Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Soka safi

Fantasy

Aanbevolen berichten

Kijk eens aan. Een obscure landen novelle van onze co-chef van het forum. Ik denk al wel te weten wat jij er van gaat bakken en zou graag alvast een tafeltje willen reserveren bij toekomstige updates.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een resultaten. De ballen vliegen er regelmatig heel vlot in. Het is eigenlijk een verrassing dat nog niet meer bent weggelopen van de concurrentie. Ook de transfers zien er uitstekend uit voor dit niveau. Op die manier ga je de eerste fase in de CL wel overleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.914f010b9bf62407bc9c7be55ee8fd7d.png

#4 Vini, vidi, vici

De woordspeling werd al een keer eerder gemaakt, maar ik jat 'm gewoon. Bedankt hè. Maar waar het op neerkomt is dat we aardig aan het (over)winnen zijn. In de maanden februari en maart van 2024 werkten we weer behoorlijk wat wedstrijden af, inclusief die van de groepsfase van de OFC Champions League. In eigen land kenden we weinig moeite met de tegenstanders - een enkele uitzondering daargelaten. Door met wat reserves aan te treden tegen AS Punaruu speelden we niet op het niveau dat we normaal met onze sterkste elf bewerkstelligen. Dat moesten we bekopen met een lullige 1-0 nederlaag. Terecht, maar toch wel een beetje zonde natuurlijk. 

We speelden niet voor niets met veel reserves en jeugdige spelers, want een paar dagen later mochten we onze opwachting maken tegen Wellington Olympic. En daar ik het Nieuw-Zeelandse voetbal iets hoger aanschreef dan het Tahitiaanse voetbal besloot ik het zekere voor het onzekere te nemen en ervoor te zorgen dat onze sterkste elf fit bleven voor het duel in de Champions League. Dat legde ons geen windeieren, want van onze Nieuw Zeelandse opponent wisten we te winnen, net als dat we dat wisten te realiseren tegen Hekari United en Malampa. Op naar de volgende fase, waar we in april mogen aantreden tegen Lautoka uit Fiji.

1februarimaart24.png.523c1ef24d19d39d49be1a9b5f94b33d.png

De Champions League kreeg een vervolg met een tweestrijd in de kwartfinale. In eigen huis kregen de Fijiërs (ja, dat bekt lekker hè!) met 2-0 klop en op bezoek bij Lautoka in het Churchill Park wonnen we met 2-3. Dat was vanzelfsprekend genoeg voor een plekje in de halve finales, waar AS Magenta op ons wachtte. Deze club, afkomstig uit Nouméa, de hoofdstad van Nieuw-Caledonië, versloeg in de kwartfinale Malampa uit Vanuatu. Op bezoek in het Stade Numa Daly versloegen we de thuisploeg met 3-4 en in ons eigen stadion klaarden we de klus middels een 3-1 overwinning. Hatsee, op naar de finale! Deze zullen we spelen tegen de regerend winnaar van de OFC Champions League; Auckland City.

2april24.png.ed06d8899d2e9725bb6091e0c767aafc.png

Kijken we naar de stand, dan zien we daar ook een remise bij de resultaten. Tegen AS Olympic Mahina traden we, net als tijdens een eerdere wedstrijd waarin we punten verspeelden, aan met enkele reserves en jeugdspelers. De kloof tussen de basis en de bank is duidelijk nog aanwezig, maar dat neem ik voorlopig nog wel voor lief. Inmiddels hebben we namelijk wel een aardig gaatje geslagen met de concurrentie, waardoor we ons zo nu en dan wel puntverlies kunnen veroorloven.

3stand.png.888fd198b85d0c359452a211afa35cd6.png

Tot slot nog het resterende programma van dit seizoen, waarbij we zien dat we minimaal één finale voor de boeg hebben in de komende maanden. In de Champions League natuurlijk sowieso en misschien ook nog wel in de beker, waarvoor we eerst in de halve eindstrijd nog dienen af te rekenen met AS Central Sport, de recordkampioen van Tahiti. Al meer dan twintig keer werden zij landskampioen en met achttien bekerzeges zijn ze ook op dat vlak veelvuldig winnaar. 

4programma.png.5f2959112ef54808b5f1a228b8d59ef7.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva

Bedankt allemaal weer voor jullie reacties, het lezen van de vorige update(s) en de likes. Ik kan niet anders zeggen dan dat het gewaardeerd wordt :DW: Heb je nu iets waarvan je meer wil weten, wat je graag zou (terug)zien of heb je gewoon een verzoekje? Laat het weten en dan besteed ik er met alle liefde een update aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat als een tierelier! Lekker om in het eerste seizoen al meteen de finale van de Champions League te bereiken. Ik ben voornamelijk benieuwd naar de eerste instroom van de jeugd en naar het niveau, die zal nog behoorlijk bedroevend zijn lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat blijft toch wel heel erg vlot lopen. Nationaal jas je er regelmatig een karrevracht aan doelpunten in, maar vooral met het CL parcours gooi je natuurlijk hoge ogen. De finale nu nog winnen zou nog wel een fameuze stunt zijn!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Apart project, maar het kan me wel smaken! Net even bijgelezen en de resutaten liegen er niet om. Je raast als een sneltrein door de competitie en continentaal heb je het ook voor mekaar door het massaal aantal gescoorde doelpunten.

Benieuwd of je Auckland City ook de baas kunt! Succes (y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.f62ce1e755c8c6b209ddb7a7bd23e421.png

#5 Je vais commencer à compter l'argent

Op m'n beste Frans; "ga het geld maar alvast tellen". Er staat een overname op de rol, maar dit lijkt een behoorlijke saga te gaan worden. Richting het eind van het seizoen gaf voorzitter Keali'i Pito aan de club te willen gaan verkopen en zelfs al een mogelijk geïnteresseerde koper in gedachten te hebben. Leer mij een overname in FM kennen... dit gaat óf binnen anderhalf weekend geregeld zijn, óf heel erg lang duren. En ik vrees het laatste.

1voorzitter.png.3c13f97537d7e6c890d962f7d1b600bf.png

Maar goed, voetballen deden we natuurlijk ook gewoon. Zo speelden we onder andere vier wedstrijden in de Ligue 1 Vini - welke allemaal gewonnen werden - en natuurlijk de finale van de OFC Champions League. De nog op te richten ploegen uit Goes, Vlissingen en Middelburg mochten willen dat ze mee mochten doen aan dit toernooi, maar ik refereerde natuurlijk naar Nieuw-Zeelandse ploegen. Niet Nieuw Zeelandse. Maar een kniesoor die daar naar kraait. Feit is dat we niet opgewassen waren tegen Ryan de Vries en co. Al bij rust keken we tegen een 3-0 achterstand aan en was de wedstrijd gespeeld. Helaas, niets aan te doen. Een kleine omzetting en wat stevige woorden tijdens de rust zetten nog iets van zoden aan de dijk, maar het mocht niet baten. Volgend jaar weer proberen.

2mei24.png.e75be301c7c6324c4b43f9a55ad22509.png

Die overname dan; daar had ik natuurlijk al eerder een woordje over gerept. Ook in juni gingen de geruchten gewoon weer verder en er lijkt plots ook sprake van een onbekend consortium dat interesse heeft in de leiding over AS Tefana. De tijd zal het gaan leren en ik ben allang blij dat we niet te maken krijgen met een transferverbod. Wacht, even afkloppen...

3overname.png.bd6d41b6f522920dc65eb04c23d2884f.png

Ook mochten we in de zomermaanden nieuwe jeugdspelers verwelkomen en ondanks dat het beschreven werd als een 'Goede intake' met een goede generatie jeugdspelers die zich aandiende, was ik bijzonder gematigd onder de indruk. Malo Hernandez werd omschreven als grootste talent van allemaal, hij kreeg dan ook als een van de weinige een contract onder zijn neus geschoven, maar ook hij kon mij eigenlijk weinig bekoren. Bijzonder fit en snel is 'ie wel, maar verder houdt het allemaal niet over voor wat betreft zijn vaardigheden en kwaliteiten. 

4jeugdlichting.png.05c1763133066dcd994e14d9892054c3.png

Malo Hernandez

Spoiler

5malohernandez.thumb.png.689da8a1bf429885013ea7b9c36646ce.png

Kennen jullie dat verhaal van voorzitter Keali'i Pito die de club openlijk in de etalage gezet had? Die noemt nu ineens alle overnamegeruchten 'onzin'. Snapt u het nog? De fans blijven in onzekerheid, ik blijf in onzekerheid en iedereen die het Tahitiaanse voetbal volgt blijft in onzekerheid. Wordt ongetwijfeld vervolgd...

6overnamesaga.png.d5db5f77149ee6896be5eeec7736f2ce.png

Snel door naar het slot van de competitie dan, waar we de verloren OFC Champions League snel achter ons hebben gelaten en ons mogen opmaken voor een nieuwe finale. Daarvoor moest wel recordkampioen AS Central Sport opzij gezet worden, wat dan ook met relatief veel gemak lukte. Middels een 5-2 overwinning bereikten we de finale, waarin we na verlengingen wonnen van AS Piraé, de uiteindelijke nummer twee in zowel de beker als de Ligue 1 Vini. 

7junijuli24.png.a1b9b127c6de6a1dd6d18d152d615c88.png

De competitiewedstrijden tijdens het slot van de competitie waren vooral ter vermaak van de fans, die niet teleurgesteld werden gezien de grote hoeveelheid treffers die zij voor ogen kregen. Met speels gemak hebben we onszelf tot kampioen mogen kronen, op gepaste afstand van de concurrentie. De uitdaging lijkt 'm dus niet in eigen land te gaan liggen is mijn verwachting. 

8einstand24.png.53e1238620fd84d322c02f741d45ab5f.png

Voor de liefhebber dan nog een overzicht van de statistieken in clubverband. Kahutia Pautu en Tehuarii Holozet hebben in een onderlinge wedstrijd de strijd om het clubtopscorerschap beslist. Uiteindelijk was het de diepe spits die één doelpunt meer wist te maken en dus delft onze 'nummer 10' het onderspit. Wel behaalde hij een hogere gemiddelde beoordeling dan zijn kompaan in de spits, maar op dat vlak was rechtsbuiten Mathew Fagono hem weer meester. Hoe dan ook kunnen we stellen dat we een goed seizoen achter de rug hebben. Eentje die qua statistieken lastig te evenaren of overbruggen gaat zijn. Maar goed, met wat gerichte transfers kan het misschien wel nóg beter dan het dit seizoen gegaan is. Hoor ik hier een cliffhanger? Ja hoor. Ik refereer graag nog eens naar de quote over die elf Brazilianen die ik eerder uitsprak ;) 

9team.png.1c7369990ceb8eac0a9819ef4a7ce974.png

@RFA@Satioz@KayDeManaager@Nom de Guerre@keano77@Jotew@Willem@Glenn08@FlyD@Marius@Tim Windt@bas huijsmans@Lensherr@Arezo@MisterX@De Raam@Djurovski@Cervantes@delichris@MNie@La Pulga@MKLVMOND@neva@JoonsterkeBE

Allemaal weer onwijs bedankt voor het lezen en alle likes & reacties :DW: Mocht je wel of juist geen tag (meer) willen, laat het me gerust weten. En wil je net als @Cervantes iets weten over een specifiek onderdeel, dan komt het al dan niet toevallig in een latere update een keer langs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer van die CL finale zou je kunnen stellen, maar de tegenstander was voor één van de weinige keren eens een wat bekendere naam, dus zo vreemd is het dan ook weer niet om te verliezen. Bovendien zorgt het dat er nog een uitdaging overblijft, want zoals je zelf aangeeft lijkt die niet in eigen land te liggen. Complimenten nog voor de prijzen die je daar - met overmacht - wist te pakken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei keano77:

@Fantasy

Wat een heerlijke update weer, ben vooral benieuwd welke database je gebruikt? Want in de workshop staan er zoveel, hoe weet je dat hij werkt/betrouwbaar is?

Deze vraag was al eerder gesteld hè - ik was toen nog zó voornemens om hem de update nadien te gaan beantwoorden :DW: Excuus! Ik gebruik de MU/FMI Update inclusief extra competities die hier op het forum te vinden is. Omdat die gemaakt is door @Lazy & co. ga ik er vanuit dat 'ie gewoon vlekkeloos werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Fantasy:

Deze vraag was al eerder gesteld hè - ik was toen nog zó voornemens om hem de update nadien te gaan beantwoorden :DW: Excuus! Ik gebruik de MU/FMI Update inclusief extra competities die hier op het forum te vinden is. Omdat die gemaakt is door @Lazy & co. ga ik er vanuit dat 'ie gewoon vlekkeloos werkt.

Oh mijn excuses haha lezen is ook een kunst 🫣 thanks voor je antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites