Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Wie is de Mol? 2024

Kelvin

Aanbevolen berichten

4 uur geleden zei Hwb:

Waarom is hij oa het minst verdacht? Omdat niemand weet dat hij de finalevragen heeft bekeken. Een typische molactie.

En met die zipline is inderdaad ook wel op een andere manier te verklaren. maar op welke manier testte hij dan nu zijn mol? Het idee zou dan zijn dat ze zich daartegen zou verzetten, omdat ze in ronde 2 niet haar geld uit de pot kon spelen. Dat deed ze niet, maar toch is ze nu juist daardoor verdacht. Dus Sor wilde zijn mol testen. Ze deed niet wat je van een mol zou verwachten, en dat maakt haar nu verdacht. Dat is in de kern toch een vreemde gedachtegang. Of mis ik daar iets?

Maar zoals gezegd, ik weet het niet. Mijn punten in de app heb ik ingezet op Sor, omdat ik hem het meest verdacht vindt. In de zipline-opdracht, met de -3000, bij de markt-opdracht zat hij bij de fietsers (al was hij daar niet het meest verdacht bezig), bij stad en land ging hij alleen zonder kaart op zoek naar een tafeltje en kwam daar enorm laat aan, hij bekeek de finalevragen en voorkwam daarmee geld in de pot (plus vergrootte de kans op een aanzienlijk geldbedrag eruit), deed bij die spelletjes in de bootjes heel veel spelletjes snel en ongecontroleerd, wilde de noten van Vader Jacob verkeerd hangen. Plus dat hij de vogelverschrikker had bij de pinata (molik) en tijdens de spelonderdelen steeds met bril in beeld kwam en bij de niet-spel onderdelen (gezellig samenzijn etc) zonder bril.

Helaas. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeejjj zat toch goed vandaag. Al was dat pas sinds een week, want dacht/hoopte hele tijd Kees. Was ook een soort hulpmol haha.

Was overigens erbij in Vondelpark

Gelukkig wel nadat alle stukjes al waren opgenomen, want er staan als een soort klapvee pas ik voor. Jip en Anna tho :classic_love:

Overigens erg sterke molacties. En bijna Dennis Weening die het even verneukt :-D

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha, Anna geeft toe dat ze op de markt vooral bezig was met ervoor zorgen dat de afvallers niet ontdekt werden en dat ze eigenlijk liever op de fiets zat. Geeft ze daar eigenlijk mee aan dat ze dus daar neer gezet was door de productie, zoals we al wel vermoedde? ;e

Bron: Interview met Telegraaf. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer dat Anna de mol was. Blijkt ook nog niet eens zo'n goede mol. De goede elementen komen meer door de programmamakers. Tieten waren inderdaad hoogtepunt in de finale. Werden verder toch weinig acties van Anna laten zien (waren er überhaupt meer?)

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

43 minuten geleden zei Chiemel:

Jammer dat Anna de mol was. Blijkt ook nog niet eens zo'n goede mol. De goede elementen komen meer door de programmamakers. Tieten waren inderdaad hoogtepunt in de finale. Werden verder toch weinig acties van Anna laten zien (waren er überhaupt meer?)

De ‘finale’ heeft sowieso veel voor mij afgedaan de laatste jaren. Zou bol moeten staan van de molacties en verborgen hints, maar in plaats daarvan is het tegenwoordig een gilfeestje voor tienermeisjes ;c

Na de ‘hints’ van gisteren in de uitzending ook redelijk teleurgesteld, zoals van tevoren al verwacht. Moet nog meer zien, maar kan me niet voorstellen dat daar betere acties in zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Aaron21:

Helaas. :D

Inderdaad. Je zat goed. Ik begrijp echter nog steeds helemaal niets van je overdreven stelligheid.

Ik heb (nog) niet naar de andere acties en hints gekeken, alleen de finale gezien. Heel logisch, gezien de aard van de acties, maar veel molacties zijn buiten beeld gebleven. Enige waarvan ik echt baal dat ik daar (veel) te weinig aandacht aan heb gegeven is de microfoon bij de Molympische Spelen. Klassieke molactie, heel stom dat ik daar zo makkelijk overheen ben gestapt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

25 minuten geleden zei Vitesse88:

Vanaf aflevering 1 op Anna, kenner  Wanneer start de Belgische versie?

IMG_3328.jpeg

Zondag 17 maart: voorstelling kandidaten

Zondag 24 maart: start seizoen

11 minuten geleden zei Hwb:

Inderdaad. Je zat goed. Ik begrijp echter nog steeds helemaal niets van je overdreven stelligheid.

Ik heb (nog) niet naar de andere acties en hints gekeken, alleen de finale gezien. Heel logisch, gezien de aard van de acties, maar veel molacties zijn buiten beeld gebleven. Enige waarvan ik echt baal dat ik daar (veel) te weinig aandacht aan heb gegeven is de microfoon bij de Molympische Spelen. Klassieke molactie, heel stom dat ik daar zo makkelijk overheen ben gestapt.

Omdat ik denk dat ik het spelletje goed snap. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Hwb:

Ik begrijp echter nog steeds helemaal niets van je overdreven stelligheid.

Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen nog op de verkeerde persoon zitten in de finale. Half Nederland leek via de app verkeerd te zitten. Hoe dan?! Die vraag heb ik trouwens zo'n beetje ieder jaar. Ik zit eigenlijk altijd wel goed in de finale, dus de ontknoping is niet echt spannend. Volgens de app zijn er zoveel die toch punten op andere zetten. Zijn dat gewoon mensen die ooit punten ingezet hebben en daarna het nooit meer hebben veranderd ofzo? Dat is voor mij de enige echt logische verklaring... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 11-3-2024 om 19:06 zei MisterX:

Ik begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen nog op de verkeerde persoon zitten in de finale. Half Nederland leek via de app verkeerd te zitten. Hoe dan?! Die vraag heb ik trouwens zo'n beetje ieder jaar. Ik zit eigenlijk altijd wel goed in de finale, dus de ontknoping is niet echt spannend. Volgens de app zijn er zoveel die toch punten op andere zetten. Zijn dat gewoon mensen die ooit punten ingezet hebben en daarna het nooit meer hebben veranderd ofzo? Dat is voor mij de enige echt logische verklaring... 

Als je mij dit topic gevolgd hebt, heb je gezien dat ik na elke aflevering een afweging heb gemaakt. En dat ik dat ook beredeneerd kon doen. Ik weet niet of ik daarmee symbool sta voor half Nederland, maar je kunt daar wel een verklaring uithalen denk ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Hwb:

Als je mij dit topic gevolgd hebt, heb je gezien dat ik na elke aflevering een afweging heb gemaakt. En dat ik dat ook beredeneerd kon doen. Ik weet niet of ik daarmee symbool sta voor half Nederland, maar je kunt daar wel een verklaring uithalen denk ik.

Ja, het was alleen onlogisch. Rosario had zoveel onmolse acties op zijn conto. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hwb:

Ik zeg niet dat je vanaf het begin goed zou moeten zitten hè? Ik heb het alleen over de finale.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei MisterX:

Ik zeg niet dat je vanaf het begin goed zou moeten zitten hè? Ik heb het alleen over de finale.

Ook daar heb ik nog over gepost. Waarbij natuurlijk komt dat de finale een optelsom van de afgelopen weken is. Zoveel heeft Anna niet meer (zichtbaar) gemold in de laatste reguliere aflevering.

10 uur geleden zei Aaron21:

Ja, het was alleen onlogisch. Rosario had zoveel onmolse acties op zijn conto. 

Als je Rosario die de volgorde bij de zipline ineens onlogisch verandert onmols vindt én in Anna die daarin meegaat wel een molactie ziet inderdaad wel.

Ik vond veel van je argumentatie wankel en rationaliserend. Je redeneerde alles naar Anna toe en bij anderen weg. Oprechte complimenten dat je het goed had gezien, maar enige vorm van open blik ontbrak totaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Hwb:

Als je Rosario die de volgorde bij de zipline ineens onlogisch verandert onmols vindt én in Anna die daarin meegaat wel een molactie ziet inderdaad wel.

Bij die opdracht vond ik Fons het meest verdacht en Rosario het minst, ter ik toen al overtuigt was dat Anna de mol moest zijn.

4 uur geleden zei Hwb:

Ook daar heb ik nog over gepost. Waarbij natuurlijk komt dat de finale een optelsom van de afgelopen weken is. Zoveel heeft Anna niet meer (zichtbaar) gemold in de laatste reguliere aflevering.

Hoe minder deelnemers hoe lastiger het vaak wordt. Dat zie je eigenlijk ieder jaar wel. En de pot was toch al rete laag door al die opdrachten met mingeld. Als het aan mij ligt, halen ze die er uit en moet de mol echt mollen om de pot laag te houden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei MisterX:

Bij die opdracht vond ik Fons het meest verdacht en Rosario het minst, ter ik toen al overtuigt was dat Anna de mol moest zijn.

Hoe minder deelnemers hoe lastiger het vaak wordt. Dat zie je eigenlijk ieder jaar wel. En de pot was toch al rete laag door al die opdrachten met mingeld. Als het aan mij ligt, halen ze die er uit en moet de mol echt mollen om de pot laag te houden. 

Met dat laatste ben ik het roerend eens. Al die opdrachten met mingeld slaan helemaal nergens op. De enige opdracht (die copy paste opdracht van België met afschieten van geld / jokers) waarbij het wel paste vond ik, had het dan natuurlijk weer niet. Nu was er als kandidaat daar geen enkel nadeel aan iedereen afschieten. Als je het bedrag uit de koffertjes uit de pot kon schieten, dan moet een kandidaat daar natuurlijk ook 2x nadenken om te schieten. Daar zat trouwens de grootste kandidatenactie van Sor, maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei MisterX:

En daar snap ik dus helemaal niets van. Iemand wijzigt de afgesproken volgorde, waardoor hij eruit gaat en blijkt daarmee een van de twee grootste bedragen uit de pot te houden. Hoe is dat het minst verdacht?

Ik weet dat hij de mol niet was en Anna wel, maar de logica van de gedachtegang rond Sor bij die opdracht ontgaat mij nog steeds volledig. Ik vind het oprecht heel logisch om dat een verdachte actie van Sor te vinden. En ik begrijp dus ook totaal niet dat er gedaan wordt alsof dat nergens op slaat.

Natuurlijk kun je er ook op een andere manier naar kijken, namelijk dat Sor inderdaad zijn mol wilde testen. Dat is ook een verklaring. Maar niet per se een veel sterkere of logischere. Wel een die je aannemelijker kunt vinden omdat je Sor tot dat moment niet of nauwelijks verdacht vindt.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei Hwb:

En daar snap ik dus helemaal niets van. Iemand wijzigt de afgesproken volgorde, waardoor hij eruit gaat en blijkt daarmee een van de twee grootste bedragen uit de pot te houden. Hoe is dat het minst verdacht?

Ik weet dat hij de mol niet was en Anna wel, maar de logica van de gedachtegang rond Sor bij die opdracht ontgaat mij nog steeds volledig. Ik vind het oprecht heel logisch om dat een verdachte actie van Sor te vinden. En ik begrijp dus ook totaal niet dat er gedaan wordt alsof dat nergens op slaat.

Natuurlijk kun je er ook op een andere manier naar kijken, namelijk dat Sor inderdaad zijn mol wilde testen. Dat is ook een verklaring. Maar niet per se een veel sterkere of logischere. Wel een die je aannemelijker kunt vinden omdat je Sor tot dat moment niet of nauwelijks verdacht vindt.

Sor wilde inderdaad Anna testen. Hij dacht ook dat Anna het niet kon maken om daar bij die 2e reeks te falen. En dan maar hopen dat ze veel geld bij zicht heeft, want dat weet Sor natuurlijk niet, wie welk bedrag heeft. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites