Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[Tournament] Beste album van de 21e eeuw

timpy00

Aanbevolen berichten

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 34 (+3)

Hans Zimmer - Interstellar: 26 (+1)

The War on Drugs - Lost in a Dream: 29 (+5)

Avicii - Tim: 20 (+2)

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 5

U2 - Song of Surrender: 18

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 17 (+2)

Shaggy - Hot Shot: 11

Lana Del Rey - Born To Die: 37 (+3)

The National - Boxer: 28 (+5)

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 19 (+1)

Armin van Buuren - Imagine: 20

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 39 (+5) 

Hans Zimmer - Interstellar: 26 

The War on Drugs - Lost in a Dream: 31 (+2)

Avicii - Tim: 23 (+3)

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 6 (+1)

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 18 (+1)

Shaggy - Hot Shot: 16 (+5)

Lana Del Rey - Born To Die: 39 (+2)

The National - Boxer: 28

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 22 (+3)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luisteren jullie elk album van elke groep voor jullie stemmen? want dat album van U2 dat genomineerd is, is drie uur lang en nog geen half jaar uit. En heeft bovendien slechte reviews. [met alle respect voor wie het genomineerd heeft, gewoon een objectieve vaststelling. Ik heb het zelf niet beluisterd, ik heb zelfs de gewaardeerde albums van U2 nog niet beluisterd, daarmee dat ik eigenlijk liever eerst iets luister van hen dat wel gewaardeerd is of meer aangeraden wordt vooraleer ik me waag aan zoiets, en van wat ik tot dusver gehoord heb is zelfs het gewaardeerde van U2 mijn ding niet echt].

Verder is mijn muzieksmaak gewoon niet breed genoeg hiervoor, vrees ik, zeker omdat ik echt keiveel albums zou moeten beluisteren die vaak buiten mijn comfortzone liggen. Bij groep 1 alleen zou ik vijf uur inhaalwerk hebben.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 14-10-2023 om 22:43 zei Kyrill:

Ooh serieus? Netjes. Ik ga maar eens luisteren, ik vind vooral Good Kid Mad City van hem erg goed. 

Is dat niet een beetje een vreemde reactie? Je geeft eerst aan van "mensen die Kendrick boven Boxer van The National kiezen...", en dan "Ooh serieus, ik zou eens moeten luisteren. Ik vind good kid, mad city erg goed".

exlMiYP.png

En ja, absoluut nummer 1.

Maar RYM heeft wel een enorme hip hop bias. Is ook wel groter in Amerika en internationaal dan hier in de lage landen het geval is eigenlijk.

Nu, muziek is vooral erg persoonlijk en afhankelijk van smaak. Veel meer dan films naar mijn gevoel dus ja. Het is niet omdat iets "nummer 1" is ergens dat iemand anders het daarom ook goed vind.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei Laki:

Luisteren jullie elk album van elke groep voor jullie stemmen? want dat album van U2 dat genomineerd is, is drie uur lang en nog geen half jaar uit. En heeft bovendien slechte reviews. [met alle respect voor wie het genomineerd heeft, gewoon een objectieve vaststelling. Ik heb het zelf niet beluisterd, ik heb zelfs de gewaardeerde albums van U2 nog niet beluisterd, daarmee dat ik eigenlijk liever eerst iets luister van hen dat wel gewaardeerd is of meer aangeraden wordt vooraleer ik me waag aan zoiets, en van wat ik tot dusver gehoord heb is zelfs het gewaardeerde van U2 mijn ding niet echt].

Verder is mijn muzieksmaak gewoon niet breed genoeg hiervoor, vrees ik, zeker omdat ik echt keiveel albums zou moeten beluisteren die vaak buiten mijn comfortzone liggen. Bij groep 1 alleen zou ik vijf uur inhaalwerk hebben.

Kan alleen voor mezelf persoonlijk spreken. Ik begin sowieso ieder album met luisteren, als ik een nummer echt niet bij mij vind passen ski ik die, en als dat dus vaak gebeurd betekend dat geen hele goede dingen voor het puntentotaal.

Kan wel aanraden om heel het album van Twenty One Pilots te luisteren gezien zij echte bazen zijn en dit hun een na beste album is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Laki:

Is dat niet een beetje een vreemde reactie? Je geeft eerst aan van "mensen die Kendrick boven Boxer van The National kiezen...", en dan "Ooh serieus, ik zou eens moeten luisteren. Ik vind good kid, mad city erg goed".

exlMiYP.png

En ja, absoluut nummer 1.

Maar RYM heeft wel een enorme hip hop bias. Is ook wel groter in Amerika en internationaal dan hier in de lage landen het geval is eigenlijk.

Nu, muziek is vooral erg persoonlijk en afhankelijk van smaak. Veel meer dan films naar mijn gevoel dus ja. Het is niet omdat iets "nummer 1" is ergens dat iemand anders het daarom ook goed vind.

Nee hoezo? Ik luister Boxer al 15 jaar he. Ben ermee opgegroeid als jong volwassenen is voor mij iconische plaat en album, anders had ik hem hier niet voor ingezonden natuurlijk. En The National is top 3 favoriete band van mij allertijden :)

Inmiddels heb ik die Butterfly van Kendrick ook helemaal geluisterd @Djordison en die vind ik na 1x helemaal luisteren iig al een 9,5. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Erwin.:

Het grootste deel van deze albums kende ik al dus hoefde ik niet veel te luisteren. 

@Laki Dit heb ik gelukkig ook. Ik luister jaarlijks heel veel verschillende albums, dus dan kun je uit herinnering er al heel wat beoordelen. Of wanneer ik ze niet herinner, zegt dat ook genoeg. ;c

Degene die ik niet ken luister ik, maar wanneer ik weet dat het niet voor mij is ga ik het hele album niet afluisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Laki:

Vaak begin ik met het luisteren van de meest geluisterde nummers (stuk of 3/4 ofzo) op Spotify. Is het niks dan stop ik en lijkt het mij leuk dan luister ik naar meer nummers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei timpy00:

Kan alleen voor mezelf persoonlijk spreken. Ik begin sowieso ieder album met luisteren, als ik een nummer echt niet bij mij vind passen ski ik die, en als dat dus vaak gebeurd betekend dat geen hele goede dingen voor het puntentotaal.

Kan wel aanraden om heel het album van Twenty One Pilots te luisteren gezien zij echte bazen zijn en dit hun een na beste album is.

Welke vind jij de beste dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Djordison:

@Laki Dit heb ik gelukkig ook. Ik luister jaarlijks heel veel verschillende albums, dus dan kun je uit herinnering er al heel wat beoordelen. Of wanneer ik ze niet herinner, zegt dat ook genoeg. ;c

Degene die ik niet ken luister ik, maar wanneer ik weet dat het niet voor mij is ga ik het hele album niet afluisteren.

Oké, maar hoeveel albums zijn dat dan. Ik luister ook veel verschillende albums, maar van deze twee groepen heb ik van groep 1 twee, indirect drie (door Interstellar) beluisterd en van groep 2 wederom drie beluisterd. En ik neem dan dan nog aan dat dat nog relatief veel is met wat nog komen moet. Wel pretty sure dat U2, Van Buuren, Avicii allemaal mijn ding niet zijn.

Maar het is niet dat ik amper albums heb beluisterd in totaal. Op RYM heb ik 681 ratings
https://rateyourmusic.com/~Lakigigar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 44 (+5)

Hans Zimmer - Interstellar: 26 

The War on Drugs - Lost in a Dream: 34 (+3)

Avicii - Tim: 25 (+2) 

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 7 (+1)

Bij de albums dat ik nog niet luisterde, was het vrij snel duidelijk welke kant het opging. Anyways, in short, twee uitschieters voor mij.

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 19 (+1)

Shaggy - Hot Shot: 16 

Lana Del Rey - Born To Die: 44 (+5) 

The National - Boxer: 30 (+2)

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 25 (+3)

Sluit niet uit dat ik eventueel Trench boven Boxer zou zetten, maar daarvoor zou ik beide albums moeten opnieuw luisteren, en wellicht meer dan één keer. Dan hebben we het echt over details, ook al omdat ik zelden The National opleg, idem voor Lamar eigenlijk dat ik ook meer moet beluisteren. Lana Del Rey wint het simpelweg daarop alleen al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Laki:

Oké, maar hoeveel albums zijn dat dan. Ik luister ook veel verschillende albums, maar van deze twee groepen heb ik van groep 1 twee, indirect drie (door Interstellar) beluisterd en van groep 2 wederom drie beluisterd. En ik neem dan dan nog aan dat dat nog relatief veel is met wat nog komen moet. Wel pretty sure dat U2, Van Buuren, Avicii allemaal mijn ding niet zijn.

Maar het is niet dat ik amper albums heb beluisterd in totaal. Op RYM heb ik 681 ratings
https://rateyourmusic.com/~Lakigigar

Om je vraag te beantwoorden kende ik er hiervan drie nog niet, maar daarvan twee de artiest wel. Dan weet je natuurlijk wel al of je album richting je voorkeur kan komen. Dus daar was ik vrij snel uit. Meer dan 3000 ratings op RYM en alleen al bijna 200 albums geluisterd die in 2023 zijn uitgekomen. Ik geef je een follow.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Djordison:

Om je vraag te beantwoorden kende ik er hiervan drie nog niet, maar daarvan twee de artiest wel. Dan weet je natuurlijk wel al of je album richting je voorkeur kan komen. Dus daar was ik vrij snel uit. Meer dan 3000 ratings op RYM en alleen al bijna 200 albums geluisterd die in 2023 zijn uitgekomen. Ik geef je een follow.

Dank je wel, ik heb je ook een follow gegeven. Duidelijk te zien dat we wel een verschillende smaak hebben, enkele lage ratings van jou doen pijn. En dat zal andersom waarschijnlijk ook zo zijn.

Ik heb eens gekeken naar de albums dat we allebei minstens 8/10 gegeven hebben, en dat zijn er maar zeven:
Kate Bush - Hounds of Love (1985)
John Coltrane - Blue Train (1958)
Cannonball Adderley - Somethin' Else (1958)
Nas - Illmatic (1994)
Bob Marley & The Wailers - Exodus (1977)
The Avalanches - Since I Left You (2000)
Novos Baianos - Acabou Chorare (1972)

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Laki:

Dank je wel, ik heb je ook een follow gegeven. Duidelijk te zien dat we wel een verschillende smaak hebben, enkele lage ratings van jou doen pijn. En dat zal andersom waarschijnlijk ook zo zijn.

Ik heb eens gekeken naar de albums dat we allebei minstens 8/10 gegeven hebben, en dat zijn er maar zeven:
Kate Bush - Hounds of Love (1985)
John Coltrane - Blue Train (1958)
Cannonball Adderley - Somethin' Else (1958)
Nas - Illmatic (1994)
Bob Marley & The Wailers - Exodus (1977)
The Avalanches - Since I Left You (2000)
Novos Baianos - Acabou Chorare (1972)

Tevens wat dit soort verkiezingen ook interessant maakt natuurlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 47 (+3)

Hans Zimmer - Interstellar: 31 (+5)

The War on Drugs - Lost in a Dream: 34 

Avicii - Tim: 26 (+1) 

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 

U2 - Song of Surrender: 20 (+2)

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 24 (+5)

Lana Del Rey - Born To Die: 47 (+3) 

The National - Boxer: 32 (+2)

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 26 (+1)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 51 (+3)

Hans Zimmer - Interstellar: 31

The War on Drugs - Lost in a Dream: 39 (+5)

Avicii - Tim: 28 (+2)

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 7

U2 - Song of Surrender: 23 (+3)

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 29 (+5)

Lana Del Rey - Born To Die: 50 (+3)

The National - Boxer: 33 (+1)

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 28 (+2)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei bas huijsmans:

Groep 1:

Daft Punk - Discovery: 51 (+3)

Hans Zimmer - Interstellar: 31

The War on Drugs - Lost in a Dream: 39 (+5)

Avicii - Tim: 28 (+2)

Dropkick Murphy's - The Warrior Code: 7

U2 - Song of Surrender: 23 (+3)

Groep 2:

Twenty One Pilots - Trench: 29 (+5)

Lana Del Rey - Born To Die: 50 (+3)

The National - Boxer: 33 (+1)

Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly: 28 (+2)

Check je punten nog even een keer, want los van dat het vreemd is dat Hans Zimmer geen punten krijgt klopt er ook wiskundig gezien niet alles van. Daft Punk heeft er vier punten bijgekregen i.p.v. 3 en je geeft U2 ook drie punten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Urbeto:

Check je punten nog even een keer, want los van dat het vreemd is dat Hans Zimmer geen punten krijgt klopt er ook wiskundig gezien niet alles van. Daft Punk heeft er vier punten bijgekregen i.p.v. 3 en je geeft U2 ook drie punten. 

Ik loop sowieso de punten na wanneer ik de poule verwerk.

Dit hoop ik morgenvroeg te doen, ben vanavond terug van vakantie gekomen, dus prio ligt nu nog niet helemaal bij dit topic. Morgen zeker wel, dus hoop morgen volgende twee groepen ook te posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De eerste twee groepen zitten erop. Daar hebben we per groep twee albums gekregen die door gaan naar de volgende ronde. Na het tellen van alle stemmen zijn dit de uitslagen van de eerste twee groepen:

Groep 1:

1. Daft Punk - Discovery, 50 punten
  2. The War on Drugs - Lost in a Dream, 39 punten
  3. Hans Zimmer - Interstellar, 31 punten
  4. Avicii - Tim, 28 punten
  5. U2 - Songs of Surrender, 22 punten
  6. Dropkick Murphy's - The Warrior Code, 7 punten

Groep 2:

1. Lana Del Rey - Born to Die, 50 punten
  2. The National - Boxer, 33 punten
  3. Twenty One Pilots - Trench, 29 punten
  4. Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly, 28 punten
  5. Armin van Buuren - Image, 20 punten
  6. Shaggy - Hot Shot, 16 punten

Onderstreept staan de albums die door zijn naar de volgende ronde. Van de andere albums nemen we afscheid in de strijd om beste titel van de 21e eeuw.

Gaan we gelijk door met groepen 3 en 4, die hier onder staan. Opzet blijft het zetten, het aantal punten wat je mag verdelen ook.

Groep 3:

Ed Sheeran - X

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine

Luke Combs - Getting Old

Sigur Ros - Valtari

Spoiler

Een album wat ik eigenlijk van ze wou is net geen 21e eeuw. Deze is ook echt fenomenaal mooi en komt uit 2012 oa Eg anda en Ekki mukk vind ik echt super mooi

Gorillaz - Demon Days

Ferry Corsten - L.E.F.

Groep 4:

Jungle - For Ever

Linkin Park - Meteora

Deftones - White Pony

Ben Howard - Every Kingdom

Spoiler

The Wolves, Only Love, Old Pine, Gracious en vele andere mooie nummers

Eminem - The Eminem Show

Artcic Monkeys - AM

Spoiler

Ik weet vrij zeker dat ik veel mensen voor ben met deze nominatie. Er zijn weinig albums met zoveel nummers die ik simpelweg permanent kan blijven luisteren. De teksten zijn goed en het album wordt nergens eentonig. Prachtplaat. Eén van mijn favoriete teksten komt uit Do I Wanna Know?

"Baby, we both know. That the nights were mainly made for saying things that you can't say tomorrow day..."

Persoonlijke favorieten van het album: I Wanna Be YoursR U Mine?Do I Wanna Know?

Deadline 27 oktober, 13.00 uur.

@Laki @007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Chiemel @chrisje1993 @Djordison @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @KayDeManaager @Keko  @Lakigigar@Platina32 @Roprop @Tim'  @Titan @Urbeto @Vreven @xanderoo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik trap deze ronde af:

Groep 3:

Ed Sheeran - X 2 (+2)

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine

Luke Combs - Getting Old 1 (+1)

Sigur Ros - Valtari

Gorillaz - Demon Days  3 (+3)

Ferry Corsten - L.E.F. 5 (+5)

Tja, mijn nummer 1 is mijn eigen inzending. Is dit het beste album? Waarschijnlijk niet, maar dit is een album wat ik veel heb gedraaid en toch veel voor mij heeft betekend. Gorillaz is prima en daarna is het gewoon weer verdelen. Sheeran en Combs zijn de gelukkigen. 

Groep 4:

Jungle - For Ever

Linkin Park - Meteora 5 (+5)

Deftones - White Pony 2 (+2)

Ben Howard - Every Kingdom

Eminem - The Eminem Show 3 (+3)

Artcic Monkeys - AM 1 (+1)

De nummers 1 en 2 zouden bij mij ook andersom kunnen zijn. Als er twee keer vijf punten uitgedeeld konden worden dan waren het deze twee wel. Beide zeer sterke albums, voor mijn gevoel en heb beide cd's ook. Sowieso vind ik de, voor mij onbekende, andere albums ook wel prima. Ook hier had de score ook andersom kunnen zijn, maar ik moet een keuze maken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 3:

Ed Sheeran - X 7 (+5)

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 2 (+2)

Luke Combs - Getting Old 4 (+3)

Sigur Ros - Valtari

Gorillaz - Demon Days  4 (+1)

Ferry Corsten - L.E.F. 

Groep 4:

Jungle - For Ever

Linkin Park - Meteora 10 (+5)

Deftones - White Pony 

Ben Howard - Every Kingdom 2 (+2)

Eminem - The Eminem Show 6 (+3)

Artcic Monkeys - AM 2 (+1)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 3:

Ed Sheeran - X 8 (+1) 

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 4 (+2) 

Luke Combs - Getting Old 4 

Sigur Ros - Valtari 5 (+5)

Gorillaz - Demon Days  7 (+3) 

Ferry Corsten - L.E.F. 

Groep 4:

Jungle - For Ever

Linkin Park - Meteora 10 

Deftones - White Pony 4 (+2) 

Ben Howard - Every Kingdom 3 (+1)

Eminem - The Eminem Show 9 (+3) 

Artcic Monkeys - AM 7 (+5)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Groep 3:

Ed Sheeran - X 9(+1)

De Jeugd van Tegenwoordig - De Machine 6(+2)

Luke Combs - Getting Old 4 

Sigur Ros - Valtari 10 (+5)

Gorillaz - Demon Days  10(+3)

Ferry Corsten - L.E.F. 

Groep 4:

Jungle - For Ever 1(+1)

Linkin Park - Meteora 12(+2)

Deftones - White Pony 

Ben Howard - Every Kingdom 8(+5)

Eminem - The Eminem Show 12(+3)

Artcic Monkeys - AM 7 

Link naar opmerking