MetalMichael Geplaatst 20 juli 2022 Share Geplaatst 20 juli 2022 Spaanse bank helemaal over de zeik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 20 juli 2022 Share Geplaatst 20 juli 2022 Beetje jammer dit, dan moet Miedema het maar in de finale doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 juli 2022 Auteur Share Geplaatst 21 juli 2022 Het is Wiegman gegund! Blij dat Engeland door is om die reden. Spanje heeft het wel heel erg goed gedaan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 16 uur geleden zei Bogatyr: It's not coming home It's coming home. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 1 minuut geleden zei delichris: It's coming home. Tegen wie moeten ze volgende ronde? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 3 minuten geleden zei Bogatyr: Tegen wie moeten ze volgende ronde? België of Zweden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 Zojuist zei delichris: België of Zweden Ze hebben geluk met de loting dan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 juli 2022 Auteur Share Geplaatst 21 juli 2022 6 uur geleden zei Bogatyr: Ze hebben geluk met de loting dan Geluk? Is toch in principe gewoon de beste ploeg nog in het toernooi? Met vlak daarachter de Duitsers en de Fransen. Zweden zie ik als outsider. Duitsland toch een beetje tegen de verhouding in op 1-0 nu. Wel knap uitgespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 1 minuut geleden zei Michaelinho*: Geluk? Is toch in principe gewoon de beste ploeg nog in het toernooi? Met vlak daarachter de Duitsers en de Fransen. Zweden zie ik als outsider. Duitsland toch een beetje tegen de verhouding in op 1-0 nu. Wel knap uitgespeeld. Geen idee. Ik dacht dat Frankrijk topfavoriet was? Had ik toch eens ergens gelezen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Michaelinho* Geplaatst 21 juli 2022 Auteur Share Geplaatst 21 juli 2022 1 minuut geleden zei Bogatyr: Geen idee. Ik dacht dat Frankrijk topfavoriet was? Had ik toch eens ergens gelezen. Zou kunnen hoor. Maar op basis van wat ik gezien heb is Engeland huizenhoog favoriet. Frankrijk 1 goede pot, de rest was vrij matig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 Dit is de wereldranglijst. Ik heb niet alle matchen bekeken dus kan ook niets zeggen over de teams die er nog inzitten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
himan Geplaatst 21 juli 2022 Share Geplaatst 21 juli 2022 Engeland is de topfavoriet volgens mij? Volgens mij stond Zweden zelfs op 2 qua favorieten. Haalden ook de halve finale op het WK en de finale op de olympische spelen dacht ik. Dus dat zijn geen koekenbaksters en een toernooiploeg. Dat geldt ook wel voor Nederland. Frankrijk vliegt er altijd uit in de kwartfinales, gaat deze keer natuurlijk ook gebeuren. Nee even serieus, Frankrijk en Engeland hebben de beste spelers vooral in de breedte. Landen als Nederland en Zweden moeten het met een paar goede toppers doen, maar hebben dus de afgelopen toernooien zeer goed gespeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Op 9-7-2022 om 08:37 zei Bolderbast: Volledig eens. Ook vrijwel elk topic wordt gekaapt door de onnozele meningen. Het haalt voor mij de lol gewoon weg. Terwijl ik best zin heb om over dit WK te hebben, maar geen zin heb in "dE amaTeUrClub wInt nOg vAn zE", "zWeeDse moKkels ziJn leKkeR" en "mArTiN BoSma is een held" of om weer eens te horen dat Barry Badpak op zijn 43e zijn debuut in een bananenelftal heeft gemaakt. Klopt, dit is nu al vrij lang het verhaal hier en men doet er geen reet aan. Zij die wél kunnen/willen en hen op een dag eens een veeg uit de pan geven krijgen nog eerder een sanctie dan zij zelf. Maar zolang niemand buiten mij zich daar druk over maakt gaat er helemaal niks veranderen. Dan over vrouwenvoetbal: er is wel degelijk een verschil met andere sporten en die gaat verder dan alleen wat extra professionalisering of het wat ontwikkeltijd gunnen. Bij veel andere sporten - ik noem als voorbeeld hardlopen, wielrennen en zwemmen - kan je nauwelijks zien dat het niveau bij de vrouwentak lager ligt. Als een vrouw de 100m sprint loopt, een tijdrit fietst, de 200m rugslag zwemt.. Pas bij het kijken naar de tijden en de statistieken (gemiddelde snelheid bijv.) zie je dat de mannen het allemaal eigenlijk toch wel een stuk sneller doen. Maar niemand die ooit klaagt dat Annemiek van Vleuten bij de Tour de France voor mannen hoogstwaarschijnlijk na een paar ritten als allerlaatste te eindigen al naar huis zou moeten omdat ze op een dag de tijdslimiet gewoon niet meer haalt. En dat mannen dan 'beter' presteren is bij deze sporten dan vooral een kwestie van fysieke inhoud: spiersterkte, kracht, explosiviteit, et cetera. Het verschil met voetbal is dat het veel makkelijker is om het niveauverschil te zien. Het is immers niet gewoon een fysieke prestatie - zo snel mogelijk lopen, fietsen of zwemmen - maar echt een teamsport en een schouwspel waarbij heel goed te zien valt of een team een hoog niveau haalt of niet. Een aanname, een pass, een actie, een schot, samenspel obv combinaties en het innemen van posities.. En hier komt het verschil ook niet alleen door fysieke kwesties als kracht en explosiviteit, maar motoriek speelt ook een grote rol. Het ziet er bij vrouwen vaker wat houterig uit. Als geheel al snel een stuk minder vloeiend. Ik snap enerzijds best goed dat mensen niet graag naar vrouwenvoetbal kijken. Want als jij als referentie meeneemt hoe het er uitziet bij Liverpool - Manchester City (of zelfs al Almere City - Telstar), ja, dan krijg je ineens iets heel anders te zien. En inderdaad: je gaat vrijwillig ook niet kijken naar een amateurwedstrijd op meer vergelijkbaar niveau. Maar je kan niet zeggen dat vrouwenvoetbal daarom minder bestaansrecht heeft dan andere vrouwensporten. Dan ben je gewoon onwetend over de verschillen tussen man en vrouw. En over dat andere vrouwensporten eigenlijk ook gewoon vrijwel altijd van minder niveau zijn dan de mannentak. Je kan maar op twee manieren naar vrouwenvoetbal kijken en er enigszins van genieten: - Je bent leek of kijkt niet naar mannenvoetbal op hoog niveau en neemt aan dat wat je te zien krijgt de norm is - Je doet je best om vrouwenvoetbal als een sport op zich te zien en laat je referentiekader gebaseerd op mannenvoetbal even los Als dat laatste je als voetbalfan niet goed lukt: prima, dan kijk je niet, ik heb daar zelf ook moeite mee terwijl ik hartstikke progressief ben verder. Maar het in twijfel trekken van het bestaansrecht en (nog erger) overgaan op seksistisch gebral is echt nergens voor nodig en louter kortzichtig. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Die aanvoerder van de fransen had net zo goed de dochter van karembeu kunnen zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Het kwaliteitsverschil vandaag is wel groot zeg. Van Domselaar redt de meubelen hoogstpersoonlijk. Vooral het middenveld was onwijs matig, zeker de eerste helft. Veel te weinig beweging waardoor niemand aanspeelbaar was. En bij Spitse lijkt er wel een straf op te staan zodra ze de bal vooruit speelt. Te laag tempo ook waardoor Frankrijk makkelijk kan verdedigen. Ook wel gierig dat Frankrijk elke keer weer Renard zoekt bij dode spelmomenten. Lijkt wel een FM-exploit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Ik kijk eens een paar minuten. De halve verlenging gaat op aan een VAR check?! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Keepertje heeft veel gepakt. Miedema kan totaal niet meevoetballen. Leuk dat ze topscorer is maar dat was vast tegen de blinden. Wat een matigheid is dit Oranje. Die zijn in de afgelopen jaren niet veel beter geworden. Pingel was trouwens gewoon een 100%tje. Nee het is niks en het zal denk ik ook nooit wat worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MisterX Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Vrouwenvoetbal is toch ook teleurstellend qua niveau in het algemeen? Is er een Nederlandse club (vrouwen) die het niet aflegt tegen een amateurteam (heren)? Wat mij betreft mogen ze hier gewoon verliezen. Ik word daar niet warm of koud van. Ik krijg er gelukkig sowieso maar weinig van mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Zucht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 1 minuut geleden zei MisterX: Vrouwenvoetbal is toch ook teleurstellend qua niveau in het algemeen? Is er een Nederlandse club (vrouwen) die het niet aflegt tegen een amateurteam (heren)? Wat mij betreft mogen ze hier gewoon verliezen. Ik word daar niet warm of koud van. Ik krijg er gelukkig sowieso maar weinig van mee. Nou ja als je sommige andere landen ziet spelen, dan zit daar al meer in dan bij dit team. En je 2e vraag. Ja dat denk ik wel en ik denk flink ook. Fysiek ook logisch dat ze het afleggen maar het is zo’n verschil met andere vrouwensporten. Ik heb geen moeite om een vrouwen hockeypot te kijken op de OS oid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Verdiend verloren. Het is dat de keepster een topdag had, anders was het 6-0 geworden. Helaas hebben de 'top' spelers zich niet kunnen laten zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kelvin Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Ook mooi in de nabespreking dat je als analist de overtreding bij de penalty ongelukkig noemt. Lekker oordelen met fluwelen handschoentjes. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 28 minuten geleden zei Vitesse88: Keepertje heeft veel gepakt. Miedema kan totaal niet meevoetballen. Leuk dat ze topscorer is maar dat was vast tegen de blinden. Wat een matigheid is dit Oranje. Die zijn in de afgelopen jaren niet veel beter geworden. Pingel was trouwens gewoon een 100%tje. Nee het is niks en het zal denk ik ook nooit wat worden. Over Miedema; absoluut waar. Valt me al jaren op dat die echt niets toevoegt behalve doelpunten. Dat tweede vind ik een wat vreemde constatering over de regerend Europees kampioen en vice-wereldkampioen, maar het zal wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 2 minuten geleden zei LiverpoolFC: Verdiend verloren. Het is dat de keepster een topdag had, anders was het 6-0 geworden. Helaas hebben de 'top' spelers zich niet kunnen laten zien. Ik vond je uitspraak eerst overdreven maar toen zat ik te denken: met Sari op doel was het waarschijnlijk nog 6-0 geworden ook. Groenen, Van De Donk en Miedema erg matig. Stuk voor stuk tandeloze tijgers. Spitse had ik al benoemd maar daar had ik al geen hoge pet van op. Positieve noten waren wat mij betreft voetballend gezien Roord en Brugts. Roord was erg bedrijvig en wist goed open te draaien en Brugts speelt lekker onbevangen en direct. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MarF_RJC Geplaatst 23 juli 2022 Share Geplaatst 23 juli 2022 Zojuist zei Grote Ree: Ik vond je uitspraak eerst overdreven maar toen zat ik te denken: met Sari op doel was het waarschijnlijk nog 6-0 geworden ook. Groenen, Van De Donk en Miedema erg matig. Stuk voor stuk tandeloze tijgers. Spitse had ik al benoemd maar daar had ik al geen hoge pet van op. Positieve noten waren wat mij betreft voetballend gezien Roord en Brugts. Roord was erg bedrijvig en wist goed open te draaien en Brugts speelt lekker onbevangen en direct. Sari is verleden tijd. Deze keepster keepte een goed toernooi... 'Topspelers' miedema,martens,spitse hele toernooi niet gezien... Tijsld voor een andere lichting misschien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten