Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden zei Hwb:

Zou kunnen, maar dan komen ze (kijkend naar gisteren) op het middenveld wel weer een mannetje te kort.

Dingetje is imo wel dat voor Spurs heel duidelijk is wat ze moeten doen en dat een goal van Ajax niet zo veel uitmaakt. Ze hoeven dus niet superveel zekerheid in te bouwen. Zelfde geldt voor Ajax. Een goal richt niet zo veel uit, dus hoe veel risico ga je nemen om er een te maken? Maarja, dan ga je achteruit hangen en daar ligt dan weer niet hun kracht en houdt ook risico's in.

Verdedigen begint voorin natuurlijk. Ze gaan gewoon spelen als normaal met extra focus op de rust bewaren lijkt me. Daarnaast heb je altijd wat aan de goal, want bij 0-1 verlies ga je verlenging in, maar bij 1-1 ben je gewoon door. Daarnaast zou een 2-0 dodelijk zijn voor Spurs, moeten ze 3 keer scoren. Ze hebben geeneens 1 echt goede kans gehad gisteravond. Dus dat heeft zeker mentaal invloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

4 minuten geleden zei Rogier.:

Verdedigen begint voorin natuurlijk. Ze gaan gewoon spelen als normaal met extra focus op de rust bewaren lijkt me. Daarnaast heb je altijd wat aan de goal, want bij 0-1 verlies ga je verlenging in, maar bij 1-1 ben je gewoon door. Daarnaast zou een 2-0 dodelijk zijn voor Spurs, moeten ze 3 keer scoren. Ze hebben geeneens 1 echt goede kans gehad gisteravond. Dus dat heeft zeker mentaal invloed.

Dat is zo. Maar voor de finale moet Spurs twee keer scoren. Daar verandert een Ajax-goal niets aan. Betekent dat Spurs niet superbang hoeft te zijn voor een tegengoal. Als ze een tegengoal krijgen, dan moeten ze wel voorzichtiger worden.

8 minuten geleden zei Pino:

Ik zou wel wat spelers sparen zondag. 

Dat weet ik niet. Misschien eentje en bv Dolberg ofzo laten spelen. Ik zou vooral Onana opdracht geven om bij een gelijke stand in de 91e minuut de bal in het eigen doel te gooien.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Hwb:

Ik zou vooral Onana opdracht geven om bij een gelijke stand in de 91e minuut de bal in het eigen doel te gooien.

????

Oh, ik snap het al, om verlenging en penalties te voorkomen.

Ajax leek vermoeid, vandaar dat ik dacht dat je misschien een paar spelers kon sparen.

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Hwb:

Dat is zo. Maar voor de finale moet Spurs twee keer scoren. Daar verandert een Ajax-goal niets aan. Betekent dat Spurs niet superbang hoeft te zijn voor een tegengoal. Als ze een tegengoal krijgen, dan moeten ze wel voorzichtiger worden.

Ah op die manier. Yes klopt inderdaad wel. Dat is ook de reden dat het nog lang niet over is en eerst thuis spelen helemaal niet zo erg is. Uit heb je vanwege die uitgoals vaak nog wel mogelijkheden. Enige voordeel is dat je bij een gelijkspel altijd door bent. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Pino:

Waarom verschrikkeljk? Dat eerste half uur was echt supergeil om naar te kijken. En 2e helft was ook mooi om te zien dat ze ook kunnen vechten. Je hebt haast geen kans weggegeven in de Halve finale van de CL.

Wat had jij dan verwacht?

Voetballend was het buiten dat eerste half uur om verschrikkelijk .  Lag genoeg ruimte om het goed uit te voetballen. Mooi om te zien ja dat we het vechtend ook kunnen, maar jammer dat we niet profiteren van de ruimtes die Spurs weggaf.  Moet verder ook niet zeuren want 0-1 in halve finale CL is hartstikke goed. 

Zondag trouwens gewoon met je sterkste 11 spelen. Misschien Nous ipv Veltman.  Mag hopen dat je dan met een uur spelen wel voorstaat en dan kan je een aantal gasten rust gaan geven. 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ajax speelde inderdaad erg goed vanaf de 10e minuut tot aan de blessure van Vertonghen. Maar met name in de tweede helft was Ajax aan de bal onthutsend slecht. Ze wilde ook steeds meteen in de omschakeling toeslaan, maar verloren eigenlijk constant alle duels en konden er niet meer onderuit voetballen. Je hebt dan nog geluk dat Spurs haar doelpuntemakers en offensief beste spelers mist (en dat een Eriksen toch echt wel uit vorm is en de ploeg een wat vermoeide indruk maakt). In de return zou ik het risico aangaan en met Mazraoui op rechtsback spelen. Want ook al doet Veltman het in defensief opzicht niet slecht, aan de bal was hij echt heel matig en CL-onwaardig. Mazraoui is ook belangrijker dan je zou denken bij balbezit en in het positiespel van Ajax, heeft een offensieve meerwaarde en maakt Ziyech gevaarlijker. Je moet straks in eigen huis vooral gewoon heel goed aan de bal gaan zijn en geen offensieve druk van Spurs toelaten. Je moet scoren en tevens fases het balbezit als defensief middel gaan inzetten. Want de bal inleveren bij Spurs, de duels aangaan en de lange ballen op je af laten komen moet je zeker niet gaan doen.

Verder was het ook wel duidelijk dat die hoge ballen op Tadic een heel matige poging tot ontsnapping was tegen Alderweireld en Davinson. Ik vind ook dat al veel eerder Tadic op links gezet had moeten worden om daar de bal proberen vast te houden. Want Tadic kan het wel, een duel aangaan, de controle over de bal hebben en vanuit hem weer doorvoetballen. Maar zet hem dan maar tegen een Trippier en laat Neres met zijn snelheid en behendigheid rondom en vooral in de ruimte achter de CV's dartelen. 

Ook Schöne vond ik matig in de duels en bij momenten al slordig wanneer de druk hoger werd. Maar een alternatief heb je niet; een Sinkgraven vind ik ook een lichtgewicht. Om toch nog met een positieve noot te eindigen (voor het vaak weinig rationele gezeur en gemiep hier) geniet ik van het tactisch verdedigen van Blind. Die doet dat echt heel goed en minstens zo goed als een De Ligt, die dan nog zijn imponerende fysiek mee heeft. Ik vond Blind de beste man op het veld en dat vond ik bij Juve-uit eigenlijk ook al. De Ligt en Van de Beek komen daar dan achter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Chiemel:

Mazraoui, Ziyech en Labyad hebben ramadan tussen 5 mei en 4 juni ?

Maakt voor Labyad niet veel uit... Die speelt toch niet. Voor die andere twee zijn denk ik gewoon afspraken mee gemaakt. Storm in een glas water.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

21 minuten geleden zei Regis:

Nico nog een jaar. Koning. 

Hij mag wel eens wat doen aan die belachelijke overtredingen. Afgelopen dinsdag ook weer een onnozele kaart gepakt. Kan hem straks misschien de finale kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei Pino:

Hij mag wel eens wat doen aan die belachelijke overtredingen. Afgelopen dinsdag ook weer een onnozele kaart gepakt. Kan hem straks misschien de finale kosten.

Zie hem niet zo snel een rode kaart pakken.   Maar zit een beetje in zijn spel he. Sowieso wel bij zuid amerikanen. 

19 minuten geleden zei Kavinos:

Doen we in principe dit jaar toch ook? Alleen doet PSV net zo hard mee.

Ja volgend jaar even een schepje er bovenop.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Regis:

Zie hem niet zo snel een rode kaart pakken.   Maar zit een beetje in zijn spel he. Sowieso wel bij zuid amerikanen. 

Ja volgend jaar even een schepje er bovenop.   

Ja maar geel in de volgende wedstrijd is ook een schorsing. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

40 minuten geleden zei Chiemel:

Vanavond 7-0 ofzo? 

Beetje teveel van het goede. 0-3 voor, spelers wisselen, tegengoaltje en daarna nog een vierde erbij voor ons.  Winst mag geen probleem gaan worden eerlijk gezegd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Regis:

Beetje teveel van het goede. 0-3 voor, spelers wisselen, tegengoaltje en daarna nog een vierde erbij voor ons.  Winst mag geen probleem gaan worden eerlijk gezegd.

Geintje natuurlijk. Dacht zelf ook 3-1 of 4-1. Eerst 2-0 voor, dan worden ze gemakzuchtig en komt Willem ll terug tot 2-1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites