Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Feyenoord

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei MetalMichael:

Nog een beetje normaal weg kunnen komen?

Het was even grimmig met de ME die, voor zover ik heb gezien, vrij escalerend optrad. Wel even in een hoekje gedreven door het waterkanon en de ruiters (ik wilde even naar de fanshop eigenlijk), maar verder uiteindelijk nergens last van gehad. Ervaring leert me dat wanneer je zelf normaal doet, je ook niks overkomt. 

Afijn, ben heel benieuwd naar volgend seizoen. Denk dat je met Slot en de inpassing van enkele jonge talenten zeker een sterke gooi kan doen naar de derde plek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Goatruida:

Niet zo zuur reageren man. 

Ik ben niet zuur hoor vind alleen grappig meer niet. Zoals MetalMichael in ED topic al zei en hij is Feyenoord fan, leek gaza strook wel... En ik ben Arsenal fan, weet alles van matig voetbal en tegenvallende resultaten ;)

2 uur geleden zei Richarð.:

Onnozele reactie, ja. Ik zou me ook helemaal de tyfus in juichen als je na lange tijd weer in het stadion naar de wedstrijd mag kijken en dan iets wint.

Want was geen publiek bij tegen Sparta thuis? Zoals al zei leek net Gazastrook zei MM al. En dan had Bijlow nog iig 1 wereld redding minimaal om 1-1 te voorkomen en kwam 2-0 eigenlijk uit of nowhere en dan hele VAR en Fer. Laten eerlijk wezen je hebt playoffs gewonnen ja maar je had 2x thuis publiek mee en gezien je begroting van club kan je eigenlijk niet tevreden zijn je geen 4e bent geworden. 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Kyrill:

Ik ben niet zuur hoor vind alleen grappig meer niet. Zoals MetalMichael in ED topic al zei en hij is Feyenoord fan, leek gaza strook wel... En ik ben Arsenal fan, weet alles van matig voetbal en tegenvallende resultaten ;)

Want was geen publiek bij tegen Sparta thuis? Zoals al zei leek net Gazastrook zei MM al. En dan had Bijlow nog iig 1 wereld redding minimaal om 1-1 te voorkomen en kwam 2-0 eigenlijk uit of nowhere en dan hele VAR en Fer. Laten eerlijk wezen je hebt playoffs gewonnen ja maar je had 2x thuis publiek mee en gezien je begroting van club kan je eigenlijk niet tevreden zijn je geen 4e bent geworden. 

Dat het niet de eerste keer weer met wat publiek was, betekent niet dat het voor iedereen de tweede keer in korte tijd was. Je hebt bij Feyenoord 30k seizoenkaarthouders en 6500 kaarten voor de wedstrijden tegen Sparta en Utrecht. Veel mensen hebben ook niet kunnen gaan hierdoor. 

Maargoed, dat staat los van dat je een slecht seizoen in de afgelopen twee wedstrijden nog op de meest positief mogelijke manier hebt afgesloten. Die vreugde van vandaag is wat dat betreft prima verklaarbaar, want veel supporters hadden dit niet meer verwacht gezien de verschrikkelijke vorm waarin we verkeerden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Urbeto:

Dat het niet de eerste keer weer met wat publiek was, betekent niet dat het voor iedereen de tweede keer in korte tijd was. Je hebt bij Feyenoord 30k seizoenkaarthouders en 6500 kaarten voor de wedstrijden tegen Sparta en Utrecht. Veel mensen hebben ook niet kunnen gaan hierdoor. 

Maargoed, dat staat los van dat je een slecht seizoen in de afgelopen twee wedstrijden nog op de meest positief mogelijke manier hebt afgesloten. Die vreugde van vandaag is wat dat betreft prima verklaarbaar, want veel supporters hadden dit niet meer verwacht gezien de verschrikkelijke vorm waarin we verkeerden. 

Wees blij je uberhaupt 6500 man erin/erbij mag hebben. Festivals mogen waarschijnlijk pas weer vanaf medio/eind augustus en dit is nu pas bijna eind mei nog ;)

Laatste snap ik ja, dat is zeker wat voor te zeggen.

EDIT: Augustus was wat over dreven maar 7 juli is iig flink wat later dan eind mei...

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2021/04/13/openingsplan-stap-voor-stap-meer-mogelijk

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed. Even een retrospectie op dit seizoen. Het was allemaal niet om over naar huis te schrijven, dat moge duidelijk zijn, en een vijfde plaats is kut, maar qua selectie niet echt onverwacht. Te weinig productiviteit/creativiteit om de kleinere clubs kapot te spelen. 

Justin Bijlow 8,5

Het is dat hij wat blessures heeft gehad, anders was dit gewoon een 10 geweest. Keept foutloos, redt vaak de meubelen met goed en fel uitkomen. Als hij de blessuregevoeligheid af kan schudden is dit de toekomstig nummer 1 van Nederland. 

Nick Marsman 6,5

Nooit een wonderkeeper geweest en zal dat ook nooit worden, maar heeft zich uitstekend getoond op de momenten dat hij er moest staan. Leuk voor 'm dat ie nog ff een paar jaartjes Miami kan pakken, had 'm graag nog erbij gehouden. Toen hij kwam, had ik me niet kunnen voorstellen dat ik dat ooit over Marsman zou zeggen. 

Lutsharel Geertruida 6

'Gewoon prima'. Sterk ontwikkeld na vorig jaar, waar hij toch vaak de minste was. Begon lekker met een paar goaltjes en was ook relatief stabiel. Aanvallen is zijn kwaliteit niet en moest hij iets te veel doen om echt goed te presteren, maar bleef over het algemeen redelijk simpel overeind. Hoop wel dat hij komend seizoen daadwerkelijk naar het centrum gaat, want dat ligt hem waarschijnlijk veel beter. 

Bart Nieuwkoop 4

Bart is het gewoon niet. Zowel verdedigend als aanvallend niet goed genoeg, te vaak geblesseerd om zich echt te kunnen ontwikkelen, en te oud om nog een paar jaar te laten rijpen. 

Eric Botteghin 6

Zolang hij naar zijn kwaliteiten kan spelen is het ook op deze leeftijd nog hartstikke prima. Wint z'n duels, passing is best okay. Zodra hij moet sprinten of écht onder druk gezet wordt in de opbouw, gaat het mis. Qua selectieopbouw had ik hem nog graag een jaartje als backup gehouden, maar vertrekken is ook prima. Mooie carrière gehad en periode bij Feyenoord was tof. 

Uros Spajic 5,5

Begon heel goed, had toen plots een terugval en werd toen relatief uit het niets gepasseerd ten faveure van Botteghin. Jammer voor hem, maar niet onbegrijpelijk. Gewoon een degelijke huurtransfer geweest, maar niet iemand die ik me lang zal blijven herinneren.  

Marcos Senesi 6,5

Eerste seizoenshelft stak hij er bovenuit, tweede seizoenshelft was matig en vooral wisselvallig. Toch wel wat flinke fouten gemaakt. Blijft overduidelijk de beste optie achterin en ik hoop dat ook dat hij blijft, maar ik kan me voorstellen dat het bestuur 15M+ pakt na zo'n coronajaar. 

Tyrell Malacia 5

5 is misschien wat streng, maar als back bij Feyenoord is opbouwen in ongeveer 80% van de wedstrijden je voornaamste taak. Dat gaat bij Malacia véél te vaak fout. Het contrast met Haps is daar heel groot in en dat is dan ook één van de redenen dat het cijfer van Malacia wat lager uitvalt dat dan van Geertruida, die op rechts geen concurrent heeft die het beter doet. Verdedigend is het allemaal best okay. Ik vraag me wel af hoeveel rek er nog in zit, want ik heb dit jaar eigenlijk niet echt progressie gezien op voetballend gebied. 

Ridgeciano Haps 6

Waarschijnlijk iets dat ik tot het einde der dagen over Haps zal zeggen; áls hij speelt, speelt hij goed. Aanvallend veruit de beste verdediger, verdedigend ook sterk, en dit jaar ook qua doelpunten gevaarlijk. Rare periode gehad sinds januari waarin hij wél fit was maar plots niet speelde of als linksbuiten moest opdraven, daar liggen zijn kwaliteiten duidelijk niet. Hoop dat hij blijft, dat hij fit blijft, en dat Slot hem volgend jaar de voorkeur geeft boven Malacia. 

Leroy Fer 5,5

Er zullen vast mensen zijn die vinden dat het lager moet, maar Fer was in de eerste seizoenshelft vaak ijzersterk en schraapt zo overall net een voldoende. Sinds de zwakke periode met o.a. Heerenveen, Vitesse en Ajax lijkt hij de motivatie een beetje te zijn kwijtgeraakt en verslikt hij zich in de simpelste ballen. Ik denk dat hij onder een nieuwe trainer en met een iets andere balans op het middenveld nog steeds wel van belang kan zijn, maar ik vraag me af of Slot hem die kans gaat gunnen. 

Mark Diemers 2

Dit is Mark Diemers.

Jens Toornstra 7,5

Dit was een 8 geweest als hij in de periode die ik net bij Fer ook al beschreef (januari-februari) niet een paar keer enorm zwak speelde. Heeft zich daarna wel herpakt en is wat mij betreft dit seizoen de beste veldspeler bij Feyenoord geweest, al is het maar omdat hij met zijn loopvermogen enórm veel brandjes heeft geblust. Dat ging wel een beetje ten koste van zijn aanvallende inbreng, maar dan nog komt hij 'gewoon' tot acht goals en een paar assists. Wat mij betreft volgend jaar aanvoerder. 

Orkun Kökcu 6

Had ik dit overzicht begin maart gemaakt, dan had Kökcu gewoon lekker rond het cijfer van Mark Diemers uitgekomen, maar de laatste drie maanden vind ik hem érg sterk spelen. Is gestopt met zijn onnozele dribbels en afstandsschoten en veel meer een echte spelverdeler geworden. Ik denk dat hij perfect in het voetbal van Slot past en verwacht dan ook wel dat hij deze lijn volgend jaar gaat doortrekken. 

João Teixeira 4

Dit is Mark Diemers, maar dan met een betere kapper. Nja, beetje flauw, maar ik begrijp niet wat deze man bij Feyenoord doet. Hij heeft een leuke techniek, maar daar houdt het toch ook echt wel mee op. Zie nul toekomst voor Teixeira binnen de eerste 18 en hoop dan ook zowel voor hem als voor Feyenoord dat er een club langskomt die hem wil huren of overnemen. 

Steven Berghuis 6,5

Op basis van statistieken zou dit natuurlijk een 8 moeten zijn, maar zowel vorig als dit seizoen was het allemaal véél te wisselvallig, véél te nonchalant en vooral veel te gefrusteerd. Dat een Berghuis in vorm (één van) de beste voetballer(s) in de Eredivisie is staat buiten discussie, maar die Berghuis hebben we ook dit jaar weer veel te weinig gezien. Zal van de zomer wel vertrekken gezien alle gedoe over zijn clausule. Denk dat dat ook wel beter is, al zal het enorm moeilijk zijn om zijn productie te vervangen. 

Robert Bozenik 4,5

Bozenik zou een prima spits kunnen zijn voor een ploeg die met een pure 9 in de punt speelt, waar hij lekker vaak in de zestien aan de bal komt, want afmaken kan hij wel. Is ook wel gehaaid, kiest goed positie en toont inzet. Maar bij Feyenoord is de spits vaak niet het eindpunt van de aanval, en zodra er gevoetbald moet worden is onze goedlachse vriend het he-le-maal kwijt. Ik sluit niet uit dat Van Persie hem nog wel een beetje kan bijschaven, maar ik vraag me wel af of er echt ruimte is voor iemand met zijn huidige skillset. Best case scenario: Scoort er drie op het EK en loopt dan voor +- 8 miljoen de deur uit. 

Nicolai Jorgensen 5,5

Veel te vaak geblesseerd, en zelfs als hij fit is niet genoeg de Jørgensen gezien die er toch echt nog wel ergens moet in zitten. Had begin januari nog best een goede periode en werd toen prompt weer gepasseerd voor Pratto/Linssen, dat was vrij zonde. Daarna weer teruggekomen en de laatste wedstrijden doet hij het redelijk. Hij gaf vandaag in een interview aan dat hij verwacht te moeten vertrekken. Dat zou zonde zijn, want ik denk dat het combinatievoetbal hem goed ligt. Maar als Feyenoord er nog iets aan kan verdienen dan snap ik de logica. 

Luis Sinisterra 5

Geen idee wat er met Sini gebeurd is na die blessure. Lijkt in niets meer op die vrolijke flitser die vorig seizoen zo goed was, alle durf leek er uit. Gaat geen man meer voorbij, kiest veel te vaak voor de pass terwijl er volop ruimte ligt voor de dribbel. Vandaag wel een prachtgoal, hopelijk geeft dat hem weer een beetje Colombiaanse peper in de Colombiaanse reet. Want een sterke Sinisterra kan volgend jaar twee of drie plekjes schelen. 

Bryan Linssen 5,5

Tja. Het is natuurlijk geen Feyenoord-waardige speler, maar het is een prima speler om erbij te hebben. Kan op veel plekken spelen, is snel, fel, gehaaid en zeikt niet als hij op de bank zit. Een paar hele goede wedstrijden afgewisseld met een paar hele slechte, nipte voldoende. 

(Spelers die weinig hebben gespeeld zoals Pratto, Narsingh, Johnston, Azarkan, Bannis en El Bouch heb ik buiten beschouwing gelaten, maar Pratto krijgt een 4 voor de moeite en omdat de situatie voor hem al kut genoeg is, Azarkan een 6 omdat het zo'n grappig dikkerdje is) bewerkt door PJHoutman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan me redelijk vinden in je cijfers. 

Geertruida en Sinisterra puntje erbij, Malacia idem. Fer half puntje eraf, eerste seizoenshelft nog wel voldoende maar kan echt niet meer. 

Veel zin in volgens seizoen onder Slot in ieder geval. We zijn van het tactisch meesterbrein Advocaat verlost. Als je Bijlow daar gisteren in zijn interview over hoorde, plaatsvervangende schaamte hoor dat zo iemand in de Eredivisie trainer kon zijn. Beetje hetzelfde als bij Fer: Respect voor het verleden, maar kan nu eigenlijk niet meer.

Voorrondes CL kunnen makkelijk en moeilijk uitpakken, in iedere voorronde wel teams waartegen ik het ons flink lastig zie krijgen, maar ook genoeg die je (zelfs met dit team en deze coach) oprolt. 

https://www.defeijenoorder.nl/2021/05/23/we-gaan-europa-in-2/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei MetalMichael:

Voorrondes CL kunnen makkelijk en moeilijk uitpakken, in iedere voorronde wel teams waartegen ik het ons flink lastig zie krijgen, maar ook genoeg die je (zelfs met dit team en deze coach) oprolt. 

Met name de laatste ronde voor de groepsfase kan lastig worden nog, maar daarvoor moet je wel heel veel pech hebben inderdaad, wil je een ploeg loten die je eruitknikkert. Wat dat betreft wel een voordeel dat Feyenoord deze plek heeft gekregen, hebben toch meer mogelijkheden om door te stoten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 minuten geleden zei Rogier.:

Met name de laatste ronde voor de groepsfase kan lastig worden nog, maar daarvoor moet je wel heel veel pech hebben inderdaad, wil je een ploeg loten die je eruitknikkert. Wat dat betreft wel een voordeel dat Feyenoord deze plek heeft gekregen, hebben toch meer mogelijkheden om door te stoten.

Zeker. Nadeel is wel dat er veen Scandinavische teams bij zitten die wel gewoon midden in hun competitie al zitten op het moment van de voorrondes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei MetalMichael:

Kan me redelijk vinden in je cijfers. 

Geertruida en Sinisterra puntje erbij, Malacia idem. Fer half puntje eraf, eerste seizoenshelft nog wel voldoende maar kan echt niet meer. 

Veel zin in volgens seizoen onder Slot in ieder geval. We zijn van het tactisch meesterbrein Advocaat verlost. Als je Bijlow daar gisteren in zijn interview over hoorde, plaatsvervangende schaamte hoor dat zo iemand in de Eredivisie trainer kon zijn. Beetje hetzelfde als bij Fer: Respect voor het verleden, maar kan nu eigenlijk niet meer.

Haha inderdaad.

Vind dat altijd ook zo genant, dan gaan ze bij ESPN geforceerd naar complimenten zoeken bij spelers voor Dicky maar die hadden daar gewoon geen trek in. wat kan hij goed? ''ja met z'n allen simpel staan verdedigend, bij elkaar blijven'' :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik bied 2 miljoen. Maar ik ben dan ook een hele slechte onderhandelaar.

+1 qua Feyenoorders hier. Ben benieuwd naar Til. Ik word een beetje moe van die glimlach al. Verder heel benieuwd naar de transfers. Zowel in als uit. Ik verwacht een FM voetbal zomer qua transfers. My guess is een Jeffrey Bruma achtige aankoop voor de verdediging. Ik denk dat Haps, Senesi, Kokcu, Berhuis, Jorgensen weg. Naast alle transfervrij vertrokken spelers. Zal nog wel een keepert komen. ik hoop op Svenson van Az. en Alireza Jahanbakhsh als vervanger van Berghuis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nah Svensson gaat niet komen denk ik hoor. Tweede keeper moet sowieso komen, beetje ervaring is een must. Spelers die zo goed als zeker gaan vertrekken zijn inderdaad Haps, Senesi, Kokcu, Berghuis en Jorgenson. Dat is een aardig lijstje waar ook een aardig budget voor vrijkomt (salaris). Ik las bij FeyenoordTM dat Diemers ook een vertrekwens zou hebben, thank god zeg. Wat een belabberde aankoop is dat toch ook geweest. Heb overigens nog nergens het nieuws gezien over Narsingh dat die echt weg zou zijn, mag toch hopen dat ze die niet vergeten zijn op te zeggen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei RicoV1989:

Laten we niet vergeten dat Liam fucking Kelly ook nog bij ons onder contract staat met z'n 6 ton aan salaris. Ik dacht eigenlijk dat die deze zomer transfervrij was, maar die blijkt verdomme tot 2022 vast te liggen.

Hier kwam ik vorige week ook achter. Dat is echt vrij dramatisch. Geen club gaat zijn loon volledig overnemen ben ik bang.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Arezo:

Hier kwam ik vorige week ook achter. Dat is echt vrij dramatisch. Geen club gaat zijn loon volledig overnemen ben ik bang.

Ik heb hem in FM wel in mijn elftal en hij is mijn assistenkoning. Maar goed, ik ben Almere City:D

Is trouwens ook de schuld van FM dat ik dacht ie transfervrij zou zijn, want ik heb hem dus na seizoen 1 gratis kunnen ophalen...

En verder las ik dat George Johnston definitief weg is, gaat naar Bolton Wanderers. Maar die was dan weer wél transfervrij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei RicoV1989:

En verder las ik dat George Johnston definitief weg is, gaat naar Bolton Wanderers. Maar die was dan weer wél transfervrij.

Heeft die nog een beetje goed gespeeld bij Wigan eigenlijk? Normaal zou het voor Bolton een prima aankoop zijn maar mijn ervaringen met hem zijn wat minder :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

37 minuten geleden zei lennard95:

Heeft die nog een beetje goed gespeeld bij Wigan eigenlijk? Normaal zou het voor Bolton een prima aankoop zijn maar mijn ervaringen met hem zijn wat minder :D

Er zijn dagen dat ik de League One oversla, maar ik zie op Transfermarkt dat hij 1720 minuten in 22 wedstrijden gemaakt heeft, dus ik vermoed dat hij het wel aardig gedaan heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

De UEFA heeft dinsdagavond de lijst met mogelijke tegenstanders teruggebracht naar negen clubs. Tijdens de voorloting voor de tweede voorronde van de Conference League was Feyenoord geplaatst en ontloopt het daarmee enkele sterke ploegen.

De Poolse club Pogoń Szczecin heeft zich al verzekerd voor de tweede voorronde en is daarmee een mogelijke tegenstander van Feyenoord. De overige acht clubs moeten zich nog plaatsen en spelen de komende weken hun duels.

FC Dedic (MNE) - FC Drita (KOS)
Racing FC Union Luxemburg - Breiðablik (ISL)
La Fiorita (SMR) - Birkirkara (MLT)
Sfintul Gheorghe (MDA) - Partizani (ALB)

Woensdagmiddag na 13:30 uur weet Feyenoord wie de tegenstander gaat worden in de tweede voorronde van de Conference League. De loting vindt plaats in het Zwitserse Nyon en is live te bekijken via de website van de UEFA. De wedstrijden worden gespeeld op 22 juli en 29 juli.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 minuten geleden zei Rogier.:

Lijkt me in ieder geval prima te doen voor Feyenoord deze teams, zelfs als ze nog in de voorbereiding zitten.

Normaal gesproken wel. Tripje naar San Marino lijkt me wel eens lachen voor en Nederlandse ploeg.

Zou zelf denk nog wel een ritje naar Luxemburg maken als ze daar moeten spelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites