Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Overrated

MetalMichael

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Bolderbast:

Zeg dan gewoon dat je popmuziek haat. 

Mwah, afgaande van de muziek die ik beluister, luister ik behoorlijk veel popmuziek, wellicht meer dan de gemiddelde gebruiker op dit forum. Alleen dan wel totaal andere popmuziek dan dat we op de radio te horen krijgen.

8iEQuxs.png

Waar ik de laatste 365 dagen het meest naar beluisterd heb. Er staat toch wel de dosis pop tussen.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-8-2021 om 22:52 zei aron24:

Hoe kan dit nummer in godsnaam op één staan in de hitlijst van Nederland? Ik snap het oprecht niet.

Als streams worden meegenomen, snap ik het wel. Inmiddels een vaste naam op de afspeellijst wanneer we met vrienden bij elkaar zijn. Grote voordeel: iedereen kent de tekst na één keer luisteren ;c Maar goed is zeker anders ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

30 minuten geleden zei Laki:

Mwah, afgaande van de muziek die ik beluister, luister ik behoorlijk veel popmuziek, wellicht meer dan de gemiddelde gebruiker op dit forum. Alleen dan wel totaal andere popmuziek dan dat we op de radio te horen krijgen.

8iEQuxs.png

Waar ik de laatste 365 dagen het meest naar beluisterd heb. Er staat toch wel de dosis pop tussen.

Ik denk dat we dan een totaal andere definitie van popmuziek hebben, want hier zie ik alleen maar alternatieve muziek (op Charli XCX na) staan. Zelfs Radiohead is in mijn optiek geen popmuziek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Bolderbast:

Ik denk dat we dan een totaal andere definitie van popmuziek hebben, want hier zie ik alleen maar alternatieve muziek (op Charli XCX na) staan. Zelfs Radiohead is in mijn optiek geen popmuziek.

Grimes is popmuziek. Yeule is popmuziek. Radiohead is samen met Slowdive het minst verwant aan popmuziek. Ik luister uiteraard niet uitsluitend popmuziek, maar ik hoor graag popmuziek, alleen de juiste en de goede popmuziek, en die draaien ze niet op de radio.

Van Charli XCX luister ik ook enkel het album how i'm feeling now. Wellicht het beste album van het decennium dat nu aan de gang is, tot nu toe.

hSmXSGP.png

Op i finally understand na vind ik alles super aan dit album. Elk liedje doet het gewoon.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 minuten geleden zei Laki:

maar ik hoor graag popmuziek, alleen de juiste en de goede popmuziek, en die draaien ze niet op de radio.

Ga je nou de Socrates uithangen :classic_biggrin:

IK vind dat MIJN smaak de juiste is en de rest is dus niet goed.

Popmuziek is ook niet mijn ding, maar als ik aan het darten ben, dan staat dat vaak op in een cafe. Het stoort me verder ook niet, op de 'Famke Louise' stroming na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind Kensington echt enorm overschat, het lijkt allemaal op elkaar en die stem van die zanger is als nagels op een schoolbord. Tijd geleden de Kink1500 geluisterd, daar kwam veel Nothing but Thieves voorbij, daarvan snap ik ook niet waarom dat zo goed wordt gevonden. Verder vind ik de hedendaagse Nederlandse hiphop van lieden als Dopebwoy, Frenna, Boef en consorten echt tenenkrommend slecht.

EDIT: Ik hoor nu Volbeat op de Snob2000, dat snap ik ook niet helemaal.

bewerkt door Vreven
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Queen. Meest genoteerd in de top 2000 en 2x in de top 20. Bohemian Rapsody zit dan nog wel goed in elkaar, ook al zal ik die nooit opzetten. Maar nummer 12 Love of My Life Vind ik gewoon niks aan. Toen ik hem hoorde dacht ik echt, why the fuck staat dit zo hoog. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Chiemel:

Queen. Meest genoteerd in de top 2000 en 2x in de top 20. Bohemian Rapsody zit dan nog wel goed in elkaar, ook al zal ik die nooit opzetten. Maar nummer 12 Love of My Life Vind ik gewoon niks aan. Toen ik hem hoorde dacht ik echt, why the fuck staat dit zo hoog. 

Dat zal vooral te maken hebben met de film Bohemian Rhapsody. Daarvoor stond Love of My Life op plek 72.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 3-1-2022 om 14:29 zei 007mark:

Bij deze trek ik mijn stem van de Bokalen weer in op je.

Jimi Hendrix heb ik niet zoveel mee, maar de andere twee zijn toch wel echte grootheden imo.

Je hebt gelijk hoor, maar Jimi Hendrix is toch nog veel groter dan die andere 2?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Steels:

Je hebt gelijk hoor, maar Jimi Hendrix is toch nog veel groter dan die andere 2?

Is dit serieuze vraag , retorische of sarcastische vraag?

Spoiler

Natuurlijk is Jimi groter dan die 3. Adel hoort sowieso niet in dat lijstje. Amy is/was goed maar idd Jimmi is veel beter en groter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei Kyrill:

Is dit serieuze vraag , retorische of sarcastische vraag?

Toon verborgen inhoud

Natuurlijk is Jimi groter dan die 3. Adel hoort sowieso niet in dat lijstje. Amy is/was goed maar idd Jimmi is veel beter en groter.

Ik vroeg het mij serieus af, waarom hij die andere 2 "echte grootheden" noemt en Jimi Hendrix dan weer niet in zijn ogen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kijkt naar de impact op de muziekindustrie zou Jimi toch echt by far de grootste van de drie moeten zijn. Eén van de meest invloedrijke, zo niet, dé meest invloedrijke gitarist aller tijden.

De impact van Adele en Amy Winehouse is wel aanzienlijk kleiner, al heeft Adele inmiddels ook flink wat records achter haar naam staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah ja, dat zal wel. Amy ook nog wel iets alternatiever. Spotify vind ik gezien het tijdperk ook geen eerlijke vergelijking. Als je het werkelijk hebt over 'invloed' denk ik eerder aan een stempel drukken en andere artiesten beïnvloeden. Dan heeft Amy toch wel veel meer echt een eigen sound en aanpak gehad dan Adele. 

Maar ik vind Adele sowieso maar meh. Prima zangeres, vocaal, maar wat ze produceert is voor mij weinig onderscheidend. Kan zo in het rijtje met het oersaaie, grijze Coldplay. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Arezo:

In principe heb ik gewoon 3 artiesten genoemd waar heel veel mensen heel veel meehebben en ik niets. Coldplay kan daar inderdaad moeiteloos tussen. Ben zelf bijvoorbeeld ook geen fan van U2.

Dat heb ik ook. Totaal niets met U2, Adele maar ook niet met Ed Sheeran bijvoorbeeld. Maar een aantal leuke nummers, de rest te commerciële 

Link naar opmerking
Deel via andere websites