Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. 

Op 22-3-2024 om 20:17 zei Fantasy:

#teamblauwebroek 

Lekker man!

Jawel! Strakke blauwe broek - die stond me goed!

Op 22-3-2024 om 20:23 zei Kyrill:

Geweldig!! 1-4 zelfs _O_:classic_love:

Gefeliciteerd maatje!!! 

2-4 nog in de slotfase, maar bedankt maat, erg blij mee!

Op 22-3-2024 om 21:00 zei Willem:

Ja die broek kan echt niet... Zou bijna de overwinning een beetje in de schaduw zetten.

Bijna wel hè?! Nu ga ik hem natuurlijk wel iedere finale dragen, dat snap jij ook wel :D 

Op 22-3-2024 om 22:54 zei Marius:

Haha, die goal viel zelfs nog sneller dan voorspeld! Heerlijk om die Arabieren zo af te straffen!

En nog twee ook. Ja, zeker heerlijk om zo te kunnen winnen. Had het niet helemaal verwacht, maar ben er erg blij mee!

Op 23-3-2024 om 08:27 zei delichris:

Wat een heerlijke overwinning gepakt zeg. En de CL is binnen. Nu ben ik wel benieuwd of je blijft of dat je weggaat.

Thanks! Ik weet het ook nog niet, als er iets écht leuks komt wil ik wel gaan, maar hier blijven is ook geen straf.

Op 23-3-2024 om 09:44 zei Djurovski:

Heerlijk hoor om het grote geld zo af te straffen

Ja absoluut :mrgy:

image.png

69. Progressie

Na de winst in de Champions League loopt de competitie gewoon door. Een bijzonder feit wel, want normaal gesproken is de finale een mooie afsluiting van het seizoen. Wat opvalt is dat de jongens geen enkele moeite hebben om de focus te behouden, want in de competitie noteren we zege na zege.

Wie denkt dat we makkelijk richting de titel lopen, iets dat je wel zou zeggen als je negentien van de twintig wedstrijden wint, komt bedrogen uit. Vissel Kobe is niet van plan om dit zomaar te laten gebeuren en daags voor ons eerste onderlinge duel ziet de stand er aan kop zo uit:

image.png.9aaa8a12d4650567ee79e0c0ab2ac94a.png 

Bizar eigenlijk, hoe goed deze twee teams zijn. We zijn op weg om historie te schrijven en dat is genieten. We zitten ook nog in beide bekertoernooien, die nog in een vroeg stadium zitten en alles loopt op rolletjes.

Naast dat ik de eerste van hopelijk vijf Champions League trofeeën binnen weet te halen, boeken we ook op andere vlakken progressie. Met jongens als Haddow (Engeland, Hong Kong), Hannibal (Tunesië, Frankrijk), Bariadii (Mongolië), Ko (China) en Ávila (Argentinië) kunnen we ook nog zeven landen wegstrepen van m’n Poképlayerchallenge. En zo ziet mijn carrièrevoortgang er best leuk uit:

image.png.e288fe47df57efc0610c4398e605797f.png

Thuis boeken we ook progressie. Charlotta heeft wat meer rust gevonden, heeft inmiddels een vriendschappelijke band met Mia, die bij ons in de straat woont en een paar vriendinnen van haar. Zo voelt ze zich minder eenzaam. Thuis geeft dat rust. Op de club is het rustig. Euforisch, eigenlijk meer. En dus oogt het weer zonnig in huize Gönäletyoudäün.

Sterker nog, het geeft me vertrouwen om nog wat meer ‘risico’ te nemen in een poging wat landen af te strepen. Zo zullen van de zomer een Cambodjaan, Myanmarese Nieuw-Zeelander en een Singaporese Zuid-Afrikaan zich bij de selectie voegen. Geen van allen zal vermoedelijk de kwaliteit hebben om basisspeler te worden, maar ze bezitten genoeg kwaliteit om uitgelegd te kunnen worden als breedtespelers. Al moet ik oppassen dat ik me niet teveel laat meeslepen in dat doel, want het sportieve staat altijd op één. Het mag ook niet obvious worden. En meeslepen doe ik al gauw, want in mijn euforie heb ik besloten om een sollicitatie de deur uit te sturen naar Ajax. Een stap naar Europa zou niet geheel onlogisch zijn, maar blijkbaar achtte de directie van de Amsterdammes mij daar nog niet aan toe. Geeft niet, eigenlijk ben ik hier nog niet klaar. We gaan dit jaar historie schrijven, ik voel het aan mijn water. Ik wens de Amsterdammers succes met Brendan Rodgers.

Het leven is best prima zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Excuses 2-4 nog steeds pak rammel hahahah 

Zkr omdat je thuis ook al 2-1 won. Mooie en toffe update, leuk die challenge tabel van Pentagon, Pokerplayer en meer. Je hebt nog lang te gaan, bent iig super goed op weg. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bizar dat Vissel Kobe nog zo op de voet volgt, al mag dat even goed gezegd worden over de prestaties van je eigen ploeg. De CL winnen in dit continent is blijkbaar niet indrukwekkend genoeg voor Ajax. Een keuze die ze zich misschien ooit nog wel gaan beklagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1  @JoonsterkeBE @Lensherr @Willem@Nom de Guerre

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct. 

17 uur geleden zei Djurovski:

In de competitie gaat het lekker hoewel vise dichtbij blijft

Ik krijg ze niet afgeschud nog. Het is raar, maar dit is één van de sterkste AI tegenstanders die ik in 20+ jaar Football Manager ben tegengekomen in de nationale competitie.

16 uur geleden zei delichris:

Wat een krachtsverschil in de competitie zeg. Grappig dat je een sollicitatie doet bij Ajax en dat ze je niet willen. Je bent tenslotte een CL winnaar.

Ach, ik wens ze veel plezier met Brendan Rodgers :D Het is wel jammer, maar misschien is het ook nog wel te vroeg. Een paar jaar geleden begon ik net bij Sanuki, het gaat in principe al rap zat. En ik hoef nog niet per se weg, we hebben het prima naar de zin in Japan!

14 uur geleden zei Kyrill:

Excuses 2-4 nog steeds pak rammel hahahah 

Zkr omdat je thuis ook al 2-1 won. Mooie en toffe update, leuk die challenge tabel van Pentagon, Pokerplayer en meer. Je hebt nog lang te gaan, bent iig super goed op weg. 

Ja thanks maat, was zeker een pak rammel. Het is nog een lange weg, maar ik heb nog meer dan 100 updates op de plank liggen :D 

12 uur geleden zei Marius:

Bizar dat Vissel Kobe nog zo op de voet volgt, al mag dat even goed gezegd worden over de prestaties van je eigen ploeg. De CL winnen in dit continent is blijkbaar niet indrukwekkend genoeg voor Ajax. Een keuze die ze zich misschien ooit nog wel gaan beklagen.

Ja, dit gaat helemaal nergens over! Ze zijn echt heel erg sterk, dat belooft nog wat voor de rest van het seizoen. En jammer dat Ajax niet toehapt, maar Brendan Rodgers is natuurlijk een grotere naam. Nog even aan de reputatie werken en dan krijgen ze daar spijt, dat weet ik zeker!

12 uur geleden zei ElMarcos:

Nog gefeliciteerd met het winnen van de Champions League! Zeer knap hoe je dat voor elkaar hebt weten te boksen. Nationaal zit je er ook lekker in, maar met Visel Kobe wat zo dicht staat mag je niet verslappen.

Bedankt ElMarcos! Nationaal gaat het inderdaad lekker, maar je hebt gelijk. Één moment van verslapping en we kunnen zomaar de koppositie kwijtraken. Dit wordt nog een zenuwslopend seizoen..

image.png

70. Het blijft toch spannend

Het is raar, maar waar. Het uitduel bij Vissel Kobe leverde onze eerste nederlaag op en hij was terecht. We verloren met 2-0 en verloren de koppositie, hoewel de achterstand twee puntjes is en we een duel minder hebben gespeeld. Het toont aan dat we met z’n tweeën echt gigantisch boven de rest uitsteken, zeker als we de komende speelrondes beiden blijven winnen.

Wel is onze selectie wat gekrompen. Okunuki kon geen vrede vinden in een rol achter Hannibal en Antman en is naar Schalke vertrokken. Sugata mocht weg en had al een transfer geregeld welke nu ook op 1 juli doorgang vond en hetzelfde geldt voor Veltman, die bij RKC zijn carrière afsluit. Prima krachten, maar niets meer dan reserves. Alleen het vertrek van Meloni is wat lastiger nu op te vangen. Niet zozeer voor de basis, want hoewel hij vaak basisspeler was kan Haddow dat prima opvangen, maar voor de breedte is het even lastig voor een paar weken. Tegen de tijd dat ons transferwindow opent heb ik echter alweer een vervanger, want de opbrengsten van deze transfers gaan volledig naar Yokohama FC, waar we Takahito Naruse van overnemen. Naruse is een negentienjarige middenvelder die ook als linkervleugelverdediger uit de voeten kan en me de nodige diepte in de selectie teruggeeft. Het enige dat me nog zorgen baart is de interesse vanuit de zandbak voor Hannibal, maar zolang er niets concreet is gebeurt daar natuurlijk niets.

De laatste wedstrijd voor we een break van zeventien dagen hebben laten we echter dure punten liggen. Tegen Kawasaki Frontale geven we een 3-0 voorsprong volledig weg en blijven we met één puntje achter, waarmee Vissel Kobe nu echt de koppositie heeft overgenomen.

image.png.b98b2d559fc4e9ce461c37740ea5b189.png

Zou het komen door een gebrek aan ervaring? We hebben natuurlijk een hele jonge selectie. Daarom ben ik van plan nog een grote naam aan te trekken en er is keuze zat. Het is 10 juli en er zitten nog wel wat spelers zonder club. Maar eerst verwelkomen we onze Poképlayerspelers.

Dus nu zit het in de breedte ook goed, toch?

image.png.d1af7184ecbee664365f72618e90ccd1.png

Of toch niet…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kobe heeft slechts één verliespartij nodig, ervan uitgaande dat jij even alles wint met je uitgedunde selectie :D. Aan de andere kant: ik neem aan dat Kobe ook een paar spelers kwijt is richting de OS?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verlies tegen Kobe was geen ramp - al verlies je nooit graag van een directe concurrent - maar dat nieuwe puntenverlies kan natuurlijk wel problematisch zijn aangezien ze bijna geen enkel punt laten liggen. Maar de prijzen worden natuurlijk pas uitgereikt aan de meet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Op 25-3-2024 om 23:02 zei Djurovski:

Oh oh lang leve de nietszeggende toernooien in de zomer

Ja, verschrikkelijk. Zeker de Olympische spelen. Leuk als je hem als bondscoach doet, maar verder helemaal ruk.

Op 26-3-2024 om 05:59 zei Nom de Guerre:

Ik schat dat het verwelkomen van Poképlayers wel eens het verschil kan maken, al is dat niet altijd goed. Ligt een beetje aan de landen van herkomst  

Nou, deze maken geen verschil hoor, kwalitatief :D 

Op 26-3-2024 om 06:51 zei delichris:

Zure punten verloren en dan ook nog eens van die toernooien waar je zelf niets aan hebt.

Inderdaad, zo belooft het nog lang spannend te blijven. Vrees ik.

Op 26-3-2024 om 07:35 zei Titan:

Kobe heeft slechts één verliespartij nodig, ervan uitgaande dat jij even alles wint met je uitgedunde selectie . Aan de andere kant: ik neem aan dat Kobe ook een paar spelers kwijt is richting de OS?

Ja, Kobe miste er dus maar één. Iets oudere selectie. Maar hé, je hebt gelijk, alles winnen en dan moet het voldoende zijn :D 

Op 26-3-2024 om 09:35 zei Marius:

Het verlies tegen Kobe was geen ramp - al verlies je nooit graag van een directe concurrent - maar dat nieuwe puntenverlies kan natuurlijk wel problematisch zijn aangezien ze bijna geen enkel punt laten liggen. Maar de prijzen worden natuurlijk pas uitgereikt aan de meet!

Klopt, maar je zal maar op het einde van de rit net een puntje tekort komen. Als het zo close is, is elk puntverlies een potentiële ramp.

Op 26-3-2024 om 09:37 zei Willem:

Kobe heeft een geschiedenis met ineenstorten dus wat dat betreft liggen er nog mogelijkheden :classic_ninja:

Foei, Willem :D

Op 26-3-2024 om 09:40 zei Kyrill:

Mindere periode helaas maatje. Vooral 3-0 voorsprong weggegeven is echt kut, ik weet hoe dat is en voelt. 

Ach ja, kan gebeuren! Snel herpakken en weer gaan winnen :) 

image.png

71. Welkom, prutsers.

We hebben onze poképlayerspelers kunnen verwelkomen en eerlijk is eerlijk, het niveau valt zwaar tegen. Ik zet hiermee serieus wat geloofwaardigheid op het spel als ik deze jongens ga laten spelen, maar ze zullen toch twintig keer moeten spelen om ze af te kunnen strepen. Zo zijn de regels die ik heb verzonnen aan het begin van m’n carrière en daar ga ik me aan houden, anders is het natuurlijk geen echte uitdaging. Gelukkig weten we ons ook echt te versterken, want niemand minder dan Tanguy Ndombele komt voor 2,5 jaar naar de Diamonds toe. Ndombele, inmiddels 31 jaar, heeft zeven A-interlands voor Frankrijk op zijn naam staan en gaat ons al erg sterke middenveld nog verder versterken. Met Antman, die eigenlijk weg wil en mogelijk nog gaat, Ndombele en Hannibal hebben we wel drie spelers met uitzonderlijke kwaliteiten in de as lopen, iets wat altijd goed is. De selectie ziet er nu als volgt uit:

image.png.4d519e7060204262f2b5d3274497706a.png

image.png.5fc01138c11a5d6c27ffb0237c73605a.png

De dag dat Tanguy tekent is de dag van de Franse feestdag, 14 juli. En dit is een dag die me nog lang bij zal blijven. ’s Middags kom ik thuis na een relaxte werkdag, het is nu eenmaal een iets rustigere periode. Ik stap binnen en zie direct dat er iets niet pluis is. Charlotta zit op de bank, Mia zit naast haar met een arm om haar heen geslagen. Even vrees ik het ergste en spoken er allerlei scenario’s door mijn hoofd en schiet ik in de stress.

‘Schat, ik ben zwanger’. De woorden komen als een donderklap bij heldere hemel. We waren voorzichtig van plan om inderdaad aan onze kinderwens te beginnen, maar dat was nog maar een aantal weken geleden. Het is potverdorie in één klap raak. Ik stamel wat en val vol verbazing bij Charlotta in haar armen.

Van al het nieuws van de laatste dagen, is dit veruit het heftigste nieuws. Daar kan ook het naderende vertrek van Antman niets aan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het enige positieve aan die linksback is zijn achternaam, voor de rest verlies je er alleen maar op. Mooi om te zien dan dhr. Gönäletyoudäün nog prima kan mikken op zijn leeftijd!

Link naar opmerking
Deel via andere websites