Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Eurovisie Songfestival [2024]

Acquafresca

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden zei Titan:

Dat laatste vooral ja, denk dat de winnaar wel uit deze halve finale komt (of van de grote landen). 

Mwah, Switzerland enige kanshebber. Rest niet, hoor.

Frankrijk, Malta, Italië, Switzerland en Oekraïne zijn atm de topfavorieten denk ik.

Is ook de top 5 in de odds, trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 19-5-2021 om 14:40 zei Socrates:

Hoe was het @Rogier.?

Was wel echt leip. Show is in het echt wel echt 3x beter dan op tv. Met name qua belichting bij de acts e.d. Blij dat ik geweest ben eigenlijk, once in a lifetime voor de gewone mens :) En Italie live gezien voor de fanboys

Portugal vanavond he jongens :< Zo ontzettend goed. Verder Zwitserland erg sterk. San Marino en Moldavie (best een lekkere meid toch met dit optreden) niet te vergeten ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Socrates:

Mwah, Switzerland enige kanshebber. Rest niet, hoor.

Frankrijk, Malta, Italië, Switzerland en Oekraïne zijn atm de topfavorieten denk ik.

Is ook de top 5 in de odds, trouwens.

Oja, Malta helemaal vergeten. Gruwel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 minuten geleden zei Rogier.:

Was wel echt leip. Show is in het echt wel echt 3x beter dan op tv. Met name qua belichting bij de acts e.d. Blij dat ik geweest ben eigenlijk, once in a lifetime voor de gewone mens :) En Italie live gezien voor de fanboys

Portugal vanavond he jongens :< Zo ontzettend goed. Verder Zwitserland erg sterk. San Marino en Moldavie (best een lekkere meid toch met dit optreden) niet te vergeten ook. 

Wat te denken van de outfit van onze eigen Stefania? :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 21-5-2021 om 00:34 zei Socrates:

Moldavië was wel echt heel slecht en ordinair. Hoe kan dat in vredesnaam door zijn. ;e

Ordinair? Dat valt wel mee toch. Die meid is gewoon een beetje geil aan het doen, maar verder valt het mee. Best een lekker deuntje ook.

Benieuwd naar vanavond. Hoop dat Frankrijk wint. In mijn ogen echt veruit de beste inzending. Ze maakt het lied puur met haar eigen stem, en dan ook nog het camerawerk en setting eromheen. Zou een meer verdiende winnaar dan Italië zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Rogier.:

Ordinair? Dat valt wel mee toch. Die meid is gewoon een beetje geil aan het doen, maar verder valt het mee. Best een lekker deuntje ook.

Benieuwd naar vanavond. Hoop dat Frankrijk wint. In mijn ogen echt veruit de beste inzending. Ze maakt het lied puur met haar eigen stem, en dan ook nog het camerawerk en setting eromheen. Zou een meer verdiende winnaar dan Italië zijn.

Ja, ordinair. Haar stemgebruik (dat begin is gewoon slecht, dat is geen zingen) het simpele en kitscherige popnummer, Kirkorovs invloeden.. Echt veruit het slechtste nummer van de finale als je het mij vraagt. Pure songfestival kitsch. Die lange noot slaat ook nergens op. Maar ja, paar roze mongolen in Roemenië en Malta die het gered hebben waarschijnlijk. Lijkt me niet dat de jury het punten heeft gegeven.

Frankrijk zou een redelijke winnaar zijn inderdaad, maar erg creatief vind ik het niet. Honderd keer Voila, erg theatraal en weinig vernieuwend tegenover de oude chansons. Als je het hebt over wat puur is, vind ik Italië geloofwaardiger, meer een eigen stempel op zitten, artistieker en zeker voor het songfestival ook wat vernieuwender. Vocaal ook indrukwekkender. Damiano is echt ontzettend goed.

Maar goed, Frankrijk gaat sowieso dik de juryvote winnen. Misschien kan Switzerland of Malta nog enigszins in de buurt blijven, maar die gaan er in de televote niet heel dik over heen, gok ik. Of Frankrijk moet daar echt zwaar teleurstellen. Italië en Oekraïne gaan er waarschijnlijk wel dik overheen. Mocht één van die twee niet te ver achterstaan op Frankrijk na de juryvote, kan die nog winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schat Malta niet bijzonder hoog in, plek 5-10. Schat een Rusland bijvoorbeeld hoger in als mensen  het achtergrondverhaal een beetje erachter hebben meegekregen. Portugal eigenlijk ook, denk dat die in Nederland bijvoorbeeld ook best veel punten gaan krijgen. België is in principe een aardig nummer, maar komt niet sterk over. 

Heb de eerste 3 gemist, maar die zijn allemaal sowieso niet zo bijzonder. 

Even voor m'n eigen administratie:

Cyprus: rechter rijtje

Albanie: rechter rijtje

Israel: max middenmoot

Belgie: middenmoot

Rusland: top 10

Portugal: top 10

Servië: rechter rijtje

Engeland: rechter rijtje

Griekenland: max middenmoot

Zwitserland: top 5

IJsland: top 10

Spanje: ah weer een valse Spaanse 

Moldavië: rechter rijtje

Duitsland: moeilijk in te schatten, maar ook gewoon rechter rijtje denk ook

Finland: sowieso top 10

Bulgarije: rond plek 10

Litouwen: ook wel tegen top 10 aan

Oekraine: gaat in sommige landen zeker nul punten scoren, maar ook af en toe verrassend veel punten scoren. Uiteindelijk middenmoot dan. 

Frankrijk: top 3

Azerbeidzjan: niet echt bijzonder, wel refreintje die blijft hangen. 

Noorwegen: wat te zoetsappig, wel goed gezongen. Middenmoot

Nederland: max middenmoot

Italië: beter dan Finland, die vrouw wel irritant. 

Zwrden: middenmoot

San Marino: max middenmoot (door Flo Rida) 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Ik was van mening dat dit voor Eurovisie-begrippen een redelijk kwaliteitsvolle finale is, zelfs vocaal gezien. 

Totdat ik Moldavië en Duitsland zag. Allemachtig.

Dat was wel een tob stuk in de programmering. Echt onbegrijpelijk dat Moldavië de finale gehaald heeft.(kuck Kirkorov kuch)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Chiemel:

Ook weer meerdere nummers die heel erg bekend klinken (Litouwen (2 bekende nummers door elkaar), Finland (21 Pilots ofzo), Cyprus (Lady Gaga..?) 

Finland wel een eigen geluid. Was wel goed. Frankrijk, Zwitserland en ook Italië net dikke prima. Niveau dit jaar best goed. Op Duitsland na, wtf was dat joh :-D :-D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Finland een eigen geluid? Of in dit deelnemersveld bedoel je? Want op mijn tiende luisterde ik dus naar tal van bands met een vergelijkbare sound. Linkin Park enzo. Niet erg origineel, toch een beetje poppy rock. Ze noemen het zelf violent pop.

Italië was retegoed, wat een stem en charisma.

Verder waren imo Portugal, Zwitserland en Frankrijk ook goed. En Oekraïne gaat heel, heeeel veel televotes krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindoordeel wat ik denk dat de top 10 gaat worden:

1. Frankrijk

2. Italië 

3. Zwitserland

4. Portugal 

5. Malta

6. Finland

7. Bulgarije 

8. IJsland

9. Litouwen

10. Rusland

Zelf wel fan van IJsland en Oekraïne. Oekraïne enige die ik op Lowlands terecht zie komen 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou ik me best in kunnen vinden, al vond ik Malta wel echt flink kut.

Frankrijk, IJsland, Bulgarije en Italië was ik wel gecharmeerd van. Servië, Moldavië, Oekraïne, UK en Duitsland het minst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Chiemel:

Ook weer meerdere nummers die heel erg bekend klinken (Litouwen (2 bekende nummers door elkaar), Finland (21 Pilots ofzo), Cyprus (Lady Gaga..?) en Zweden. 

Duitsland Meghan Trainer met All About that bass. Ook nog een Ariana Grande kloon.

Qua winnaar: Frankrijk, Italië of IJsland zou ik allemaal mee kunnen leven.

bewerkt door MetalMichael
Link naar opmerking
Deel via andere websites