Fabian. Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Best tevreden met een top 10 notering Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september En zo komen we aan het einde van ik denk voor mij de meest teleurstellende editie in mijn heugenis. Ik had echt wel vertrouwen in een (sub)topklassering doordat ik de meeste inzendingen vrij matig vond. Dat juist die inzendingen - Australië daargelaten - de topklasseringen vormen maakt dat ik misschien verder verwijderd raak van de gemiddelde smaak hier dan pak hem beet tien edities terug. Hoe dan ook, op naar de volgende. Uiteraard grote dank aan @Grote Reevoor de prachtige organisatie. Echt vet hoe je alle statistieken uit hebt zitten pluizen voor deze editie. Chapeau daarvoor! Verder natuurlijk de hartelijke felicitaties aan @Erwin.! Wat een ongekende overmacht. Het doet me denken aan hoe Boga enkele edities terug won met België. Niet leuk voor de wedstrijdspanning, wel voor de winnaar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Copywriter Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Met de laatste en zoveelste 0 eindigt de contest. @Grote Ree dank voor de organisatie en de leuke presentaties. Proficiat voor de podiumplaatsen @Erwin. @nasje92 @007mark Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vreven Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Bedankt voor de mooie presentatie @Grote Ree en voor de mooie prestatie @Erwin. Had zelf iets meer verwacht van mijn nummer. Volgende keer beter. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september GEFELICITEERD @Erwin. Historische overwinning! Condoleances aan @007mark die met een heel hoog puntenaantal niet eens in de buurt van een overwinning wist te komen... En bedankt @Grote Ree voor de meer dan perfecte organisatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Bedankt voor de organisatie @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 september Auteur Share Geplaatst 1 september Terugblik op deze editie met een afsluitende statistiek Het is deze editie natuurlijk vaak gegaan over de suprematie van Australië, maar het leek mij wel aardig om eens in beeld te brengen hoe deze suprematie eigenlijk zich ontwikkeld heeft gedurende de stemronden. Daarom hieronder - uiteraard in spoiler want je weet maar nooit - een grafiek met het cumulatieve puntenaantal van de uiteindelijke top 3. Spoiler De grote MU Worldvision Database Brengt mij, zoals beloofd, bij de grote database die ik heb bijgewerkt (inclusief deze editie). Mocht je nou eens lekker willen grasduinen in je eigen statistieken of je wil even checken of een bepaald land, artiest of nummer al eens eerder heeft meegedaan, dan moet je hier zijn! Het bestand bestaat uit drie categorieën tabbladen: De gele tabbladen bevatten de scoregrids van alle 50 edities. Hier kun je zien wie aan wie punten heeft gegeven en hoeveel twaalfpunters elke deelnemer heeft gekregen. De rode tabbladen vormen min of meer een goudmijn aan statistieken waar menig fetisjist zijn hart kan ophalen: Het tabblad 'Table' geeft alle input die je nodig hebt om te checken of een land, artiest of nummer al eerder heeft meegedaan. Daarnaast kun je hierin allerlei filters aanzetten en sorteren, om bijvoorbeeld erachter te komen wie altijd aan wie twaalf punten geeft of een compleet beeld te krijgen met welke landen je nou eigenlijk zelf al hebt meegedaan. Het tabblad 'Scout_id' geeft in hoofdlijnen weer hoe alle scouts over de edities heen gescoord hebben. Je kunt hier o.a. de puntenranglijst aller tijden vinden, het aantal top 10-noteringen per scout, het aantal deelnames per scout en het gemiddelde aantal punten per scout. Het tabblad 'Country_id' geeft weer welke landen al hebben meegedaan en hoe vaak. Ook kun je hier het aantal top 10-noteringen per land vinden. De groene tabbladen geven voor elke scout individueel de klasseringsgrafiek weer die ik ook in mijn updates heb gebruikt. Deze grafiek is bijgewerkt, daarbij de huidige editie inbegrepen, en enkele fouten zijn eruit gehaald. Food for thought En dan maak ik hierbij nog even van de gelegenheid gebruik om een discussiepuntje in te brengen waar ik graag jullie mening over wil weten. Aan het begin van deze editie gaf ik als nieuwe regel op dat een nummer niet eerder meegedaan mag hebben én dat een artiest niet eerder meegedaan mag hebben. Daarover had ik in de PM een discussie met één van de inzenders, die aangaf het lastig te vinden om steeds weer met een nieuwe artiest te komen. Ik ben deze editie niet strak geweest op deze regel, omdat ik ook wel benieuwd ben hoe strikt jullie hierin willen zijn. Ik vraag me dan ook het volgende af en zie graag jullie input hierin als reactie op deze post: Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? Afsluiting Rest mij jullie allemaal te bedanken voor jullie deelname en ook voor de leuke reacties die ik van jullie heb gekregen op mijn updates. Altijd mooi natuurlijk wanneer het werk dat je ergens in stopt ook daadwerkelijk gewaardeerd wordt. Voor nu geef ik het stokje graag door aan de volgende organisator en hoop ik dat we dit mooie spelletje nog heel lang kunnen voortzetten. Spoiler @Erwin.@Titan@Djurovski@bas huijsmans@Copywriter@KayDeManaager@Rykjvk1@Chimpa@Platina32@xanderoo@Chiemel@Satyr@Tim'@Fantasy@Whitewolf345@michael16@Bogatyr@007mark@aron24@Fabian.@chrisje1993@Urbeto@Laki@nasje92@Srangaman@Vreven@himan@ivago MU Worldvisionsongfestival Database.xlsx Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
michael16 Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Gefeliciteerd @Erwin. en bedankt voor de organisatie @Grote Ree. Ben zelf blij dat ik toch nog de sprong naar het linkerrijtje hebben kunnen maken. Moet er nog even over nadenken wel of ik nog eens mee ga doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Srangaman Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Dank voor alle tijd en moeite, top gedaan! Was erg leuk om te volgen. Volgende editie ben ik er weer bij. Felicitaties aan de winnaar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september (bewerkt) Citaat Daarover had ik in de PM een discussie met één van de inzenders, die aangaf het lastig te vinden om steeds weer met een nieuwe artiest te komen. Ik ben deze editie niet strak geweest op deze regel, omdat ik ook wel benieuwd ben hoe strikt jullie hierin willen zijn. Ik vraag me dan ook het volgende af en zie graag jullie input hierin als reactie op deze post: Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? Ik was diegene. Omdat ik geen popmuziek/populairdere muziek wil inzenden, want ik luister dat niet, en ook niet altijd kansloos wil zijn met metalinzendingen, ben ik afhankelijk van een handvol artiesten. Als we nu besluiten dat een gekozen artiest nooit meer gekozen mag worden, dan houdt het voor mij helaas op 1 september bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Bedankt voor alle gegeven punten. Ik had na het beluisteren zeker niet zien aankomen dat ik zo ruim zou winnen. Met top 10 was ik al tevreden geweest, maar jullie gunden mij deze jubileum editie. Waarvoor dank! Ook bedankt aan Grote Ree. Ik vond het leuk om alle statistieken en verhaaltjes te lezen. Top gedaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
aron24 Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Geen idee hoe ik 8e ben geworden met deze random inzending nadat iemand Nederland inpikte. Misschien moet ik dan maar zelf organiseren. Nummers niet, maar met artiesten die ooit 5 jaar geleden hebben meegedaan, zal mij een zorg zijn. Geldt ook voor de Eurovision-inzendingen. Zolang de nummers niet veel streams pakken en laag staan in maandelijkse luisteraars vind ik dat opzich prima Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Citaat Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? 1. Terecht verboden 2. Hoeft van mij niet maar het moet ook niet te gek worden. Al is dat nu ook zeker niet het geval. 3. Artiest hoeft niet nummers wel wmb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september (bewerkt) Ga volgende editie weer wat beter mn best doen, mag verwacht worden van zo'n ervaren scout. Gefeliciteerd aan Erwin en chapeau aan de organisator, wat een editie! Verder; Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? --> Absoluut mee eens. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? --> Hoeft niet verboden te worden (we houden @Satyr er graag bij!), ik hoor wel graag vooraf of mijn artiest al eerder heeft meegedaan . Het zorgt wel automatisch voor minpunten, dus ergens zou het serieus wel goed zijn om de inzender daarvan bewust te maken. De lijst van eerdere inzendingen zou daarom altijd makkelijk beschikbaar moeten zijn. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? -->Hoeft ook geen verbod, maar bekende namen krijgen bij mij in het algemeen al wat minpunten. Ik weet niet of ooit zo'n artiest een editie heeft gewonnen? 1 september bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Eenzelfde nummer? Nah.. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Ja, moet kunnen. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? Neig ik ook naar nee. Dit is juist een platform voor onontdekte nummers en onbekend talent in mijn ogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Dit is sowieso niet de bedoeling van dit spelletje. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Ik vind dit verbod een goede zaak. Het is imo echt onzin dat je op dezelfde artiest(en) terug moet vallen 'omdat je geen pop wilt insturen'. Het vergt misschien wat extra inspanning, maar zoek op Spotify naar "Genre X + Land X" en de playlists vliegen je om de oren. Zo moeilijk is het niet. Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? Ik vind het een te makkelijke reflex om op Eurovisie inzendingen terug te vallen. Andere nummers van artiesten die met Eurovisie mee hebben gedaan mogen wat mij betreft wel, mits aan de andere voorwaarden qua streams etc. wordt voldaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Top man! Brons! Wat mij betreft alle 3 verboden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een nummer dat al eerder heeft meegedaan? Neen! Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Ja, er staat een nummer in mijn reservelijst van aan artiest die in editie 1 of 2 heeft meegedaan. Waarom zou dat niet mogen? Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder met het Eurovisie Songfestival heeft meegedaan? Ikzelf heb er geen moeite mee, maar snap de tegenargumentatie wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september 46 minuten geleden zei Urbeto: Wat is je mening over het verbod op het inzenden van een artiest die al eerder heeft meegedaan? Ik vind dit verbod een goede zaak. Het is imo echt onzin dat je op dezelfde artiest(en) terug moet vallen 'omdat je geen pop wilt insturen'. Het vergt misschien wat extra inspanning, maar zoek op Spotify naar "Genre X + Land X" en de playlists vliegen je om de oren. Zo moeilijk is het niet. Dit is letterlijk mijn laatste deelname als dit doorgaat. Het is niet moeilijk, het is onmogelijk. Ik heb uiteraard wel duizenden bands ter beschikking, maar dan kan ik nooit meer anoniem meedoen. En gezien de smaak van de gemiddelde top-10 inzending, krijg ik hooguit misschien punten van een twee- of drietal deelnemers. Het alternatief is dat ik iets instuur waar ik totaal niets mee heb, kan toch ook niet de bedoeling zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september 10 minuten geleden zei Satyr: Dit is letterlijk mijn laatste deelname als dit doorgaat. Het is niet moeilijk, het is onmogelijk. Ik heb uiteraard wel duizenden bands ter beschikking, maar dan kan ik nooit meer anoniem meedoen. En gezien de smaak van de gemiddelde top-10 inzending, krijg ik hooguit misschien punten van een twee- of drietal deelnemers. Het alternatief is dat ik iets instuur waar ik totaal niets mee heb, kan toch ook niet de bedoeling zijn. Doe toch niet zo dramatisch joh. Jouw inzendingen zijn er sowieso vaak al wel uit te pikken. Dat maakt toch niet uit? Het alternatief is wat mij betreft, en dat is het enige wat ik voorstelde, dat je je eens buiten je gebaande paden begeeft. Ook buiten Scandinavië wordt metal gemaakt. Dat hoeft helemaal niet automatisch te betekenen dat je iets instuurt waar je niets mee hebt. Soms moet je creatief zijn, dat is toch juist de charme van dit spel? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september (bewerkt) 4 minuten geleden zei Urbeto: Soms moet je creatief zijn, dat is toch juist de charme van dit spel? Je hebt geen benúl hoe veel moeite ik nu al heb om iets te vinden. Tuurlijk kan ik van elk land wel iets insturen, dat is het punt niet. Ik wil alleen niet vooraf al weten dat als er 28 man meedoen, ik 25 man geen plezier doe met een inzending. En dus eigenlijk voor jan lul mee doe. Dat je moet hopen dat bijv Djurovski toevallig wat punten geeft. 1 september bewerkt door Satyr Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 september Auteur Share Geplaatst 1 september 3 minuten geleden zei Satyr: Je hebt geen benúl hoe veel moeite ik nu al heb om iets te vinden. Tuurlijk kan ik van elk land wel iets insturen, dat is het punt niet. Ik wil alleen niet vooraf al weten dat als er 28 man meedoen, ik 25 man geen plezier doe met een inzending. En dus eigenlijk voor jan lul mee doe. Dat je moet hopen dat bijv Djurovski toevallig wat punten geeft. Wat dat betreft ben ik oprecht wel benieuwd hoe een @ivago zijn inzendingen vindt. Niet dat hij in dezelfde vijver als jou vist, maar shoegaze is nou ook niet bepaald mainstream. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september 14 minuten geleden zei Satyr: Je hebt geen benúl hoe veel moeite ik nu al heb om iets te vinden. Tuurlijk kan ik van elk land wel iets insturen, dat is het punt niet. Ik wil alleen niet vooraf al weten dat als er 28 man meedoen, ik 25 man geen plezier doe met een inzending. En dus eigenlijk voor jan lul mee doe. Dat je moet hopen dat bijv Djurovski toevallig wat punten geeft. Maar je doet nu alsof je in de pak hem beet vijfentwintig keer dat je mee hebt gedaan echt alle metalbands die hier gewaardeerd zouden kunnen worden wel gehad hebt. Dat lijkt me echt een kulargument. Daarvoor is het genre ook te groot. Er zijn ongetwijfeld nog genoeg zijpaden te bewandelen. Zeker buiten Europa. Of kijk via Spotify bij de artiesten die je al wel gebruikt hebt naar de 'Fans houden ook van' categorie. Ik kan me echt niet voorstellen dat het onmogelijk voor je wordt om mee te doen wanneer deze regel blijft staan. Waar een wil is is een weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Satyr Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september Jij denkt teveel in 'mainstream', Urbeto. Als ik mijn Spotify open en naar Taake luister, dan geeft mijn 'fans houden ook van' aan: Marduk, Urgehal, Sargeist, Wreakling en Satanic Warmaster. Dat schiet niet op he. Ik luister niet bepaald 'Spotify' metal, zeg maar. En ja, ik kan heus wel iets richting Metallica oid kiezen, maar dan moet ik dus toch iets kiezen wat ik eigenlijk niet wil. Maar goed, Marduk - Christraping Black Metal is mijn volgende inzending als ik Zweden kan bemachtigen. Spotify zegt: fans houden ook van Dark Funeral - The Arrival of Satan's Empire. Ook een mooie! Zweden zero points Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Whitewolf345 Geplaatst 1 september Share Geplaatst 1 september 1 uur geleden zei Satyr: Dit is letterlijk mijn laatste deelname als dit doorgaat. Het is niet moeilijk, het is onmogelijk. Ik heb uiteraard wel duizenden bands ter beschikking, maar dan kan ik nooit meer anoniem meedoen. En gezien de smaak van de gemiddelde top-10 inzending, krijg ik hooguit misschien punten van een twee- of drietal deelnemers. Het alternatief is dat ik iets instuur waar ik totaal niets mee heb, kan toch ook niet de bedoeling zijn. Moet eerlijk zijn dat ik normaal ook van de rock ben, wilde nu wat anders proberen heeft helaas niet gewerkt. Volgende editie kijk ik wel weer wat ik instuur en uit welk land. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten