Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Ballon d'Or

Socrates

Aanbevolen berichten

Jamal Musiala had wat mij betreft de jeugdbokaal moeten winnen. Verder niks op af te dingen. KdB ook eindelijk de waardering die hij verdient. 

Wel vreemd dat City team van het jaar is. Madrid won de competitie plus de CL. Liverpool speelde alle finales en won er twee. City alleen de competitie. Toch is Real derde geëindigd..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei Acquafresca:

Jamal Musiala had wat mij betreft de jeugdbokaal moeten winnen. Verder niks op af te dingen. KdB ook eindelijk de waardering die hij verdient. 

Wel vreemd dat City team van het jaar is. Madrid won de competitie plus de CL. Liverpool speelde alle finales en won er twee. City alleen de competitie. Toch is Real derde geëindigd..

Voor mij mocht Bellingham ook wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 minuten geleden zei Acquafresca:

Ik vind het al vreemd dat er een team van het jaar verkozen wordt. En als je dat toch doet zou ik daar gaan voor een verrassing, niet een team dat de prijzen pakt (een Villarreal bijvoorbeeld). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tim':

Benieuwd of de individuele stemmen weer naar buiten worden gebracht. Daar staan vaak wel pareltjes van lijsten tussen.

Je bent in de war met de FIFA Awards, bij de Gouden Bal stemmen enkel journalisten.

Daar zitten nog steeds wonderbaarlijke keuzes tussen ;c (als je daarop doelt). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Sophomore:

Je bent in de war met de FIFA Awards, bij de Gouden Bal stemmen enkel journalisten.

Daar zitten nog steeds wonderbaarlijke keuzes tussen ;c (als je daarop doelt). 

Ja daar doel ik op. Fantastisch hoe soms iemand stemt op alleen maar mensen die niet eens in de top tien komen haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Acquafresca:

Was op basis van het aantal spelers in de top zoveel van de individuele prijs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies; een soort invuloefening. Hadden we al bij elkaar kunnen optellen ten tijden van de nominaties.

Denk dat het belangrijk is om niet uit het oog te verliezen dat het een tijdschriftje is (ok, dat is wel heel denigrerend :D) die wat bevriende journalisten vraagt een lijstje in te leveren van goede voetballers. Geen grote wereldwijde enquête of een op data gebaseerd wetenschappelijk onderzoek. Neen een soort buurtclub verkiezing van schoolkrant niveau, waar toevallig heel veel mensen heel erg veel waarde aan hechten (geen idee waarom, maar ok).

Edit: Nee niet bij de nominaties al, gaat om het aantal in de top twintig en die was gisteren pas bekend (toch?).

bewerkt door Sophomore
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Bogatyr:

Wie wint de Ballon Do'r straks?

De kanshebbers:

Kevin De Bruyne, Bernardo Silva, Erling Haaland, Julian Alvarez, Rodri, Vini Junior, Lionel Messi, Luka Modric, Victor Osimhen, Kylian Mbappé.

Mbappe, Bellingham of Haaland. 

Edit: Deze prijs is officieel failliet.

bewerkt door Mansveld
Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Mansveld:

Mbappe, Bellingham of Haaland. 

Edit: Deze prijs is officieel failliet.

Jij doet ook echt je best om overal een tegendraadse mening te hebben hé?:-D

Er waren dit jaar twee legitieme kanshebbers: Messi en Haaland. Prima dat Messi hem voor de laatste keer wint. Het WK winnen ondanks die immense druk gedurende z'n hele loopbaan bij Argentinië is gewoon razend knap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij is zowel qua cijfers als prijzen regelmatig overtroffen door andere spelers, net als dit jaar. Maar whatever, volgens mij nemen vrij weinig mensen deze prijs serieus. Zoals Cruyff het ooit zei; vrienden stemmen op vrienden.

Martinez beste keeper, maar Bonou hoger in de ranglijst. Dit soort taferelen dus. :-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei La Pulga:

Denk dat Messi hem ook gewoon wint vanwege het gunnen van ze laatste keer inderdaad. Die bal mag ook voortaan gewoon naar hem worden vernoemd, die had hem in ze Barcelona tijd elk jaar moet hebben als je puur kijkt naar de beste voetballer zonder teamprestaties.

Maar dat is toch geen reden? De prijs is geen gunfactor, maar blijkbaar wel. Gaat dit trouwens over de prestaties in 2022 of het seizoen 22/23?

Messi heeft een WK gewonnen, wat iedereen van te voren zag aankomen, maar op clubgebied verdient Haaland deze prijs zoveel meer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

44 minuten geleden zei Vitesse88:

Maar dat is toch geen reden? De prijs is geen gunfactor, maar blijkbaar wel. Gaat dit trouwens over de prestaties in 2022 of het seizoen 22/23?

Messi heeft een WK gewonnen, wat iedereen van te voren zag aankomen, maar op clubgebied verdient Haaland deze prijs zoveel meer. 

Wat wel een reden is is de volgende optelsom: 

Ligue 1: 32 wedstrijden, 16 goals en 16 assists.

Champions League: 7 wedstrijden, 4 goals en 4 assists.

WK in Qatar: 7 wedstrijden, 7 goals en 3 assists. 

Prijzen: Franse Supercup, Franse landskampioenschap en het Wereldkampioenschap met Argentinië. 

Ik begrijp echt wel dat Haaland er net zo goed recht op had gehad - zijn cijfers zijn echt krankzinnig en hij won natuurlijk ook diverse erg grote prijzen - maar ik vind het een beetje onzinnig om te doen alsof Messi deze prijs enkel en alleen krijgt vanwege de gunfactor of zelfs doorgestoken kaart. Daarvoor was zijn seizoen vorig jaar echt veel te goed. Oja, bij de verkiezing is gekeken naar de prestaties tussen 1 augustus 2022 en 31 juli 2023.

Link naar opmerking
Deel via andere websites