Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

Op 27-8-2023 om 15:56 zei Sanel:

Een Georgiër, een Armeen, een Argentijn uit de MLS, opeens allemaal Yugo's, Scandinaviërs rondlopen in de jeugd. Ajax is ECHT aan het FM'en nu. Nee dit is echt niet mijn ding. Dit moet echt denken aan Ajax onder Martin Jol. Hoewel sommige weten dat ik hou van al die Balkan spelers, is dit echt zo niet Ajax.

Ik zou deze transferperiode beginnen met Ian Maatsen. Geen idee waarom die nog niet bij Ajax zit.

37 miljoen naar Burnley. Heb je het antwoord waarom die geen linksback bij ons speelt. ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

1 uur geleden zei Dansmeister:

37 miljoen naar Burnley. Heb je het antwoord waarom die geen linksback bij ons speelt. ;c

Schijnt dat hij zelf de transfer heeft laten afketsen. Wil niet terug naar Burnley.

Interessant artikel over Sosa. Kan een serieus wapen gaan worden met Bergwijn en een kopsterke spits (Akpom).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei is inderdaad wel even een verbetering ten opzichte van wat er gister stond. 

Al moet ik eerlijk bekennen, de enige die ik echt heb zien spelen is Hato ;c Maar het kan gewoon niet slechter dan gister. Ook vind ik Gorter een irritant en naar ventje (hij had al iets met de scheidsrechter voor de wedstrijd wat er irritant uit zag, volgens mij moest iedereen op hem wachten en zei de scheids daar wat van, toen leek ie een iets wat grote bek terug te geven), had toch wel voor Olij gegaan en met Rulli afgesproken dat hij komende winter mag vertrekken. 

Brobbert en Taylor mogen voorlopig ook wel eventjes zitten, daar waar ik 2 jaar geleden nog wilde dat beide basis zouden staan :D Boompie vind ik nog steeds een te lage handelingssnelheid hebben en te veel geforceerd op een lange balletje. 

Voor de PSVers die hier stiekem kijken, Bergwijn ruilen voor Lang?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei putdus:

Die van Antwerpen gehaald voor de bank?

Daar ziet het er wel naar uit voorlopig, Hato laat je gewoon staan en Sosa ziet er aanvallender uit. Steijn heeft dat volgens mij vandaag ook uitgesproken dat hij niet tevreden is over de linksachters van de huidige selectie dus lijkt me dat Avila niet is gehaald voor de linksachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei putdus:

Avila heeft altijd LCV gespeeld, pas linksback bij Antwerp, en Kaplan ligt er nog een tijdje uit en moet een paar maanden opwarmen dus nu heb je ook de LCV-positie dubbel bezet. 

bewerkt door Hakai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oprechte vraag mijnerzijds: Hoe kan het dat zoveel mensen direct een oordeel klaar hebben over aankopen?

Deze transferperiode heb ik vrijwel alleen maar onbekende namen naar Ajax zien komen. En de namen die ik kende (Van den Boomen en Akpom) heb ik nauwelijks of nooit zien spelen de afgelopen jaren. Ik zie zowel hier als op Voetbalzone veel mensen helemaal hyped (of niet) over bepaalde aankopen, terwijl deze uit allerlei verschillende landen (België, Duitsland, Italië, Engeland) komen. Wat ik mij dan afvraag: volgden jullie deze al competities zelf al op de voet? Of kennen jullie de spelers op een andere manier (FM, andere websites)? Nu volg ik zelf nauwelijks buitenlands voetbal, misschien dat het daarom ook wel is dat ik zo verbaasd ben dat er zoveel al geoordeeld wordt over spelers die nog geen minuut in de Eredivisie gespeeld hebben.

Zie dit overigens niet als kritiekpunt hoor, ik verwonder mij gewoon over de reacties die ik de afgelopen tijd hier en op VZ voorbij heb zien komen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Het gaat natuurlijk nooit gebeuren maar deze selectie schreeuwt om een vijfmans verdediging: Sosa - Avila - Hato - Sutalo - Gaaei. Daarvoor Tahiro/Mannsverk/Vos met Berghuis/Taylor/Branco. Akpom spits en daaromheen Bergwijn en Mikautadze bijv.

Ga je nou onze FM-estafettetactiek even op Ajax toepassen? ;) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Grote Ree:

Oprechte vraag mijnerzijds: Hoe kan het dat zoveel mensen direct een oordeel klaar hebben over aankopen?

Deze transferperiode heb ik vrijwel alleen maar onbekende namen naar Ajax zien komen. En de namen die ik kende (Van den Boomen en Akpom) heb ik nauwelijks of nooit zien spelen de afgelopen jaren. Ik zie zowel hier als op Voetbalzone veel mensen helemaal hyped (of niet) over bepaalde aankopen, terwijl deze uit allerlei verschillende landen (België, Duitsland, Italië, Engeland) komen. Wat ik mij dan afvraag: volgden jullie deze al competities zelf al op de voet? Of kennen jullie de spelers op een andere manier (FM, andere websites)? Nu volg ik zelf nauwelijks buitenlands voetbal, misschien dat het daarom ook wel is dat ik zo verbaasd ben dat er zoveel al geoordeeld wordt over spelers die nog geen minuut in de Eredivisie gespeeld hebben.

Zie dit overigens niet als kritiekpunt hoor, ik verwonder mij gewoon over de reacties die ik de afgelopen tijd hier en op VZ voorbij heb zien komen. :)

Ik haal me kennis uit Football Manager, dus dat is niet echt handig. Conceicao ging bij mij voor 64 miljoen naar Arsenal, dat zie ik in het echt niet gebeuren. 

Meestal zoek ik bij een aankoop wel een filmpje op trouwens, zegt ook helemaal niets. Al kan je bij voetballers meestal wel binnen 500 speelminuten zien of hij kan voetballen of niet. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd, laten we bij bijvoorbeeld Wijndal zeggen dat zijn goede laatste wedstrijd bij AZ is geweest dus ga je er automatisch vanuit dat onze Sosa iets beter zal zijn.

Die Noor vergelijkt zichzelf met Frenkie de Jong dus dat is ook een win en over 2 jaar 100 miljoen waard en Sutalo is gewoon een muurtje waar niemand doorheen kan. Forbs heeft laten zien dat die echt ontzettend snel is maar op rechts wel wat moet wennen. Ook kan hij volgens Brobbert geen druk zetten dus ik ga er vanuit dat Brobbert zondag even laat zien aan Forbs hoe dat wel moet.

Medic is trouwens gewoon een prima back-up voor 2 miljoen en die derde keeper zal ook wel prima zijn.

Georgiër weet ik nog niet zoveel van, maar lees dat hij tweebenig is en de nieuwe Suarez, ook 100 miljoen waard over 2 jaar.  Meeste twijfel heb ik bij Akpom, maar goed die is Engels dus koopt een Premier League hem over een jaartje wel als die mislukt.

Argentijn was gewoon nodig omdat Rulli geblesseerd raakte en je minstens met 1 fitte Argentijn in de selectie moet lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei putdus:

De rechtbank als je sommige tackles ziet :classic_ninja:

9 minuten geleden zei Thierryvane:

Het gaat natuurlijk nooit gebeuren maar deze selectie schreeuwt om een vijfmans verdediging: Sosa - Avila - Hato - Sutalo - Gaaei. Daarvoor Tahiro/Mannsverk/Vos met Berghuis/Taylor/Branco. Akpom spits en daaromheen Bergwijn en Mikautadze bijv.

Ik zou gewoon bij 4-3-3 gaan met Avila op de bank.

Keeper

Gaaei/Rensch - Sutalo - Hato - Sosa

Mannsverk - Branco/Tahirovic

Berghuis

Mikautadze - Akpom - Bergwijn

Zo zou ik het graag eens zien. 

Sommige posities nu wel meer dan dubbel bezet. Dat wordt in de winter doorselecteren en eventueel weer ruimte maken voor talenten.

bewerkt door FlyD
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Michaelinho*:

Als niet Ajacied toch lekker dat de twee grootste ‘galbakken’ nu uit Amsterdam verdwenen zijn 

Die 5 mans verdediging vond ik trouwens best een toffe optie. Zou helemaal sterk zijn als Steijn zoiets zou proberen én succes boekt 

Als je op papier Hato of Sutalo als verdedigende middenvelder zet trappen de die hard 4-3-3ers er wel in

Link naar opmerking
Deel via andere websites