Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[FM24] Never gonna give you up - Neva Gönäletyoudäün

neva

Aanbevolen berichten

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@Tim Windt; Thanks! Het is zeker een leuk idee, het heeft in FM23 goed voor me gewerkt, maar of dat hier nu ook zo is, is nog maar de vraag.

@Fantasy; Ik hoop heel veel, maar ik vermoed dat ie defensief kwetsbaar is :D 

@delichris; Ik hoop het ook!

@Marius; Zeker goede zaken gedaan die aansluiten bij de nieuwe speelstijl. En ja, het ziet er gek uit, maar er zit een idee achter. Of het werkt is een tweede natuurlijk.

@De Raam; Thanks :mrgy: Het is ook een import uit m'n FM23 mapje, waar ik de tactiek gebruikte in m'n San Marino game. Daar lag de kracht bij de boomlange spits van wereldklasse en na experimenten van Titan en Nom ben ik daar mee verder gegaan. Zij deden het strikerless, ik zag er wel heil in. Nu in FM24 merk je inderdaad dat het al heel anders in elkaar steekt qua looplijnen e.d., dus ik heb uiteindelijk nog wel een paar kleine dingetjes moeten tweaken.

image.png.cf9a4b1493cbd3138387a2138390f817.png

46. All or nothing

Mooi hè. Man man man, ik zit hier wel even flink aan mezelf te twijfelen. Op alle fronten. Moet ik Charlotta vragen om te stoppen met werken, zodat ze bij me in kan trekken? Ik weet niet of ze dat echt wil en ik wil ook zeker niet gehaast overkomen, ze heeft in haar vak ook een prachtige carrière. Het geeft wel stress, want liefst ben ik bij haar én op het voetbalveld en beide zaken vallen voorlopig gewoon absoluut niet te combineren. Ze zegt dat ze vrede heeft met de situatie, maar dat begrijp ik niet en dat baart me zorgen. Wil ze niet meer dan dit?

Moet ik wel doorzetten waar ik mee bezig ben bij Sanuki? Misschien als ik mijn contract inlever, het juist andere ploegen aanspoort om te komen informeren. Moet ik terugvallen op mijn oude tactiek en spelers teleurstellen die ik net een paar weken geleden heb gehaald? Nee, dat ga ik niet doen. We gaan ervoor. Op de oude manier ga ik nooit een top-3 finish halen, dat weet ik zeker. Ik heb gekozen voor een andere speelstijl met andere spelers en daar moet ik me maar gewoon aan vasthouden. Daar doet de 7-2 nederlaag bij Urawa Red Diamonds niets aan af.

Het was de tweede nederlaag in acht duels, dus zo slecht gaat het niet eens. Alleen van die andere zes wonnen we ook maar de helft. Spectaculair is het vaak wel, we hebben een manier om door de defensie van de tegenstander heen te breken met onze luchtmacht, maar we moeten nog een manier bedenken om het achterin een beetje dicht te houden.

image.png.767247ea8cb574f724532edf5fbdf911.png

Daarnaast heb ik ook wel alles of niets gespeeld op de transferdeadlinedag. Uiteindelijk eindigden we met zeven buitenlanders en vier spitsen, maar er zijn toch nog wat spelers verkocht en contracten ontbonden. Twee spelers hebben we uiteindelijk weten te halen, maar het hadden er met wat mazzel ook zes kunnen zijn geweest. Alen Brnadić is de eerste, een negentienjarige Bosnische Amerikaan die gratis vanuit Nashville overkomt. Brnadić is 1 meter 87 en is vooral sterk in de lucht. Precies wat we nodig hebben in de Japanse competitie. Joris Kramer is twee centimeter langer en een centrale verdediger die ook op linksback en op het middenveld uit de voeten kan. Met meer dan honderdtwintig eredivisieduels voor Go Ahead in de benen brengt hij de nodige ervaring en kwaliteit mee.

Kamatamare Sanuki gaat een luchtmacht van jewelste worden hier in Japan. Als we het niet leuk kunnen winnen, dan maar gemeen. Groter zijn dan de rest. Alles of niets. Ik wéét dat we het kunnen. Ik geloof in onszelf. We hebben alleen nét dat extra zetje nodig.

En misschien toch een tweak aan de formatie…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

19CH98 @De Raam @MNie @Titan @DGremlin @KayDeManaager @ElMarcos @Marius @Fantasy @Svenpunt @Satioz @Tim Windt @rich ruzzian @FlyD @keano77 @Djurovski @Badmuts @Bogatyr @bigtukker @Thymen@Sliepy @Mike14 @Arezo @bas huijsmans@Thomassje123@Kyrill@Rykjvk1@delichris @Glenn08 @MarcFM1 @Gert

Wederom bedankt voor alle reacties en/of likes. Mocht iemand uit de taglijst willen, geef het even aan, dan regel ik dat direct.

@De Raam; Helaas wel. Niet gek met zo'n tactiek :D

@Gert; Hoe groter ze zijn, hoe harder ze vallen... ;c 

@delichris; Een beetje wel hè

@Marius; Ja, die zevenklapper deed wel even zeer :D 

@Tim Windt; Jammer genoeg niet. Maar het kan dan ook niet altijd een grote goednieuwsshow zijn, dat gaat vervelen ;) 

@Djurovski; Nee, misschien is het net iets te veel gekte om het goed te laten werken.

@Kyrill; Helaas! Bedankt weer :) 

image.png.934c7cc10aa0ffdb24ace5abdc6fe380.png

47. Een ruwe diamant

De versterkingen waren aardige versterkingen, maar het grote schokeffect bleef uit. Wederom speelden ook blessures een grote rol, waardoor we nauwelijks tijd hadden om tactisch bij te schaven en om in wedstrijden met onze beste elf aan te treden. Na zeventien duels stonden we tiende, wat nog steeds prima is, want alles staat heel dicht op elkaar, maar toch tegenvalt.

image.png.72312e8988929afe0b7871286df6929c.png

Het doelsaldo van -1 is niet gek, maar als we even kijken naar het aantal doelpunten vóór (37) zien we dat alleen koploper Kashima meer scoort dan wij (38). Inherent aan onze speelstijl is ook het aantal tegendoelpunten. Twee keer moesten we liefst zeven keer in één duel vissen. Ons totaal aantal tegendoelpunten van 38 is dan ook het op één na hoogste van de gehele J1 League. Alleen Oita krijgt er (een stuk) meer tegen (45).

Ondertussen zit ik nog wel oké op de arbeidsmarkt, ondanks misschien wat onorthodoxe manier van spelen dit seizoen. Hiroshima benaderde me een aantal weken geleden, maar dat zie ik niet zitten. Wat ik wel zie zitten is de opening bij Urawa. De selectie, faciliteiten, budget, alles is zo heel veel beter. En ik heb besloten om in principe niet Japan te verlaten zonder hoofdprijs. Kijk je naar het aantal punten en het aantal duels dat er nog te spelen is, is niemand echt kansloos, al is Kobe misschien wel zachtjes uit zicht aan het geraken als zij de drie inhaalwedstrijden winnen.

Daarom gaat er een mailtje uit naar Urawa. De ploeg, die de naamsbekendheid in Nederland vooral heeft van Shinji Ono en Bryan Linssen, is een traditionele subtopploeg in Japan. Ze hebben één titel behaald, in 2006, maar bijvoorbeeld al wel acht keer de beker gewonnen en drie keer de Aziatische Champions League, voor het laatst nog maar een paar jaar geleden (2023). Dit zou een stap zijn waar ik achter sta, een verhuizing naar Saitama, wat net buiten Tokyo ligt en een miljoenenstad is en een topclub die ik misschien nodig heb om mijn carrière een flinke impuls te geven. Bij Sanuki ben ik gewoon niet zo heel gelukkig meer, merk ik. En ik wil ook niet het type zijn dat bij de eerste de beste tegenslag de benen neemt, maar soms is de chemie gewoon uitgewerkt.

Is dat trouwens ook wat er gebeurt tussen Charlotta en mij? Ik merk dat er iets anders is, maar ik kan mijn vinger er niet op leggen. Het lijkt allemaal wat afstandelijker, wat kouder. Alsof het enthousiasme er af is. Ergens valt dat wel uit te leggen, want we zijn al lang samen zonder samen te zijn, maar het voelt gewoon niet prettig. Alleen zitten we nu begin mei en ik heb ik in juli pas tijd om haar te gaan zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zit inderdaad allemaal nog dicht bij mekaar, maar na vorig seizoen en het drastisch aanpassen van je speelstijl snap ik wel dat je op iets meer had gehoopt. Hopelijk komt er dan misschien toch maar eens een nieuwe club voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

@delichris; Jazeker!

@De Raam; Helemaal mee eens.

@MNie; Dat zou prettig zijn...

@Marius; Het was nogal een gok, jammer dat ie niet goed uitpakte. Ik blijf erbij dat ik de prestatie van vorig jaar nooit had kunnen evenaren als ik op dezelfde manier door zou gaan.

@Kyrill; Even een dipje, dat kan natuurlijk gewoon eens gebeuren ;) 

@Tim Windt; Het was zeker tijd, maar het belangrijkste is dat het een juiste stap is natuurlijk. 

image.png.fed3feaae4103f18be81348c55b0c1ca.png

48. Aan alles komt een eind (II)

Op het moment dat ik de deur dicht trek ben ik toch wel wat emotioneel. Niet gek, we hebben samen mooie dingen meegemaakt en een best wel intenste tijd gehad samen. Maar alles komt uiteindelijk tot een eind, sommige zaken wat sneller als dat je hoopt. Soms moet je gewoon een lastige knoop doorhakken, hoe lastig ook. En al lijkt iets een stap terug, uiteindelijk is het soms nodig om er weer tien vooruit te zetten.

image.png.9bdf9051a62cf6c0fd8c6ba3620a8e51.png

Urawa it is. Een stadion waar ruim 63.000 man in past, fantastische kantoren, een ongelooflijk jeugd- en trainingscomplex, een gigantische reputatie, een superselectie. Gelson Martins, Shoya Nakajima, Marius Hoibraten, Zion Suzuki, Vitor Gabriel… Ik vind het eigenlijk raar dat ze zo laag staan. En de financiën.. Geen transferbudget voor dit seizoen, maar dat boeit me niet. Een loonhuis van 23 miljoen euro per jaar! Dat is bijna acht keer zoveel als dat ik bij Sanuki had. En m’n eigen salaris, ik heb niet eens onderhandeld, ligt ook vier keer zo hoog als bij Sanuki. Ze mogen dan (voor nu) lager op de ranglijst staan, dít is een kans die ik niet kan laten liggen. Dít is een klein stapje terug om er binnen de kortste keren tien vooruit te zetten. Dit is wat we nodig hebben. En zo’n stap is het niet, na de afgelopen speelronde:

image.png.ae283820b5c34fe6c6daeb3b77442e27.png

Inderaad. Wat we nodig hebben. Zodra ik mijn handtekening heb gezet is Charlotta ook al gesprekken gestart. In Tokyo, maar ook in Saitama. In haar vakgebied ligt het werk voor het oprapen in de grootste steden en we hebben besloten om het te doen. Haar afstandelijkheid, haar koelte die ik voelde was een combinatie van eenzaamheid en verdriet. Zodra zij een baan heeft, het ligt er aan of het Saitama of het 45 minuten verder liggende Tokyo wordt, gaan we een appartement zoeken om samen te betrekken. Wel sowieso in Saitama, maar er zijn meerdere opties met uitvalswegen en (overigens fantastisch geregeld) openbaar vervoer. We gaan met alles rekening houden, ik wil hier beginnen met het opbouwen van onze toekomst samen. Sorry, WIJ willen hier beginnen met het opbouwen van onze toekomst.

image.png.b154da58f56ae5102aa4e6c791b29858.png

Het lijkt wel een grote goednieuwsshow zo hè? Nou, hou je hart vast. Urawa speelt na de zomer namelijk Champions League voetbal. Ik speel na de zomer Champions League voetbal. Ha!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ideaal moment op op die taglijst te springen!

Heb wat door je avonturen bij Sanuki heen gelezen. Ik hoop niet dat de strubbelingen van de laatste periode bij Sanuki uiteindelijk de bovenhand nemen over al hetgeen je daar neergezet hebt. Je hebt ze in een mum van tijd naar de hoogste regionen van het Japans voetbal gebracht. 

Kijk er naar uit om mee te maken hoe je Urawa gaat uitbouwen tot DE club van Japan en heel Azië. Waar je bij Sanuki financieel geen steun vond, is die hier wel in grotere mate aanwezig! Succes 🍀 

Link naar opmerking
Deel via andere websites