Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] [FM24] 90 Minutes

Marius

Aanbevolen berichten

image.png.c99850db42ac316db7a28cb8c48bd01a.png

- 24. Het kampioenenbal 2025-2026, deel I -

Alvorens onze blik te richten op de start van de Champions League wil ik graag nog een laatste inkomende transfer aankondigen. De transfermarkt in Turkije was immers nog geopend tot midden september. Te laat om iemand nog te kunnen registreren voor het kampioenenbal, maar dat neemt natuurlijk niet weg dat we hem daarbuiten niet zouden kunnen gebruiken. Ik had immers het gevoel dat er toch nog een aanvallende middenvelder, in steun van de aanval, bij mocht. De keuze viel daarbij op een Turk, omdat we eigenlijk ook niet anders konden vanwege de selectieregels. Dat hij bovendien ook nog eens jong is en over het nodige potentieel beschikt is meer dan handig meegenomen. Voor amper 4 miljoen vind ik deze jongen zelfs een absoluut koopje. Hij komt over van Besiktas en zorgt ervoor dat we afgelopen periode 3 spelers hebben weggekaapt bij de traditionele top-drie.

Spoiler

image.png.1e563bf2594c2f6d8bcd97e8f6641623.png

Over naar de essentie van deze update dan, deel 1 van het kampioenenbal. Geen voorrondes dit jaar, maar rechtsteeks ingestroomd in de groepsfase. Lekker toch? Maar ook geen kans om op te warmen natuurlijk. Na vorig seizoen gedroomd te hebben van de top-8 had ik mezelf dit jaar voorgenomen om het wat meer op me te laten afkomen. Voor zover dat zou kunnen natuurlijk, want ik speel het spelletje nu eenmaal graag berekend.

Met een verplaatsing bij het Franse Nice wisten we in ieder geval hoe laat het was. Misschien een puntje, als alles meezat. Maar op veel meer moesten we vooraf niet hopen dacht ik. Dat bleek na 90 minuten toch anders uitgedraaid. Dankzij een dubbelslag van Emre Mor gingen we er onverhoopt met de drie punten vandoor. Lichtjes gevleid weliswaar, maar het zal mij worst wezen.

Ook onze volgende wedstrijd was op verplaatsing. Bij Young Boys Bern rekende ik wel op de volle buit, al ging dat moeizamer dan gedacht. Arnor Sigurdsson zorgde voor de enige treffer op de rand van de rust. Onze eerste thuiswedstrijd was meteen een klapper van formaat. Het sterrenensemble van PSG kwam immers over de vloer. Laat maar komen, we hebben toch niets te verliezen. Batshuyai zette eerst het hele stadion in vuur en vlam na mistasten in de Parijse verdediging.Yusuf Sari krulde vervolgens in de tweede helft een vrije trap enig mooi binnen. Het zal toch niet? Toch wel! Met hangen en wurgen nadat Mbappé de aansluitingstreffer nog wist te maken maar we hielden vast en gingen met de scalp van de Parijzenaars aan de haal!

De sterren van PSG wisten niet waar te kruipen van schaamte na de wedstrijd.

image.png.3457b6ddb02d9669cd0b2856edabed13.png

Negen op negen na drie wedstrijden en dan dien ik mezelf toch weer te bedwingen om niet te veel te beginnen na te denken en rekenen. Al diende ik onze speelstijl toch sowieso wat aan te passen voor een verplaatsing naar AS Roma. Een kopbaldoelpunt van onze centrale verdediger Pape Cissé deed de wedstrijd in ons voordeel kantelen. Het zal toch niet opnieuw? Nee, ditmaal zat het ons niet helemaal mee. Een op het eerste zicht ongevaarlijke kopbal op een corner in minuut 88 verdween ongelukkig achter de doellijn en zo keerden we niet met de volle buit terug naar Turkije.

Spoiler

image.png.5bcf587fa41314a3fa7158cc876c04c7.png

Halfweg tellen we tien punten. Nee, ik wil niet te veel beginnen rekenen. En me al zeker niet rijk rekenen. Alhoewel, met nog thuisduels tegen Hoffenheim en RB Salzburg liggen er toch nog minstens zes punten voor het grijpen, nee?

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos

@neva @broabander

@Kyrill @Daz

Bedankt voor alle reacties!

No worries guys! Ik ben nog niet meteen weg bij Adana, maar ik wil jullie wel graag meenemen in hoe ik het spel beleef. En dat betekent dus dat ik er in ieder geval wel over nadenk hoe ik verder wil. 

Ondertussen is ook onze nieuwe CL campagne gestart. En daarin beleven we toch een kleine droom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je dit doorzet kan het avontuur in Turkije wel eens van korte duur zijn... dit soort resultaten doen namelijk al dromen van een CL winst. Totaal onrealistisch natuurlijk maar dat zijn praktisch al jouw prestaties dus ik durf het niet meer uit te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.befd3c656e45a2334004642dd2b8a50f.png

- 25. De eerste competitiehelft 2025-2026 -

Nadat we in augustus gestart waren met zes op negen stond de druk er meteen op voor de eerste wedstrijd van september. We speelden dan ook al vroeg op het seizoen een tweede topper. Ditmaal gingen we wel met de winst aan de haal. Nadat Besiktas eerst nog tekende voor de gelijkmaker in blessuretijd wist Batshuayi de wedstrijd twee minuten later alsnog in ons voordeel te beslissen. Een week later, na speeldag 5, hadden we zelfs de leiding in de Süper Lig al in handen.

Die gaven we ook niet meer uit handen. Na een perfecte score neer te zetten in september deden we dat nog eens dunnetjes over in oktober. Ook toen kroonden we ons weer de beste in een topper. Emre Mor deed zijn ex-club de das om. November begon dan wel met een (halve) valse noot. Fatih Karagümrük, nochtans geen hoogvlieger, hield een geroteerd elftal op een gelijkspel. 

De spelers van Adana mochten weer duchtig wat doelpunten vieren in de Süper Lig.

image.png.46f14813d20bab02f966970a3df3547f.png

Maar daarna gingen we weer lustig door met winnen, ondanks dat we vier spelers moesten missen vanwege hun aanwezigheid op de Afrika Cup. Uiteindelijk lieten we nog één keer punten liggen voor de winterstop. Uit bij Trabzonspor, altijd een lastige verplaatsing, lieten we een gelijkspel noteren. Vanzelfsprekend zijn we uitermate tevreden over onze eerste seizoenshelft, waarin we weer vlot de weg naar doel blijven vinden.

Spoiler

image.png.46f954700f8ec8ed1cfda94c56c43b07.png

Onze grootste titelconcurrent Galatasaray kende, ondanks hun zege tegen ons op de openingsspeeldag, niet de beste competitiestart en stond na 9 speeldagen pas 6de. Dat leidde tot het ontslag van hun trainer, waarna de Zwitser Raphaël Wicky het overnam en een remontada inzette. Bij het ingaan van de winterstop zijn ze al terug opgeklommen tot de tweede plek, terwijl Besiktas, na ons weliswaar, een beetje de ploeg van de heenronde was. In hun laatste twee wedstrijden lieten ze echter twee nederlagen noteren waardoor het rapport net iets minder fraai oogt. We teren dan ook al op een - relatief - geruststellende voorsprong.

Spoiler

image.png.5e44c90d35bcfb2b36ef859b307f1c1a.png

Tags & reacties

Spoiler

@19CH98 @Titan @De Raam @DGremlin @delichris @MNie @FlyD @Djurovski @Mordurette @Tim Windt @keano77 @DutchClass22 @DemoN @Brattbakk @Blauwbeer @KayDeManaager @ElMarcos

@neva @broabander

@Kyrill @glennix @Daz

Bedankt voor het reageren allemaal!

Dromen van CL winst doe ik nog lang niet. PSG verslaan is een half mirakel, maar het blijft een wedstrijd uit de groepsfase natuurlijk. In latere rondes is dat een heel ander verhaal, al is het qua ervaring wel een hele goede stap om te kunnen groeien als ploeg natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.21133670e3d35168dd3f231d14bf7c81.png

- 26. Het kampioenenbal 2025-2026, deel II -

Na een sterke 10 op 12 in de openingsfase van de Champions League was het aan ons om daar een vervolg aan te breien. En daar kregen we ook een uitstekende gelegenheid voor met om te beginnen twee thuiswedstrijden op het programma. Bovendien leken ook de tegenstanders voor opportuniteiten te zorgen. Het Duitse Hoffenheim bleek evenwel stugger dan gedacht maar een snelle opening met een doelpunt van onze IJslander Sigurdsson bleek uiteindelijk voldoende voor de drie punten. En zo schreven we toch ook wel een stukje geschiedenis. Na vijf speeldagen stond Adana Demirspor te blinken helemaal bovenaan de tussenstand van de groepsfase in de Champions League.

Spoiler

image.png.5c3f32e2c1993715e9fbb72065b65af5.png

Daar wilden we graag blijven staan natuurlijk en dus moesten ook de Oostenrijkers van RB Salzburg voor de bijl. Dat lukte wonderwel vlotjes want de Salzburgers mochten met een 3-0 inpakken. Met een ondertussen onwaarschijnlijk rapport van 16 op 18 mochten we het slotstuk aanvatten. Dat deden we met een nieuwe naam in de verdediging want tijdens de wintermercato werd ons de Braziliaanse centrale verdediger Adryelson aangeboden. De 27-jarige éénmalige international kon ook naar Real maar tekende uiteindelijk voor ons. Daar zal zijn riante loon ook wel voor iets tussen zitten. Ik had het er echter graag voor over. De loonkost weegt immers nog altijd niet op tegen een mogelijke transfersom dat je voor dit soort speler normaliter mag neertellen.

Spoiler

image.png.4667e8e244b789c0b6433c75d35a7e18.png

Hij maakte zijn debuut uiteindelijk in het Theater of Dreams, maar een droomdebuut was het niet helemaal. Mitchy Batshuayi is recentelijk gebleseerd geraakt er ligt er voor 6 à 7 weken uit. In de Champions League sturen we bij en kozen we om strikerless te spelen. Daarmee konden we de schade beperken maar een nederlaag was niet te vermijden. Ondertussen kan ik het natuurlijk niet laten om toch weer beginnen te rekenen.

Onze leidersplaats zijn we - logischerwijs kwijt - maar onze enige zorg is natuurlijk om niet meer uit de top-8 te vallen. Met nog een duel tussen United en Porto, die aan de laatste speeldag beginnen als nummers 7 en 8, hebben we nog een extra buffer want minstens 1 van die ploegen blijft achter ons en verder lijkt het onwaarschijnlijk dat zowel de nummers 9 (Barcelona) als 10 (Nice) hun wedstrijden winnen op de laatste speeldag.

En toch liep het nog bijna helemaal fout. Tegen Dortmund speelden we een zeer vermakelijke wedstrijd, met een gemiste strafschop langs beide kanten. Uiteindelijk leek de wedstrijd af te stevenen op een billijk gelijkspel maar in minuut 90 trapte de ingevallen Maatsen nog tegen de kruising. De bal ging naar de overkant en daar stond Haller op de juiste plaats om wél te scoren. 

Spoiler

image.thumb.png.6aa67109d37b8bfc33bda011776776b1.png

Het was bang afwachten of de top-8 zou gehaald worden.
Sommige jongens keken een dag later na het fitnessen samen naar de andere wedstrijden.

image.png.60bf058d65ea5afc7a9cdf9617d2fe87.png

Door de nederlaag moesten we een dag later nog bang afwachten. Nice won verrassend van Atlético en toen voelden we de bui eigenlijk al hangen, maar we mogen uiteindelijk een bedanking sturen naar het Baskenland. Sociedad ging immers winnen op Anfield waardoor Liverpool achter ons bleef en wij net niet uit de top-8 vallen. Het zou ook doodzonde geweest zijn na dit parcours. We mogen dus de tussenronde overslaan en evenaren sowieso onze prestatie van vorig jaar. Liefst van al zou ik die nu natuurlijk verbeteren en de laatste 8 bereiken, maar daarvoor zijn we volledig afhankelijk van de loting. 

Spoiler

image.thumb.png.7899a00121f8529cbe665c59cb80a8c4.png

Tags & reacties

Spoiler

@neva @broabander

@Kyrill @glennix @Daz

Bedankt voor alle reacties!

Tussen al het competitiegeweld waren er natuurlijk ook nog de CL wedstrijden. We eindigden met klamme handjes, maar gelukkig wel in de top acht!

bewerkt door Marius
Link naar opmerking
Deel via andere websites