Beppu Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 2 uur geleden zei cimbomcu: Wat pijnlijk Bergwijn was in zijn interview na de wedstrijd ook wel tevreden. Dan heb je dus een trainer en een aanvoerder die het allemaal zo slecht nog niet vinden. Dan is de lat wel heel snel heel laag komen te liggen zeg. Zou ik me als Ajacied heel erg zorgen om maken en vooral blij zijn met een speler als Berghuis die het beestje wel bij de naam noemt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 2 uur geleden zei Michaelinho*: Volgens Steijn is de ergste crisis voorbij na dit goede resultaat. Ik ben benieuwd Nou of de ergste crisis voorbij is dat weet ik niet, maar laten we wel zijn: We hebben in elk geval een paar keer op doel geschoten. Dat klinkt echt hilarisch, maar als je tegen Fortuna, Feyenoord en FC Twente niet tot een fatsoenlijke aanval komt, ga je je op een gegeven moment wel wat afvragen. Daarbij vond ik het positioneel in elk geval een stuk beter staan. Situaties zoals tegen Feyenoord waar er bij balverlies direct 50 meter overgestoken kan worden zonder dat er een ajax speler in de buurt is, zijn gisteren niet in die mate voorgekomen. Maar het baart me nog steeds wel zorgen dat er niet echt een idee achter zit. Wat is nu het idee van Steijn? Wat is zijn spelopvatting met dit team? Ik zie het niet. Ik zie vooral 2 middenvelders (Berghuis-Taylor) die heel druk zijn met verstoppertje spelen, een Bergwijn die er echt al 2 jaar bij loopt alsof hij voetbal helemaal niet leuk vindt en dan 2 centrale verdedigers die ik dan verdedigend in elk geval een betere wedstrijd vond spelen, maar werkelijk elke bal langer dan 10 meter ging in de voeten van een AEK speler. Het lijkt een beetje alsof we de bal z.s.m. bij Forbs en/of Brobbey willen krijgen, want de rest doet maar wat. Zorgwekkend vind ik dat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Ik vond het echt verschrikkelijk. Ja, we waren minder kwetsbaar in de omschakeling. Maar dat komt imo puur omdat je nu alle 4 de verdedigers achterin laat ipv dat beiden backs veel te hoog staan. En ook ja controleur (Tahirovic) achterin blijft. Waarbij je nu bijna alleen maar de bal lang geeft naar voren op goed geluk. En dan dus sowieso die 5 achter de bal hebt. Dat vind ik nou niet direct positioneel goed staan. Want ik zag weer vaak zat dat er ver werd uitgestapt en er achterin wel degelijk grote ruimtes ontstonden. Terwijl je zoveel mensen achterin had staan. Dat je aanvallend kansen krijgt, dat komt omdat de tegenstander weet dat er wat te halen valt en verder naar voren speelt. Alle mogelijkheden kwamen door countervoetbal. Waar bij de tegenstander de rest verdediging niet top was. Dit is echt een voetbalspel uit armoede en Steijn moet echt heel snel weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 9 minuten geleden zei Gert: Ik vond het echt verschrikkelijk. Ja, we waren minder kwetsbaar in de omschakeling. Maar dat komt imo puur omdat je nu alle 4 de verdedigers achterin laat ipv dat beiden backs veel te hoog staan. En ook ja controleur (Tahirovic) achterin blijft. Waarbij je nu bijna alleen maar de bal lang geeft naar voren op goed geluk. En dan dus sowieso die 5 achter de bal hebt. Dat vind ik nou niet direct positioneel goed staan. Want ik zag weer vaak zat dat er ver werd uitgestapt en er achterin wel degelijk grote ruimtes ontstonden. Terwijl je zoveel mensen achterin had staan. Dat je aanvallend kansen krijgt, dat komt omdat de tegenstander weet dat er wat te halen valt en verder naar voren speelt. Alle mogelijkheden kwamen door countervoetbal. Waar bij de tegenstander de rest verdediging niet top was. Dit is echt een voetbalspel uit armoede en Steijn moet echt heel snel weg. Daar ben ik het uiteraard wel mee eens, maar het is ook wel eens lekker niet met samengeknepen billen voor de televisie te zitten. Maar Tahirovic vond ik dus oprecht wel lekker ballen. Ruimt veel op, is overal bij en kiest ook vaak voor de goede oplossing. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 19 minuten geleden zei Elsjorro1990: Daar ben ik het uiteraard wel mee eens, maar het is ook wel eens lekker niet met samengeknepen billen voor de televisie te zitten. Maar Tahirovic vond ik dus oprecht wel lekker ballen. Ruimt veel op, is overal bij en kiest ook vaak voor de goede oplossing. Ja Tahirovic speelde onopvallend wel en dat is wel goed in zijn rol. Wel een bijzondere speler. Fysiek niet heel sterk ofzo. Het is geen kast. Maar wel goed in de duels en wel gevoel voor het dichtlopen van ruimtes. Zelf zat ik wel met samengeknepen billen moet ik zeggen. Of nouja een combinatie van spanning en berusting begint het te worden Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 44 minuten geleden zei Beppu: Bergwijn was in zijn interview na de wedstrijd ook wel tevreden. Dan heb je dus een trainer en een aanvoerder die het allemaal zo slecht nog niet vinden. Dan is de lat wel heel snel heel laag komen te liggen zeg. Zou ik me als Ajacied heel erg zorgen om maken en vooral blij zijn met een speler als Berghuis die het beestje wel bij de naam noemt. Zou Bergwijn ook zichzelf aan het verdedigen zijn want nu speelt hij altijd en is hij aanvoerder. Maar gezien zijn spel kan ik me voorstellen dat bij een eventuele volgende trainer zijn positie wel eens onder druk kan komen. Schijnt ook een van de weinige spelers te zijn die het wel in Steijn ziet zitten. 41 minuten geleden zei Elsjorro1990: Daarbij vond ik het positioneel in elk geval een stuk beter staan. Situaties zoals tegen Feyenoord waar er bij balverlies direct 50 meter overgestoken kan worden zonder dat er een ajax speler in de buurt is, zijn gisteren niet in die mate voorgekomen. Maar het baart me nog steeds wel zorgen dat er niet echt een idee achter zit. Wat is nu het idee van Steijn? Wat is zijn spelopvatting met dit team? Ik zie het niet. Ik zie vooral 2 middenvelders (Berghuis-Taylor) die heel druk zijn met verstoppertje spelen, een Bergwijn die er echt al 2 jaar bij loopt alsof hij voetbal helemaal niet leuk vindt en dan 2 centrale verdedigers die ik dan verdedigend in elk geval een betere wedstrijd vond spelen, maar werkelijk elke bal langer dan 10 meter ging in de voeten van een AEK speler. Het lijkt een beetje alsof we de bal z.s.m. bij Forbs en/of Brobbey willen krijgen, want de rest doet maar wat. Zorgwekkend vind ik dat. Is een moeilijk begrip positioneel beter staan, want dat hangt van je afspraken af. Eens dat het veld niet zomaar overgestoken kan worden, maar komt ook omdat Ajax nog meer de bal lang speelt en zoals @Gert ook aangeeft je nog meer spelers nog lager hebt staan. In de opbouw gisteren heb je soort viermans defensie op lijn en Tahirovic daarvoor die vast gezet kunnen worden door 3 en heel soms 4 spelers van AEK Athene. Dan gaat er wel positioneel iets mis in mijn ogen, en zover ik kan zeggen dat ik de Ajax visie ken die van Ajax. Maar Steijn creëert daardoor (on)bewust een situatie waarbij de bal vaker maar richting Brobbey geschoten kan worden. Dat zou ook weer ongeveer het enige argument kunnen zijn waarom Mikautadze nooit een kans krijgt en Akpom regelmatig invalt. Zoals je zelf al concludeerde het spel lijkt nu afgestemd op een lange bal op Brobbey en van daaruit gebruik maken van eventuele ruimtes bij de tegenstander met Bergwijn en Forbs. 27 minuten geleden zei Gert: Ik vond het echt verschrikkelijk. Ja, we waren minder kwetsbaar in de omschakeling. Maar dat komt imo puur omdat je nu alle 4 de verdedigers achterin laat ipv dat beiden backs veel te hoog staan. En ook ja controleur (Tahirovic) achterin blijft. Waarbij je nu bijna alleen maar de bal lang geeft naar voren op goed geluk. En dan dus sowieso die 5 achter de bal hebt. Dat vind ik nou niet direct positioneel goed staan. Want ik zag weer vaak zat dat er ver werd uitgestapt en er achterin wel degelijk grote ruimtes ontstonden. Terwijl je zoveel mensen achterin had staan. Dat je aanvallend kansen krijgt, dat komt omdat de tegenstander weet dat er wat te halen valt en verder naar voren speelt. Alle mogelijkheden kwamen door countervoetbal. Waar bij de tegenstander de rest verdediging niet top was. Dit is echt een voetbalspel uit armoede en Steijn moet echt heel snel weg. Kan me hier wel in vinden ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Dat we minder kwetsbaar waren in de omschakeling werd volgens mij ook redelijk verbloemd doordat AEK eigenlijk ook gewoon heel slecht voetbalde en sommige spelers daarvan echt aan het prutsen waren. Verder AEK hogere xG, die eigenlijk veel hoger is als je weet dat Ajax nog een penalty had (wordt meegerekend zoals in FM neem ik aan). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
rich ruzzian Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Sam PLanting gaf wel goede analyse over hoe makkelijk Ajax met deze manier van opbouwen is vast te zetten en waardoor je dus eigenlijk zonder middenveld speelt. Berghuis en Taylor stonden veel te hoog bij balbezit achterin in de opbouw. Op het moment dat die dan inzakken om in de bal te komen is dat al te laat en zet elke ploeg dat helemaal vast. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 "In de Europa League heeft Ajax in twee wedstrijden nu 48 doelpogingen geïncasseerd, het hoogste aantal van alle 32 deelnemers." Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 7 minuten geleden zei rich ruzzian: Sam PLanting gaf wel goede analyse over hoe makkelijk Ajax met deze manier van opbouwen is vast te zetten en waardoor je dus eigenlijk zonder middenveld speelt. Berghuis en Taylor stonden veel te hoog bij balbezit achterin in de opbouw. Op het moment dat die dan inzakken om in de bal te komen is dat al te laat en zet elke ploeg dat helemaal vast. Ja dit kan dus een keuze van Steijn zijn om twee aanvallende middenvelders onder Brobbey te krijgen bij een lange bal op hem. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 (bewerkt) 39 minuten geleden zei timpy00: Ja dit kan dus een keuze van Steijn zijn om twee aanvallende middenvelders onder Brobbey te krijgen bij een lange bal op hem. Zo'n beetje zoals met Lauritsen bij Sparta dus. Probleem is dat Brobbey niet bijzonder sterk is met hoge ballen, maar meer echt een aanspeelpunt is met de voet. Dit betekent juist dat de aanspeelpass te doen moet zijn over de grond. Dat kan eventueel vanuit een middenvelder die uitzakt, een back of een CV die hoger staat of inschuift. Je kan niet verwachten dat een Tahirovic in zijn eentje aanspeelbaar is en ook nog Brobbey weet aan te spelen. Berghuis en Taylor stonden meestal te hoog om. Avila die inschoof en Hato aan de bal werkte misschien het beste, maar als dat misging levert dat ook meteen een probleem op. Volgens mij kan je sowieso bij de opbouw met het beste met 3 spelers naast elkaar beginnen en waarbij een back zich zo opstelt dat deze een aanspeelpunt is of het centrum kan steunen bij een counter. Volgens mij stond de verdediging gister vrijwel de hele tijd op één lijn / in een kom. 6 oktober 2023 bewerkt door Chiemel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Zojuist zei Chiemel: Zo'n beetje zoals met Lauritsen bij Sparta dus. Probleem is dat Brobbey niet bijzonder sterk is met hoge ballen, maar meer echt een aanspeelpunt is met de voet. Dit betekent juist dat de aanspeelpass te doen moet zijn over de grond. Dat kan eventueel vanuit een middenvelder die uitzakt, een back of een CV die hoger staat of inschuift. Je kan niet verwachten dat een Tahirovic in zijn eentje aanspeelbaar is en ook kog Brobbey weet aan te spelen. Berghuis en Taylor stonden meestal te hoog. Avila die inschoof en Hato aan de bal werkte misschien het beste, maar als dat misging levert dat ook meteen een probleem op. Volgens mij kan je sowieso bij de opbouw met 3 spelers naast elkaar beginnen en waarbij een back zich zon opstelt dat deze een aanspeelpunt is of het centrum kan steunen bij een counter. Volgens stond de verdediging gister vrijwel de hele tijd op één lijn / in een kom. Opbouw met aantal mensen centraal is ook beetje tegenstander afhankelijk hoeveel je er daar wilt hebben denk ik ivm druk die gezet wordt. Wat je bij Ten Hag vaak zag was dat er twee wat controlerendere middenvelders waren die zich dan lieten uitzakken links en rechts in de zone bij de verdediging waardoor een back vaak wat hoger door kon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jotew Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Citaat “Ik vind dat het wel veel beter gaat dan eerst. We krijgen veel kansen tegen, maar als we de wedstrijd sneller killen maken we het onszelf wat makkelijker. Jay Gorter heeft ons gered, maar ik vind dat we als team goed hebben verdedigd." Aldus Rensch .. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 1 uur geleden zei Chiemel: "In de Europa League heeft Ajax in twee wedstrijden nu 48 doelpogingen geïncasseerd, het hoogste aantal van alle 32 deelnemers." Staan ze toch ergens bovenaan in een klassement. #omdenken Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 54 minuten geleden zei Nom de Guerre: Staan ze toch ergens bovenaan in een klassement. #omdenken Dat doen we voor Jong Ajax in de KKD ook al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 16 uur geleden zei Bolderbast: Toch knap om meer foute inspeelpasses te hebben dan tattoo's. Iemand in de gelegenheid om te factchecken hoeveel tattoo's deze gozer heeft? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gert Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 6 minuten geleden zei Bolderbast: Iemand in de gelegenheid om te factchecken hoeveel tattoo's deze gozer heeft? Je wil dat iemand Avila vraagt om zijn kleding uit te trekken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Juli 2022 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 (bewerkt) Tattoos van dezelfde kwaliteit als het voetbal. Dat Hato niet centraal speelt, snap ik geen knars van maar dat is met meerdere hier, las ik. Zou het dit weekend tegen AZ do or die zijn voor Steijn? Of is dat nog te vroeg? 6 oktober 2023 bewerkt door Keeza Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 31 minuten geleden zei Bolderbast: Iemand in de gelegenheid om te factchecken hoeveel tattoo's deze gozer heeft? Wat ik mezelf oprecht afvraag: Ligt het aan Avila? Ligt het aan de afspeelopties? Ligt het aan dat Ajax veel lang speelt? Ligt het aan combinatie van? Of stukje overmatige bewijsdrang? Het is namelijk behoorlijk droevig dat een speler die juist om zijn inspeelpass geroemd werd tot zulke statistieken komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Avila kegt wat meer risico in zijn spel aan de bal, dat vind ik niet per se erg. Dus vanuit dat oogpunt zeggen die statistieken niet alles. Maar, er zaten wel te veel kansloze dieptepasses bij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 25 minuten geleden zei timpy00: Wat ik mezelf oprecht afvraag: Ligt het aan Avila? Ligt het aan de afspeelopties? Ligt het aan dat Ajax veel lang speelt? Ligt het aan combinatie van? Of stukje overmatige bewijsdrang? Het is namelijk behoorlijk droevig dat een speler die juist om zijn inspeelpass geroemd werd tot zulke statistieken komt. Het ligt aan een combinatie van denk ik. Het zou me trouwens verbazen dat Avila geroemd werd om zijn inspeelpass eerlijk gezegd. Hij heeft een redelijke crosspass, dat wel. En bij Antwerp kon hij die ballen inspelen op Vincent Jansen die daar perfect voor is, maar ik herinnerde me Avila niet vanwege zijn goede inspeelpass. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rogier. Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 Avila is natuurlijk ook alleen maar gehaald omdat Ito niet mocht vertrekken bij Stuttgart, en er iets bij moest op die plek. Dan maar de tweede keus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 19 minuten geleden zei FlyD: Het ligt aan een combinatie van denk ik. Het zou me trouwens verbazen dat Avila geroemd werd om zijn inspeelpass eerlijk gezegd. Hij heeft een redelijke crosspass, dat wel. En bij Antwerp kon hij die ballen inspelen op Vincent Jansen die daar perfect voor is, maar ik herinnerde me Avila niet vanwege zijn goede inspeelpass. Ik heb hem nog nooit een hele wedstrijd zien spelen voor Ajax. Dus mijn aanname komt van stukken als deze: https://www.vi.nl/pro/analyse/driftkikker-met-ragfijne-inspeelpass-dit-is-de-nieuwe-ajax-back-gaston-avila Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
misterhille Geplaatst 6 oktober 2023 Share Geplaatst 6 oktober 2023 42 minuten geleden zei timpy00: Ik heb hem nog nooit een hele wedstrijd zien spelen voor Ajax. Dus mijn aanname komt van stukken als deze: https://www.vi.nl/pro/analyse/driftkikker-met-ragfijne-inspeelpass-dit-is-de-nieuwe-ajax-back-gaston-avila Kan het artikel niet lezen, maar de titel klopt al niet. Avila is toch geen back? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten