Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AFC Ajax

Fabian.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 28,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

• Thierryvane

2361

• Chiemel

1894

• cimbomcu

1567

• Rogier.

1524

56 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja, maar dan zet je Promes dus op rechts? Dat kan die al helemaal niet. Ik ben het niet eens met de kritieken op Promes hier, ik vind ook dat hij het dramatisch doet. Maar die jongen kan normaal gesproken toch wel voetballen, dus hopen dat het nog eruit gaat komen. 

Zoals regis al zegt Antony op rechts. " Die jongen kan normaal gesproken wel voetballen". Wat verstaan we dan onder normaal gesproken? Toegegeven: ik heb hem in Rusland geen wedstrijd zien spelen. Wil heb ik de wedstrijden van hem in oranje gezien in die periode en die waren vaak tenenkrommend slecht. Toegegeven: vorig jaar heeft promes natuurlijk een goed jaar gehad. Is de uitleg van " normaal gesproken" dan " zolang ziyech er is om hem de bal op een presenteerblaadje te geven"? Ik doe niet aan sentimenten: ik zie nu al een wedstrijdje of 10 een promes waar werkelijk alles fout gaat. Acties mislukken, ballen springen van zijn fout, voorzetten zijn bagger. Dan zie ik daar graag iemand anders ja. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat laatste klinkt vooral als Ryan Babel. Zelfs die is heilig in Nederland en op MU, dus veel succes met deze discussie.

Dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat Promes moet kunnen starten in de Nederlandse competitie. Ik vind het ook vooral de schuld van Ten Hag die hem wekenlang heeft misbruikt als tien en hem daarna op de bank heeft gebonjourd. Niet heel gek dat hij dan een beetje zijn vorm kwijt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die stond steevast op links en kreeg het vertrouwen, kreeg piekfijne diepe ballen van Ziyech, werd ontlast door ook diepgaande Van de Beek en dook in gaten die valse spits Tadic achterliet. Kortom: er moet een heleboel veranderen wil je weer rendement halen uit Promes.

Voorts is het nu ook niet zo dat de Promes van vorig seizoen wél drie man voorbij dribbelde. Ook toen was het vooral een afmaker op diepgang en versnelling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 uur geleden zei Elsjorro1990:

Zoals regis al zegt Antony op rechts. " Die jongen kan normaal gesproken wel voetballen". Wat verstaan we dan onder normaal gesproken? Toegegeven: ik heb hem in Rusland geen wedstrijd zien spelen. Wil heb ik de wedstrijden van hem in oranje gezien in die periode en die waren vaak tenenkrommend slecht. Toegegeven: vorig jaar heeft promes natuurlijk een goed jaar gehad. Is de uitleg van " normaal gesproken" dan " zolang ziyech er is om hem de bal op een presenteerblaadje te geven"? Ik doe niet aan sentimenten: ik zie nu al een wedstrijdje of 10 een promes waar werkelijk alles fout gaat. Acties mislukken, ballen springen van zijn fout, voorzetten zijn bagger. Dan zie ik daar graag iemand anders ja. 

Ja maar je hebt zo weinig keus eventjes, zeker als de samba's niet fit zijn.  Dan kunnen we het inderdaad hebben over Lang maar goed dat vind ik ook te makkelijk.  Promes bij GAE, Twente, Spartak en vorig jaar Ajax is een prima speler. Maar zoals Zeus zegt is het gewoon een jongen die normaliter moet zorgen voor goals en diepgang en niet iemand is met de actie. Dus hij is ontzettend afhankelijk van wat er om hem heen gebeurt en dat is nu ook gewoon wat minder. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

54 minuten geleden zei cimbomcu:

Ja maar je hebt zo weinig keus eventjes, zeker als de samba's niet fit zijn.  Dan kunnen we het inderdaad hebben over Lang maar goed dat vind ik ook te makkelijk.  Promes bij GAE, Twente, Spartak en vorig jaar Ajax is een prima speler. Maar zoals Zeus zegt is het gewoon een jongen die normaliter moet zorgen voor goals en diepgang en niet iemand is met de actie. Dus hij is ontzettend afhankelijk van wat er om hem heen gebeurt en dat is nu ook gewoon wat minder. 

Hoezo is dat makkelijk dan? Ik vind dat echt slecht management hoor. Reëel gezien heb je nu 3 spelers voor 2 posities. Want tadic wordt ik echt niet vrolijk van op de buitenpositie. Zeker in corona tijden snap ik dan niet waarom je lang weg doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blind ook twijfelgeval, training geskipt. Bij Atalanta iedereen wel gewoon fit? Hebben afgelopen weekend niet gespeeld in ieder geval. 

Fitheid is wel ff belangrijk voor deze wedstrijd, anders hoeven we geen fris voetbal te verwachten. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei Elsjorro1990:

Hoezo is dat makkelijk dan? Ik vind dat echt slecht management hoor. Reëel gezien heb je nu 3 spelers voor 2 posities. Want tadic wordt ik echt niet vrolijk van op de buitenpositie. Zeker in corona tijden snap ik dan niet waarom je lang weg doet.

Nou hij was ''al'' 21, beetje lastig, misschien te weinig laten zien? En daar krijg je 6 miljoen voor. Allerbelangrijkste is nog wel dat hij maar een contract had voor een jaar. Als je dan in corona tijd dat bedrag kan krijgen snap ik wel dat Ajax dat doet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Slecht gevoel over vanavond als ik terugdenk aan het slordige spel tegen Liverpool en Twente. En bedenk dat de tegenstander een leuke en goede ploeg heeft. Maar toch ook weer erg veel zin in en maar hopen dat we het niveau aantikken dat we in delen in de uitpot hebben laten zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Regis:

Brobbey en Martinez gaan starten. Martinez prima, maar brobbey :-D Hebben doelpunten nodig, zal Erik dat weten? Hallo EuropaLeague 

Hoe kom jij toch elke keer zo vroeg aan die opstelling? ;c Wel benieuwd naar of Blind dan speelt op het middenveld, of dat hij niet speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe weet jij die opstelling nou al dan? Martinez centraal achterin ipv Blind zou prima zijn. Hopelijk niet als linksback omdat Tagliafico niet kan spelen.

Brobbey niet vaak gezien, is die zo slecht dan? Ik vind Traoré nog steeds ook geen geweldenaar, dus tja. Had liever gewoon Tadic als valse spits gezien. 

Hopelijk staat Neres er wel in dan, anders kan je echt inpakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites