Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] FM24 Pride of the North

Djurovski

Aanbevolen berichten

NTKIrwq.jpeg

Wf0zB2H.png

Het Olympisch stadion in Athene is er hemaal klaar voor. Kunnen wij 2 jaar dato revanche nemen op PSG of is de club uit de Franse hoofdstad wederom te sterk. Hoe dan ook het beloofd een heerlijk avondje voetbal te worden. En hoe zijn beide ploegen in de finale geraakt?

9Bcelbn.jpeg

JyyfX9G.png

Wat een seizoen hebben wij in de CL neergezet. Als winnaar ligt het vergrootglas boven op jou maar met maar twee gelijke spelen in Engeland in de KO fase en de rest alleen maar overwinningen kunnen we niets anders concluderen dan dat wij verdiend in de finale staan. Het was niet altijd even goed. Maar 1-0 tegen Djurgardens in eigen huis bijvoorbeeld maar goed winst is winst. En hoe hebben de Fransen het gedaan dit seizoen?

Com1tol.png

Die hadden een lastige start in de poulefase met twee keer een gelijkspel in eigen huis tegen Arsenal en Chelsea. Uit in Zagreb werd dan wel gewonnen maar uit bij Juventus werd er verloren en uit tegen Porto werd het 1-1. Geen beste start dus voor het sterrenessemble uit Parijs. Wel sloten ze de groepsfase zeer sterk af met drie overwinningen waaronder een 7-1 tegen Red Bull Salzburg

wEEHwyC.png

Geen top 8 en dus moest er in de KO ronde worden afgerekend met Inter dat via een gelijkspel in Milaan en een overwinning Parijs gelukt is. Chelsea werd in eigen huis verslagen maar in Londen werd er wel verloren maar die konden ze hebben. Ook tegen Lille was de thuisoverwinning voldoende hoewel de marge maar krap was. Porto werd thuis simpel aan de kant geschoven maar uit werd er weer niet gewonnen. Iets wat mij vertrouwen gaf. PSG is thuis erg sterk maar als ze niet in Frankrijk spelen zijn ze kwetsbaar. En laat Athene nu niet in Frankrijk liggen. Maar goed aan de andere kant een finale is altijd een wedstrijd op zich. En ze staan er wel hoewel het vrij moeizaam gegaan is

Met een niet gehele fitte ploeg nemen wij het op tegen Mbappe en Co. En als dan in de 34e minuut ook nog Paschalakis geblesseerd uit valt ga ik het langzaam somber in zien. Zeker wanneer Ramos in de 50e minuut de Fransen op 0-1 lijken te zetten maar gelukkig grijpt de VAR in en gaat de treffer niet door. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagd en het is dan ook niet geheel verrassend dat de wedstrijd naar verlengingen gaat. Al vrij vroeg in de verlenging komt PSG op voorsprong. Het is Labyad die op aangeven van Mbappe de Fransen op 0-1 zet. In de 111e minuut komen wij langszij via Kollar die goed binnen schiet op aangeven van Boonen. En met nog zes minuten te spelen pakken wij de leiding. Een voorzet van Hiddink wordt niet goed verwerkt door Todibo die de bal ongelukkig langs zijn doelman schiet en hierdoor weten wij opnieuw de CL te winnen

4pB6lkE.png

z6fiViW.png

kBHFgnC.png

io4O0CU.png

@delichris Het was een lastige wedstrijd maar we hebben de cup met de grote oren weer binnen

@ElMarcos Ik ben er zeer trots op. Geloof niet dat ik het ooit eerder heb gered

@Willem Als je het zo bekijkt is het zeker bizar.. Ja in Europa heb ik zeker nog tegenstand maar goed speel dan ook de Pokeplayer nog. In deze finale stond ook gewoon twee poke players in de basis. Moet het nog wel een beetje spannend houden toch

@Vlonkie Honderdduizend stappen
Miljoenen keer een hup
Jij parel van het noorden
De bakermat van mijn club
Ik zie de sterren op jouw mat
Opgelicht door hoge masten
Waar ik altijd gespannen zat
Bij de strijd tegen de gasten

Bedankt mijn Euroborg, bedankt mooi stadion
Je was deel van mijn leven
Waar de victorie ooit begon
Bedankt jij trouwe vriend
Jouw tribunes en jouw glans
Ik zal je nooit vergeten
Bedankt voor wat je was

Ik neem je mee naar huis
Veranker je in mijn leven
Mijn liefde zal nooit slijten
Je hebt mij zoveel gegeven

@DB4266 Het was zeker een afscheid in stijl

@Marius Ik kan mij niet herrinneren dat het mij ooit gelukt is om dit neer te zetten dus ben zeker wel even trots en dan ook nog de CL wederom gewonnen

@MNie @FlyD @Nom de Guerre @Satioz thnx

@Kyrill 

@rich ruzzian @Rykjvk1 

@himan @timpy00 @MNie @FlyD @ElMarcos @KayDeManaager 

@Michaelinho* @Rikkert90 @jeffrey koole @Dender70 

@Boyzone 

@Daz @Rykjvk1 @De Raam @chrisje1993 

@Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98

@Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @seb170455 @John Terry 2.0 @Lenstra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4oA2vBP.jpeg

Wat een seizoen was dit zeg. Ongeslagen in de eredivisie , De CL weer gewonnen plus alle andere prijzen die wij dit seizoen konden pakken. Veel beter gaat het niet worden hoor. En wie waren de helden van dit jaar? We nemen de selectie weer eens door en beginnen zoals gebruikelijk met de doelmannen

9eRepjS.png

Seimen had weer een erg sterk seizoen en werd goed vervangen door onze Letse doelman toen Seimen geblesseerd was. Ook onze Nederlandse Surinaamse doelman mocht 1x invallen helaas was dat niet genoeg om hem te kunnen overhalen om voor Suriname uit te laten komen. Voor komend seizoen voorzie ik hier geen veranderingen

9IB0Gwm.png

Adam Steele had een vrij aardig debuut seizoen bij ons maar voor een bedrag van ruim 50 miljoen had ik er iets meer van verwacht maar goed een 1e seizoen is altijd even wennen. McNamara heeft inmiddels zijn 20 wedstrijden gespeeld en mag dus uitkijken naar een andere club. Sanusi is  talentvol maar krijgt nog weinig speeltijd. Paulsen staat de laatste tijd regelmatig in de belangstelling en zou bij een goed bod mogen vertrekken.

Pf1inR7.png

Sauer en Majoro waren na de winter het basisduo en hebben beide een prima seizoen gespeeld. Gravillon heeft de twintig wedstrijden gehaald en mag dus weer verder kijken. Kaiser kwam na de winterstop bij de eerste selectie en liet een goede indruk achter. Dani kwam in de winterstop voor veel geld over maar raakte lang geblesseerd. Hopelijk kan hij komend seizoen alsnog zijn belofte inlossen. In principe heb ik dus vier prima spelers voor twee posities.

o2VDuAy.png

Harkin liet wel zien dat hij de 50+ miljoen waard is geweest. Want onze Noord-Ier speelde een zeer sterk seizoen. Maar ook Navarro had weer een goed seizoen. Erg tevreden met deze twee backs. 

3zpNVXp.png

Dat ik Boonen dit seizoen de kans heb gegeven pakte goed uit want onze Belgische vriend had een meer dan goed seizoen. Sissao kwam aan de twintig wedstrijden maar mist denk ik wel het niveau wat ik wil nastreven. Toch heeft hij een goed seizoen gedraaid in de minuten die hij mocht maken

4cO4B6D.png

Kollar had een heerlijk seizoen als mezzala en was na het vertrek van Darvich ook hier de eerste keus. Dat hij voor Heerenveen heeft gespeeld is hem door onze fans inmiddels wel vergeven. Garcia kwam als vervanger van Darvich en speelde oke. Mag nog wel iets beter gaan presteren maar goed in een half jaar heeft hij zich aardig aangepast

Reis die dus een positie is doorgeschoven van VM naar CM speelde een goed seizoen als carrilero. Zaddem was een prima back-up en heeft de twintig wedstrijden kaap beklonken en mag eventueel vertrekken. Zainutdinov kan overal op het veld spelen en kwam ook aan de twintig wedstrijden

MJ7MCkY.png

Tesic wat een seizoen had hij zeg. Met 24 treffers en 15 assists was hij heel erg belangrijk dit seizoen. Ook de vervanger van Danek deed het goed. Paschalakis die pas in de winter kwam liet zien dat hij een prima back-up voor Tesic is. Voor Bailey gaat het nog lastig worden om aan de twintig wedstrijden te komen voor ons. De concurrentie is gewoon erg stevig.

qejQtXV.png

Hoewel we niet met een nummer 10 spelen of iig bijna nooit wil ik beide spelers wel benoemen. Ramaj mocht als hij speelde het vooral als MC laten zien. Jamroszczyk vooral als spits en liet in de beperkte minuten dat hij speelde toch een vlaag van zijn klasse zien

BE9oOk6.png

Schjelderup was wederom zeer belangrijk dit seizoen. Blij dat ik hem transfervrij heb gehaald vorig seizoen. Als hij zo blijft presteren gaat hij voor een heel mooi bedrag weg. Hiddink ons jeugdexponent had ook weer een meer dan prima seizoen. 

y2cXvv9.png

Mandic was ongrijpbaar en met 33 treffers had hij echt een heerlijk seizoen. Sehic lijkt toch te veel last hebben gehad van zijn blessure want hij lijkt niet echt door te kunnen breken

@ElMarcos Het was erg fijn om zo revanche te nemen op PSG. En maakt het seizoen idd af

@delichris Absoluut zag het wel weer misgaan na de achterstand in de verlenging

@Nom de Guerre Veel beter dan dit gaat het niet worden nee

@Vlonkie thnx

@Marius Toen PSG op voorsprong kwam zag ik de bui hangen maar gelukkig wisten wij de boel om te draaien 

@Willem @Satioz thnx

@DB4266 @MNie @FlyD 

@Kyrill 

@rich ruzzian @Rykjvk1 

@Boyzone 

@Badmuts @Thomassje123 @broabander @Oerlie @MisterX @Cervantes @Titan @Tim' @19CH98

@Djordison @Tim Windt @FlyD @DutchClass22 @Lensherr @reibleetsak @MKLVMOND @Glenn08 @seb170455 @John Terry 2.0 @Lenstra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5qMIFA4.jpeg

Een drukke zomer staat ons te wachten maar we naderen natuurlijk het WK. Waar wij ons met Suriname voor geplaatst hebben. Een lastige poule gaat er aankomen en om daar niet als toeristen naar te reizen hadden wij nog wat oefenduels gepland staan. We namen het in de toeloop voor het WK op tegen Kaapverdië en Peru. Om ons een idee te geven wat wij kunnen verwachten op het WK. Maar voor het WK plaats vond krijg ik een bericht wat ik niet leuk vond en zeker niet kon begrijpen....

91RaefZ.png

Becker zet er een punt achter en dat net voor het WK. Niet nog even dat toernooi mee pakken ik snap er niks van en kon hem helaas ook niet op andere gedachten brengen. 

5P4e5bv.png

ilfr7b1.png

We mochten 55 spelers oproepen maar besloot dat niet te doen om de spelers die ik nog kon oproepen absoluut geen versterkingen waren. Met Poepon en Hasselbaink dus twee jeugdspelers van FC Groningen. Absoluut niet goed genoeg voor ons 1e elftal maar beter dan er verder rondloopt en dus mogen ze wel mee naar het WK. Iets wat niet voor Leon Bailey gelde en die verweet mij dat wel in de media. Een hoop oud spelers mochten wel naar het WK

pDgWPO8.png

sfmyu4S.png

En ook van de huidige selectie mochten een aantal nog geen vakantie boeken

cZVPgvU.png

In ons eigen stadion namen wij het op tegen Peru en moesten later excuses maken aan de aanwezige supporters want wat een zaad wedstrijd was dit van beide kanten zeg. Uiteindelijk kwamen beide elftallen tot 2 schoten op het doel. Peru wist niet te scoren ondanks dat wij de bijna gehele tweede helft met 10 man stonden door een oliedomme rode kaart van Pherai. Het stond toen echter al 2-0 voor ons. Bogarde kopte in de 33e minuut raak uit een hoekschop van Pherai en vlak na de thee was het Burgzorg die de 2-0 binnen tikte op aangeven van Klas. En zo winnen wij wel tegen een relatief sterke tegenstander. 

hVIXzeC.png

Tegen Kaapverdië kwamen wij een stuk beter voor de dag. Al in de negende minuut lag de bal in het netje. Burgzorg die zowel een kans zelf kan afmaken maar ook een prima aanspeelpunt in het centrum is kreeg de bal aangespeeld door Pherai. Die de plek van Becker gaat innemen als rechtsbuiten. Burgzorg houd twee verdedigers bezig en creëert zo ruimte voor Cleonise , die weet hij ook te bereiken en zijn schot is te machtig voor de doelman. Na net iets meer dan een hakf uur gespeeld te hebben ziet Bogarde de loopactie van Pherai. De pass is op maat en met een mooie volley verrast Pherai de doelman. Zo gaan wij met een heerlijke 2-0 de rust in. Kaapverdië had Gomes nog niet weten te testen. En wat zal Kaapverdië boos zijn op de Medina die in de 42e minuut geel pakt al was dat wel wat zwaar bestraft. Maar wat die knakworst een minuut na de pauze. De bal nadat er gefloten is nog even het stadion uitschieten. En dus tweede gele kaart. Hierdoor krijgen wij steeds meer ruimte en weten dat nog in het laatste kwart nog goed uit te buiten door twee keer te scoren. Pherai maakt de 3-0 in de 71e minuut na een goede voorzet van Cleonise en met nog een kwartier te spelen maakt invaller Godliep de 4-0 op aangeven van een andere invaller namelijk Oetoehganal. Met twee overwinningen gaan wij met een goed gevoel richting het WK

sIRCNr4.png

@delichris Thnx. De spelers waren goed in vorm idd

@Marius Het zou idd heel vreemd zijn als ze allemaal slecht hadden gepresteerd haha

@Nom de Guerre Ik hoop de kern bij elkaar te houden. Ben toch een beetje verliefd op ze geworden en dan vooral doorselecteren met de Pokeplayers

@Willem Ik ben zeer benieuwd. In de winter kwam PSG natuurlijk al voor Sauer en voor Mandic en Tesic zal zeker interesse komen maar als het aan mij ligt blijven ze lekker in Groningen

@Satioz @Vlonkie Thnx

@ElMarcos 

@DB4266 @MNie @FlyD 

@Kyrill 

@rich ruzzian @Rykjvk1 

@Boyzone 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

kvafHuk.jpeg

En dat was het zover. Suriname op het WK. En dan meteen mogen openen tegen Tunesië toch 1 van de sterkere tegenstanders van het Afrikaanse continent en onze eigen Zaddem speelde in de basis bij de Tunesiërs. Bij ons weinig verrassingen in de basis. Zeg maar gewoon geen. Gomez op het doel. Zeefuik , Abena , Pinas en Paal achterin. Van der Kust als VMC en daarvoor Klas met Bogarde. Pherai begint als rechtsbuiten , Cleonise komt van links en Burgzorg in de punt. En wat starten wij heerlijk op dit WK. Wat al in de tweede minuut is het raak voor ons, Het is Klas die scoort op aangeven van Pherai. Wat een start. In de 27e minuut komen wij zelfs op 0-2. Cleonise legt de bal goed terug en Bogarde ramt de bal erin met een kanonskogel. In de 37e minuut zet Zaddem Othman goed vrij voor de keeper en Othman blijft koel. Maar direct erna slaan wij voor de derde maal toe. Burgzorg scoort uit een scrabble voor het doel van de Tunesiërs. Vlak na rust trekt Zaddem aan de noodrem en moet met rood van het veld. Hierna nemen wij gas terug en wordt er niet meer gescoord. Maar wat starten wij heerlijk op het WK

ruTWunx.png

MSbBhv0.png

Met het vertrouwen zit het wel goed want Bogarde liet duidelijk weten dat we geen angst hadden voor de Haantjes. Maar goed woorden zijn mooi maar daden zijn veel belangrijker. En ik zal eerlijk zijn in de eerste 45 minuten werden wij van het kastje naar de muur gestuurd door de Fransen. Hadden echt nauwelijks iets in te brengen en mochten god op onze blote knieën bedanken dat het maar 0-1 was. Die treffer viel in de 13e minuut door ene Mbappe die schijnbaar wel aardig een balletje kan trappen. Vlak nu rust krijgt Zaïre-Emery de rode kaart na een slaande beweging en komen wij af en toe eens op de helft van de Fransen. Het laatste kwartier coach ik de mannen dan ook steeds naar voren want als er wat te halen is dan is het nu. En dat pakt goed uit want acht minuten voor tijd is het Klas die de 1-1 binnenschiet op aangeven van Burgzorg. Enig minpuntje vandaag de 2e gele kaart van Pinas in de blessuretijd. Onnodig

bYFKiqc.png

mhpBgtp.png

Tja Becker als je nu gewoon je pensioen een paar weken had uitgesteld was je als recordhouder van het WK gegaan. Maar goed dat is what if. Als laatste wedstrijd spelen wij tegen Ecuador en is de volgende ronde gewoon een reële optie mits we hier goed presteren. Lonwijk is de vervanger van Pinas. Verder geen verrassingen. Wij hadden de bal. Maar qua kansen lag het dicht bij elkaar. Toch pakken wij de leiding in de 33e minuut. Pherai gaat goed door op de rechter flank , zijn voorzet gaat nog voorbij aan Burgzorg maar Cleonise staat er nog achter en neemt hem ineens op de pantoffel. En die 1-0 blijft best lang op het bord. Tot Lonwijk met nog een kwartier de bal ongelukkig op de arm krijgt en de bal na ingrijpen van de VAR op de stip gaat. Campana blijft koel en zet de stand weer in evenwicht. Toch weten wij deze wedstrijd wel te winnen. Acht minuten voor tijd zet Bogarde invaller Jubitana vrij voor de keeper en met een droge schuiver zorgt hij voor de winst. Wij gaan door op het WK!

bL6w87I.png

cU6Jd3t.png

In poule A wint Uruguay alle wedstrijden en vergezeld Turkije hun naar de volgende ronde. Egypte wint voor de keizersbaard van Indonesië. Mexico viel tegen in een poule met Argentinië en Zwitserland maar gaan wel als nummer 3 door omdat ze wel van Oezbekistan wisten te winnen. Marokko gaf zich vooraf wel wat kansen maar dat viel helaas erg tegen. Portugal doet wat het moet doen en gaat samen met de Tsjechen en Peru naar de volgende ronde

aoZbTXB.png

De Noren zijn weer eens van de partij en gaan samen met de Belgen door met zeven punten. Colombia had hier wel meer dan drie punten verwacht. Curacao had helaas in een poule met Denemarken , Ghana en Engeland niets te vertellen. In groep F toch wel wat verrassingen. Polen poulewinnaar is er al 1. Maar dat de DR Congo tweede wordt voor de Amerikanen is toch wel een grote verrassing. Amerika plaatst zich wel voor de volgende ronde door dat ze wonnen van Zuid Korea.

fDo28fA.png

Brazilië wint alle drie wedstrijden en plaatst zich eenvoudig. Oekraïne wordt keurig 2e voor de Ivoorkust en Canada wordt laatste met nul punten. Italië had een stugge poule maar wint gewoon allewedstrijden. Voor Zweden en Iran en Kameroen viel erg tegen. Duitsland had misschien wel de makkelijkste poule op papier maar wordt 2e omdat ze van Mali verloren. Mali werd poulewinnaar maar speelde gelijk tegen Jamaica die weer gelijk speelden tegen Syrië. En dat was niet voldoende voor een plek bij de beste nummers 3.

ca6WHKx.png

Helaas geen poulewinnaar op doelsaldo maar met zeven punten is het nu al een geweldig WK voor ons. Spanje laat weer zien waarom ze favoriet zijn en winnen alle potjes. Japan wordt 2e en is onze volgende tegenstander. Nigeria en Nieuw Zeeland mogen naar huis. Nederland gaat verder als poulewinnaar voor Australië en Senegal. Honduras mag naar huis.

Japan is dus de volgende tegenstander. Geen makkelijke tegenstander maar ook geen onmogelijke. Spannend zal het ongetwijfeld worden

@Marius Dat gaf het zeker want we speelden een heerlijke poulefase

@himan Uiteindelijk had je wel gelijk haha

@delichris En dat vertrouwen betaalde zich uit

@ElMarcos En of wij dat waren. Wat een poulefase WK is nu al een succes te noemen

@Satioz @Willem Thnx

@Nom de Guerre @Vlonkie 

@DB4266 @MNie @FlyD 

@Kyrill 

@rich ruzzian @Rykjvk1 

@Boyzone 

bewerkt door Djurovski
Link naar opmerking
Deel via andere websites