Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

De kans is aanwezig dat trainer John Heitinga in de bekerfinale weer kan beschikken over Mohammed Kudus en Devyne Rensch. De twee staan na blessureleed allebei weer op het trainingsveld, maar het is nog niet zeker of ze mee kunnen doen in De Kuip.

Dit citeer ik van voetbalprimeur. Had er niet op gerekend, dus zou top zijn als iig 1 van deze jongen er zondag bij is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei Chiemel:

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/nl-eredivisie/2023/04/ajax-zet-vol-in-op-de-sensationele-komst-van-eden-hazard

Klinkt niet als heel goed beleid, maar zal ook niet heel serieus zijn neem ik aan. Nou niet direct de positie waar er versterking nodig is.

Meestal linksbuiten toch? Daar hebben we eigenlijk maar 1 optie. Al geloof ik niet dat Eden Hazard de oplossing daarvoor is. Toch wel lang geleden dat die nog gepresteerd heeft. Beetje Sami Kuffour/Ismael Urzaiz-vibes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

41 minuten geleden zei Hwb:

Meestal linksbuiten toch? Daar hebben we eigenlijk maar 1 optie. Al geloof ik niet dat Eden Hazard de oplossing daarvoor is. Toch wel lang geleden dat die nog gepresteerd heeft. Beetje Sami Kuffour/Ismael Urzaiz-vibes.

Bergwijn en Tadic. Ook al zou jij misschien Tadic niet meer daar willen zien is het nog steeds gek dat je duurste aankoop aller tijden na 1 jaar gaat vervangen met een wereldster van weleer die ook niet goedkoop zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even naar de contracten gekeken, mijn oordeel:

2023:

Steek: niet meer verlengen, ik kies voor Pasveer

Pasveer: verlengen als 2de of 3de doelman

Roggeveen: weg doen, uberhaupt nooit begrepen dat een midden twintiger bij Jong wordt gezet terwijl je al zoveel keepers hebt.

Setford; contract loopt af, ik ken hem niet @FlyD misschien jij?

Grillitsch; heeft een optie voor 2 jaar, aub niet lichten.

Lucca: heeft ook een optie, niet lichten aub. Niks te zoeken bij Ajax.

Axel-Dongen: lijkt niet te willen verlengen, heel zonde. Op momenten dat hij het moest laten zien veel geblesseerd geweest. Zou ik treurig vinden als hij besluit niet te verlengen. Hij zou vast meer willen spelen maar Ajax kan dat hem ook niet beloven, te weinig laten zien en te vaak blessie.
Hansen: mag van mij weg, groot talent altijd geweest, maar mentaal niet helemaal wijs. Wil ook niet verlengen.

2024:

Fitz-Jim: graag verlengen, zal volgend jaar spannend worden voor hem. Maar een jaartje zoals dit zal hem besluiten om gratis weg te gaan in 2024 verwacht ik. Dus echt minuten laten maken en verlengen of verhuren en verlengen.
Klaassen: alleen verlengen als Davy ook inziet dat hij vaste wisselspeler zal zijn. Speelt nu nog teveel voor mij.

Tadic: afscheid nemen van deze geweldenaar en assistent maken.
Vos: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.
Gooijer: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.
Misehouy: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.

bewerkt door cimbomcu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei cimbomcu:

Even naar de contracten gekeken, mijn oordeel:

2023:

Steek: niet meer verlengen, ik kies voor Pasveer

Pasveer: verlengen als 2de of 3de doelman

Roggeveen: weg doen, uberhaupt nooit begrepen dat een midden twintiger bij Jong wordt gezet terwijl je al zoveel keepers hebt.

Setford; contract loopt af, ik ken hem niet @FlyD misschien jij?

Grillitsch; heeft een optie voor 2 jaar, aub niet lichten.

Lucca: heeft ook een optie, niet lichten aub. Niks te zoeken bij Ajax.

Axel-Dongen: lijkt niet te willen verlengen, heel zonde. Op momenten dat hij het moest laten zien veel geblesseerd geweest.
Hansen: mag van mij weg, groot talent altijd geweest, maar mentaal niet helemaal wijs. Wil ook niet verlengen.

2024:

Fitz-Jim: graag verlengen, zal volgend jaar spannend worden voor hem. Maar een jaartje zoals dit zal hem besluiten om gratis weg te gaan in 2024 verwacht ik. Dus echt minuten laten maken en verlengen of verhuren en verlengen.
Klaassen: alleen verlengen als Davy ook inziet dat hij vaste wisselspeler zal zijn. Speelt nu nog teveel voor mij.

Tadic: afscheid nemen van deze geweldenaar en assistent maken.
Vos: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.
Gooijer: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.
Misehouy: toptalent, hoop toch dat ze ver zijn met hem om te verlengen.

Ja, jonge Engels/Nederlandse keeper. Lang geblesseerd geweest dit jaar (gebroken pols?) Typische Ajax keeper, maar maakt nog veel fouten. Vind zijn broertje (Tommy) meer talentvol. Charlie sowieso te weinig voor het eerste en eigenlijk ook als basis in de KKD. Geen idee of ze hem gaan verlengen, maar zijn zaaknemer biedt hem wel al aan bij andere clubs.

Vind je Gooijer echt een toptalent? Voor welke positie zie je hem?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tommy ook een paar keer zien keepen, maakt een goede indruk ja. Waar Charlie meer een Ajax keeper is, vind ik Tommy dan zo'n typische Engelse keeper.

Gooijer heeft fysiek alles, moet alleen dat beter gebruiken. Geloof er wel in dat hij voetballend kan aanhaken. Rechtsback als een soort Dumfries of CV, naast een voetballende man.  @FlyD

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei cimbomcu:

Tommy ook een paar keer zien keepen, maakt een goede indruk ja. Waar Charlie meer een Ajax keeper is, vind ik Tommy dan zo'n typische Engelse keeper.

Gooijer heeft fysiek alles, moet alleen dat beter gebruiken. Geloof er wel in dat hij voetballend kan aanhaken. Rechtsback als een soort Dumfries of CV, naast een voetballende man.  @FlyD

Gooijer is fysiek te klein als centrale verdediger (ja, er is ook Martinez die kleiner is) en verdedigend (nog) niet goed genoeg. Als back vind ik hem dan aanvallend net weer te weinig. Ik zie er in het beste geval een middenmoot-eredivisie speler in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Thierryvane:

Hoop dat ik 18:00 uur ga redden. Nog in een verhuisbus vanuit München. 

Eerste berichten zijn dat Tadic op 10 start met Klaassen - Grillitsch. Onwijs veel zin in onze omschakelingen.

Rulli, Sánchez, Timber, Álvarez, Hato; Grillistsch, Klaassen, Tadic; Berghuis, Bergwijn; Brobbey.

Zo dus.

Rensch op de bank na zijn blessure, Kudus er nog niet bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites