Thierryvane Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Maar Makkelie gaf dus blijkbaar alleen geel omdat Idrissi commentaar had na zijn charge. Bijzonder weer allemaal. Verder een verdiende overwinning voor Feyenoord. Tweede helft leek nergens op. Focussen op plek 2 en hopelijk een stuntje in De Kuip over twee weken. Deze zomer frisse wind met Ward en een nieuwe trainer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 4 minuten geleden zei MetalMichael: Van achter met zijn voet boven enkelhoogte op het been. Ik vond het rood, al is het zoals PJ zegt meer ongelukkig dan intentie, want de speler van Ajax zet net op dat moment zijn been iets naar links, waardoor hij op het been terecht komt, als ik het me goed herinner. Wat mij betreft is het gewoon een fikse tik op de hak/onderkant enkel. Wijndal verzet z'n voet ook pas wanneer Idrissi z'n tackle al ingezet heeft, dus intentioneel is het zeker niet. Gewoon een ongelukkige aanvallersovertreding waar geel prima op z'n plaats is. Maargoed, zoals meerderen hier gelukkig al aangeven ligt deze nederlaag niet aan Makkelie. Feyenoord was na rust gewoon de meest doortastende ploeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 2 uur geleden zei Thierryvane: Maar Makkelie gaf dus blijkbaar alleen geel omdat Idrissi commentaar had na zijn charge. Bijzonder weer allemaal. Verder een verdiende overwinning voor Feyenoord. Tweede helft leek nergens op. Focussen op plek 2 en hopelijk een stuntje in De Kuip over twee weken. Deze zomer frisse wind met Ward en een nieuwe trainer. Volgens mij wachtte Makkelie met geel geven omdat er direct een check vanuit de VAR was, want met het commentaar van Idrissi viel het allemaal wel mee. Denk trouwens bij de eerste gele van Hartman dat hij m kreeg wegens het wegperen van de bal en niet per se voor de overtreding. Overtreding was namelijk niet eens zo heel speciaal, stevig ja, maar echt meteen geel? Dunno. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 2 minuten geleden zei ReneLeBlanc: Volgens mij wachtte Makkelie met geel geven omdat er direct een check vanuit de VAR was, want met het commentaar van Idrissi viel het allemaal wel mee. Denk trouwens bij de eerste gele van Hartman dat hij m kreeg wegens het wegperen van de bal en niet per se voor de overtreding. Overtreding was namelijk niet eens zo heel speciaal, stevig ja, maar echt meteen geel? Dunno. Beide situaties goed gezien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Zit die ene gozer hier nog die altijd half januari een post ging maken over de selectie er na de zomer uit moeten zien? Heb daar wel even behoefte aan. Echt heel benieuwd wat er allemaal gaat en moet gaan gebeuren, al zal dit ook afhangen of we 2de, 3de of 4de worden. Want, met alle respect voor Feyenoord en iedere club die boven ons gaat eindigen dit seizoen, het is echt belachelijk dat je met deze financiële voorsprong er zo slecht voorstaat. En vooral dat vrijwel iedere speler de afgelopen 9 maanden minder is geworden (op Kudus na dan). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 20 maart 2023 Share Geplaatst 20 maart 2023 Bassey is snel en fysiek imposant, waardoor velen denken dat hij verdedigend sterk is. Nou is hij niet zwak, maar verdedigend ook echt niet geweldig, zoals we helaas konden zien. Dan heb ik het niet enkel over de eerste goal, maar ook over de situatie waar de corner bij de laatste goal uit komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Het is jammer dat Kaplan geblesseerd is. Die maakte een goede indruk op mij tijdens de winterstop. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 16 minuten geleden zei Thierryvane: Het is jammer dat Kaplan geblesseerd is. Die maakte een goede indruk op mij tijdens de winterstop. Ben wel heel benieuwd naar hem. Al is het niet uit te sluiten dat hij na het blessureleed echt nog wel wat tijd nodig gaat hebben om zijn niveau te halen. Ook als hij straks wel speelt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Maurice' Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Buiten het feit dat de aankopen slecht zijn en het een seizoen is om snel te vergeten moet er ook echt worden doorgeselecteerd hoor, vinden jullie? En wie? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Stekelenburg Pasveer Sanchez Bassey Klaassen Tadic Denk ik? Als neutrale kijker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Thierryvane Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 9 minuten geleden zei Arezo: Stekelenburg Pasveer Sanchez Bassey KlaassenTadic Denk ik? Als neutrale kijker Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arezo Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Tadic weg, van Crooij halen? Ik vind zijn statistieken helemaal prima, maar hij wordt dit jaar 35 (en dan word alles een beetje minder kan ik je vertellen. Bron: ikzelf). Je hebt een spits van net 21 voor heel veel geld (terug) gehaald en knalt die op de bank. Ik denk dat Brobbey deze zomer hard met zichzelf aan de slag moet en daarna de hele Eredivisie aan puin moet gaan schoppen (dat denk ik, dat wil ik uiteraard niet). Ik kan me voorstellen dat een eventueel vertrek van Tadic voor een ander dynamiek gaat zorgen binnen de selectie, en ga er vanuit dat dit een positieve gaat zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ReneLeBlanc Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Ik mag hopen als Feyenoord supporter dat ze Tadic wegdoen en van Crooij als vervanger halen ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AjaciedBart. Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 De kop van jut is gevonden door Van der Sar hoor; Gerry Hamstra gaat wss per direct weg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 Blijkbaar de zwakste schakel op dit moment. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 30 minuten geleden zei Thierryvane: Precies! Wat is toch die bizarre fetisj in Nederland dat iedereen maar vindt dat Dusan weg moet, op de bank moet, niet goed genoeg meer is. Is al jaren de MVP van Ajax en de Eredivisie. Snap de jaloezie best, maar het begin lachwekkende vormen aan te nemen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 22 uur geleden zei Urbeto: Wat mij betreft is het gewoon een fikse tik op de hak/onderkant enkel. Wijndal verzet z'n voet ook pas wanneer Idrissi z'n tackle al ingezet heeft, dus intentioneel is het zeker niet. Gewoon een ongelukkige aanvallersovertreding waar geel prima op z'n plaats is. Maargoed, zoals meerderen hier gelukkig al aangeven ligt deze nederlaag niet aan Makkelie. Feyenoord was na rust gewoon de meest doortastende ploeg. Tuurlijk ligt dat niet aan Makkelie. Het was echt tenenkrommend slecht wat Ajax die tweede helft heeft laten zien. Het is dat Feyenoord niet heel veel deed met het balbezit, maar dit had echt een gigantische uitslag kunnen worden voor Feyenoord als die iets zuiverder/gedisciplineerder waren geweest in de laatste 15/20 meter. Het kan ook prima los van elkaar staan: Ajax verdiende absoluut niet om hier de punten te pakken en Makkelie floot een idioot slechte wedstrijd. Al vind ik bovenstaande trouwens wel donkerrood. Mooi dat je niet een vuile speler bent en dit niet expres doet, de overtreding is gewoon roodwaardig. Net zoals die actie van Kudus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 14 minuten geleden zei Elsjorro1990: Tuurlijk ligt dat niet aan Makkelie. Het was echt tenenkrommend slecht wat Ajax die tweede helft heeft laten zien. Het is dat Feyenoord niet heel veel deed met het balbezit, maar dit had echt een gigantische uitslag kunnen worden voor Feyenoord als die iets zuiverder/gedisciplineerder waren geweest in de laatste 15/20 meter. Het kan ook prima los van elkaar staan: Ajax verdiende absoluut niet om hier de punten te pakken en Makkelie floot een idioot slechte wedstrijd. Al vind ik bovenstaande trouwens wel donkerrood. Mooi dat je niet een vuile speler bent en dit niet expres doet, de overtreding is gewoon roodwaardig. Net zoals die actie van Kudus. Maar waarom dan? Gezien er geen sprake is van buitensporige inzet, past dit namelijk niet in het keurslijf 'ernstig gemeen spel' met veldverwijdering tot gevolg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 3 minuten geleden zei Urbeto: Maar waarom dan? Gezien er geen sprake is van buitensporige inzet, past dit namelijk niet in het keurslijf 'ernstig gemeen spel' met veldverwijdering tot gevolg. " of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt" Leuk dat je het reglementenboek er bij pakt, daar worden voorbeelden aangehaald. Dat wil niet zeggen dat enkel en alleen die 4 punten die daar benoemd worden strafbaar zijn. Er staat duidelijk "Voorbeelden hiervan zijn". En dan zou je zelfs nog discussiëren of er geen buitensporige inzet is. Tekstboekje rode kaart dit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 53 minuten geleden zei AjaciedBart.: De kop van jut is gevonden door Van der Sar hoor; Gerry Hamstra gaat wss per direct weg. Is in aanloop naar de komst van Ward niet gek toch? Dat zal Hamstra ook beseffen. Ben ook wel te spreken over de plannen van Ajax met de nieuwe opzet in de directie. Volgens Engels/Duits model. Een Sporting Director in de naam van Maurits Hendriks en Head of Recruitment in de naam van Ward met als rechterhand Huntelaar. Schept in elk geval duidelijkheid qua rollen etc. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 8 minuten geleden zei Lazy: Is in aanloop naar de komst van Ward niet gek toch? Dat zal Hamstra ook beseffen. Ben ook wel te spreken over de plannen van Ajax met de nieuwe opzet in de directie. Volgens Engels/Duits model. Een Sporting Director in de naam van Maurits Hendriks en Head of Recruitment in de naam van Ward met als rechterhand Huntelaar. Schept in elk geval duidelijkheid qua rollen etc. Enige wat ik mij bij dit model afvraag is wat wij bij Ajax moeten met zo'n ontzettende engnek als Maurits Hendriks. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lazy Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 11 minuten geleden zei ElMarcos: Enige wat ik mij bij dit model afvraag is wat wij bij Ajax moeten met zo'n ontzettende engnek als Maurits Hendriks. Kwestie van smaak denk ik. Ik zie iemand die zijn sporen in de sportwereld meer dan verdiend heeft en weet wat er nodig is om te presteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Urbeto Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 26 minuten geleden zei Elsjorro1990: " of de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengt" Leuk dat je het reglementenboek er bij pakt, daar worden voorbeelden aangehaald. Dat wil niet zeggen dat enkel en alleen die 4 punten die daar benoemd worden strafbaar zijn. Er staat duidelijk "Voorbeelden hiervan zijn". En dan zou je zelfs nog discussiëren of er geen buitensporige inzet is. Tekstboekje rode kaart dit. Ik liet dit weg, omdat het evident is dat hier echt geen sprake van is. Daarvoor ontbreekt het - naast buitensporige inzet - echt aan intensiteit en, bijvoorbeeld, een gevaarlijke plaatsing van de voet. Als je dit in alle oprechtheid als tekstboekje rode kaart ziet, ben ik voor alle Nederlandse voetballiefhebbers blij dat jij niet ieder weekend in het VAR hokje zit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Elsjorro1990 Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 19 minuten geleden zei Urbeto: Ik liet dit weg, omdat het evident is dat hier echt geen sprake van is. Daarvoor ontbreekt het - naast buitensporige inzet - echt aan intensiteit en, bijvoorbeeld, een gevaarlijke plaatsing van de voet. Als je dit in alle oprechtheid als tekstboekje rode kaart ziet, ben ik voor alle Nederlandse voetballiefhebbers blij dat jij niet ieder weekend in het VAR hokje zit. Eigenlijk had ik beter moeten weten. Volgens mij hebben we deze discussie al een keer eerder gehad waarbij vrijwel geheel voetballend Nederland iets een rode kaart vond en jij je clubvoorkeur niet aan de kant kan zetten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
La Pulga Geplaatst 21 maart 2023 Share Geplaatst 21 maart 2023 2 uur geleden zei Arezo: Stekelenburg Pasveer Sanchez Bassey Klaassen Tadic Denk ik? Als neutrale kijker Neutrale kijker ook echt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten