Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

UEFA Conference League

Bogatyr

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 373
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

13 uur geleden zei himan:

FK dnipro is ook debutant, maar die zijn een voortzetting van Dnipro Dnpropetrovsk. Die club die de finale van de Europa League nog eens heeft gehaald.

Kleine nuance: FK Dnipro bestaat niet meer (het oude Dnipro Dnipropetrovsk). SK Dnipro-1 is opgericht door een oud-voorzitter van FK Dnipro en hebben alleen de jeugdopleiding overgenomen. Verder is het wel een nieuwe club.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Lazy:

Volgens mij wel. Maar ook daarvoor geldt dat ze geen Europees ticket verdienen als ze die zouden winnen.

Alle clubs uit Liechtenstein spelen een eigen bekertoernooi. Ze komen niet uit in de Zwitserse beker. Enkel de winnaar van de Aktiv Cup (de beker van Liechtenstein) zal namens het land uitkomen in de voorrondes van de Conference League. 

Leuk dat Vaduz tegen AZ mag spelen. Kan ik ze die twee wedstrijden ook iets makkelijker kunnen volgen 🙂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Djurovski:

Ook uitgeschakeld worden? 

Beetje makkelijk dit natuurlijk he. Geen idee of je de wedstrijd hebt gezien, maar het voetbal van Twente zag er echt een stuk beter uit dan dat van PSV. Waar je bij PSV geen enkel moment het gevoel had dat ze goed genoeg waren om door te gaan, was dat bij Twente wel anders. 

Maar goed, ik zal wel weer makkelijk happen nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 uur geleden zei Grote Ree:

Beetje makkelijk dit natuurlijk he. Geen idee of je de wedstrijd hebt gezien, maar het voetbal van Twente zag er echt een stuk beter uit dan dat van PSV. Waar je bij PSV geen enkel moment het gevoel had dat ze goed genoeg waren om door te gaan, was dat bij Twente wel anders. 

Maar goed, ik zal wel weer makkelijk happen nu.

Nee kijk niet voor mn plezier naar Twente. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Steels:

Idd, alibi-verdediger.

Diawara valt mij dan weer enorm mee, staat vaak goed en neemt de juiste beslissingen, iets wat andere vaak niet doen..

Inderdaad. Ik denk gerichte positie aankopen/aanwinsten, dat ze dan al wat verder staan. Maar bijvoorbeeld een Esposito is ook een geen goeie aanwinst tot nu toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zag al beterschap op het veld bij Anderlecht. Yari speelde een hele goede wedstrijd, Silva heeft ook heel hard gewerkt en zich nuttig bewezen, maar achterin missen we duidelijk veel vertrouwen. Met name Wesley Hoedt en Murillo, al is die laatste wat mij betreft niet voldoende capabel voor zijn verdedigende taken. Het zat ook wel wat tegen met de zwakke scheidsrechter (de Conference League is duidelijk niet de plaats waar ze de toprefs stallen), maar goed da’s een mes dat aan twee kanten snijdt.

Maar ik heb me vandaag voornamelijk geërgerd aan die kutsupporters van ons. En dan doel ik vooral op de ‘harde kern’ die om een of andere reden schijnen te denken dat zij en niet de spelers in het middelpunt van de belangstelling moeten staan. Eerst met die overbodige en heel erg zielige tifo’s - kan je net zo goed een wc-rol nemen en daar je tekst op schrijven. Nadien begonnen ze bij het eerste balcontact meteen weer eigen spelers uit te fluiten. Gek word ik daarvan. Hoe wil je dan in godsnaam dat je ploeg zich gesteund voelt? Dit soort supporters zijn successupporters in de letterlijke zin van het woord. Enkel wanneer het goed gaat geven ze ‘support’, enkel dan steunen ze de ploeg. Verder moeten ze maar bestand zijn tegen die fluitconcerten. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Miz over het tweede deel kan ik het alleen maar eens met je zijn.

Over het eerste deel ben ik het echter niet helemaal met je eens.

Silva werkt inderdaad enorm hard en Yari lijkt met 2 doelpunten in evenveel wedstrijden terug naar een beter vormpeil te groeien.

Maar de manier waarop we de 2 doelpunten slikken kan je toch onmogelijk toeschrijven aan een gebrek aan zelfvertrouwen? Bij de eerste goal blijven zowel Murillo als Rafa op 2 meter staan van de speler die de voorzet trapt. Dat de aanvaller nadien het kopduel wint kan gebeuren, maar die voorzet mag nooit zo makkelijk getrap worden.

En dat tweede doelpunt komt er andermaal op een stilstaande fase..  (waarbij zowel Vertonghen als de coach aangeven dat ze duidelijk wisten dat FCSB de corners op die manier trapt). Dat heeft niks te maken met zelfvertrouwen, maar met het niet uitvoeren van de taken.

Voor Murillo moet er echt wel een vervanger komen vrees ik. In zijn eerste seizoen speelde hij absoluut top en vond ik hem een heerlijke speler; maar sindsdien is hij de wisselvalligheid en nonchalance zelve. Hij doet soms schitterende dingen, om daarna de meest knullige fouten te maken (zowel technisch als verdedigend).

In the end moet Anderlecht altijd winnen van een tegenstander van het niveau van FCSB.

We hebben het nog volledig in eigen hand, maar dat Silkeborg 2x met 5-0 wint van die Roemenen zegt tegelijk ook wel iets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites