Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ik heb ooit een hardloopschema gekregen. Nu zit ik daar al ver overheen, maar misschien wil je die wel gebruiken? Moet je zelf bepalen waar je begint.

[MENTION=709]Elano[/MENTION];

Runnersworld?

Ja, is prima hoor, PM hem maar. Bedankt voor je hulp en [MENTION=343]sirkeith[/MENTION]; ook bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar zitten die dan? Anders ga ik wel naar de Scapino.

En is runkeeper een leuke app om je tijden etc. bij te houden?

Ik weet dat er 1 in Dordrecht zit, maar dat zal vast niet de enige winkel zijn. Ik gebruik Runtastic, een hele goede!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Powerlifters vreten vaak veel fastfood, omdat zij geen zorgen wat betreft vet percentage hebben, zij willen zo sterk mogelijk zijn in een lage reprange, en hoeven er niet tiptop bij te staan. Dan kun je beter zorgen dat je gewoon veel kcal binnenkrijgt, dan hou je jezelf niet tegen.

Als je onderhoud 2900 is kun je idd voor 2400 gaan. En de weegschaal in de gaten houden, anders gewoon meer of minder eten als je niet op die halve kilo gewichtsverlies per week zit.

Ah oké en s'ochtends wegen als je nog niks hebt gegeten toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah oké en s'ochtends wegen als je nog niks hebt gegeten toch?

Ik weeg me een keer per week, op de zelfde dag, 's ochtends op een lege maag, nadat ik na de wc ben geweest.

M'n gewicht hou ik bij, en ik meet ook de omtrek van m'n buik ten hoogte van m'n navel, en van m'n nek. En de dikte van m'n huid met een huidplooimeter bij m'n borst, buik en bovenbeen. Als die nummers omlaag blijven gaan weet ik zeker dat ik afval, ongeacht wat de weegschaal zegt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weeg me een keer per week, op de zelfde dag, 's ochtends op een lege maag, nadat ik na de wc ben geweest.

M'n gewicht hou ik bij, en ik meet ook de omtrek van m'n buik ten hoogte van m'n navel, en van m'n nek. En de dikte van m'n huid met een huidplooimeter bij m'n borst, buik en bovenbeen. Als die nummers omlaag blijven gaan weet ik zeker dat ik afval, ongeacht wat de weegschaal zegt.

Hoe kom je aan zo'n huidplooimeter?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaal 100 euro per jaar, sportcentrum voor de universiteit, kan je ook zaaltje reserveren om te voetballen enzo, echt te chill.

Ben trouwens echt dun, aankomen lukt me lastig al eet ik de laatste tijd veel meer, is het verstandig om aan de shakes te gaan? De laatste tijd ga ik drie keer per week naar de sportschool, zonder extreme verwachtingen verder, gewoon omdat ik het leuk vind. Om wat breder te worden kan ik het beste met zware gewichten gaan werken toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaal 100 euro per jaar, sportcentrum voor de universiteit, kan je ook zaaltje reserveren om te voetballen enzo, echt te chill.

Ben trouwens echt dun, aankomen lukt me lastig al eet ik de laatste tijd veel meer, is het verstandig om aan de shakes te gaan? De laatste tijd ga ik drie keer per week naar de sportschool, zonder extreme verwachtingen verder, gewoon omdat ik het leuk vind. Om wat breder te worden kan ik het beste met zware gewichten gaan werken toch?

Ja, maar ook gewoon heel veel eten is belangrijk om breder te worden. Wel gezond natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.legiontraining.com/

2 weken prepping.+ 12 weken training. Schema's gemaakt door coach van de Spartacus cast

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik betaal €21 p/m.

Van shakes ga je niet aankomen. Whey = eiwit poeder. Die eiwitten zijn niet veel anders dan eiwitten uit andere zuivel-producten. Het maakt dus niks uit of je 20g eiwit uit zo'n shake haalt of uit 3 bekers melk.

Ga maar is een liter volle melk per dag extra drinken, kijk wat er dan gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink melk drinken doe ik de laatste tijd ook inderdaad, lekker man. En sowieso veel meer eten dan eerst, ik heb structureel te weinig gegeten, echt drama. Nu de hele dag aan de pinda's, kipfilet, eitjes, bruin brood, fruit, merk het verschil wel ontzettend, veel meer energie. En daarnaast dus elke week drie keer naar naar de sportschool, ben benieuwd wanneer ik eerste resultaten ga zien.

En toffe link Beckham ;d straks even uitgebreid checken (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Flink melk drinken doe ik de laatste tijd ook inderdaad, lekker man. En sowieso veel meer eten dan eerst, ik heb structureel te weinig gegeten, echt drama. Nu de hele dag aan de pinda's, kipfilet, eitjes, bruin brood, fruit, merk het verschil wel ontzettend, veel meer energie. En daarnaast dus elke week drie keer naar naar de sportschool, ben benieuwd wanneer ik eerste resultaten ga zien.

Hij RT nog wel eens resultaten van mensen die het doen op Twitter, echt sicke results in korte tijdspanne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, goed bezig. Pak zo nu en dan ook is rood vlees, indien onbewerkt is het nog voedingsrijker en beter dan wit vlees zoals kip. Bevat bijvoorbeeld verschillende stoffen die nodig zijn voor optimale testosteron productie, --> meer energie, meer kracht, meer boners

Sowieso trouwens dat dierlijke producten het beste zijn: volle melk, eieren, vlees, vis, lever/orgaan-producten. Je kunt met al deze producten een dieet samenstellen dat aan 95% van je behoeftes voldoet, in optimale hoeveelheden etc.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aangezien er geen apart topic voor judo is, vraag ik het maar even hier. Is er iemand die aan judo heeft gedaan of er (veel) kennis van heeft? Ik heb namelijk een vraag over een bepaalde worp.

EDIT: NVM, ik heb het al gevonden, ik spelde het volledig verkeerd :cab:

bewerkt door sirkeith
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 24 jaar en overweeg om te beginnen met fitness, en dan voornamelijk kracht training. Heb er een geschiedenis opzitten als voetballer, maar kom nu door werkomstandigheden niet verder dan 1x per week zaalvoetbal. Zou dan ook op mezelf beginnen met krachttraining, op de tijdstippen die mij passen.

Is 24 (te) oud om daarmee te beginnen? Zijn er tips? Die shakes e.d., is dat een aanrader, of hoef ik daar in het begin helemaal nog niet aan te denken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Trouwens hè wat zijn nou goede oefeningen voor je buikspieren? Bij de meeste buikspieroefeningen voel ik het vooral in mijn onderrug en amper bij mijn buik, hoort dat zo?

Bij crunches sowieso kin op de borst en maximaal je wervelkolom afrollen tot je schouderbladen net van de grond afkomen. Anders kan je bij de oefeningen een hand onder je onderrug leggen en tijdens de oefeningen je hand de grond in te duwen.

@kaspdb: In mijn ogen is niemand te oud om krachttraining te doen. Als ik jou was zou ik me zeker er eerst in verdiepen, evt. met begeleiding. Weet vooral waarom je bij excerise bepaalde musculatuur traint. Later kan je aan de whey gaan, wat je overigens ook al voldoende uit je voeding kan halen als je er strikt op let. Aan het begin is het vooral van belang om de juiste kennis bij elkaar te sprokkelen, later kan je dus whey of creatine gaan gebruiken.

bewerkt door Kjeld.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben 24 jaar en overweeg om te beginnen met fitness, en dan voornamelijk kracht training. Heb er een geschiedenis opzitten als voetballer, maar kom nu door werkomstandigheden niet verder dan 1x per week zaalvoetbal. Zou dan ook op mezelf beginnen met krachttraining, op de tijdstippen die mij passen.

Is 24 (te) oud om daarmee te beginnen? Zijn er tips? Die shakes e.d., is dat een aanrader, of hoef ik daar in het begin helemaal nog niet aan te denken?

Al was je 60, nooit te oud om aan krachttraining te doen.

Shakes zijn niets bijzonders. Je hebt een verhoogde hoeveelheid eiwit nodig als je krachttraining doet (normaal is de richtlijn 0.8g per kg lichaamsgewicht, met krachttraining wordt dit verhoogd naar 1.8g per kg). Je kunt alles uit je voeding halen, en dan zijn shakes van 0 toegevoegde waarde (melk drinken, eieren, vlees en kwark eten). Whey is wel gemakkelijk als je dit niet doet, elke dag een aantal schepjes oid geeft toch meer garantie dat je voldoende binnenkrijgt als je gewoon eet zonder te letten op wat je binnenkrijgt.

Verder als tips,

kwa voeding zou ik de stickies op dit forum lezen: http://forum.bodybuilding.com/forumdisplay.php?f=13

Weet niet of je het als bezoeker ook kan zien, anders ff registreren. iig het bodybuilding.com forum, en dan de stickies in de ''Nutrition'' sectie.

kwa schema zou ik een van de volgende nemen:

- http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/beginnersschema-jullie-mening-210491/#post3850013

- http://www.jcdfitness.com/wp-content/download/Lyle_McDonald_Generic_Bulking_Routine_FAQ.pdf

- http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=135564721

Hier kun je uitleg van de oefeningen vinden: http://exrx.net/Lists/Directory.html (juiste spier/spiergroep aanklikken, en dan de juiste oefening aanklikken). Kun je natuurlijk ook gewoon googelen.

Voor vragen kun je me altijd PM'en overigens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de fitnesser onder ons:

Wat vinden jullie van dit schema

Maandag

Bench press 4x12

Incl DB press 4X12

MP 4x10

Dips 3xfailure

Hammer Curl 3x10

Crunches Machine 3X20

Lying leg raises Failure