Urbeto Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Normaliter moet je in deze bekergroep de lijnen uitzetten, want Degerfors is niet veel soeps. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Mooie update, en gaat je helemaal lukken in deze bekergroep. Fijn dat er in de jeugd wordt geinvesteerd door de club. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Na het seizoen prima geëindigd te hebben (geen idee waarom ik dat weer gemist heb), lijk je klaar voor het nieuwe seizoen door al een aantal zaken zoals de contractverlengingen bij de horens te vatten. Bijzondere opzet van het bekertornooi trouwens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Twee leuke versterkingen gehaald Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Twee belangrijke sterkhouders aan boord houden is altijd mooi. Daarbij lijkt er ook voldoende geld voor wat aankopen en dat er mee geld naar de jeugd gaat, dat zal je ongetwijfeld toejuichten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 20 november 2023 Share Geplaatst 20 november 2023 Verstandig dat er zoveel in de jeugd geïnvesteerd wordt! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Mooi dat twee belangrijke spelers blijven. Jouw kennende ga je goede spelers halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Mooi dat je twee sterkhouders langer aan de club zijn verbonden. Daarnaast is geld investeren in de jeugd altijd toe te juichen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Goed werk geleverd met de contractverlengingen en de investeringen in de jeugd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Prima om zulke investeringen te doen in je team. Nu kijken of je met dat transferbedrag je team een kwaliteitsimpuls kan geven. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Een zesde plek is helemaal niet slecht, komend seizoen omhoog kijken. Mooi dat er ook investeringen gedaan zijn aan de jeugdopleiding. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 21 november 2023 Auteur Share Geplaatst 21 november 2023 Met het verlengen van enkele contracten zijn de eerste stappen richting het nieuwe seizoen gezet, maar daarnaast zal ook op zoek worden gegaan naar versterkingen. Het wervingsteam zal in samenspraak met manager Martijn Niew op zoek gaan naar spelers die het eerste elftal van IFK Göteborg kunnen versterken. De eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen vind rond de kerstdagen van 2024 plaats en mag misschien wel een stunt genoemd worden. Dertienvoudig international van Frankrijk, Layvin Kurzawa, zal de club per direct komen versterken. De 31 jarige linksback tekent een contract tot eind 2025 en zal met een salaris van €6.750,- per week tot de grootverdieners van de club behoren. In zijn carrière kwam hij uit voor AS Monaco, Paris Saint-Germain en werd hij het afgelopen seizoen uitgeleend aan Fulham. Welkom bij IFK Göteborg. Profiel Layvin Kurzawa De club weet een tweede stunt uit te halen en maakt de transfer van Emil Krafth naar de club bekend. De 29 jarige rechtsback heeft 44 interlands voor de nationale ploeg van Zweden achter zijn naam en kwam gedurende zijn carrière onder andere uit voor clubs als Helsingborg, Bologna, Amiens SC en meest recentelijk Newcastle United. De nieuwe aanwinst neem enorm veel ervaring mee naar het Gamla Ullevi. De club rond bij het openen van de transfermarkt nog een laatste vrije transfer af, namelijk die van Alexander Abrahamsson. De transfer werd enkele maanden geleden al bekend gemaakt en de 24 jarige centrale verdediger komt over van competitiegenoot Brommapojkarna waar hij tot drieëntwintig optreden kwam in de twee seizoenen die hij daar onder contract stond. Profiel Emil Krafth Profiel Alexander Abrahamsson Naast de transfervrije transfers trok IFK Göteborg nog €2.175.000,- voor een drietal versterkingen. De eerste is centrale verdediger Pontus Rödin die al langere tijd op de scoutingslijst van het wervingsteam te vinden was. Hij komt voor €325.000,- over van Brage en speelde vorig seizoen dertig wedstrijden met zijn club in de Superettan. De tweede aanwinst is Edwin Andersson die voor €1.000.000,- over komt van Stoke City. De speler die op beide vleugels uit de voeten kan verliet IFK Göteborg in 2019 voor een avontuur in Engeland, maar kwam bij zowel Chelsea als Stoke City nooit uit de verf. De laatste aanwinst is spits Tim Prica die voor €850.000 overkomt van Aalborg Boldspilklub. Hij werd vorig seizoen door die club uitgeleend aan WSG Tirol waar hij tot negen treffers kwam in negenentwintig duels. Hij zal voor concurrentie moeten zorgen in de punt van de aanval. Profiel Pontus Rödin Profiel Edwin Andersson Profiel Tim Prica Aan de uitgaande kant is Sebastian Eriksson de eerste speler die IFK Göteborg achter zich laat. De middenvelder kwam slechts zeven maal in actie vorig seizoen en komt niet in de plannen voor van de technische staf. Hij vertrekt gratis naar Padova dat uitkomt in de Serie C - A. Twee dagen na het vertrek van de middenvelder krijgen wij het nieuws dat wij nog een middenvelder kwijt zullen raken. Gustav Svensson heeft in goed overleg met zijn familie en vrienden besloten om te stoppen met voetballen. De middenvelder die 26 keer in actie kwam afgelopen seizoen zal gemist worden. Daar tegenover staat de terugkeer van Alai Ghasem die aan zal sluiten bij het eerste elftal. De 20 jarige Irakees werd vorig seizoen enkele maanden uitgeleend aan Utsikten dat uitkomt in de Superettan. Sulemiman Abdullahi kwam nauwelijks voor in de plannen van de manager en mocht ook vertrekken. Hij vertrekt voor slechts €2.800,- naar zijn geboorteland Nigeria waar hij voor Enyimba zal spelen. Directeur voetbalzaken brengt naar buiten dat Gustav Svensson een punt achter zijn loopbaan zal zetten. @Urbeto Ik verwacht eerlijk gezegd ook weinig problemen om ons te plaatsen voor de kwartfinale, maar toch wil ik Degerfors niet onderschatten. @Kyrill Dank je wel. Ik verwacht ook dat wij goed presteren in deze bekergroep. Investeren in de jeugd is natuurlijk altijd goed. @Marius Heb ook geen idee waarom jij het seizoen einde gemist hebt, maar je had wel een tag haha. De contracten die verlengd zijn stemmen mij zeer tevreden. Hoe de beker schreef loopt in vergelijking met de competitie snap ik zelf ook niet en dan ook nog een groepsfase tussendoor. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer een leuke opzet, juist omdat het niet standaard is. @Djurovski Twee mooi contracten verlengd bedoel je in plaats van versterkingen denk ik. @ElMarcos Het is belangrijk om ze aan bord te houden, maar met deze aanwinsten is ook niemand meer zeker van een basisplaats hoor. Het transferbudget heb ik goed gebruikt naar mijn idee en ik heb nog een bedrag over. Ik hoop dat stiekem in de club te kunnen investeren. @19CH98 Dat is zeer verstandig en precies wat ik voor ogen had. Daarnaast had ik ook nog een mooi transferbudget en die zag ik niet aankomen. @delichris Je mag nu zelf bepalen hoe ik het transferbudget gebruikt heb, maar ik ben er zelf wel tevreden mee hoor. Dat ben ik ook met de contractverlengingen. @Tim Windt Op beide punten hebben wij goede stappen gezet en kan ik enkel tevreden zijn. Dan heb ik ook nog een zeer geslaagde transferperiode gehad in mijn ogen. @DGremlin Het is belangrijk om ervaring in de ploeg te houden en dat is geslaagd met deze verlengingen. De investeringen in de jeugd juich ik altijd toe. @Tim' Ik denk dat ik het budget goed gebruikt heb om de selectie te versterken. @Mordurette Over het afgelopen seizoen ben ik zeer tevreden, evenals met de investeringen in de club. @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @bas huijsmans @Renato @OlaToivonen @Keeza @Rykjvk1 @De Raam @Thomassje123 Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mordurette Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Kurzawa is geen verkeerde versterking, denk ik. Ook Krafth lijkt me voor de Zweedse competitie een goede aankoop én Zweeds. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Krafth ken ik niet. Maar als hij international is zal het wel geen koekebakker zijn wat zijn profiel ook laat zien. Prima aanwinsten waarvan ik er 1 wel ken haha. Ja je hebt gelijk foutje van mij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Mooie en goede aanwinste gehaald hoor met Layvin en Emile, lekker bezig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Leuke transfers zeg! Voor die twee voormalige internationals steken er natuurlijk boven uit. Maar ook de andere profielen zien er zeer nuttig uit. Ik ga ervan uit dat je er sterker op geworden bent. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim' Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Kurzawa en Krafth lijken me twee hele mooie aanwinsten, terwijl de rest van de nieuwelingen ook hun toegevoegde waarde moeten kunnen hebben. Een prima transferperiode dus! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 november 2023 Share Geplaatst 21 november 2023 Je hebt het team aardig weten te versterken en vooral Krafth en Kurzawa spreken tot de verbeelding van de fans vermoed ik zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Goede spelers aangetrokken en sommigen hebben de ervaring die je misschien wel nodig hebt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DutchClass22 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Blijkbaar heb ik jou verhaal helemaal gemist! Je schrijft leuk en met een goed idee erachter. Succes aankomend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
DGremlin Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Dat lijken mij prima versterkingen te zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Goed gehandeld, het lijkt erop dat je met een sterker team aan de competitie gaat beginnen dan vorig seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
19CH98 Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Flink wat versterkingen binnengehaald, hopelijk kunnen ze je team helpen een stap te zetten komend seizoen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 22 november 2023 Auteur Share Geplaatst 22 november 2023 (bewerkt) De technische staf heeft beoordeeld dat de selectie momenteel sterk genoeg is om aan het nieuwe seizoen te gaan starten. De voorbereiding in februari bestaat uit een tweetal oefenwedstrijden waarin IFK Göteborg het eerst opneemt tegen Odense Boldklub. De Deense tegenstander komt op bezoek in het Gamla Ullevi waar 4.252 toeschouwers de eerste wedstrijd van het nieuwe jaar komen bekijken. Zij zien hoe hun club het betere van het spel heeft, maar net zoals vorig seizoen vaak het geval was werd dit niet omgezet in een overwinning. Twee doelpunten van Agon Mucolli, de oudere broer van onze speler Arbnor Mucolli, zorgen ervoor dat wij het eerste oefenduel verliezen. Het tweede duel werken wij af tegen HB Køge dat eveneens in Denemarken speelt. De wedstrijd wordt in Denemarken gespeeld en hoewel wij niet het meeste balbezit hebben creëren wij wel kans na kans. Van de in totaal zestien kansen weten wij er drie binnen te schieten en daarmee boeken wij een simpele overwinning. Na deze twee oefenwedstrijden mogen wij opmaken voor de groepsfase van de Svenska Cupen. De eerste wedstrijd in de groepsfase spelen wordt gespeeld tegen Ljungskile dat enkele niveaus lager op de voetbalpiramide actief is. Nieuweling Tim Prica weet in zijn eerste officiële duel voor IFK Göteborg direct het net te vinden. De overige debutanten maakten ook alleen een prima indruk in de wedstrijd die uiteindelijk simpel met 3-0 gewonnen werd. De tweede wedstrijd in de groepsfase spelen wij tegen Eskilsminne IF dat in de Ettan Södra uit komt. Manager Patrik Ingelsten kwam met een duidelijk doel naar het Gamla Ullevi, namelijk de schade beperkt houden. Alle credits moeten dan ook naar de tegenstander, want ze zijn behoorlijk geslaagd in hun aanpak om doelpunten te voorkomen. Wij weten slechts twee keer het net te vinden terwijl wij tweeëntwintig schoten hebben afgevuurd. Dat onze nieuwe spits Tim Prica wederom het net weet te vinden stemt manager Martijn Niew tevreden. Manager Martijn Niew heeft in een gesprek met voorzitter Alexander Lundgren enkele verzoeken ingediend. Het eerste verzoek om het contract eventueel te verlengen werd in eerste instantie van tafel geveegd, maar er bleek toch een opening te zijn. Het bestuur van IFK Göteborg heeft de manager een nieuw tweejarig contract voorgeschoteld, maar beide partijen kwamen niet tot een overeenkomst. Een van de oorzaken van het stuklopen van de onderhandelingen zou het afwijzen het tweede verzoek van de manager zijn waarin hij gevraagd zou hebben om het trainingscomplex te verbeteren. De club laat zich niet uit of het stuklopen van deze onderhandelingen gevolgen heeft voor de verdere samenwerking. Manager Martijn Niew heeft geweigerd zijn handtekening onder een tweejarig contract te zetten. @Mordurette Met Layvin Kurzawa en Emil Krafth hebben wij twee zeer ervaren en sterke backs in huis gehaald. De overige spelers zijn allemaal Zweeds en daar heb ik bewust voor gekozen. @Djurovski Emil Krafth heeft een vrij behoorlijke carrière gehad vind ik hoor en heeft behoorlijk wat interlands achter zijn naam. De overige spelers die ik aangetrokken heb ken ik overigens ook niet hoor. @Kyrill Ik denk dat ik inderdaad een goede transferperiode achter de rug heb. @Marius Twee spelers met behoorlijke internationale ervaring zijn altijd aanwinsten natuurlijk. Van de overige aanwinsten kunnen een aantal een basisplaats afdwingen en Tim Prica laat in de groepsfase van de beker al zien dat hij weet wat scoren is. @Tim' Het is een zeer geslaagde transferperiode waarbij ik voor mijn gevoel voor twee stunts heb gezorgd met het aantrekken van Layvin Kurzawa en Emil Krafth. @ElMarcos De fans zijn maar wat blij met deze aanwinsten, evenals de technische staf en het bestuur! @delichris Het ontbrak ons voor mijn idee aan ervaring en dat heb ik zeker toegevoegd aan de selectie. Nu hopen dat de jeugd ook nog goed is die gaat komen, want dan heb ik de mix die ik wil hebben. @DutchClass22 Hoe kun je mijn verhaal nou gemist hebben haha, bedankt voor de complimenten en leuk dat je hem gaat volgen. @DGremlin Ik denk dat wij er op vooruit zijn gegaan met deze gerichte aankopen. @Tim Windt Voor mijn gevoel is de selectie zeker sterker geworden dit seizoen en hopelijk zien we dat ook terug op het veld. @19CH98 We hadden nog meer versterkingen kunnen halen, maar ik ben op dit moment tevreden met de selectie die er staat, dus wellicht in de zomerse transferperiode nog wat actie qua transfers. Ik hoop zeker een stap te kunnen zetten met deze selectie. @FlyD @keano77 @KayDeManaager @Satioz @MarcFM1 @Boyzone @DemoN @chrisje1993 @bas huijsmans @Renato @OlaToivonen @Keeza @Rykjvk1 @De Raam @Thomassje123 @Urbeto Wil jij een tag of juist geen tag? Laat het gerust weten! 22 november 2023 bewerkt door MNie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 22 november 2023 Share Geplaatst 22 november 2023 Oeh dat klinkt al niet te positief dat het contract niet getekend is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten