vind dat onbestaanbaar. Jij weet totaal maar dan ook totaal niet wat mijn denkwijze is rondom de geopolitieke verhoudingen in die regio. Je verwijt mij te oordelen op basis van onvolledige informatie en komt dan met zo'n uitspraak tegen mij op basis van, jawel, onvolledige informatie. Ik vind dat tamelijk ironisch maar bovenal walgelijk en beneden alle peil. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten