Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden zei Thierryvane:

Haha Zeus, wat een eng ventje ben jij zeg. Log lekker uit en kom na dit seizoen weer terug.

Na dit seizoen? Wat heeft "dit seizoen" ermee te maken dan?

En ja, heel eng, iemand met enig taalgevoel die concludeert dat het Engels van iemand niet zo goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 28,3k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2358

• Chiemel

1891

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1523

5 minuten geleden zei Thierryvane:

Dan zijn we voorlopig van je posts af. ;)

Ah, oké.

Tja, ik zou ook graag van jouw "wow zieke goal (smiley)", "lekker, drie punten, we worden kampioen" en mosterd na de maaltijd-posts als "Alvarez speelt niet zo goed" nadat je dat al 48 keer eerder had kunnen concluderen af zijn. Maar dat zeg ik hier ook niet, dat is niet zo lief, dacht ik dan altijd.

Bij deze dan het verzoek om dat soort volstrekt inhoudsloze bijdragen op te schorten tot de volgende eeuwwisseling, om ook maar even een willekeurig eindpunt mee te geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Socrates:

:-D

'Prima Engels'

Lloris en Ndombele zijn overigens geen 'middelmatige' Fransmannen. Totzover je beoordelingsvermogen over de selectie van Spurs.

Ndombele is beter dan Alvarez, Gravenberch en Klaassen samen.

Kan hij zich verstaanbaar maken? Ja

Weten anderen wat hij bedoelt? Ja

Lekker boeiend of hij dan op zijn Nederlands Engels praat en elke keer in het Nederlands tussen de zinnen door 'hè' zegt. Men verstaat hem en begrijpt hem. Daar gaat het om. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is zijn uitspraak slecht? Ja.

Komt hij moeilijk uit zijn woorden (vreemde zinsconstructies en woordkeuzes)? Ja.

Is dat een onwijs groot probleem? Heb ik dat gezegd? Nee.

Ik zei/bedoelde louter dat het vertier en geroezemoes onder de spelers gaat opleveren. Dat ze hem achter de rug om uit zullen lachen en - in het ergste geval - misschien niet zo heel serieus zullen nemen.

Laten we met zijn allen op de oh zo negatieve Zeus springen, zelfs als hij louter een opmerkinkje maakt over een spelersgroep die wat zal lachen om het Engels van een trainer. Goh, bel de wouten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Is zijn uitspraak slecht? Ja.

Komt hij moeilijk uit zijn woorden (vreemde zinsconstructies en woordkeuzes)? Ja.

Is dat een onwijs groot probleem? Heb ik dat gezegd? Nee.

Ik zei/bedoelde louter dat het vertier en geroezemoes onder de spelers gaat opleveren. Dat ze hem achter de rug om uit zullen lachen en - in het ergste geval - misschien niet zo heel serieus zullen nemen.

Want de uitspraak van al die Fransen en andere buitenlanders bij Spurs is zo goed... :mmm: Als je Lucas Moura Engels hoort praten is het ook op zijn steenkolen Portugees. De enige die problemen maken van een minder goede uitspraak in een andere taal zijn wij Nederlanders. Terwijl als je sommige interviews bij Match of Day hoort van Serviers, Fransen, Brazilianen is de uitspraak alles behalve geweldig. 

6 minuten geleden zei Socrates:

Laten we met zijn allen op de oh zo negatieve Zeus springen, zelfs als hij louter een opmerkinkje maakt over een spelersgroep die wat zal lachen om het Engels van een trainer. Goh, bel de wouten. 

:classic_dry: Doe is ff niet zo calimero en alsof de hele wereld tegen je is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij Ajax deden spelers hem ook na hoor, maar namen ze hem wel serieus. Bij Leeds zullen ze Bielsa ook wel belachelijk maken, bij City Guardiola etc etc. Dat is naar mijn beleving ook redelijk normaal binnen een groepsdynamiek. Binnen een vriendengroep maak je elkaar toch ook wel eens belachelijk. Verder heeft ook niemand hier gezegd dat hij goed engels spreekt. Alleen dat zijn engels van een prima niveau is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Rogier. houdt zelf op. Als het City/Real/Bayern was hadden we dit hele gesprek niet gehad of de ploeg ''wel goed genoeg was'' voor jullie heilige ETH. Feit is Ajax fans zelf ook om haverklap kritiek hebben op ETG. Ja je wordt kampioen en hebt beker gewonnen, so what? Is dat reden genoeg om hem nog seizoen zo niet 2 te behouden? Het hoogtepunt was de halve finale CL met bijna finale, en dat ga je met ETG echt niet meer evenaren, laat staan verbeteren. Kijk alleen al je zelf hier gemiddeld post in dit topic en andere users/fans. Je roept op om niks meer te zeggen maar je weet zelfs dondersgoed ik gelijk heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag dat natuurlijk niet zeggen, maar wel een soort van eens met Kyrill. Ajax is kampioen geworden en heeft de beker gewonnen. In elk geval dat eerste wisten we toch al vanaf het begin van het seizoen? Goed, misschien dacht iemand dat Schmidt PSV wel aan de praat zou krijgen, of dat de talenten van AZ een volgende stap zouden zetten. Beide bleken niet het geval. In Europa was het niet goed genoeg. Niet voor de volgende ronde in de CL en niet om ver te geraken in de EL.

Wat heeft Ten Hag dit jaar nou voor bijzonders gedaan op tactisch gebied? Ik zei al van in de voorbereiding dat Promes geen tien was, Labyad geen spits, Alvarez geen middenvelder (en is hij nog steeds niet, hij is wel beter gaan verdedigen als middenvelder, maar nog steeds geen Ajax-middenvelder), Blind (en zeker samen met Schuurs) nu echt té kwetsbaar als CV in de omschakeling en ga zo maar door. Ten Hag kwam overal heel erg laat achter. Liep constant achter de feiten aan, duurde zes wedstrijden te lang voordat hij eens zaken doorhad. Daarnaast haalt hij vriendjes van Utrecht die gewoon niet goed genoeg zijn. Heeft hij waarschijnlijk een grote rol in het halen van Haller voor veel te veel geld. We zijn nu aan het einde van het seizoen en het spel is nog steeds in 90% van de wedstrijden erg matig. Het betonmiddenveld nog altijd ondermaats. 

Voordat lui dit weer gaan framen: neen, ik zeg niet dat hij alles fout heeft gedaan oid. Maar als je constant een trainer voor bent in inzien dat bepaalde zaken niet werken, is dat toch geen goed teken. Voor mij in elk geval. Ik hou persoonlijk van trainers die mij verrassen. Die (goede) keuzes maken die ik zelf niet direct had gemaakt. Daarom hou ik van trainers als Bielsa en Sampaoli. En aan de meer rationele, voorzichtige kant een Fernando Santos en Conte.

Van mij hoeft Ten Hag niet weg, ik vind het allemaal best. Maar ik zie ook geen aanleiding om een week van rouw in te roepen wanneer er een ander voor de groep komt te staan. Ja, tenzij het iemand als Heitinga, De Boer of Stam is. Dan wel. Maar dat heeft dan meer met hen te maken dan met Ten Hag.

bewerkt door Socrates
Link naar opmerking
Deel via andere websites

20 uur geleden zei Kyrill:

Ter verduidelijking nee ik vind ETH niet slecht, goede coach zelf. Maar wees eerlijk, wat valt er voor hem nog te halen uit dit Ajax?

Dat hij zijn hoogtepunt (halve finale CL) hoogstwaarschijnlijk niet meer evenaart, betekent niet dat hij maar weg moet. Er zijn meer kampioenschappen te behalen. Ik denk dat hij graag nog eens de CL-groepsfase overleeft of ander een gooit doet naar de EL-zege. Hoe realistisch dat allemaal is, dat is te betwijfelen. Maar ik denk dat niet hij nu zomaar 'klaar' is bij Ajax. Zou hij evt willen vertrekken bij een mooie uitdaging, dat kan ik me wel voorstellen. Maar dat is iets anders dan dat hij niet meer door zou willen of geen ambitie meer heeft bij Ajax.

Verder zie ik niet direct een betere optie als trainer, dus ik snap niet zo goed waarom supporters Ten Hag kwijt zouden willen, met alle terechte kritiek die er op zijn handelen te geven is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Hwb:

Dat hij zijn hoogtepunt (halve finale CL) hoogstwaarschijnlijk niet meer evenaart, betekent niet dat hij maar weg moet. Er zijn meer kampioenschappen te behalen. Ik denk dat hij graag nog eens de CL-groepsfase overleeft of ander een gooit doet naar de EL-zege. Hoe realistisch dat allemaal is, dat is te betwijfelen. Maar ik denk dat niet hij nu zomaar 'klaar' is bij Ajax. Zou hij evt willen vertrekken bij een mooie uitdaging, dat kan ik me wel voorstellen. Maar dat is iets anders dan dat hij niet meer door zou willen of geen ambitie meer heeft bij Ajax.

Verder zie ik niet direct een betere optie als trainer, dus ik snap niet zo goed waarom supporters Ten Hag kwijt zouden willen, met alle terechte kritiek die er op zijn handelen te geven is.

Eens met alles, al zou ik Bosz echt graag wel weer terug willen. Die man kan zo heeeeeeeerlijk over voetballen lullen he. Ik vond dat echt een verademing om naar die man te luisteren na afloop van een wedstrijd. En het voetbal was goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bosz zou wel redelijk passen. Hij is in staat om in voetballend opzicht een hoger niveau te halen dan Ten Hag nu doet. Sowieso zou Bosz nooit vasthouden aan het betonmiddenveld met Haller als targetman. Overigens, mocht Ten Hag gaan vasthouden aan die combinatie, ga je ook volgend seizoen gewoon weer weinig klaarspelen in Europa. Maar goed, naast dat gegeven, is bij Bosz wel een probleem dat hij altijd erg veel weggeeft achterin. Door het enorm hoge staan en doordekken en pressen. Nu met Timber en met name Martinez heb je daar echter wel een zeer goed duo voor centraal achterin. Misschien niet altijd als het gaat om doordekken, want dan komt ook het fysieke aspect enigszins om de hoek kijken, maar wel om hoog staan. Beide zijn redelijk snel en hebben een prima reactievermogen. Met name Martinez kan ook goed en doortastend anticiperen. 

Maar ja, boeit dus toch verder weinig, want Ten Hag blijft. Mag voor Ajax hopen dat hij wel aanpassingen gaat doen op het middenveld. Je kan vasthouden aan Alvarez, maar dan moet je echt met een creatieve tien gaan spelen. Je kan ook vasthouden aan Klaassen, maar dan moet er een pure, technische voetballer bij. Maar Ten Hag kennende gaat het de makkelijke weg zijn. Alvarez kan op een gevaarlijke tien spelen en pakt eens wat ballen af en Klaassen werkt hard en komt vaak in de zestien (en schiet 2 van de 10 keer een bal erin). Dan gaat je veldspel echter weer niet optimaal zijn en zal je enorm afhankelijk worden van aanvallers in bloedvorm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 30-4-2021 om 15:52 zei Socrates:

Klaassen werkt hard en komt vaak in de zestien (en schiet 2 van de 10 keer een bal erin). 

Klaassen heeft over alle competities gezien 61 schoten gelost waaruit hij 15 goals heeft gemaakt. 1 op de 4 schoten is dus een goal bij Klaassen en 1 op de 3 schoten (33 schoten, 11 goals) is een goal in de ED.

Met 2 van de 10 doe je hem dus flink te kort... ;) 

Op 1-5-2021 om 09:33 zei Karlo:

Bij Bosz was het spel vaak wel leuk om naar te kijken, maar door het kamikazeachtige pressen werd het achterin ook enorm kwetsbaar bij vlagen. Heeft ons ook de EL gekost toen tegen Man Utd, omdat het gewoon niet goed stond.

Vond ik niet aan de kamikaze tactiek van Bosz liggen toen. Je kreeg een vroege *** goal om de oren van Pogba toen (via via), waarna Mourinho's United het slot op de deur gooide en vies ging counteren. Na 20 minuten speelde je toen eigenlijk al een verloren wedstrijd tegen een topclub als United dat in de eigen 16 ging hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Lazy:

Vond ik niet aan de kamikaze tactiek van Bosz liggen toen. Je kreeg een vroege *** goal om de oren van Pogba toen (via via), waarna Mourinho's United het slot op de deur gooide en vies ging counteren. Na 20 minuten speelde je toen eigenlijk al een verloren wedstrijd tegen een topclub als United dat in de eigen 16 ging hangen.

Dat hielp inderdaad niet mee. Zelf doelde ik meer op Schöne die kopduels van Fellaini moest gaan winnen. Al met al een heel frustrerende wedstrijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Goatruida:

Ik weet niet of er Ajacieden Goedemorgen Eredivisie hebben gekeken (v/d Sar zat er) maar wat was dat tenenkrommend slecht zeg :cab: Die bedenkt zich de volgende keer ook wel of die er wel/niet gaat zitten. 

Word er ook altijd wat ongemakkelijk van als ik hem lang voor de camera zie ;c Zou inderdaad niet misstaan om een aantal lesjes mediatraining te pakken nog, zodat hij zijn woorden wat beter kan wikken en wegen. Want heb ook altijd het idee dat hij zichzelf in lastige situaties lult. En alles wat Kraay j.r zegt zag hij als aanval, beetje jammer. Richting het einde ging het wel iets beter trouwens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Karlo:

Word er ook altijd wat ongemakkelijk van als ik hem lang voor de camera zie ;c Zou inderdaad niet misstaan om een aantal lesjes mediatraining te pakken nog, zodat hij zijn woorden wat beter kan wikken en wegen. Want heb ook altijd het idee dat hij zichzelf in lastige situaties lult. En alles wat Kraay j.r zegt zag hij als aanval, beetje jammer. Richting het einde ging het wel iets beter trouwens.

Zo had ik het niet eens bekeken eigenlijk. Doelde meer op het feit dat (vooral Kraay jr. en Vink) antwoorden uit hem wouden trekken die hij niet wou geven. Over Manchester United, over Ten Hag, over de Super League. 

Vond juist dat die verbaal wel sterk over kwam, maar misschien komt dat omdat ik hem met onze AD vergelijk, maar uiteindelijk zitten ze er voor jan lul want op vrijwel alle vragen kan die niet antwoorden, maar wel omheen lullen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Goatruida:

Zo had ik het niet eens bekeken eigenlijk. Doelde meer op het feit dat (vooral Kraay jr. en Vink) antwoorden uit hem wouden trekken die hij niet wou geven. Over Manchester United, over Ten Hag, over de Super League. 

Vond juist dat die verbaal wel sterk over kwam, maar misschien komt dat omdat ik hem met onze AD vergelijk, maar uiteindelijk zitten ze er voor jan lul want op vrijwel alle vragen kan die niet antwoorden, maar wel omheen lullen. 

Ja, dat laatste vooral. Ik snap dat Milan, Kraay en Vink bepaalde teksten uit hem proberen te trekken, maar daar lult-ie eigenlijk standaard omheen.

En over Ten Hag, United en Super League.. dan denk ik je weet dat je naar ESPN moet zondag, probeer alvast voor jezelf te bedenken wat je gaat zeggen daarover, en vooral wat niet. En wat voor boodschap je wilt overbrengen. Nu heb ik het idee dat Van der Sar altijd on the spot antwoorden verzint, waar Kraay dan weer op inhakt en zo kom je steeds in een vicieus cirkeltje wat voor ons als kijker niet zo prettig wegkijkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites