Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvision Song Contest #41

Djurovski

Aanbevolen berichten

RatUC7K.png

Ten eerste wil ik @Tim' feliciteren met zijn 4e overwinning op rij. Een zeer knap resultaat. Al doet hij dat een beetje zo als hij ook op het forum is. Vrijwel anoniem net zoals zijn ingezonden nummers. Net als zijn clubliefde ( Werder Bremen ) Maar het werkt op het forum. Je kunt er niet boos op worden, je kunt het qua muziek niet verschrikkelijk vinden en waarom zou je een hekel aan Werder moeten hebben? Waarom je er fan van zou zijn snap ik ook niet maar goed dat is een tweede. Persoonlijk vind ik dit nummer zijn beste tot nu toe dus als hij dit volhoud dus heeft hij bij zijn 10e overwinning op rij eindelijk een echt goed nummer ingezonden. Wat ook duidelijk is dat @007mark laatste gaat worden deze editie. Hopelijk is zijn inzending een voorteken voor zijn politieke voorkeur en dat die partijen net zo slecht gaan scoren als deze inzending de komende verkiezingen. Ik zal er hard voor duimen iig. Terecht is zijn laatste plaats wel. Hoewel we dat bij de 1e plaats van Tim onder discussie kunnen stellen. 

Met nog 1 land te gaan wil ik toch even mijn licht laten schijnen over deze editie. Over de 1e en laatste plaats ben ik dus al duidelijk geweest. Als we dan kijken naar de nummers die nog in aanmerking komen voor het podium doet debutant @bas huijsmans het prima met zijn inzending. Zeker in het 1e deel scoorde hij hoog en leek hij mee te doen voor de titel. Momenteel wat afgezakt maar voor mij was dit echt 1 van de betere nummers ( en dan heeft die band nog zo veel betere nummers... ) Dat het nummer van @Chimpa het goed doet verbaasd mij niet maar vind het zelf wel zwaar overschat. Maar goed smaken verschillen. Wel blij dat het nummer van @Bolderbast het goed doet. Hoewel dat ik dan niet begrijp dat juist nummers van @bas2204 en @chrisje1993 weer slecht scoren. Is toch vrijwel hetzelfde. Vreemde mannen die van MU.

Dat de nummers van @Bogatyr en @Platina32 het goed doen verbaast mij niet. Vrij unieke nummers die het of goed doen of totaal niet. Voor beide heren pakt het prima uit. Dat een @nasje92 @Vreven en @Urbeto onderkant linker rijtje bovenkant rechterrijtje spelen onwaarschijnlijk. Wat een bagger hoewel ze zelf waarschijnlijk zeer tevreden zijn. Allen behalve degradatie plaatsen is te veel voor dit. @Fabian. dacht een Timmetje te doen een een simpel liedje met wat vrouwelijk schoon te pluggen. Succes incoming behalve op MU.... Onbegrijpelijk hoe de hersenen van sommige users hier werken. Dat ook Polen zo slecht scoort past daar prima in. Had de overwinningsspeech al klaar staan maar helaas. KURWA.

Goed morgen komt dan het laatste land die waarschijnlijk ook op meer had gerekend, Net als ik gezien sommige inzendingen maar goed het is wat het is. 

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mxnV0gS.png

Plannen voor vanavond zijn een week doorgeschoven. Maar goed betekend dus wel dat de update er alsnog vandaag aankomt. Elk nadeel hebt zo zijn voordeel. Zei een kelderklasse speler ooit eens. Goed als laatste mag scout Satyr zijn inzending laten opdraven. De drie juryleden veren alvast op want Satyr is toch die meneer van Zware Metalen? En kelderklasse darter van beroep. Juist over die Satyr hebben wij het. Voor Oostenrijk mag de band Summoning opdraven. Deze Symphonic Black Metal band is opgericht in 1993 door door Silenius ( Michael Gregor ) , Protector ( Richard Lederer ) en Trifixion ( Alexander Trondl ) Ze leerden elkaar kunnen in een Pub en vandaar uit werd de band opgericht. Protector was van te voren drummer in de thrash metal band Marligom. Silenius zat in de band Cromm en Trifixion in Pervertum. Via via kwam Silenius in contact met T.T en kregen ze interview in het locale fanmagazine TAUB. Echter werd doordat er demo's waren met Cromm en de zanger daarvan er besloten om een nieuwe band op richten bij Napalm. Maar doordat er nu wel contacten was gelegd kreeg ook Summoning de kans om hun debuut album uit te brengen bij Napalm. Na het debuutalbum "Lugburz" werd Trifixion de band uitgezet omdat hij alleen maar aan geld dacht. Ze besloten geen nieuwe drummer te zoeken maar deze worden daarna gedaan door een drumcomputer. Nadat het eerste album nog veel weghad van de band Abigor werd het tweede album Minas Morgul de kroon op hun werk. Het gehele album is geïnspireerd door de werken van J.R.R Tolkien die schrijver/ster van kelderklasse boeken als in de ban van de ring. Na het uitkomen van het 3e album in 1996 werd er een pauze ingelast tot 99. Toen kwam namelijk het album Stronghold uit en van dat album komt straks het nummer Where Hope and Daylight Die ten gehore. Dat nummer is trouwens ingezongen door gastzangeres Tania. Hierna volgden nog 5 albums met de laatste in 2018. De band doet niet aan live optredens aangezien dat niet bij hun muziek zou passen. Je hoort er thuis heerlijk bij weg te dromen.

Het nummer Where Hope and Daylight Die had ook zomaar een zoetzappig liefdespop liedje kunnen zijn als je tekst erbij neemt. Ik zie je ver weg , beantwoord mijn oproep. Kan je mijn stem horen, Ik hoor je. Want we zijn weg en voor altijd verloren. Maar hier zingt de raaf , Maar toch sta ik en denk aan dagen dat het gras groen was. En mijn hart nog zo jong was. Maar goed juist door de mooie stem en het "klassieke muziek" gedeelte heeft het absoluut wat. Wat heet ik gaf het gewoon de volle mep want ik vind dit wel erg leuk. Kan dat "klassieke" altijd wel waarderen in metal en ja nu gaat Satyr heel hard vloeken gok ik.  ( Happy ) Hardcore / style.  Het nummer slaat hier niet echt aan want er staan maar vier landen onder Oostenrijk. En aangezien Satyr de laatste is kan hij ook alleen nog maar dalen in plaats van stijgen.

Vinnie Paul ( Pantera ) Het festival begon met een topnummer en eindigt ook met een klapper. Heeeeeerlijk dit. Oogjes dicht en wetend dat er veel is gebaseerd op Tolkien dommel je weg in een heerlijke @Fantasy droom. Een heerlijke afsluiter 9,5

Ronnie James Dio ( Black Sabbath o.a ) Ja ja ja ja ja. Meer van dit graag. Oh is alweer het laatste nummer. Ach ja mooie afsluiter. Had ik al gezegd dat ik fan ben? Nou bij deze dan 10

Lemmy Kilmister ( Motörhead ) Ik vind het nog net iets te braaf als ik eerlijk ben. Maar vermoedelijk in dit genre is het erg goed. Maar goed hoorde via de host vandaag muziek van Darkthrone  dan is dit toch wel beter te harden hoor. Oh zijn jullie nu benieuwd? Normaal gesproken mag de winnaar toch nog een keer opkomen? Jullie willen Darkthrone? Oke zoals jullie willen dan. Jullie feestje. Ik geef Oostenrijk trouwens een 8

De punten van Oostenrijk

Goed dat was hem dan voor deze editie. Mocht ik iemand beledigt hebben Sorry but not Sorry. Hoop dat jullie het hebben kunnen waarderen. Ik vond het leuk om het eens te doen maar geef het stokje nu door aan Bogatyr. En aangezien Ivago zo goed gaat om dit soort muziek nog een laatste nummer om het af te sluiten. 1 van de beste in het genre

@007mark @aron24 @bas2204 @bas huijsmans @Bogatyr @Bolderbast @Chiemel @Chimpa@chrisje1993 @Djurovski @Erwin. @Fabian. @Grote Ree @ivago @Keko @Laki @nasje92 @Platina32 @Roprop @Satyr @Tim' @timpy00 @Urbeto @Vreven 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet iedereen weet een goede Duitse plaat te waarderen, dat is wel evident na deze tamelijk desastreuze editie. Risicootje genomen en duidelijk niet beloond. 

Dank voor de organisatie @Djurovskien wederom gefeliciteerd @Tim', kies je hierna een keer een moeilijker land uit?;) Hoe dan ook een knappe prestatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites