Kyrill Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Mooie clubkeuze, alleen voor jou geen uitdaging in mijn ogen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 15 december 2023 Share Geplaatst 15 december 2023 Girona naar de landstitel helpen lijkt mij zeker doenbaar voor jou. Of je het daarna ook lukt om de CL meteen te winnen vraag ik mij af maar dat is zeker niet onmogelijk. Denk dus wel dat dit (minstens) 2 leuke jaren gaan worden. PS: Speelde je in Saudi-Arabië dan ook zonder buitenlanders? Want anders is dat dus iets waarmee je kunstmatig de uitdaging iets kan verhogen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 16 december 2023 Auteur Share Geplaatst 16 december 2023 13 uur geleden zei Kyrill: Mooie clubkeuze, alleen voor jou geen uitdaging in mijn ogen. Toch wel hoor. Met een lage middenmotor/degradatiekandidaat kampioen spelen in een topcompetitie is altijd een uitdaging in mijn ogen. En zoals ik al zei, suggesties zijn altijd welkom natuurlijk. 11 uur geleden zei 19CH98: Girona naar de landstitel helpen lijkt mij zeker doenbaar voor jou. Of je het daarna ook lukt om de CL meteen te winnen vraag ik mij af maar dat is zeker niet onmogelijk. Denk dus wel dat dit (minstens) 2 leuke jaren gaan worden. PS: Speelde je in Saudi-Arabië dan ook zonder buitenlanders? Want anders is dat dus iets waarmee je kunstmatig de uitdaging iets kan verhogen Misschien zelfs maar één. Ik wil gewoon even kijken hoe ver we kunnen komen in de competitie. Binnenkort heb ik wat meer tijd vanwege de kerstvakantie en dan zou het zo maar kunnen dat ik met een wat langere uitdaging begin. Nee, ik speelde gewoon met de selectie die er stond, inclusief enkele buitenlanders dus, al waren dan niet de bekendste namen. Voor nu is Saudi-Arabië in ieder geval niet aan de orde, ik verveel me te snel als ik er recent al gespeeld heb Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Een mooie club keuze. Laat je Daley wel basis staan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Daz Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Girona is echt een leuke clubkeuze! Veel succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 16 december 2023 Share Geplaatst 16 december 2023 Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Jammer dat het avontuur in Turkije ten einde komt maar als de uitdaging weg is en het plezier afneemt, is het niet meer dan logisch om naar een nieuwe prikkel te zoeken. Met Girona ga je voor een mooie club maar ik ben bang dat je ook hier snel klaar zult zijn.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 17 december 2023 Share Geplaatst 17 december 2023 Leuke keuze veel succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Je kist een leuke club en ben zeer benieuwd hoe je het er gaat doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 december 2023 Auteur Share Geplaatst 18 december 2023 - 35. De voorbereiding - Wanneer je bij een nieuwe club aankomt is het natuurlijk altijd wat aankijken en aftasten welk vlees je in de kuip hebt. Als je dan ook nog eens kiest om de transfers synchroon te laten lopen met de realiteit mag je je nog aan wat extra uitdagingen verwachten. De selectie die er staat op 1 juli is immers vaak lang niet dezelfde als op 1 september. Zo ook niet bij Girona. Voor de vorm kap ik de transfers in enkele blokken. Het laatste blok hou ik voor de volgende update, aangezien de mercato pas wordt afgerond wanneer de competitie al gestart is. Wat in ieder geval opvalt is dat er niet stil gezeten werd. Met maar liefst 17 inkomende transfers gespreid over de zomerperiode worden er heel wat nieuwe gezichten verwelkomd bij de club. Gelukkig zijn er daar ook een stuk of 7 jeugdspelers bij zodat toch niet gans de A-kern nieuw is. Tegenover 21,5 miljoen uitgaven stonden er ook 16 miljoen aan inkomsten. Twaalf spelers verlieten ons, de meerderheid slechts op huurbasis. De inkomsten zijn dan ook verdeeld over slechts 3 definitieve uitgaande transfers. Zo ontvingen we 2,5 miljoen voor een 22-jarige die vorig seizoen al verhuurd was aan zijn nieuwe werkgever. De opvallendste was wellicht die van Oriol Romeu. De 31-jarige middenvelder verlaat ons al na een jaartje, nadat hij jarenlang het mooie weer maakte bij Southampton. Hij trekt naar Barcelona. Zelf volg ik het Spaanse voetbal niet heel intensief maar dat we als Catalaanse club een eerder vriendschappelijke band lijken te onderhouden met de Blaugrana durf ik af te leiden uit het feit dat ze ons zelf een vervanger aanreiken. Met Pablo Torre huren we immers een talentrijke middenvelder, en bovendien leent Barcelona ons nog een polyvalente verdediger uit ook. Nog opvallend tijdens het eerste 'blok' zijn twee spelers die overkomen van City, één op huurbasis. Ondertussen werden er natuurlijk ook de eerste oefenwedstrijdjes afgewerkt. Tijdens de eerste drie wedstrijden werd het grof geschut boven gehaald én hielden we de nul. Impressionant. Maar toen volgde een partijtje tegen Eupen waarin we niet verder kwamen dan 1-1. Toch een reden om ons zorgen te maken? We bleven in ieder geval actief op de transfermarkt. Naast de komst van een jeugdspeler werd ook onze portefeuille verder open getrokken. Bij Villarreal haalden we een 24-jarige beloftevolle Spanjaard, in Oekraïne legden we - naar mijn mening - iets te veel neer voor een extra spits. Als er al sprake was van enige ongerustheid mocht die ondertussen toch de vuilbak in. Onze volgende drie oefenwedstrijdjes werden immers allemaal winnend afgesloten. Vooral de zege in de slotwedstrijd tegen de Portugese eersteklasser Rio Ave was goed voor het vertrouwen. Zo lijken we klaar voor de start van La Liga. Beginnen doen we op het veld van Betis, alvorens we in eigen huis Las Palmas ontvangen en op het einde van de maand naar het Baskenland trekken. Ondertussen loopt ook de transfermarkt op zijn einde en kunnen we onze selectie rond maken. Tags & reacties Spoiler @19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos @neva @broabander @Kyrill @glennix @Daz Bedankt voor alle reacties! Fijn om zien dat de clubkeuze zo goed onthaald wordt. Daley Blind was overigens ook een extra argument om voor deze club te kiezen. Het plan is in ieder geval om hem sowieso in de basis te laten starten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Leuke transfers hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Een drukke transferzomer wel voor de club als ik het zo bekijk, maar ook hele interessante aankopen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Uit betrouwbare bronnen hier op het forum heb ik geleerd dat Eupen een topploeg is dus die remise is zeker verklaarbaar. Voor de rest gaat het ondanks de enorme transfercarrousel zeer gemakkelijk in de voorbereiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Degelijke oefencampagne. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 december 2023 Share Geplaatst 18 december 2023 Leuke transfers, veel plezier en succes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 19 december 2023 Auteur Share Geplaatst 19 december 2023 - 36. De seizoensopening - Starten op het veld van Real Betis. Het had eenvoudiger gekund. Ik was benieuwd waar we nu werkelijk stonden. Tijdens de voorbereiding hadden we uitsluitend een 4-2-2-2 formatie gehanteerd en dus besloot ik daar ook aan vast te houden voor de eerste competitiewedstrijd, hoewel ik er behoorlijk zeker van was dat dit niet de formatie zou gaan worden die we gans het seizoen gingen gebruiken. Zeker in de wedstrijden tegen de topclubs zou ons dit wellicht alleen maar richting de slachtbank leiden. Op het veld van Betis werkte het daarentegen wel. Bij de rust was het bij een 0-3 tussenstand al gespeeld. Die lijn konden we qua doelpuntenproductie niet helemaal doortrekken op speeldag 2. We wonnen slechts met het kleinste verschil, hoewel we volgens de xG meer dan drie keer hadden moeten scoren. Op het veld van Athlétic vervolgens speelden we slechts met één spits in plaats van twee. Pablo Torre mocht wel als man in steun optreden en zette een stapje vooruit. Dat werkte want we mochten drie - toch wel onverwachte - punten bijschrijven. Spoiler Zo starten we de eerste maand met een perfect rapport. Daar zal volgende maand snel een einde aan komen wellicht want we mogen het al meteen opnemen tegen Barcelona én Real. Spoiler En dan was er nog de transfermarkt natuurlijk. We deden opnieuw zaken met onze vrienden uit Barcelona. Ze huurden een aanvallende middenvelder/spits bij ons, maar in ruil komt er een verdediger tijdelijk over. Verder mochten we 10 miljoen op onze bankrekening bijschrijven dankzij een 24-jarige Uruguayaan die naar de Premier League trekt. Aan inkomende kant deden we ook nog zaakjes op transfer deadline day. Bij reeksgenoot Getafe halen we een extra flankspeler, terwijl we in Colombia zes miljoen achter lieten voor een talentvolle 18-jarige middenvelder. Reacties & tags Spoiler @19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos @neva @broabander @Kyrill @glennix @Daz Bedankt voor het reageren! Jullie zaten er wellicht op te wachten ... de eerste resultaten! Het zijn er natuurlijk nog niet veel, maar de toon is alvast gezet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Gaat lekker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 19 december 2023 Share Geplaatst 19 december 2023 Sterk uit de startblokken geschoten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Toch wel een beetje zoals we gewend zijn begin je uitermate sterk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchClass22 Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Sterk begin bij je nieuwe club! Hoelang zal je erover doen om landskampioen te worden? Haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 december 2023 Auteur Share Geplaatst 20 december 2023 - 37. Historisch - Hoe verging het ons na onze perfecte openingsmaand? Dat was natuurlijk de hamvraag. In september kregen we meteen een zware test te verwerken. Een dubbele dan nog wel. Op speeldag vier en vijf kwamen we immers tegenover FC Barcelona en Real te staan. Veel te vroeg naar mijn zin, want ik had graag onze ploeg en formatie nog wat meer op punt gesteld, maar het was niet anders. De ambitie vooraf was echter beperkt. Telkens zou ik zeker voor een punt getekend hebben. Thuis tegen Barcelona kregen we dat ook. Al was dat misschien meer te danken aan geluk dan kunde. Lewandowski zette ons op het halfuur al op achterstand. Invaller Juanpe bezorgde ons enkele minuten voor affluiten nog een punt met een kopbaldoelpunt op corner. In Bernabeu liepen we tegen ons eerste verlies aan. Joselu zorgde voor het enige doelpunt. Het verschil bleef dus klein, maar eerlijkheidshalve moet ik ook bekennen dat we niet op meer aanspraak konden maken. Na deze zware confrontaties konden we echter terug aanknopen met de overwinning. Na zeges tegen Almeria, Cádiz, Rayo Vallecano, Getafe en Sevilla schreven we geschiedenis. Na speeldag 10 kwamen we immers aan de leiding in La Liga. Spoiler De leidersplek gaf ons alleen maar nog meer vertrouwen en vervolgens lieten we opnieuw drie opeenvolgende overwinningen noteren, tegen achtereenvolgens Osasuna, Sociedad en Villarreal. In totaal kwamen we zo al aan een reeks van acht overwinningen op rij sinds ons verlies tegen Real op speeldag 5. Op speeldag 14 stond er een nieuwe topwedstrijd geprogrammeerd op onze kalender. Tegenstander was dan inmmers de 'nationale nummer drie' oftwel Atlético Madrid. Konden we onze reeks overwinningen dan nog steeds doortrekken? Bij de rust leek het daar wel op want het stond 3-1 in ons voordeel. De aansluitingstreffer viel echter al na 6 minuten in de tweede helft en nadien kropen we iets te snel in onze schelp. De gelijkmaker was dan ook onvermijdelijk. Spoiler Op dezelfde speeldag hielden Barcelona en Real mekaar in evenwicht waardoor we onze koppositie toch wisten vast te houden. Het verschil met eerste achtervolger Real is momenteel één punt, met nummer drie Barcelona al vijf. Op naar de volgende mijlpaal? De titel van herfstkampioen? Spoiler Real is momenteel de enige ploeg die ons kon verslaan en ons in het vizier weet te houden. Tags & reacties Spoiler @19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos @neva @broabander @Kyrill @glennix @Daz Bedankt voor de reacties! We hebben de start in ieder geval kunnen doortrekken, al staan de topclubs duidelijk nog een trapje hoger. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
glennix Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Goed bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Kampioen wordt je tegen de kleintjes zeggen ze altijd en de eerste maanden lijkt dat ook dit keer het geval. Slechts 1 punt tegen Real, Barca en Atletico maar doordat je de rest wint sta je toch bovenaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Blijft erg goed gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
neva Geplaatst 20 december 2023 Share Geplaatst 20 december 2023 Ha, wat een start joh. Ik dacht dat je een uitdaging zocht? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten