Titan Geplaatst 28 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 28 oktober 2020 1 minuut geleden zei Chiemel: Eindelijk een editie waar alles op Spotify staat? Kan ik die makkelijk meerdere keren en blind luisteren Correct, alle negentien inzendingen staan op Spotify! Bij mijn weten heb ik alles goed gecheckt. Mocht er toch iets niet kloppen, doe ff een belletje naar Margot of Ruby. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 29 oktober 2020 Share Geplaatst 29 oktober 2020 De Iraanse inzending van @ivago heeft nu ook een bijzondere videoclip. Next-level wel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 29 oktober 2020 Share Geplaatst 29 oktober 2020 1 uur geleden zei Zeus: De Iraanse inzending van @ivago heeft nu ook een bijzondere videoclip. Next-level wel. Very nice, versterkt de song enorm!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 31 oktober 2020 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2020 MU Wereldsongfestival #30 Terug in de tijd In de aanloop naar de dertigste editie van het MU Wereldsongfestival zal er een greep worden gedaan in de rijke geschiedenis van het liedjesfestijn. Wat waren de winnaars van toen? Hoe is het afgelopen met de artiesten; was het winnen van het MUWSF het startschot van een grootste carrière of het begin van het einde? Vandaag de eerste winnaar: Zweden! De artiest en het nummer In de prehistorie van het festival werd First Aid Kit de artiest die voor het eerst Zweden mocht vertegenwoordigen. Manager Berrieee. dacht dat hun indie-folkmuziek direct zou aanslaan bij de muziekliefhebbers. Daar kreeg hij gelijk in, want het nummer Emmylou, afkomstig van hun album The Lion’s Roar kreeg de meeste punten toebedeeld. Het was het tweede album van de band uit Stockholm, die daarmee een nummer 1-positie bemachtigde in het thuisland. Ook in Noorwegen en Denemarken was de release geen onverdeeld succes, terwijl de rest van de muziekwereld nog afwachtender was. Het lied mag gezien worden als een hommage aan de countrysterren die de stijl van First Aid Kit beïnvloed hebben. De titel verwijst namelijk naar Emmylou Harris. Ook Gram Parsons, Johnny Cash en June Carter passeren de revue in de lyrics. Na de winst Soms hoor je nooit meer iets van een artiest, of zie je hem alleen nog in de introductieshow van een ander songfestival, dat zeer origineel denkt te zijn door de oud-winnaars nog eens op te laten treden in een songfestivalmedley. Voor First Aid Kit is dit niet aan de orde. Niet lang nadat de song Emmylou won, scoorden de Zweden in 2014 een bescheiden wereldhit met My Silver Lining, waarmee hun naam in ‘de scene’ nog verder bevestigden. Het bijbehorende Album Stay Gold haalde in Nederland de negende plaats in de charts. De opvolger, Ruins (2018), schopte het tot positie tien. Al met al niet verkeerd voor de eerste winnaar van het MU Wereldsongfestival. Een bijzondere uitvoering Het kon niet uitbijven; de vrouw uit de titel was zelf ook getuige van een optreden van First Aid Kit. Met een registratie van dat optreden in het Grand Hôtel te Stockholm sluiten we deze eerste terugblik af. Keep voting! Spoiler Oekraïne - @Zeus| Verenigde Staten - @Rogier. | Nederland - @Roprop | Wales - @chrisje1993 | Schotland - @Titan | België - @bas2204 | Denemarken - @Satyr | Noorwegen - @007mark | Engeland - @Fabian. | Canada - @nasje92 | Frankrijk - @Platina32 | Duitsland - @Grote Ree | Zweden - @Chiemel | Japan - @Badmuts | Faeröer Eilanden - @Kelvin | Iran - @ivago | Uruguay - @komodo25 | Australië - @Erwin. | Finland - @Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 2 november 2020 Share Geplaatst 2 november 2020 Alles inmiddels een keer beluisterd. Eerste indruk is dat het een prima editie is. Komende dagen even kijken of ik een mooie volgorde kan maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 2 november 2020 Share Geplaatst 2 november 2020 Ik vrees dat ik vrijdagavond niet ga redden, heb nog niks geluisterd en een drukke week voor de boeg. Dit weekend moet lukken. Excuses alvast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Was dit ook een beetje vergeten. Ff kijken of ik vrijdag kan redden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 3 november 2020 Share Geplaatst 3 november 2020 Ik probeer het ook morgen of overmorgen nog voor elkaar te krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ivago Geplaatst 4 november 2020 Share Geplaatst 4 november 2020 De punten van Iran zijn alvast verstuurd. Twee topfavorieten, waarbij ik hard heb getwijfeld wie ik de volle pot zou geven. Allebei artiesten waar ik meer van ga luisteren. Dan nog eens twee die ik erg goed vond, maar net iets minder overtuigden. Alles daaronder ging van meh naar bweeuuurrrkksss Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 5 november 2020 Share Geplaatst 5 november 2020 Op 2-11-2020 om 20:14 zei Rogier.: Ik vrees dat ik vrijdagavond niet ga redden, heb nog niks geluisterd en een drukke week voor de boeg. Dit weekend moet lukken. Excuses alvast. Ik zit op ongeveer dezelfde tijdslijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Platina32 Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Ja ik ga het vandaag ook niet meer redden, helaas. Ik kan ze dit weekend wel inleveren. Ik hoop op morgen. Excuses. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Badmuts Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Die van mij zouden vandaag binnen moeten vallen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Ingestuurd. Vond het niet de beste editie. Bij veel liedjes miste ik een beetje de urgentie, het was soms allemaal wat vrijblijvend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Die van mij zullen ook morgen of zondag volgen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 6 november 2020 Share Geplaatst 6 november 2020 Ohja, dit gaat morgen worden inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 Zal vanavond insturen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 7 november 2020 Share Geplaatst 7 november 2020 Begonnen met luisteren in ieder geval Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 7 november 2020 Auteur Share Geplaatst 7 november 2020 Met tien landen die reeds hun stemmen hebben doorgegeven, is de helft van de punten geteld. De oorspronkelijke deadline lag op gisteravond. Dat was iets te enthousiast van mij. Aan de resterende landen: neem dit weekend nog gerust de tijd. Morgen viert de organisatie zijn verjaardag. Ik hoop dinsdag te kunnen beginnen met de uitslag! Oekraïne - @Zeus| Verenigde Staten - @Rogier. | Nederland - @Roprop | Wales - @chrisje1993 | Schotland - @Titan | België - @bas2204 | Denemarken - @Satyr | Noorwegen - @007mark | Engeland - @Fabian. | Canada - @nasje92 | Frankrijk - @Platina32 | Duitsland - @Grote Ree | Zweden - @Chiemel | Japan - @Badmuts | Faeröer Eilanden - @Kelvin | Iran - @ivago | Uruguay - @komodo25 | Australië - @Erwin. | Finland - @Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 Proficiat @Titan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
007mark Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 Inderdaad van harte gefeliciteerd! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 Gefeliciteerd. Mijn punten zijn ingestuurd. Samen tot de lijst gekomen met hulp van zoonlief Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 Van harte @Titan, mijn stemlijst/kadoo is ook verstuurd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 8 november 2020 Share Geplaatst 8 november 2020 De punten van Engeland zijn ook ingestuurd. Zat weinig tussen waar ik erg vrolijk van werd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 9 november 2020 Share Geplaatst 9 november 2020 Mijn punten komen er vanmiddag aan! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Titan Geplaatst 9 november 2020 Auteur Share Geplaatst 9 november 2020 Top! Naast de punten van @Roprop is het dan nog aan @Rogier., @Chiemel en @Erwin. om hun stemmen door te geven. Daarna kunnen we los, want Margot en Ruby staan al te t(r)ippelen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten